Harman Kardon BDS 370 - Reviews

3d

6,3

linenart 09-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Slechte kwaliteit

Mede op basis van de reviews op deze site welke toen in 2013 beschikbaar waren, heb ik besloten over te gaan tot de aanschaf van deze HK BDS370 set. In tweede instantie ook voor de geluidskwaliteit omdat ik een " goedkopere Bose installatie" wilde hebben.
Gelijk op de eerste dag na het uitpakken en aansluiten kon ik al terug naar de winkel met een defecte subwoofer. Kreeg een nieuwe mee en die werkte wel. Toen na 5 maanden las de speler geen enkele cd/dvd/bleuray meer. Onder garantie is dit gerepareerd, echter nu na amper 2 en half jaar wederom hetzelfde probleem, leest geen cd/dvd/bleyray meer.
Nu zal dit waarschijnlijk ook te maken hebben met het feit dat er geen laatje inzit maar een soort brievenbus met kleine borstels als bescherming tegen stof maar dit werkt dus voor geen meter. Harman Kardon gecontacteerd en die zeggen: maak maar schoon met een lensreiniger. Dit werkt dus ook niet en dan moet ik hem opsturen ter reparatie (en zeker zelf de kosten voor vervanging gaan betalen). Nou ik dacht het niet !
Ik hoorde van diverse verkopers inmiddels dat dit een bekend probleem is bij Harman Kardon: de set is wel goed maar de belurayspelers zijn van slechte kwaliteit.
Voor mij is 1 ding zeker: ik hoef NOOIT meer een Harman Kardon !

Pluspunten

• geluid

Minpunten

• infrieure kwaliteit
  • slechte after sales

m 22-09-2016 Product half jaar of langer in bezit

HK BDS 370: prul

Vanaf de aankoop al problemen gehad met lezen blu ray, daarna las apparaat ook geen dvd's meer en op gegeven moment ook geen cd's meer. Uitwerpen cd's lukte ook niet meer. Altijd wel kunnen oplossen door apparaat uit en aan te zetten maar op gegeven moment werkte dat ook niet meer. Buiten garantieperiode. Kosten om te maken EUR 350,-...

Minpunten

• doet het gewoon niet

harman cardon 24-01-2014 Product jaar of meer in bezit

Wat een K ding.Is al twee keer terug geweest voor reparatie omdat de dvd blue ray het niet meer deed.En dat binnen twee jaar.Er werd ons vertelt door de verkoper dat dit je van het was.Dus niet voor ons.En dit voor maar slechts 1000 euro.

chiel63 24-12-2013 Product half jaar in bezit

5,6
Dacht met deze set een iets goedkoper alternatief te hebben gevonden voor mijn duurdere Bose installatie. Het ding (gekocht in januari 2013) heeft sinds de aankoop de neiging stil te vallen. Dit gebeurd bij reclame wissels maar ook midden in een journaal uitzending of ander programma. Soms moet de installatie opnieuw worden opgestart om weer geluid te hebben. Tevens (ik weet dat het een vergelijk met een duurdere installatie is) vind ik het geluid niet echt mooi. Zo is bijvoorbeeld de muziek teveel overheersend t.o.v. de stemmen en moet je het apparaat soms gewoon hard zetten om alles te verstaan. Harmon Kardon zelf doet niets en verwijst alleen maar naar de dealer die de installatie heeft verkocht.

EMQTM 01-04-2013 Product kwartaal in bezit

Absoluut mee eens wat er in alle vorige reviews is geschreven, super ding maar toch heb ik een minpuntje.
De ventilator is goed hoorbaar en dat wordt soms irritant.
Dit had beter gekund.

koination 31-01-2013 Product jaar of meer in bezit

Ik heb deze set nu een jaar, vind het een super apparaat.
Ik heb alleen 1 probleem ondervonden, mijn eerste set zei na 8mnd elke keer als ik er een dvd in deed ''no disk'' zowel orginele als gebrande en soms pakte hij wel maar soms ook 10-20x niet terwijl hij blue-ray in 1x pakt.

ik heb het apparaat 5mnd geleden geruild voor een nieuwe en krijg hetzelfde probleem weer H&K gebeld en die zeiden dat ik een update moest doen.
Update gedaan maar haalde niets uit.
Ik ga dus z.s.m. weer terug, maar zijn er mensen die dit ook ondervonden hebben?

kan namelijk nergens problemen of iets vinden over de bds370

M.F. Hansmann 12-05-2012 Product paar weken in bezit

home cinema set geeft een optimaal geluid. Gebruik hem
icm samsung led tv. Zit mooi strak in de piano lak en oogt perfect. afstandsbediening overzichtelijk en
gebruik eenvoudig. Zeker het gebruik van blu-ray is
super.Radio en CD-speler wat minder, maar wel behoorlijk.

Robin_ned 31-12-2011 Product paar weken in bezit

Ik heb de set sinds 2 weken in bezit en hij bevalt me uitstekend. Zeer makkelijk aan te sluiten en zeer uitgebreide aansluitmogelijkheden door de diverse aansluitingen. Ik heb alle apparatuur o.a. Playstation 3 en KPN interactieve televisie aangesloten via de HDMI ingangen van de BDS 370. Dit werkt heel gemakkelijk doordat je alles kan bedienen via de afstandbediening van de Harman Kardon en er maar een HDMI kabel naar je TV loopt. Alleen de aan- en uit knop van de TV heb je nog nodig en laat je die nu op aparte TV knop van de afstandsbediening van de BDS 370 kunnen programmeren, handig !. Waar ook over nagedacht is dat als je de TV (heb een Samsung LE40M86BD uit 2007) uitzet, de BDS 370 ook automatisch uitgaat. Kun je nooit de set per ongeluk vergeten uit te zetten. Over beeld en geluidskwaliteit kan ik kort zijn; gewoonweg super !. Blu Ray is natuurlijk fenomenaal, maar gewone dvd's worden ook zeer mooi weergegeven en ge-upscaled naar 1080P. Alle formaten geluid denderen de boxen uit met als hoogtepunt natuurlijk, DD5.1, DTS en DTS Master audio, weergaloos !. Door de 200 watt actieve subwoofer dendert het geluid je kamer in. Leuk voorbeeld om te proberen is de Blu Rays van Transformers 1-2-3 met DD5.1/DTS geluidsspoor ;-). Daarbij zit de set verpakt in een zeer mooi vormgegeven pianolak jasje. Leuk detail is de grote witte verlichte ring om de volumeknop (welke je overigens ook gewoon uit kunt zetten mocht je hem niet mooi vinden). Over de degelijkheid kan ik nog niet veel zeggen, maar hij voelt solide aan, is geruisloos (ventilator) en met verschillende merken gebrande DVD-R's en CD's heeft hij geen enkel probleem om deze te lezen. Al met al een superset met zeer veel mogelijkheden en een aanraderspredikaat waardig !.

Rianne 54 29-12-2011 Product paar dagen in bezit

Na twee dagen in bezit te hebben ging het al mis,de subwoofer stuk en de receiver.
Receiver maakte een brommend geluid bij het aanzetten en deed het nog wel maar de subwoofer gag geen krimp.
Dus deze set terug gebracht.
Geen beste buurt voor een dure set van Harman Kardon,ik hoef dan ook geen nieuwe hiervan.
Ik zie wel dat ze steeds meer problemen hebben met dit merk jammer voor hun goede naam.

harald 1969 25-12-2011 Product paar dagen in bezit

6,5
Heb hem een paar dagen in bezit
Hij bevalt me niet heel erg goed
Geluid is niet zoals de types met losse componenten en hij is erg traag bij opstarten en bedienen
Ik kan hem 14 dagen testen maar na 4 dagen gaat hij terug