• Test panel 8.5 sep 2021
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 45 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG TONE-FP8 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

l****************@g******** 19-10-2021

Aangenaam verrast!

Geschreven voor: LG TONE-FP8

Aangenaam verrast door de geluidskwaliteit en gebruiksgemak!
Eerste ervaring met noise cancelling vraagt wat gewenning maar wat een wereld van verschil in vergelijking met 'gewone' oortjes.

= Geluidservaring:
- Intensiteit: 9/10
Je kan het zo intens instellen als je wil dankzij de equalizer in de app.
- Kwaliteit: 8/10
Algemeen zeer goed, voelt kwalitatief aan.
- Bass: 9/10
Perfect te regelen ook
- Dual mic call clarity: 10/10
Mic werkt perfect, niet 1 hapering tijdens min. 6u gesprekstijd.
= Active Noise Cancellation: 10/10
Even wennen maar is nu genieten om volledig ondergedompeld door de bossen te lopen.
= MERIDIAN sound technologie:
Volle klanken op elke preset, verschillende modi perfect in te stellen.
= Gebruiksgemak:
- Verbinding: 7/10
Bluetooth is zeer stabiel, alleen loopt het soms verkeerd in combinatie met mijn Smartwatch (Samsung)
als ik een oproep krijg
- Batterijduur: 9/10
Batterij gaat lang mee, handig opberg/oplaaddoosje met batterij-indicatie is top!

Algemeen geef ik de oortjes 8/10, het is een stabiel product dat zeer intuïtief werkt en ook tijdens zweterige sportsessies perfect blijft zitten.

Pluspunten: Geluidskwaliteit; Makkelijke bediening; Geluidsweergave makkelijk in te stellen via app
Minpunten: Geen

d*************@g******** 24-09-2021

Echt top product

Geschreven voor: LG TONE-FP8

Ik heb ondertussen al veel wireless oortjes getest en bij de meeste was ik echt ontevreden behalve bij bij deze van LG , ik heb ondervonden dat deze wel deftig in je oor blijven steken en vooral dat de kwaliteit van de muziek echt goed is in vergelijking met andere! het enige minpuntje is mss dat het moeilijk is om de volume te regelen want ik kan niet altijd de 2 oortjes tegelijk indoen en heb momenteel de telefoon functie nog niet echt kunnen testen maar zal dit wel doen in de nabije toekomst
Nog een pluspunt is de batterij duur, deze gaan echt lang mee
Kortom dit product is een echte enorme aanrader
Aan LG "keep up the good work" met deze producten
Van een tevreden klant

Pluspunten

• kwaliteit
  • batterijduur
  • comfort

Minpunten

• volume regeling

i***@i*************** 24-09-2021

Zeker een aanrader - kwaliteit!!

Aangenaam verrast! :) Zeer mooi design - stevige case en fantastisch geluid

Pluspunten

• mooi design
  • stevige case
  • makkelijk te installeren
  • goed geluid
  • zitten goed vast in de oren

Veronique Lenaers 23-09-2021

Wat een geluid

Geschreven voor: LG TONE-FP8

Heb deze oortjes mogen testen ze zijn prachtig een streling voor het oor. De geluidservaring is zoveel beter dan oortjes die ik in mijn bezit heb. De kwaliteit en bass zijn een streling voor het oor.
Verbinding is heel simpel via je bluetooth van je gsm.
Batterijduur gaat lang mee veel langer dan de oortjes die ik in mijn bezit heb.
Prijs kwaliteitsverhouding is zeker goed en de moeite voor ze aan te kopen.
De doos bevat 2 oortjes. Oplaaddoosje, USB kabel, handleiding

Pluspunten

• Klein
  • Prachtig geluid
  • Case

Magalie s 22-09-2021

Positief verast van deze bluetooth-oortjes

Geschreven voor: LG TONE-FP8

Bij het uitpakken van de oortjes merk je onmiddellijk dat je topklasse oortjes in handen hebt.
De slanke pasvorm zorgt ervoor dat je amper voelt dat je deze draagt.
Even uitzoeken dankzij de verschillende dopjes wat het best in je oor zit.
Het verbinden met mijn smartphone ging zeer snel en de verbinding is zeer stabiel.
Het geluid die de oortjes produceren is zeer goed en aangenaam
Op de luidste stand heb je dankzij de anc amper nog geluid van buitenaf.
Bovendien is het zeer handig dat je via de tone free app de oortjes volledig aan past naar wat jij wil.
Wat een gemak dat je deze oortjes zowel draadloos als met de bijgeleverde kabel kan opladen.
Ik kreeg zeer goede feedback over verstaanbaarheid tijdens het bellen.
Wat een topfunctie is de uv-nano techniek als je weet dat je oortjes op deze manier na het opladen weer schoon zijn.
Het grootste pluspunt vind ik bovendien dat je de oortjes met een aantal tikken op het oortje kan bedienen.
Korton prijs kwaliteit zijn deze oortjes top .

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Uv-nano techniek
  • Tone free app
  • Super geluid

Jo S 22-09-2021

Pure luxe oortjes

Inhoud van de doos:
- Oortjes in Case
- USB Laadkabel
- Extra oorkussentjes met verschillende maten
- Handleiding

Sinds er op de meeste smartphones geen audio jacks meer zitten is een set goeie Bluetooth oortjes niet meer weg te denken uit je arsenaal.
LG maakt met deze oortjes een luxe uitvoering met alle toeters en bellen die je zou kunnen verwachten.

Het Design
De case ziet en voelt premium aan, van hard matte plastic met 2 leds aan de buitenkant voor de batterij status en de UV led stand. De oortjes zitten er met magneet in en wanneer je de case open doet komt het blauwe UV licht je tegemoet. Dit licht zorgt voor de reiniging van de earbuds nadat je ze gebruikt hebt. Het geheel heeft een luxe uitstraling.

Het Gebruik
De oortjes pairen en in gebruik nemen is kinderlijk gemakkelijk. Van het moment dat je de case open doet zijn de oortjes herkenbaar door jouw Bluetooth apparaat naar keuze, het volstaat dan om deze te selecteren en je kan aan de slag.
Wel raad ik aan om de app van LG te installeren, deze geeft immers toegang tot een hele hoop extra functionaliteit:
- Updates: LG werkt hard aan de aansturing voor hun oortjes en kritieke updates worden via de app naar je oortjes gestuurd.
- Noise cancelling instellingen: hier kun je instellen hoeveel van je omgeving wil horen.
- Game modus: Op Bluetooth geluid zit toch wel een flinke vertraging. Dit is voor muziek luisteren of film kijken geen probleem maar bij het gamen is de vertraging op geluid natuurlijk wel belangrijk. Volgens de website van LG zorgt deze modus ervoor dat er minder vertraging veroorzaakt wordt maar dit heb ik zelf niet echt opgemerkt.
- Fluistermodus: Wil je discreet een gesprek over de telefoon voeren dan kun je deze modus gebruiken. Je kunt dan een van de oortjes uit je oren nemen en deze dicht bij je mond houden om zonder het storen van anderen je gesprek te kunnen voeren.
- Equalizer: Hier kun je het geluid aanpassen naar jouw voorkeur. Wil je liever wat meer bass? Wil je de middentonen benadrukken? Het kan allemaal.
- Vind mijn oortjes: Draadloze oortjes zijn ontzettend handig. Maar wat doe je als je er een kwijt bent? Juist, deze modus gebruiken. De oortjes die niet in de case zitten maken dan een snerpend geluid dat je helpt om hun terug te vinden.
Naast de app zijn de oortjes ook met de hand te bedienen. Je kunt bijvoorbeeld
- Je muziek pauzeren of een oproep opnemen door een enkele tik aan een van de oortjes.
- Het volume luider of zachter zetten met een dubbele tik tegen het linker of rechter oortje.
- Naar het volgende of vorige nummer gaan met driemaal tikken tegen het linker of rechter oortje.
- De active noise cancelling aan of af zetten met een lange aanraking van een van de oortjes.

Opladen van de oortjes gebeurt met een USB-C kabel. Met een volledig opgeladen batterij kwam ik gemiddeld aan 5 a 6 uur geluid met noise cancelling aan. De oortjes kunnen dan zelf nog opladen in de case en dit tot wel 2 keer toe, wat voor een totaal van 18 uur luisterplezier zorgt.

Geluidservaring
In samenwerking met Meridian heeft LG goed werk geleverd kwa geluidskwaliteit. Lage, midden en hoge tonen zijn duidelijk onderscheidbaar en de bass voelt zinderend diep aan.
Met wat vingergevoelig spelen met de equalizer komt dit nog net wat extra tot zijn recht.
De oortjes hebben ook active noise cancelling. Dit werkt door de microfoon te gebruiken en een omgekeerde geluidsgolf van het achtergrondgeluid te projecteren in je oor. Zo hoor je de omgeving bijna niet meer.
Dit werkt natuurlijk een stuk beter bij een fatsoenlijke headset. Bij oortjes heb je altijd wat achtergrondgeluid, maar het verschil tussen de functie af en aanzetten is duidelijk hoorbaar.
Een absolute aanrader voor tijdens trein-, bus- of vliegverkeer.

Besluit
Ik ben heel tevreden van deze oortjes. Vergeleken met mijn eigen set zitten ze een stuk beter in de oren, is het geluid een stuk beter en vooral de microfoon is een flinke verbetering.
Ze voelen ook heel luxe aan, en dit voegt toch echt wel wat toe.

Pluspunten

• schitterende geluidskwaliteit
  • UV ontsmetting

Minpunten

• matige noise cancelling

r**********@t********* 21-09-2021

Positief verrast!

Geschreven voor: LG TONE-FP8

Zeer mooie afgewerkte inears.
Ziet en voelt heel degelijk aan.
Mooie gunmetal kleur.
Zeer kleine en handige oplaadbare.
App installeren en updaten op iPhone ging moeizaam.
Verschillende keren moeten opnieuw beginnen.
Eenmaal geïnstalleerd handige app met verschillende geluidsinstelling. Batterijduur van inears zijn goed.
Geluidskwaliteit is boven gemiddeld goed maar verwacht geen hifi inears. Mooie Bas.
Tikbediening voor volume en skipp werken zeer goed. Oplaadcase mist voor mij een duidelijke batterijstatus. Nu groen, oranje rood. Overall: zeker de moeite waard.

Pluspunten

• Tikbediening
  • Geluidskwaliteit
  • Zeer mooie afwerking
  • Compact

Minpunten

• Batterijduur van laadcase

Dieter Imbrechts 21-09-2021

Voor de juiste oren!

Geschreven voor: LG TONE-FP8

Op dit moment heb ik zelf wireless muziek-oortjes van een bekend merk. Deze zijn niet volledig draadloos (de oortjes zijn nog aan elkaar verbonden), dus ik was wel wat benieuwd hoe de LG DFP8 het zouden doen in vergelijking met mijn huidige.
Ik heb de oortjes verbonden met allerlei toestellen. Ik heb zelf een Apple iPhone 12 en iWatch 3, maar gebruikte ze ook op mijn HP Probook 430 G6 en mijn Sony tv.

GEBRUIKSGEMAK:
- Connectie:
Dit valt toch wat tegen. Wanneer de oortjes verbonden zijn met een bepaald toestel en je wil ze verbinden met een ander, dien je ze eerst in de Charging Case te steken vooraleer ze verbonden kunnen worden. Meer zelfs: wanneer je dit niet doet en ik trachtte ze toch te verbinden met mijn iPhone, gaf deze laatste een melding dat hij de oortjes niet kon vinden en kon ik niet anders dan ze te verwijderen uit de lijst op mijn iPhone met reeds eerder verbonden bluetooth-toestellen. Ik diende ze nadien dus opnieuw te zoeken en te verbinden met bluetooth.
Met mijn laptop verliep dit zelfs nog moeilijker: ondanks deze reeds gekoppeld waren in het verleden en de oortjes in de case staken, lukte het de laptop niet om te verbinden. Deze verwijderen en opnieuw koppelen leek de enige mogelijkheid.
Tijdens een Teams-sessie op mijn Probook verloor de laptop plots de connectie met de oortjes. Hij herstelde dit dan wel snel, maar dat kan uiteraard niet de bedoeling zijn. Ook bij het beluisteren van muziek op mijn laptop verloor hij al eens de connectie. Met mijn iPhone of tv is dat niet gebeurd.
Via de app op mijn iPhone kan je bepaalde instellingen aanpassen. Beperkt, al zijn de geluidsinstellingen wel vrij uitgebreid. Van bepaalde voorinstellingen tot aangepast volgens eigen behoeften. Echter, nadat ik het toestel eens diende te verwijderen uit mijn bluetooth-lijst zoals hierboven beschreven, kon ik ook geen connectie meer maken met de app. De app ziet mijn oortjes (want zonder oortjes kan hij niet opstarten), maar ik geen aanpassingen meer doen in de app zelf.

- Comfort:
Ik heb moeilijke oorschelpen! Vroeger koos ik steeds voor on- of over-ear hoofdtelefoons. Indien dit in-ear was diende dit ook met een hoofdband te zijn, aangezien de oortjes er anders zouden uitvallen. De standaard oortjes van mijn iPhone of dergelijke zijn voor mij dus niet mogelijk te dragen. Deze vallen er altijd uit.
Ook mijn huidige in-ear hoofdtelefoon zijn niet in die mate wat ik wens. Zo dien ik vaak (en steeds bij dezelfde oorschelp) het oortje terug wat in mijn oorschelp te duwen. Mijn verwachtingen waren dus wel hoog.
Ik gebruikte in eerste instantie de standaard en vervangbare oordopjes. Dat lukte vrij aardig tot ik ze gebruikte voor het joggen. En dat was direct ook de grote proef. Het regende toen en dus zouden ze onderworpen worden aan de schokken en water.
In eerste instantie verliep dat goed, maar eenmaal het water mijn oor indrong, was het plezier gedaan. Het oortje aan de kant van mijn oor waar ik het snelste last van had, loste al snel en nadien ook de andere kant. De vochtigheid zorgde er dus voor dat het materiaal begint te glijden en ze dus niet meer kunnen worden gebruikt.
Daarop hield ik ze in de hand, maar, als ik het goed heb, kan je ze niet uitzetten tenzij je ze in de case steekt, die ik niet mee had.
Een reden waarom in-ear oortjes niet bij me lukken zou kunnen te maken hebben met de aanmaak van oorsmeer. En dat kan wel kloppen. Na lang gebruik is er inderdaad wel meer oorsmeer. Bij lopen is dat heel fel. Bij droog weer komen de oortjes minder snel los, maar zorgt de oorsmeer er wel voor dat dit uiteindelijk wel gebeurt.
Een ander nadeel van deze oortjes is dat als je ze terug goed wenst te steken in je oor, je vaak op het knopje duwt om de oortjes zelf te bedienen. Pauze of de actieve ruisonderdrukking aan en uit zetten was er dus veel bij. De oordopjes verwisselen (je krijgt drie verschillende groottes mee, bracht niet veel soelaas.
Belangrijk hierbij: ik ben een loper en heb deze oortjes dan ook vaak getest tijdens training. Dat verliep zoals beschreven dus niet zoals ik het zou willen, meer zelfs, na een tijd heb ik ze gewoon niet meer gebruikt.
Maar, bij gebruik zonder beweging (zoals voor de computer, voor tv, in de trein) had ik weinig tot geen last. Dan verloopt dit dus heel goed.

- Batterijduur en opladen:
Bij het opladen heb je verschillende keuzes. De case kan je zowel via kabel als draadloos opladen. Dat verloopt vlot zoals het zou moeten. De kleur van de LED vooraan de case geeft je een idee van het overige batterijpercentage van de case.
De oortjes zelf laden op wanneer je ze in de case steekt. Tijdens dit opladen zouden 99,9% bacteriën op de oortjes worden gedood. Ik heb het niet gemeten ...
De batterijduur is goed al betwijfel ik of dit werkelijk 8u is.

Geluid:
- Kwaliteit
Mijn eerste gedacht was niet zo positief. Ik vond het geluid beperkt en te afgemeten en stond verbaasd dat deze de prijs van beste in-ear hoofdtelefoon pakte op de EISA-awards 2020-2021.
Echter, nadat ik hem opnieuw diende te connectoren en de app niet meer naar behoren werkte, lijkt dit geluid wel heel anders. Vol en detailrijk. Een mooie bass en wat je van kwaliteitsvolle in-ear hoofdtelefoons in deze prijscategorie kan verwachten. Ligt het dan aan de app, de connectie of zat ik er gewoon nog niet in. Ik weet het niet, maar datgene dat ontbreekt in connectie en draaggemak wordt (gedeeltelijk) gecompenseerd door de geluidskwaliteit.

- Bass:
Je krijgt een mooie volle bass, maar niet overdreven.

- Kwaliteit gesprekken:
Ik heb de kwaliteit van de gesprekken getest in zowel een rustige plaats als buiten. Wetende dat ik woon waar vaak vliegtuigen overvliegen dient het materiaal al erg goed te zijn om dit te counteren. Dat lukte dan ook niet, maar dat lijkt me ook niet echt een probleem. Soms praten tegen elkaar op een terras lukt al moeilijk ...
Binnen is die kwaliteit goed en helder, afgaande op datgene wat mijn collega aan de andere kant van de lijn me vertelde.

- Active noise cancellation:
De vraag is natuurlijk wat je verwacht van dergelijke in-ear hoofdtelefoons op dit vlak. Dergelijke oortjes kunnen niet teren op de passieve isolatie van over-ear of zelfs on-ear hoofdtelefoons. Maar al bij al doet hij het wel goed. Zo maaide ik het gras in de tuin en kon ik op een aangename manier naar muziek luisteren zonder deze loeihard te moeten zetten. Aan bureau diende mijn vrouw luid te praten opdat ik zou verstaan wat ze zei.
Ik vind wel dat het tegengeluid dat deze actieve ruisonderdrukking produceert soms te fel hoorbaar is. Dat hangt waarschijnlijk ook af van het geluid dat zich in de ruimte of buiten afspeelt, maar ik heb niet de indruk dat ik dat steeds op deze manier bij andere toestellen hoor.
Maar al bij al, zeker een pluspunt.

Pluspunten

• Geluid
  • Noise-cancelling

Minpunten

• Comfort
  • Connectiviteit

Sidnei Santos 21-09-2021

Fantastisch product

Geschreven voor: LG TONE-FP8

De oordopjes zijn echt van topkwaliteit. ik heb ze twee wekenlang mogen testen en hier ben ik heel tevreden mee. De materialen waarmee het apparaatje gemaakt wordt is heel duurzaam en heel licht. Het voelt heel comfortabel in de oren en het voelt alsof je echt niks in jouw oren hebt staan.
Het design is zeer modern en de kleur is echt chick.
De knopjes in het apparaat zijn echt gevoelig en jij hoeft er niet te hard op drukken zodat jij de functies Kan gebruiken. Trouwens jij kunt ze zelf instellen naar jou gunst wat ik ook heel leuk vond.
Het geluidskwaliteit is ongelofelijk goed, en de bass is echt aanwezig. Als je iemand bent die van muziek houdt zou je niet teleurgesteld zijn want het doet wat het belooft.
Er komt met een aantal presets die jou luisteren ervaring fantastisch maakt.

Jij kan naar muziek luisteren terwijl jij met iemand praat bijvoorbeeld als je de functie Ambiance inschakelt. Of misschien ben jij een introvert en wilt alleen naar jou podcast luisteren en alle buiten lawaai blokkeren? Het kan ook door de functie actieve noise cancellation te gebruiken, het is wat ik vaak doe.
Bellen is ook mogelijk en heel effectief zeker met het het dual mic call clarity die je bel ervaring echt helder maakt.
Iets dat ik heel fantastisch vond is het feit dat jij 10 uur lang naar jouw favoriete muziek kan luisteren zonder jou apparaatje te moeten opladen, daarnaast heb je nog extra oplading in het doosje. De Draadloze opladen functie gebruik ik altijd en dat is echt handig want je moet niet met jou draad overal zitten te prutsen, dat is echt een pluspunt.
De verbinding is ook snel en stabiel. En de UV nano technologie houd je apparaatje altijd vrij van bacteriën.
Ik ben zeer tevreden met het product en ik zou het zeker aanraden.

Pluspunten

• 10u batterij
  • Heel licht

Nicolas 21-09-2021

Vind deze heel goed, ik zou hem zeker aanraden

Geschreven voor: LG TONE-FP8

Geluidservaring: qua geluid vind ik deze echt wel heel goed, zuiver, goede bass. Tijdens het bellen hoor je ook alles duidelijk en ik word ook heel goed verstaan langs de andere kant. Als de noise cancelling uit staat, vind ik dat de muziek wel niet vol klinkt. Met noise cancelling hoor je werkelijk niks van de buitenwereld wat natuurlijk reuze is. Qua verbinding: als je hem op tablet en telefoon aansluit is het voor mij moeilijk om ze te verbinden afwisselend naar tablet en telefoon. Batterijduur is top. En het opladen vormt ook geen enkel probleem kan gemakkelijk draadloos als met draad. Pasvorm: deze oortjes zitten mij als gegoten. Het voor mij enigste min puntje vind ik het overschakeling van tablet naar telefoon, voor de rest is dit echt een aanrader.

Pluspunten

• Mooie klank
  • Goede pasvorm
  • Active noise cancelling

Minpunten

• Verbinding van 1 toestel naar andere moeilijk

s********@g******** 21-09-2021

Top product ,

Geschreven voor: LG TONE-FP8

Onder de indruk en zeer tevreden van deze draadloze oortjes LG DFP8.

De oortjes werden geleverd met 2 sets van 3 maten (S-M-L) van de eargels die zich ook gemakkelijk laten vervangen.
Verder zit er een usb-C kabel bij samen met een mini-handleiding en natuurlijk de oortjes zelf in hun behuizing.

Eerste indruk :
*Moderne vormgeving en niet te groot.
*De behuizing is toch klein genoeg om perfect in je borstzak te passen en is ook niet te dik maar dik genoeg om niet te gemakkelijk uit je zakken te vallen.

De oortjes kunnen bijgesteld worden door middel van een app.
De app (Tone Free) installeerde zich zeer vlot en het koppelen van de oortjes aan mijn telefoon (one plus) ging ook quasi vanzelf.
Men heeft hier aandacht besteed aan de gebruiker om het zo eenvoudig mogelijk te maken maar toch een groot aanbod aan instelmogelijkheden te kunnen behouden.
Bij het opstarten van de app (je moet wel de behuizing openen) toont men allereerst het batterijniveau van beide oortjes alsook het batterijniveau van de behuizing en controleert men de versie van de software.
De volgorde van de volgende opties past zich aan aan de gebruiker volgens dat deze opties meer of minder gebruikt worden.
*Je kan de equaliser gaan instellen op één van de 5 presets of je kan ook zelf 2 aangepaste presets maken naar je eigen voorkeuren.
*Je kan de Ambient Sound of Active noise canceling gaan finetunen of deze uitschakelen indien gewenst.
*Je kan ervoor kiezen om tekstberichten te laten voorlezen wat natuurlijk direct werd getest en ook werd goed bevonden.
*Je kan een mini-handleiding raadplegen
*Je kan ook persoonlijk instellen hoe de knoppen moeten werken bij 1,2 of 3 keer drukken
*Je kan instellen of de muziek moet stoppen als je één oortje uit zou halen of niet
*Je kan een softwareupgrade uitvoeren (wat ook vlot is verlopen)
Kortom veel mogelijkheden voor kleine oortjes.

Het gebruik was een intense beleving van heldere klanken zowel bij de hoge als lage tonen.
Zowel bij het naar muziek luisteren als bij het voeren van gesprekken was de geluidskwaliteit zeer goed voor zowel mezelf als mijn gesprekspartner(s).
Het feit dat hier gebruik gemaakt is van twee microfoons (1 per oortje) speelt hier zeker in mee.
De samenwerking met Meridian audio lijkt hier dus opnieuw een schot in de roos.

De oordopjes zitten zeer goed en wennen snel.
De active noise canceling (zal het geluid van buitenaf dempen) en Ambient sound modus (hier ben je je beter bewust van wat er om je heen aan het gebeuren is) zijn ook zeker twee troeven.

De batterijduur is zeer goed en bij het in de behuizing plaatsen worden de oortjes vervolgens (snel) opnieuw opgeladen.
Aan de hand van de led op de behuizing kun je de batterijstatus van zowel de behuizing als die van de oortjes controleren.
Wanneer de oortjes in de behuizing zitten en de behuizing aangesloten is aan de lader dan zal door middel van UVnano-LED tot 99,9% van de schadelijke bacteriën verwijderd worden.

Een indrukwekkend paar oortjes die ik zeker zou aanbevelen aan iedereen.

Pluspunten

• Gebruik vriendelijk
  • Snel en gemakkelijk op te laden

Minpunten

• Oplaad kabel te kort

brca 20-09-2021

LG DFP8, een indrukwekkend paar oortjes

Geschreven voor: LG TONE-FP8

Onder de indruk en zeer tevreden van deze draadloze oortjes LG DFP8.

Eerste indruk :
*Moderne vormgeving en niet te groot.

De oortjes kunnen bijgesteld worden door middel van een app.
*Je kan een mini-handleiding raadplegen
*Je kan een softwareupgrade uitvoeren (wat ook vlot is verlopen)
Kortom veel mogelijkheden voor kleine oortjes.

De samenwerking met Meridian audio lijkt hier dus opnieuw een schot in de roos.

De oordopjes zitten zeer goed en wennen snel.

Een indrukwekkend paar oortjes die ik zeker zou aanbevelen aan iedereen.

Pluspunten

• pasvorm
  • behuizing
  • geluidservaring
  • veel extra instelmogelijkheden in de app
  • active noise canceling en omgevingsgeluid modus

Taniajacobs 20-09-2021

Top oortjes!!

Geschreven voor: LG TONE-FP8

Deze oordopjes van LG heb ik paar weken mogen testen en zitten perfect in mijn oren! Het geluid is zoals ik had verwacht, topkwaliteit met prima bas. Je hoort ook geen geluid van buitenaf daarom ik er ook zo een geweldige fan van ben. De oordopjes kan je ook opladen via de bijgeleverde usb-c kabel of gewoon de capsule draadloos opladen wat ik een zeer goed pluspunt vind. Bellen met de oordopjes gaat ook vanzelf door simpel 1keer te tikken met de vinger op de dopjes voor op te nemen en op te hangen. Prijs-kwaliteitverhouding mss een klein beetje aan de dure kant maar voor die geluidskwaliteit en die perfect passen aan mijn oren neem ik dat er graag bij !.

Pluspunten

• Geluid
  • Pasvorm

Sammy Denoyel 20-09-2021

Eindelijk goeie oortjes

Geschreven voor: LG TONE-FP8

Ik was al een tijdje op zoek naar degelijke oortjes. Toen ik er plots kreeg van m'n vriendin was ik spontaan gelukkig. Dat bleef niet lang duren toen ik ze daadwerkelijk ging gebruiken. Ik bleef wat op m'n honger zitten. Toen ik via facebook een advertentie zag om de LG TONE Free DFP8 oortjes te testen werd ik spontaan getriggerd. Met een open vizier begon ik aan de testen. Deze keer werd ik wel gelukkig.

Het design is zeer goed. Geen zo'n log ding maar een mooie ronde afgewerkte case waar de twee oortjes met een magneet perfect op hun plaats worden bewaard. En past perfect in je broekzak. Via een ledje aan de buitenkant word je ook goed op de hoogte gehouden van het huidige batterij niveau. Alsook is er UV nano technologie ingebouwd die je oortjes voor 99% van bacteriën verlost tijdens het opladen.

Het eerste wat je moet doen is de oortjes "pairen" oftewel verbinden met je telefoon en of laptop enz. En dit is eigenlijk kinderspel en zo gedaan.

Over de geluidskwaliteit kan ik kort zijn. Namelijk zeer goed. Bij muziek is het steeds zeer kwalitatief. Het geluid is helder ook bij hardere bass. Mits het instaleren van de app kun je zelf alle mogelijke instelling aanpassen aan je eigen noden. En dankzij de "dual mic call clarity" is elke "wat zei je" tijdens het bellen geschiedenis geworden. En als je last hebt van omgeving geluid druk je 3 seconden op je oortjes en dan wordt de "active noise cancellation" actief. Zodat je verlost bent van alle storende omgevings geluid.

Na de oortjes langere tijd in te hebben merk je zelfs nog amper dat je ze in hebt. Daarmee wil ik aantonen hoe goed ze wel aanvoelen. Er zitten zelfs standaard enkele verschillende opzetstukjes in de verpakking. Dus voor iedereen een goede pasvorm. En ze zijn tevens hypoallergeen.

De batterijduur valt ook reuze mee. Je kunt er gemakkelijk 10u mee verder. Ook dankzij het handige opbergdoosje waarin ze opladen.

• Actieve noise cancellation
  • comfortabel
  • UV nano technologie

R31N04T 20-09-2021

Degelijk en kwalitatief

Geschreven voor: LG TONE-FP8

Ik heb de LG TONE Free DFP8 enkele weken intensief getest en ik ben aangenaam verrast wat deze oordopjes bieden voor de prijs. Het geluid is kwalitatief goed te noemen en heeft geen problemen met de soms uitdagendere muziekgenres en toonhoogtes.

De muziek is intens en de bass is aanwezig zonder te veel te zijn. Voor de echte bassliefhebber zijn deze misschien minder geschikt maar zal de meeste gebruikers zeker kunnen bekoren.

De oordopjes bieden de beste ervaring als de bijhorende app geïnstalleerd is. Hierdoor kan je zelf het geluid aanpassen aan je eigen voorkeur. Er zijn standaard 5 presets aanwezig waarmee de meeste gebruikers genoeg zullen hebben, de meer eisende gebruiker kan zelf nog 2 custom presets toevoegen.

Naast het gebruik om muziek te luisteren kunnen deze oordopjes uiteraard ook gebruikt worden om telefoongesprekken te voeren of gebruikt worden voor videocalls. Hier stellen de oordopjes zeker niet teleur, je hoort iedereen goed en voor de gesprekspartners ben je goed verstaanbaar. Persoonlijk heb ik wel enkele keren het probleem gehad dat ik blikkerig overkwam bij de gesprekspartner, maar meestal is alles perfect ok.

De beste geluidskwaliteit krijg je als je de Active Noise Canceling (ANC) hebt aanstaan, diepere bassen en groter toonbereik. De ANC werkt zeer goed voor oordopjes in deze prijscategorie, het is wel belangrijk dat je de moeite neemt om de juiste dopjes te passen voor een goede afsluiting van het oorkanaal. Er zijn er zeker genoeg meegeleverd om voor iedereen een passend dopje te vinden. Eens de oordopjes goed passend in het oor zitten hoor je het omgevingsgeluid bijna niet meer. Om een gesprek te voeren kun je gespreksmodus inschakelen en dan word het gesprek versterkt in je oor om zo een goed gesprek te kunnen voeren. Als je gaat sporten kan je het omgevingsgeluid versterken door hiervoor de juiste modus in te schakelen, Hierdoor kan je met je muziek luid toch veilig tussen het verkeer begeven.

De oordopjes zitten heel comfortabel en zelfs na lang gebruik geven ze geen last aan mijn oren. Hier is het weer belangrijk om de tijd te nemen de juiste dopjes te passen. De oordopjes blijven ook netjes zitten zelfs tijdens sporten.

Verbinding maken met mijn telefoon en computer verliep vlekkeloos. Enkel als je tussen verschillende apparaten wilt wisselen ging dit soms moeizaam. Eens verbonden met mijn telefoon bleef hij verbonden met mijn telefoon. Ik moest de bluetooth verbinding verbreken om verbinding te kunnen krijgen met mijn computer.

De batterijduur stelt zeker niet teleur, na een ganse dag gebruik om zowel muziek te luisteren en telefoongesprekken te voeren halen ze het einde van de werkdag moeiteloos. Het is ook gemakkelijk om , indien nodig, de oordopjes snel bij te laden door de meegeleverde case. Deze kan je gemakkelijk kwijt in je broekzak. Eens de case zelf de batterij plat is kan je deze snel en gemakkelijk opladen door middel van een USB-C kabel of draadloos door deze op een geschikte laadpad te leggen.

Wat deze oordopjes speciaal maken is dat LG aan de gezondheid denkt, ze maken gebruik van hypoallergene dopjes om irritatie te vermijden. Ook is er in de opberg/oplaad case UV licht (de UV Nano Technology) ingebouwd waardoor bacteriën gedood worden.

Al bij al een goed stel oordopjes die zeer kwalitatief zijn en een mooie vorm hebben, niet te groot en mooi passend in de oren. Goede geluidskwaliteit en perfect bruikbaar om telefoongesprekken te voeren. Ik kan deze oordopjes alleen maar aanraden.

Pluspunten

• geluidskwaliteit
  • pasvorm
  • batterijduur
  • comfortabel

Minpunten

• wisselen tussen apparaten

r****@m********* 20-09-2021

De LG Tone Free DFP8 heeft me overtuigd!

Geschreven voor: LG TONE-FP8

Als tester had ik het geluk om deze oortjes voor enkele weken te mogen gebruiken. De productspecificaties leken me veelbelovend, alhoewel ik hier steeds sceptisch tegenover sta.
Echter kan ik met volle overgave gaan vermelden dat LG me volledig heeft weten te overtuigen met deze LG Tone Free DFP8 oortjes.

Het oog wil ook wat:

De oortjes zelf zien er modern en kwaliteitsvol uit. Het ergonomisch design zorgt ervoor dat de oortjes steeds op hun plaats blijven zitten. Tijdens het werken, maar eveneens tijdens het sporten had ik geen enkel moment dat ik vreesde om 1 van de oortjes te verliezen.
Leuk om te weten, er worden reserve ear buds meegeleverd, waarna je na verloop van tijd deze kan vervangen zodoende de LG Tone Free oortjes steeds op & top te gebruiken blijven.

Mijn geluidservaring:

De kwaliteit van het geluid is indrukwekkend. Van telefoongesprekken tot muziek beluisteren, tot films kijken. Op geen enkel moment leek het geluidskwaliteit minder. De active noise cancellation is een verademing en zorgt ervoor dat je je echt even kan afsluiten en in je eigen cocoon kan genieten van je muziek / film.
De active noise cancellation zorgt er daadwerkelijk voor dat omgevingsgeluiden als het ware worden weggefilterd. Met een korte druk op het oortje sluit je je als het ware af voor je omgevingsgeluiden.
De dual mic clarity is een handige automatisch functie die ervoor zorgt dat ALLE omgevingsgeluiden ook worden geregistreerd. Dit zorgt ervoor dat je je oortjes gemakkelijk in je oor kan laten wanneer je toch even met je collega / gezinslid wil praten.
Telefoongesprekken op drukke plekken verlopen vlekkeloos met de fluistermodus. Het is voldoende om 1 oortje bij de mond te houden en te fluisteren. De gesprekspartner begreep me klaar en duidelijk.

Met andere woorden niks dan lof over de geluidskwaliteit van deze LG Tone Free DFP8 oortjes.

Gebruiksgemak:

Het verbinden verliep vlekkeloos, zowel met de smartphone als met de laptop. Dit bleek toch een verademing aangezien ik in het verleden met Bluetooth apparaten hier soms wat problemen mee had. Echter met deze LG Tone Free DFP8 oortjes totaal niet.
De case kon snel worden opgeladen met de bijhorende USB kabel, en een korte oplaadsessie van de oortjes bleek al voldoende voor opnieuw 1 uur gebruiksgemak.
De vooropgestelde batterijduur leek me correct (10 uur op de oortjes & 14 uur op de case), dit werd meermaals getest wegens het intensief gebruik van de voorbije periode.

UV-Nano Technologie:

De UV-Nano Technologie lijkt me een hoogwaardige aanvulling voor actieve bacteriebestrijding. Deze technologie zorgt er als het ware voor dat er bacteriën die zich op de oortjes bevinden worden gedood & vermindert de kans op een ontsteking van het gehoorkanaal.
Dit brengt toch een zekere vorm van geruststelling bij het dagelijks gebruik van de LG Tone Free DFP8 oortjes.

Conclusie:

De LG Tone Free DFP8 oortjes zijn zeker de moeite waard voor iedereen die op zoek is naar Bluetooth oortjes. De Active Noise Cancellation & Dual Mic Clarity zorgen voor een enorm gebruiksgemak in gelijk welke situatie. Of je nu aan het sporten bent, wil genieten van je muziek/film of een belangrijk telefoongesprek wil voeren. De LG Tone Free DFP8 oortjes lijken me de ideale partner en hebben me voor de volle 100% overtuigd.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • UV-Nano Technologie
  • Active Noise Cancellation
  • Ergonomische Pasvorm

Minpunten

• Batterijduur (Bij intensief gebruik)

Koen 20-09-2021

Dikke aanrader !

Uitpakken

Laat ons beginnen met het uitpakken. Het doosje is verrassend klein. Kunnen we enkel maar toejuichen. Het pasvormpjpe waarin de kleine case met daarin de earbuds zit, is van karton. Opnieuw goede punten voor de milieubewuste aanpak door geen plastic te kiezen.
Het doosje zelf is enorm compact. In vergelijking met andere ear buds die ik gebruik, is dit doosje prima in de broekzak weg te steken. De buds op zich zijn ook enorm klein, wat voor mij een voordeel is. Heel erg incognito gebruik, zeg maar.

Geluid & gebruik

De geluidskwaliteit dan. Ik kan alleen maar zeggen dat ik verwonderd ben door het geluid dat eruit komt. Het is niet perfect, maar dat kan je ook eigenlijk niet verwachten van zo’n minuscule dingen. De bas is diep, maar geen enkel moment modderig. De hoge tonen zijn kwalitatief zonder storend te zijn. Middentonen konden hier en daar een tikkeltje beter, maar opnieuw, voor deze grootte en voor deze prijs is de performantie ENORM goed… Vele malen beter dan de budget-buds die bij veel telefoons geleverd worden, naar mijn aanvoelen. Ook de noise cancellation doet z’n werk, mede door de zeer goede pasvorm. Bij telefoongesprekken hoort de andere kant het wel als er bijvoorbeeld een wagen passeert, maar ook hier heb ik persoonlijk het gevoel dat je voor deze prijs niet beter kan verwachten.
Verbinden ging zonder enige moeite met de iPhone en met de PC. Weliswaar niet gelijktijdig, maar switchen tussen de twee ging zonder probleem.

Alleen maar positief dus? Net niet.

Punten van kritiek? De App die LG heeft, die is op mijn iPhone volstrekt waardeloos. Dat is naar alle waarschijnlijkheid iets dat nog wordt opgelost, want als ik de reviews bekijk in de AppStore, ben ik niet de enige met die opmerking.

Aanrader?

Sowieso dikke aanrader. Ze zijn een plezier om naar te luisteren en makkelijk in gebruik. Ten zeerste aangeraden!

Pluspunten

• Geluidskwaliteit zeer goed
  • Batterijduur meer dan je kan nodig hebben
  • Verbinden met toestellen gaat snel en makkelijk

Minpunten

• De app, in mijn geval

Richard V 19-09-2021

Gemakkelijke draadloze oortjes

Geschreven voor: LG TONE-FP8

Ik was meteen overtuigd door deze oortjes.
Ik fiets redelijk wat kilometer per jaar en was opzoek naar de juiste draadloze oortjes (ik heb ze gevonden)
Na het opendoen van de verpakking valt meteen op dat dit kwaliteitsvolle oortjes zijn.
Qua geluid heeft het alles Bass, intensiteit van het geluid.

Ok gemakkelijk te gebruiken als microfoon tijdens het bellen dankzij de Dual mic call clarity.
Er zit zelfs een fluister funktie op (dan moet je 1 oortje vlak voor je mond houden)
Ook de Active noise cancellation doet zeer goed zijn werk (kan je ook uitschakelen via de LG app)

Het zijn gemakkelijke oortjes om te verbinden dankzij de LG app, de batterij gaat zeer lang mee zeker 10 en laad gemakkelijk op in de case.
Het opladen duurt echt niet lang in slechts 5 minuten kan je weer 1 uur muziek luisteren.

Ook is de case voorzien van een UV-Nano technologie, deze dood 99,9 van de bacteriën.

De pasvorm is te vergelijken met de Apple Airpods maar deze zijn wel iets korter iets wat ik super vind.

Ik ga rond de kerstdagen eens lief in de ogen kijken van mijn vrouwtje om deze te kunnen kopen.

Pluspunten

• pasvorm
  • geluid
  • batterij

Minpunten

• geen gevonden

tony 19-09-2021

Zeer goede oortjes!

Geschreven voor: LG TONE-FP8

Bij het openen van de verpakking viel het al op dat dit een zeer degelijk product is, de oortjes zitten in een mooi doosje dat via UV licht de bacterieën dood die op de oortjes zitten. de oortjes verbinden meteen met de goede app en het geluid is zeer goed.
Ik ben een over ear hoofdtelefoon gewoon en dit voelt echt zoveel beter aan, licht, handig om mee te nemen. Prima geluid, snelle verbinding met de app. De noise canceling werkt behoorlijk, maar je hoort wel steeds een achtergrondgeluid. Er zijn 5 mogelijkheden om de equelizer in te stellen, mijn favoriet is de 3D sound stage, maar dat is uiteraard persoonlijk.
De oortjes zijn snel opgeladen, en gaan lang mee.
De bluetooth verbinding met mijn laptop verbrak regelmatig, de verbinding met de gsm was feiloos, met mijn over ears hoofdtelefoon kan ik echter wel verder van mijn gsm toestel wandelen zonder de verbinding te verliezen.. In het algemeen kan ik dit toestel enkel aanraden.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• minder stabiele verbinding met laptop

Kenny Vleminckx 18-09-2021

Top device, niet perfect maar toch een dikke aanrader !

Geschreven voor: LG TONE-FP8

Ik ben erg onder de indruk van de prestaties van de LG Tone Free DFP8. Na een ietwat hobbelige start (maar daarover verder meer), heb ik genoten van de ANC kwaliteiten, de overall geluidskwaliteit én de overige opties van deze in-ears.

Bij het unboxen en pairen met de GSM werd ik, na de installatie van de LG Tone Free app op Android, gevraagd om de LG Tone Free DFP8 te updaten naar de laatste firmware. Dit liep niet zonder fout en ik heb de app tot 2 maal toe moeten herstarten. Uiteindelijk is de update dan wel gelukt. Vervolgens heb ik de LG Tone Free DFP8 probleemloos gekoppeld met mijn 2020 MacBook Air en Lenovo Duet Chromebook.

Laat ik nu even verder uitweiden over de LG Tone Free DFP8.

- Geluidservaring:
Deze in-ear headphone levert een erg duidelijk geluid, met een volle bas die echter niet overstemmend is. De hoge tonen komen mooi naar voren en worden perfect aangevuld door de middentonen. Momenteel ben ik in een 80's periode, het voordeel van deze muziek is dat het hele toonpalet gebruikt wordt. Deze muziek was dus perfect voor het uittesten van de geluidskwaliteit. Ik heb er ook een aantal elektro- en techno-nummers doorgedraaid en de LG Tone Free DFP8 stelde ook hier niet teleur. Het beluisteren van (gesproken) podcasts was ook erg aangenaam en stemmen komen helder binnen.

Op het vlak van microfoon vond ik de headphone enigszins teleurstellend, echter geen dealbreaker. Zeker niet omdat de headphones uit mijn referentiekader (een Sony WH-1000XM3) het veel slechter doet op het vlak van (video)calls.
Ik kreeg enkele keren, tijdens MS Teams calls, te horen dat ik wel verstaanbaar was maar toch een beetje blikkerig klonk. Ook merkte ik soms tijdens die calls dat er een zéér miniem verschil tussen het linker- en rechteroortje zat op het binnenkomen van stemmen. Het leek of dit niet helemaal synchroon verliep. Verder was de gesprekspartner wel steeds duidelijk verstaanbaar.

-Active Noise Cancellation :
Ik heb deze LG Tone Free DFP8 vergeleken met mijn over-ear headphone, welke dus al het voordeel mee heeft van zijn passieve noise cancellation. Echter is hier het nadeel natuurlijk dan weer wel dat je oren na een tijdje warm worden.
De LG Tone Free DFP8 doet, naar mijn gevoel, zeker niet onder op het vlak van noise cancellation, wat toch zeer indrukwekkend is, gezien de kleine form factor.
Luide YouTube-video's van mijn zoontje werden perfect weggefilterd tijdens het werken (enkel de stemmen kwamen soms een beetje door). Ook de geluiden van de stad werden tijdens een wandeling bijna volledig weggefilterd. Zoals gezegd, doen deze in-ears zeker niet onder voor de Sony over-ear en is de gesprekskwaliteit zelfs beter.

- MERIDIAN sound technologie ;
De LG Tone Free app staat je toe te kiezen uit 4 equalizer presets of 2 custom presets. Deze laatste kan je naar eigen wens configureren. Het zou handig geweest zijn, moest je van 1 van de 4 presets kunnen vertrekken om de equalizer verder te configureren, terwijl ze nu telkens van een "flat line" begonnen. Op zich zeker niet storend, gezien de 4 presets ruim voldoende bevredigend zijn. Iets wat nog nooit eerder voorgekomen is bij mij.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de "immersive" preset. Deze was enorm prettig tijdens het luisteren naar eender welk genre van muziek of podcasts of nieuws. Ik hou van bas in mijn muziek maar ik vond de bas voldoende sterk en de rest van de klanken prettiger naar voren komen in de immersive preset.

- Gebruiksgemak :
Zoals ik reeds eerder aangaf, was het een hobbelige start. De app diende enkele malen herstart te worden omdat de update van de firmware vastliep.
Een ander probleem was multi-pairing. Dit verliep in eerste instantie niet zo goed; Wanneer ik de headset trachtte te verbinden met mijn Mac, terwijl die met mijn GSM verbonden was, werd de Bluetooth verbinding 3-4 maal verbroken vooraleer er een stabiele verbinding was. Op dag 2 kreeg ik de headset met geen enkel toestel meer verbonden.
Na het uitvoeren van een factory reset en een re-pair op alle toestellen werkte multi-pairing wel foutloos en heb ik geen verdere ongemakken meer ondervonden.
De batterijduur, voor zo'n kleine headphones is indrukwekkend. Ik heb meerdere dagen gebruik kunnen maken (natuurlijk niet full-continue) op 1 batterijlading. Het is ook erg handig dat de case zowel het batterijniveau van de earbuds als van de case zelf aangeeft !

- UV Nano Technologie :
Hoewel ik met het blote oog niet kan waarnemen hoeveel bacteriën er nu echt gedood werden door deze technologie, zie je deze toch aan het werk (middels een LED indicator op de case). Ook als je de case opent tijdens het laden zie je het blauwe UV licht z'n ding doen. Ik vind dit een erg fijn gegeven, rekening houdende met de vuiligheid die zich kan opbouwen op zo'n earbuds van een hele dag in je oren te zitten...

- Design :
Ik vond het design erg prettig. De case heeft een soort matte afwerking, welke fijn aanvoelt en een premium uitstraling geeft. Ik betrapte me er meermaals op dat ik de case gebruikte als fidget toy tijdens meetings e.d. Ook de vorm is heel geslaagd. De case is klein gehouden, met een ronde vorm welke aangenaam in je broekzak past en amper tot geen plaats inneemt; Ik heb echter wel een keer flink moeten zoeken in m'n laptoptas voordat ik de case vond maar dit lijkt me dan een luxeprobleem :-)

Wat ook érg opmerkelijk was, is dat de earbuds erg goed bleven zitten in mijn oren. Zelfs met de standaar earpads. Ik heb namelijk nogal een ongelukkig gevormd oorkanaal waardoor ik in het verleden steeds diende te wisselen of earbuds op een bepaalde manier diende in te brengen zodat ze stevig bleven zitten. Dat was dus hier helemaal niet het geval en ik heb de earbuds niet enkel gebruikt op kantoor maar ook tijdens een paar fiets- en skatetochtjes. Geen enkel probleem met uitvallen ondervonden, dit is voor mij een hele dikke PLUS !

Ik ben zeer tevreden met de overall prestaties van de LG Tone Free DFP8. Als je deze review leest, twijfelend of dit een goede koop zou zijn, kan ik je zeggen dat je niet teleurgesteld zal zijn. Er bestaat altijd beter en heter maar voor deze prijsklasse is dit een absolute topper !

Pluspunten

• impressionante ANC
  • batterijduur
  • premium look en feel
  • klein en compact
  • muziek geluidskwaliteit

Minpunten

• update verliep niet vlekkeloos
  • pairing issues tot factory reset
  • geluid tijdens MS Teams calls

Jonathan 18-09-2021

OORgasme

Wat zit er in de doos:
-case met de oortjes
-een paar setjes hypoallergeen opzetstukjes in verschillende maten
-een korte oplaadkabel
-een beknopte handleiding (die voor de meeste mensen overbodig zal zijn)

Wat meteen opvalt is de blauwe futuristische gloed die uit de case komt als je die open doet (wow!) en dit waarschijnlijk om de UV nano technologie te accentueren. Die zorgt er voor dat 99,9% van de bacteriên op de oortjes gedood worden.
Via de QR code op het doosje kan je onmiddelijk de LG Tone Free app installeren op de smartphone en dan gaat alles vanzelf, super gemakkelijk!

In de LG Tone Free app vind je alles terug wat je moet weten en kan aanpassen zoals ANC, equalizer instellingen, gebruikershandleiding , intuitieve bediening van de oortjes en zelfs de batterijstatus van elk oortje en de case.

De oortjes hebben een strak design, zitten vast in de oren en zijn super comfortabel voor uren luisterplezier. Dankzij de IPX4 rating zijn ze bestand tegen een zweterige sportsessie.
De bediening aan de oortjes zelf is handig alsook de functie die de muziek automatisch stopt en start wanneer je 1 oortje effe uithaalt en dan terugplaatst in het oor.

En nu het geluid...
Je kan je bijna niet voorstellen wat er uit zo'n kleine wonders der techniek op je af komt! (Dank u MERIDIAN)
Helder, vol, ruimtelijk... Als ik luister naar muziek die ik vroeger alleen maar door de radio hoorde galmen dan gaat er plots een nieuwe wereld voor me open. En via de equalizer kan je dit nog verder optimalizeren. Dik in orde!

Over de Active Noise Cancellation ben ik wel minder lyrisch.
Ja, ik zie wel de meerwaarde ervan in op het vliegtuig of in de trein maar verwacht niet dat je plots geisoleerd bent van de buitenwereld: enkel monotone lage tonen worden gedeeltelijk weggefilterd.
Als er buiten wat wind is kan je beter de ANC uitzetten want ALS die in de microfoon van het oortje blaast geeft dat een vervelend lawaai.
De ANC kan je enkel uitschakelen via de app (dus niet via de bediening aan de oortjes) en als je dat doet (voor bvb langer gebruik) dan gaat dit een beetje ten koste van de diepe basstonen (raar).
Er is ook een functie om het omgevingsgeluid te accentueren die goed werkt maar opnieuw kan de wind hier een spelbreker in zijn...

Bij het bellen zijn er geen opmerkingen, beide partijen zijn steeds tevreden over de kwaliteit van het gesprek. De fluistermodus, voor wanneer niet iedereen om je heen moet horen wat je zegt, lukt ook aardig.

Na ongeveer 10 uur luisterplezier ( of 5 uur met ANC) klik je de oortjes in de case die de autonomie verlengt tot 24 uur.
5 min opladen geeft je opnieuw 1 uur luisterplezier en na 1 uur zitten ze weer vol.
Wordt het indicatieledje van de case rood dan kan je die ook draadloos opladen.

Pluspunten

• geluidskwaliteit
  • design
  • comfort
  • gebruiksgemak

Minpunten

• ANC in sommige omstandigheden

m**********@g******** 18-09-2021

De beste ooit !

Geschreven voor: LG TONE-FP8

Ik heb het product een aantal weken kunnen testen en ik heb overdonderd door de kwaliteit van de LG Tone Free DFP8 oortjes.
Mijn eerste indruk toen ik het doosje open deed was hoe zacht het doosje wel was en de oortjes waren als gedeeltelijk opgeladen dus kon het direct gebruiken. De oortjes passen perfect in je oor door het ergonomische design en je merkt al direct dat het ontwerp gemaakt is voor Noice Cancelation. Connectie maken met mijn iPhone was super makkelijk en heel snel. Je kunt ook direct en gratis de bijhorende app Noice Free downloaden en daar krijg je eerst een duidelijk overzicht van de batterij status van de oortjes en van het doosje. Het geluid is van de hoogste kwaliteit en je kan deze makkelijk in de app of op de oortjes aanpassen naar de muziek dat je afspeelt. Zo heb je de keuze tussen, "Immersive, Natural, Bass Boost, Treble Boost en 3D sound stage". Je kunt er ook er ook de bediening van je oortjes aanpassen en een handleiding open doen hoe je de bediening van de oortjes gebruikt of aan past naar je eigen behoeften. Eens je dit door hebt is het gebruik "on the go" geweldig, snel en makkelijk. Als je je oortjes wil gebruiken open je het doosje en de verbinding met je smartphone wordt gemaakt. Je brengt de oortjes in en de muziek begint direct af te spelen vanaf het laatste nummer dat je beluistert hebt. Omgekeerd ook als je ze uit je oor haalt stopt de muziek. Je hoeft dus niet steeds terug naar je smarthphone te gaan en dit te starten en te stoppen. Met een simpele klik op het oortje pauzeer je de muziek en start je hem opnieuw. Heb je een inkomend gesprek klik je op het linker oortje om aan te nemen en direct te praten en klik je op het rechter oortje om het gesprek te stoppen. Je inkomende berichtjes worden gesproken weergeven als je de oortjes aan hebt. Weer zo een extra geweldige functie. Ja dit is meer dan alleen maar om naar muziek te luisteren het zit boordevol technologie en biedt veel meer functies dan de standaard oortjes die ik al gehad heb.
Opladen is super makkelijk, je gebruikt het bijgeleverde kabeltje maar ik kies voor mijn draadloos oplaadstation van mijn smartphone. Leg het doosje met de oortjes er in op het laadstation en je kunt steeds geniet van de beste geluidservaring en gebruiksgemak dat je al ervaren hebt.
Naar gebruiksduur zijn deze oortjes veel beter dan wat ik al ervaren heb met mijn vorige oortjes. NA een uurtje muziek luisteren waren deze al plat maar de LG Tone Free DFP8 oortjes gaan makkelijk 4 uur mee en zelfs dan waren ze nog niet leeg. Daarna plaats je ze gewoon terug in het doosje en ze worden opnieuw opgeladen.
Dit is echt het beste dat ik al gebruikt heb.

Pluspunten

• Ergonomisch design
  • Gebruiksgemak
  • Makkelijk aan te passen door de bijhorende app
  • Geweldig geluid
  • Lange gebruiksduur