LG Tone Free DFP5 zwart

• Test panel 8,5 okt 2021
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 48 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG Tone Free DFP5 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jonas 12-12-2021

Uitstekende ervaring

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

Ik heb dit product een aantal weken mogen testen.
Ik heb gekozen om de TONE Free app niet te gebruiken en dat heeft mijn ervaring zeker niet slechter gemaakt.
Je kan de TONE Free DFP5 heel gemakkelijk verbinden via bluetooth met je tablet of telefoon zonder al te veel moeite.
De kwaliteit van de oortjes is uitstekend de intensiteit van het geluid en de bass komen mooi tot zijn recht. De active noice cancellation is ideaal voor bevoordeeld op het vliegtuig of op kantoor om ongestoord je muziek te luisteren of een film te zien.
Door zijn ergonomisch design kan je de LG TONE Free DFP5 wel voor uren gebruiken.

Pluspunten

• batterij
  • pasvorm
  • noice cancellation
  • gemakkelijk op te laden

Minpunten

• dikke case

Bruno Vds 22-11-2021

Ergonomisch zeer goed, geluid kan iets beter

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

Samengevat: ergonomisch een zeer goed gevoel maar ondermaatse geluidskwaliteit bij fluistermodus

Geluidservaring
Mijn geluidservaring met deze oortjes was positief bij gebruik in normale modus. De intensiteit en bass waren voldoende maar niet uitgesproken. Persoonlijk kon er volgens mij iets meer nadruk gelegd worden op de bass. Voorgaande bevinding stond in groot contrast met de fluistermodus, hierbij viel de bass nagenoeg volledig weg en werd de kwaliteit veel slechter. Als loper vind ik dit een zeer belangrijk element en een grote struikelblok bij dit toestel. De active noise cancellation deed zijn werk maar was moeilijk te in te stellen en niet gebruiksvriendelijk.

Gebruiksapplicatie
Het installeren van de applicatie op de telefoon verliep zeer vlot en herkenbaar voor iedereen. Helaas liep het wat mis bij het verbinden van het toestel. Zo heeft het een paar pogingen geduurd tegen de verbinding tot stand kwam. Hierna was de link ook zeer zwak en werd geregeld opnieuw gevraagd om te verbinden.

Gebruiksgemak
De verbinding met de gsm, computer, tablet verliep vlot en zonder problemen wanneer de applicatie niet gebruikt werd. Bij een nieuwe verbinding opstellen werd de oude automatisch afgesloten omdat het toestel maar een enkelvoudige verbinding ondersteunt. De batterijduur van het toestel was zoals aangegeven op de doos. Opladen via de handig opbergbare case bezorgt nog een extra .Helaas ondersteunt de case geen wireless charging waardoor een C-kabel nodig is.
De fit van deze oortjes was het beste wat ik al ervaren heb. De slanke pasvorm zat perfect in de oren met een secure fit. Als loper sta ik erop dat mijn oortjes een zeer goede aansluiting maken. Met deze oortjes had ik nooit het gevoel ze te verliezen. Op lange afstand alsook op sprint trainingen bleven de oortjes stevig zitten.
De handgebaren voor volgende of vorige kunnen volgens mij beter. Dit kan te wijten zijn aan gewenning van mijn eigen toestel waarbij een andere sequentie gebruikt wordt. Maar drie maal tikken vind ik veel om een liedje te skippen, dit lukt in vele gevallen niet op de correcte manier waardoor het lied werd gepauzeerd of de luistermodus van het toestel veranderde.

Pluspunten

• Ergonomisch
  • Secure Fit
  • Batterij
  • Compacte case

Minpunten

• Fluistermodus
  • Gestures
  • Wireless charging afwezig

V*********@h********** 30-09-2021
Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

Na even twijfelen heb ik toch eens de test gedaan met een in ear toestel. Na jarenlang gebruik van een headset voor gaming en muziek nu deze LG DFP5 eens getest en bij het eerste gevoel in mijn oor voelde ik onmiddellijk het comfort ervan. Er zijn 2 andere setjes oorkussens bij maar voor mij was de basis set prima.
Gelijk het eerste moment ook de app gedownload die aanbevolen was en deze even goed Doorgelicht. Het was even zoeken en spelen met de instellingen van de oortjes maar eens je het onder de knie hebt kun je heel gedetailleerd je toestel aanpassen. Ik heb hem eerste maal ingesteld voor op de spelcomputer en het voelde super. Onverwacht en beter dan mijn huidige headset.
Ik ben sceptisch tegenover draadloze toestellen qua batterijduur.. Maar ik kan eerlijk vertellen van uitpakken tot het weekend erop heb ik de basis niet moeten opladen. Terwijl ik het product dagelijks 2 3 uur gebruikt heb. Ideaal dus!
Qua prijs kwaliteit of als je gewoon een instap model zoekt of nieuw bent met in ear.. Deze is zeker eens aan te raden.

N. Tahon 25-09-2021

Echte aanrader!

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

Ik ben nu enkele weken de LG Tone Free oortjes aan het gebruiken en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. M'n eerste indruk was dat ze vooral zeer compact zijn. Zowel de oortjes als de case zijn absoluut ideaal van grootte. Ze blijven goed zitten en komen bij het sporten ook nooit los, iets waar ik al even naar op zoek was. De geluidskwaliteit en vooral de noise cancellation zijn uitstekend en ook de batterijduur kan je met geen enkel product uit dezelfde prijscategorie vergelijken. De bluetooth set-up wanneer je we voor het eerst gebruikt gebeurt vlekkeloos en verliest nooit de verbinding met je smartphone. Je kan ze ook verbinden aan je google account waardoor je ze bijna niet kan verliezen. Een echte aanrader voor wie twijfelt.

Pluspunten

• Noise Cancellation
  • Fast charge

k*************@h********** 24-09-2021

Top oortjes!

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

Top oortjes! Ik ben heel tevreden over deze oortjes. Het geluid is top. Je kan via de app nog verschillende ‘soorten’ geluid aanduiden en dat maakt het helemaal af. Zo kan je bij een film het gepaste geluid kiezen maar ook bij leuke muziek. Als ik de oortjes in heb, heb ik geen last van ander geluid. Integendeel, het zorgt er juist voor dat de rest afgesloten is. Ideaal voor goeie muziek te luisteren! Tijdens het sporten blijven ze goed inzitten en ik vind ze zeker niet lastig om te dragen. Ik ben zeer positief verrast tijdens mijn testperiode!

BennyVW 21-09-2021

Kwalitatief goede oortjes

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

Afgelopen weken heb ik de LG Tone Free DFP5 mogen testen. Ik ben erg enthousiast over de kwaliteit en het design.
Er zijn 3 maten siliconen oordopjes meegeleverd, waardoor de pasvorm voor ieder oor goed zou moeten zijn.
Bij mij bleven de oordopjes goed in mijn oren zitten.

Wat ook plezant is de 'active noise canceling' functie, deze filtert voor 80% het omgevingsgeluid.
Je kan deze ook uit zetten, wat zeker interessant is op de werkvloer, je hoort nog steeds de omgeving en op de achtergrond kan je lekker genieten van de muziek.

Met de 'LG Tone Free App' kan je het geluid aanpassen via de equalizer. Zo luister je altijd naar een gepersonaliseerd geluid.

De oortjes verbinden gemakkelijk met bleutooth, wel was het zoeken in het begin hoe dit juist werkte.
Maar de handleiding die erbij zit, legt dit goed uit.

De batterij in de oortjes gaan zeker 1 dag mee, het opladen gaat in minder dan een uur.

Jammer dat er alleen maar een usb-kabel meegeleverd is, en geen adapter voor in het stopcontact.

Pluspunten

• active noise cancelling
  • mooie design
  • goede geluidskwaliteit
  • accuduur
  • korte oplaadduur

Minpunten

• usb-lader

Kristof V. 21-09-2021

De beste oortjes!

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

Ik ben al lange tijd op zoek naar goede oortjes. Vele merken getest, maar geen enkele deed zo goed zijn werk als deze LG Tone Free DFP5 oortjes.

Het begint al bij het openen van het doosje. Het zeer mooie stijlvolle design van het laadstation springt meteen in het oog. Een mooi afgeronde en matte look. De oortjes zelf zien er zeer aangenaam uit. Ze passen zeer goed in het oor. Indien de Medium-earbuds (reeds op de oortjes bevestigd) niet goed passen in je oor, kan je ook kiezen voor Small of Large earbuds. Op deze manier ben je altijd zeker dat je de juist pasvorm hebt voor jouw oren. Deze pasvorm is noodzakelijk om bij het gebruik volop te kunnen genieten van de ANC (Active Noice Cancelling). De oortjes zitten zeer aangenaam in je oren. Bij andere oortjes krijg ik na een tijd pijn van het dragen. Dit heb ik nog nooit gehad met deze LG oortjes. Het korte "steeltje" aan de oortjes zijn ook een pluspunt. Je hebt geen lang steeltje uit je oren steken. Dit stoort voor mij bij andere merken.
Bij het openen van het laadstation maakte de oortjes meteen verbinding met mijn smartphone. Ik kreeg de melding dat er een app is om te downloaden. Dit heb ik meteen gedaan om zo mijn oortjes naar gelang in te stellen.

DE APP
De app geeft toegang tot alle mogelijkheden van de oortjes. Je kan de equalizer-instelling veranderen naargelang het muziekgenre waar je naar luistert. Er zijn ook instelling voor wanneer je naar een film zou kijken. Ook krijg je de mogelijkheid om maximaal twee eigen geluidsprofielen in te stellen. Deze mogelijkheden maken dat iedere keer dat je de oortjes gebruikt, je een andere beleving kan hebben. In de app kan je ook steeds het batterijniveau zien van de oortjes en het laadstation.
Daarnaast zijn er ook verschillende instellingen te doen aangaande meldingen van je gsm, touchpad-instellingen, automatisch afspelen/pauzeren...

OMGEVINGSGELUID EN ANC
Er zijn verschillende instellingen mogelijk wanneer het gaat over geluidsonderdrukking uit de omgeving en ANC.
De algemene ruisonderdrukking werkt zeer goed. Ik heb een job waarbij ik regelmatig van thuis moet werken. Met twee kleine kinderen op de achtergrond is het moeilijk te focussen. Deze geluiden worden zeer efficiënt onderdrukt. Tijdens mijn telefoontjes hoor ik enkel de persoon aan de andere kant van de lijn, zonder het geluid van mijn omgeving erdoor. De ruisonderdrukking is dus zeker goed te gebruiken tijdens het werk in een drukker kantoor.
De instellingen voor omgevingsgeluid kan je ook aanpassen.
Wanneer ik vertrek op mijn dagelijkse wandeling door ons dorp, zet ik de "luistermodus" aan. Dit zorgt ervoor dat ik optimaal kan geniet van mijn muziek, terwijl het geluid van het verkeer versterkt wordt. Hierdoor weet ik toch op ieder moment wanneer er een auto aankomt. Andere geluiden (vogels, wind door de bomen...) worden onderdrukt. Je hoort dus enkel de noodzakelijke geluiden.
Wanneer je naar je muziek luistert met de "ruisonderdrukking" aan, hoor je bijna niets uit je omgeving. Als je dan plots iemand tegen zou komen en je wil praten, moet je niet je oortjes uithalen. Je kan dan overgaan op de "gespreksmodus". Je kan je muziek op pauze zetten (1 keer drukken op een oortje). Druk je daarna 3 seconden op een oortje, schakel je automatisch over op deze gespreksmodus. Bij deze modus wordt het geluid van een gesprek versterkt doorgegeven naar je oortjes. Je hoort dus je gesprekspartner zonder problemen, zonder je oortjes uit te halen.

VIND MIJN OORDOPJES
De LG TONE FREE DFP5 oordopjes beschikken ook over de functie "vind mijn oordopjes". Je kan dan voor elke kant (links en rechts) apart een geluid laten afspelen via het verloren oordopje. Het geluid start zacht en wordt steeds luider en luider. Het nadeel hier, is dat het geluid niet echt hard wordt. Indien je je oortje dus ergens buiten verliest, lijkt het me moeilijk om dit geluid te horen om zo je oortje te lokaliseren.

ALGEMENE ERVARING BIJ GEBRUIK
- Zeer aangename pasvorm, je voelt de oortjes bijna niet zitten.
- Bij gebruik bij wandelen/joggen/lopen: de oortjes blijven steeds goed zitten. Je moet niet iedere vijf stappen op je oortjes duwen om ze terug op hun plaats te krijgen. Ze blijven goed zitten.
- De oortjes zijn makkelijk in en uit je oor te halen.
- Touchpad op de oortjes zijn gevoelig genoeg. Je moet slechts lichtjes tikken om gedaan te krijgen wat je wil.
- Muziek pauzeert automatisch bij uithalen van minstens één oortje. Dit kan je instellen in de app.
- Telefoons plegen met deze oortjes gebeurt zonder problemen. De andere persoon hoort je heel goed zonder luider te moeten spreken.
- De wisseling tussen ANC en andere geluidsonderdrukking kan rechtstreeks gebeuren via de oortjes.

Ik ben een tevreden gebruiker en wil geen andere oortjes meer voor zowel professioneel als privé-gebruik.

• Aangename pasvorm
  • Uiterst makkelijk in gebruik
  • Veel instellingen aan te passen naar smaak
  • Zeer goede ANC! Prachtig geluid!

Minpunten

• "Vind mijn oordopjes"-geluid niet hard genoeg
  • Kort laadkabeltje

Dirk 21-09-2021

Zeer gebruiksvriendelijke, kwaliteitsvolle draadloze oortjes

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

Na het testen van deze IN-ears kan ik niet anders dan enthousiast zijn en beveel ik ze zeker aan! Zeker omdat ze qua prijs/kwaliteit echt een meerwaarde zijn!
Ik heb in het verleden al een aantal oortjes/koptelefoons gehad, maar nog nooit draadloze. Ik was er in het begin een beetje sceptisch over, zeker of ze wel goed in mijn oren bleven zitten, maar deze oortjes blijven goed zitten.
Bij het openen van de verpakking vond ik de case direct mooi, zeer strakke matte case. De oortjes zelf hebben een aantal verschillende 'dopjes' zodat je gemakkelijk kan passen welke het beste passen in je oor. Ik heb zelf niet gewisseld en ben gelijk van start gegaan! Geen boekje gelezen, gewoon de bluetooth verbinding opgezet, de oortjes verschenen direct en werden direct gekoppeld met mijn gsm.
Over de geluidskwaliteit kan ik enkel maar positief zijn, bass is goed en de noise cancelling is ook prima!
De oortjes gaan ook lang mee en laden ook zeer snel op in de case, dus nog een extra voordeel!

Conclusie: ik raad deze oortjes zeker aan! Prijs/kwaliteit zit heel goed en ze zien er ook goed uit!

Pluspunten

• accuduur
  • blijven goed zitten
  • snelle verbinding
  • compact

Iandg 21-09-2021

Top kwaliteit

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

Als eerste wil ik het even hebben over zowel de ANC (active noise cancelation) en de ambient sound functie.

De ANC heeft mij van men sokken geblazen! De ANC werkt top beter als de vele andere merken die ik geprobeerd heb.
Je merkt dat deze echt naar behoren werkt.
Als volgende de ambient sound functie boost wel degelijk je omgevings geluid waardoor je makkelijk muziek kan luisteren en toch nog de mensen rond jou kan horen.

Nu de bass, de bass is voldoende maar kan toch ietsje beter vind ik. Niets om over te klagen maar ik hou nu eenmaal van Bass dus het kan nooit genoeg zijn voor mij.
Geluidskwaliteit is top! Zeer helder geluid en verder niets op aan te merken. De dual mic call clarity is gewoon uitmuntend goed, heb vele tests gedaan met de fluistermodus alsook en dit werkt echt top zelfs als je echt heel stil fluistert.. 👍

Nu even over de verbinding en batterij duur..
Verbinding maken is zeer gemakkelijk je zet gewoon je Bluetooth aan en de oortjes komen onmiddellijk tevoorschijn.
De batterij zelf is respectable ik heb dit niet getimed maar heb wel een hele dag kunnen luisteren naar muziek zonder ze te hoeven opladen.
Nu even een heel belangrijk punt draagcomfort..
Ik heb deze enkele weken getest en merk dat het draagcomfort vrij hoog is. Ik had geen last van men oren na deze uren te gebruikt hebben. Ook zijn er genoeg extra oorpluggen in small medium and large bijgeleverd om zeker te zijn dat jou oortjes jou zouden passen.

Als laatste wil ik het even hebben over de app die je gebruikt bij deze oortjes. Tone Free geeft je echt de mogelijkheid om de oortjes te gebruiken zoals ze moeten gebruikt worden.
Je vind er alle profielen terug en ook kan je hier alles costumizen naar jou profiel. Kortom een top app!

Nog 1 ding.. De touch controls zijn zeer goed je krijgt als het ware een echte feedback ervaring elke keer als je er op duwt.
Dit maakt het dat je elke keer succesvol de Touch bediening kan gebruiken.

Kortom dit product is zeker voor de prijs die gevraagd word de moeite waard!

Pluspunten

• Zeer goede anc
  • Top batterij
  • Zeer ergonomische dopjes
  • Top app tone free

Minpunten

• Geen

Michael 21-09-2021

Verrassend goede In-Ears.

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

Na jaren Over-Ears te dragen was m'n eerste gevoel toch ... waaauw ... Een heel stevig doosje met een silk touch. In het doosje zit alles wat je nodig hebt: kabel, 2 sets tipjes en de manual. Maar eerlijk, wie leest de manual?
Dus gelijk, op de "goede" oude manier de BT settings geopend, doosje geopend en daar kwamen ze al te voorschijn. De verbinding ging snel. Eerst begonnen met de tips die erop zaten, maar die waren te klein. Ik heb geleerd uit ervaring dat In-Ears best je gehoorgang afsluiten. Dus deze snel gewisseld en ja, de grootste zijn perfect voor mij.
Het werd al snel stil rondom mij, de Noise Cancellation werkt goed. Ik luister veel naar Spotify dus dat werd m'n "test" muziekje. De geluidskwaliteit is veel beter dan ik verwacht had. Heb al meerdere In-Ears getest en meestal ontgoochelen die. Het zal de Meridian technologie zijn die de extra push geeft in intensiteit en bass.
Na het installeren van de app werd ik even niet blij. wel verbinding met m'n muziek maar niet met de app. Ah, daarom die handleiding :-) Iets later kwamen de oortjes "piepen" en kreeg ik mooi de accu inhoud te zien.
Daar onder zijn de Meridian Equaliser settings. Ik heb ze allemaal geprobeerd maar Natural vind ik het best. Er zit voldoende Bass in en de hoge tonen zijn prima.
Verder komt het instellen van de ANC, de Noise Cancellation dus. Oh, die werkt goed! Zondag hadden de kids bowling wedstrijd, ideaal om te testen! En ja, het doet prima z'n best. Ook gemakkelijk is om met een lange touch op het oortje, het omgevingsgeluid binnen te laten. Als de kids kwamen vertellen dat ze een strike gegooid hadden, kon ik met 1 druk goed luisteren.
Na een paar dagen gebruik begon het accu niveau van de case stilaan te zakken, maar dit was weer snel opgeladen.
Als ik 1 echt min puntje moet zeggen, is het wel dat ze zo fijn zijn, dat ik ze moeilijk te pakken krijg, zowel uit de case als in m'n oren. Zal wel aan m'n iets dikkere vingers liggen denk ik dan :-)

Pluspunten

• Goed pasvorm
  • Stevig maar natuurlijk geluid
  • ANC werkt echt goed, getest in Bowling :-)
  • Accu gaat lang mee
  • Fijn maar sterk doosje

Minpunten

• Fijn design maar net iets te fijn voor m'n vingers

Harunkumarci 21-09-2021

Super oortjes van LG

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

De LG free DFP5 oortjes zijn een zalige aankoop. de noice canceling kan je echt doen meeleven in een film. de geluid is zalig om ook naar muziek te luisteren. het maklijkste is dat je tone free app hebt om de geluid naar jou zin aan te passen. de microfoons om te bellen is mooi mee genomen je communiceert heel goed met oortjes erin en de fluistermodus is nog topper.en ze vallen er niet steeds uit zoals ik wel veel mee maak bij anderen.
Strak design enkel iets grote case.
Zeker een aanrader en zou het aanbevelen aan naasten..

Pluspunten

• Straks design
  • Super geluid
  • Zalige noise canceling

Minpunten

• Iets te grote case

Hugo Alejandro Maldonado Luna 20-09-2021

Geweldige oordopjes

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

Deze oordopjes zijn heel goed om buiten te gebruiken en heel comfortabel. Ze vallen nooit uit mijn oren, ook niet als ik loop of fiets. Het geluid is altijd duidelijk om naar muziek te luisteren en ook tijdens telefonisch of Discord gespreken.
Mijn vrienden in Discord zeggen dat mijn stem is ook heel duidelijker dan met andere microfoons.
De active noise cancellation is echt effectief: Ik hoor niks van de geluiden van de omgeving.
De Bluetooth verbinding is heel goed: ik kon die soms gebruiken vanaf andere kamer. En de batterij duurt veel uren en het laadt heel snel op.

Pluspunten

• Geluid kwaliteit
  • batterijduur
  • opladen tijd is heel kort

f****************@h********** 20-09-2021

bevalt me goed, topper

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

Wat een zaligheid, dit is de eerste keer dat ik zulke draadloze oortjes in mijn handen krijg .
Maar man wat is me dat, het geluid vindt ik overweldigend de verschillende opties in de app
zijn ook gemakkelijk aan te passen. de verschillende touch instellingen zijn ook gemakkelijk in te stellen.
De active noise canceling is ook in te stellen met verschillende opties waardoor deze zeer uitgebreid inzetbaar is.
De meridian geluids technologie is voor mij onbekend, naar mijn gevoel levert dit wel mooie prestaties.
Deze oortjes zijn heel gebruiksvriendelijk, het verbinden gaat super snel zelfs als de telefoon in slaapstand staat. De oortjes gaan bij mij lang mee, ik plaatst ze tussen de werkjes even terug in de case zo laden ze terug een beetje op. Ik heb na z'n twee weken nog geen dag zonder muziek doorgebracht.

Pluspunten

• mobiliteit
  • noise canselling
  • compact
  • design

Minpunten

• nog geen gevonden

Jacky Mentzij 19-09-2021

zeer zeker een aanrader

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

Afgelopen paar weken dit prachtige product mogen testen. toen ik het aankreeg kon ik me niet inhouden om het gelijk uit te gaan proberen en testen.
Wat mij gelijk opviel toen ik de verpakking open maakte is dat de houder voor de oortjes een mooi slank design heeft en in de broekzak geen vervelend gevoel geeft.
De snelhandleiding is zeer duidelijk en goed omschreven. na het verbinden met een android telefoon kreeg ik gelijk een pop-up melding dat ik de software kon instaleren en dat heb ik dan ook gelijk gedaan.
Gelijk spotify aan gezet en het eerste wat mij opviel was de uitstekende kwaliteit van het geluid zonder instellingen te hebben aangepast.
Hierna ben ik toch beginnen experimenteren met de instellingen en wat mij opviel was dat het voor mij de instelling met de optie van meridian het beste geluid gaf.
Maar ook de andere standen gaven mij een goed gevoel bij deze oordopjes.
Ook de duur van de accu valt mij zo goed mee.
ik heb ze in de paar weken dat ik ze nu heb nog maar twee keer moeten opladen omdat ze bijna leeg waren.
De langste tijd dat ik ze achter elkaar heb in gehad zijn bijna 7 uur achter elkaar op mijn werk.
Geen last van gehad en bijna vergeten dat ik ze zelfs in had omdat je ze niet voelt zitten.
ook de ruisonderdrukking werkt geweldig, op de fiets op hoge snelheid zo goed als geen last van de rijwind.
als je de functie omgevingsgeluid aan zet dan hoor je daadwerkelijk het verkeer rondom jezelf goed hoorbaar maar niet hinderend voor de muziek.
ook in de auto geprobeert met omgevingsgeluid aan: ook dan kun je gewoon een gesprek voeren maar ook google maps nog horen met haar instructies.
Overall ben ik voor deze prijs echt meer dan tevreden over deze dopjes en zijn ze voor mij boven verwachting

Pluspunten

• suprieur geluid
  • makkelijke bediening
  • stabiele verbinding
  • lange batterijduur
  • mooie makkelijke app

Minpunten

• functie vind mijn dojes werkt niet correct

Bjorn 19-09-2021

Betaalbaar en toch hoge kwaliteit!

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

De geluidservaring: De soundstage van deze oortjes vind ik zeer goed en neutraal dus geen the hoge high end of the hoge low end. Doormiddel van de EQ setting in de app komen deze oortjes in (bijna) elk genre zeer goed tot hun recht. Ik heb meerdere genres beluisterd en ze konden mij altijd wel versteld doen staan. De bass van de oortjes is niet overweldigend maar met de Bass boost EQ kun je zeker wel aangenaam luisteren naar EDM of andere bass heavy nummer luisteren. Twee andere opvallende EQ settings vond ik toch wel de Immersive and 3D- soundstage modes. Deze beides modes vind ik zeer goed en geven echt wel een speciaal gevoel tijdens het luisteren. Even over de call kwaliteit, deze vond ik dik tegenvallen. Mensen konden mij zeer goed horen, maar ikzelf kon maar zeer zacht horen wat men zei tijdens een gesprek wat ik wel zeer jammer vind zeker met dat al de andere functies stukken beter functioneren. Even samengevat de geluidservaring is grotendeels zeer goed, enkel de call kwaliteit is wat werk aan.

De Active Noice Canceling: Ik heb de verschillende functies van de ANC uitgebreid getest en merkte wel dat ze zeer goed hun best gedaan hebben om een zo goed mogelijk ervaring te leveren. De ruisonderdrukking vind ik zeer goed en de mogelijkheid om te kiezen voor laag en hoog vind ik een zeer goede bonus. Dan de functies voor omgevingsgeluid, je hebt keuze tussen 2 opties de luistermodus en de gespreksmodus. De luistermodus vind ik een beetje vreemd aangezien ik niet zo heel veel verschil merkte, het is zeker een goede keus maar helaas niet zo goed uitgevoert door LG. Tenslotte de gespreksmodus, Deze vond ik dan wel goed gedaan je merkt een zeer duidelijk verschil en kunt stemmen wel degelijk veel duidelijker horen met deze functie aan. Mijn conclusie over de ANC is dus als volgt, het potentieel is er zeker maar er is wel nog een beetje werk aan de winkel om het verder te perfectioneren maar sommige functies doen het wel zeker zoals het hoort.

De Meridian sound technologie: De samenwerking tussen LG en Meridian geeft naar mijn mening wel degelijk gezorgt voor een betere geluidservaring. De speciale EQ setting ontwikkeld door Meridian voor deze oortjes werken zeer goed en geven een zeer unieke ervaring tijdens het luisteren. De samenwerking tussen LG en Meridian vind ik dus zeker een groot pluspunt voor deze oortjes.

Gebruiksgemak: Je kunt de oortjes zeer makkelijk verbinden in combinatie met de app, dit gaat zeer rap. De connectie is zeer goed en valt niet weg, ook niet als je iets verder weg bent van je toestel waarmee je verbonden bent. De batterijkduur van deze oortjes vind ik zeer goed ze gaan zeer lang mee. Opladen van de oortjes gaat zeer snel door de quickcharging technologie die is ingebouwd in de case van de oortjes. In 5 minuten kun je alweer 60 minuten luisteren wat zeer handig is. Tot slot moet je zeker niet bang zijn om te zweten of in de regen buiten te gaan met deze oortjes dankzei de IPX4 rating waardoor ze sweet aan water resistent zijn wat ik ook wel een dikke plus vind.

Het (ergonomisch) design: De oortjes zijn zeer licht wat ze een prettiger gevoel in de oren geeft dan mijn eigen oortjes. De pasvorm vind ik persoonlijk zeer goed en de oortjes blijven ook zeer goed zitten. Volgens mij zullen deze oortjes bij de meesten wel goed comfortabel in de oren blijven zitten, dit ook dankzij de extra megeleverde eartip sizes. De touchcontrols op de oortjes werken ook zeer goed en zijn zeer accuraat. De oortjes zijn klein wat ik persoonlijk een plus vind en waar ik zeker fan van ben.

De conclussie: Ik heb zeker genoten van mijn proeftijd met deze oortjes. De oortjes hebben mij aangenaam verrast en functioneren voor het grootste deel prima. Er zijn misschien een paar kleine minpuntjes maar deze zijn zeker geen deal breakers. Ik zou deze oortjes daarom ook zeker aanraden is deze prijsklasse. Dus heeft u nog geen oortjes en bent u geïntresseerd in deze oortjes dan zou ik zeggen niet twijfelen ze zijn het zeker waard.

Ik heb deze oortjes een paar weken mogen testen en ben zeer blijk dat ik dit heb mogen ervaren.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Zeer comfortabel
  • EQ-setting
  • Batterijduur
  • Quick charging

Minpunten

• De ANC kan beter
  • Call kwaliteit kan beter

s*****************@h********** 18-09-2021

Excellent noise cancelling and love the sound

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

Dit is de eerste keer dat ik de kans krijg om iets te testen. Ik moet zeggen dat ik blij verrast ben met hoe goed dit product werkt. De noise cancelling doet echt wel wat het moet doen, ik heb bevoorbeeld geen last meer van de vele geluiden op de bus. Het geluid is ook erg mooi en zuiver. De app is een leuk extraatje. Ze passen goed in de oren en komen met 3 verschillende groottes van in-ear rubbertjes zodat je zelf kunt testen wat het beste past.

Sophieke84 18-09-2021

Deze oordopjes zijn de max!

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

Eerst en vooral wil ik zeggen dat de LG oortjes de max zijn!
Mijn vorige oortjes waren qua kwaliteit minder in vergelijking met deze oortjes omdat deze nooit uitvallen tijdens het sporten, waar ik eerst bang voor was.
De app voor dit product was snel geïnstalleerd op mijn smartphone en maakte ook snel verbinding.
Qua geluidservaring zijn er meerdere keuzes, waaronder de Bass Boost een van mijn favorieten is en terwijl ik aan het lopen ben het omgevingsgeluid gebruik. Als ik echt tot rust wil komen, een ontspannend muziekje op zet, dan gebruik ik de ruisonderdrukking. Dan hoor ik enkel en alleen dat wat ik echt wil horen op dat moment! Na een week intensief sporten en gebruiken van de oortjes is de batterij nog steeds niet helemaal leeg. De fluistermodus is ook handig als je in de wachtkamer zit, zelfs mijn oma van 92 verstond mij heel duidelijk! Enkel en alleen pluspunten voor mij!

Pluspunten

• aangenaam design van de oplaadcase
  • vallen niet uit tijdens het lopen

harun.kumarci0603@gmail.com 18-09-2021

Top LG DFP5

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 zwart

De oortjes zijn zeer comfortabel om te dragen ze vallen niet steeds uit je oren wat ik wel bij de meeste ondervindt .qua geluids kwaliteit is het zalig gewoon,luister veel muziek ben ook veel onderweg je hoort niks van de omgeving,zeer handig in openbaar vervoer. Toch is de case is iets te dik maar wel strak design.zeer leuk ook als je een film kijkt je hoort de details zeer goed gelijk de harde geluid die de oortjes geven zalig gewoon. Echt wel oortjes die ik met plezier heb mogen testen en zal ze ook aanraden om ze te kopen goed kwaliteit zeer goed zelfs

Pluspunten

• Straks design
  • Zalige noise canceling
  • Vallen niet uit je oor
  • Harde geluid

Minpunten

• Iets te grote case