LG Tone Free DFP5 Zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 45 reviews die zijn achtergelaten voor de LG Tone Free DFP5 Zwart op Kieskeurig.be.

c**s@h**l.com 23-10-2021
  • Product gekregen

Degelijke oortjes

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 Zwart

Deze LG oortjes zijn oke. Het design is modern en de case voelt stevig aan. Het geluid is prima maar mist wat bass en de noise cancelling doet thuis zn werk maar onderweg komt hij wat te kort.
Ten opzichte van bestaande merken zoals Sony Bose en sennheiser blijven ze wel nog wat achter.

Pluspunten

• Prima specs
  • Degelijk ontwerp

Minpunten

• Niks bijzonders

Anouk 09-10-2021

Top product

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 Zwart

Ik had de eer om dit een paar weken te mogen testen. Super goede oortjes! Veel beter dan ik had verwacht. Ik ga ze in het echt ook kopen. Geluid is super goed en gaat ongeveer 30 uur mee! Enige nadeel is dat je hem maar op 1 apparaat tegelijk kan gebruiken.

Pluspunten

• Super geluid
  • Gaat lang mee

Minpunten

• Kan maar op 1 apparaat tegelijk gebruiken

m**n@h**l.com 06-10-2021

Super kwaliteit voor een mooie prijs

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 Zwart

Fijne oortjes, makkelijk in gebruik en blijven erg goed zitten in je oor. Geluidskwaliteit is erg goed, noise cancellation werkt erg goed. De app met de verschillende standen is erg handig in gebruik. Bass geluid is in de app aan te passen met zelfs een bass booster.
De verbinding komt heel makkelijk tot stand, gelijk verbinding. De batterijduur is echt heel erg lang, heel handig ook dat het door het doosje ook oplaad. Zo doe je nog langer met de oortjes. Het opladen gaat ook nog eens erg snel. Dankzij de gel dopjes blijft het goed in je oren zitten. Het formaat en de pasvorm is ideaal. Top product

Pluspunten

• Pasvorm
  • Batterijduur
  • Geluidskwaliteit
  • Veel functies mede door de app

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

p**t@g**l.com 06-10-2021

Gemak dient de mens

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 Zwart

Dit is een simpele omschrijving van de LG FREE.
Makkelijk in je jas of tas en altijd draadloos muziek bij de hand.

Kwaliteit van de LG is zoals je gewend bent van het merk gewoon goed. Het voelt niet goedkoop aan en kan tegen een stootje.

Heb opbergdoosje wat tegelijk de oordopjes oplaadt is compact en gewoon netjes.

Muziek kwaliteit is goed met en prima "bass" in het geheel wat ik zelf wel prettig vind.
De vorm van de oortjes passen precies in mijn oren waardoor je niet het gevoel hebt deze snel te verliezen. Ook tijdens het sporten zitten ze prima en had ik niet het gevoel ze ieder moment te kunnen verliezen.

De oortjes gaan (voor mij in ieder geval) lang genoeg mee, ik heb nog geen melding gehad dat ze bijna leeg waren.
De pairing van de oortjes met je bluetooth apparaten moet je een keer doen, dit is gemakkelijk met de LG app en naderhand hoef je ze alleen maar uit het doosje halen en in je oren te doen.
Wat ook fijn is is dat ze magnetisch vast klikken in het opbergdoosje zodat ze niet per ongeluk kapot kunnen gaan als je het doosje dicht doet en uiteindelijk niet goed erin zaten.

Samenvattend, fijne oortjes met een prima prijs/kwaliteitsverhouding.

Pluspunten

• Geluid
  • Kwaliteit
  • Goed vast in de oren
  • Batterij

V**o@h**l.com 30-09-2021

Na even twijfelen heb ik toch eens de test gedaan met een in ear toestel. Na jarenlang gebruik van een headset voor gaming en muziek nu deze LG DFP5 eens getest en bij het eerste gevoel in mijn oor voelde ik onmiddellijk het comfort ervan. Er zijn 2 andere setjes oorkussens bij maar voor mij was de basis set prima.
Gelijk het eerste moment ook de app gedownload die aanbevolen was en deze even goed Doorgelicht. Het was even zoeken en spelen met de instellingen van de oortjes maar eens je het onder de knie hebt kun je heel gedetailleerd je toestel aanpassen. Ik heb hem eerste maal ingesteld voor op de spelcomputer en het voelde super. Onverwacht en beter dan mijn huidige headset.
Ik ben sceptisch tegenover draadloze toestellen qua batterijduur.. Maar ik kan eerlijk vertellen van uitpakken tot het weekend erop heb ik de basis niet moeten opladen. Terwijl ik het product dagelijks 2 3 uur gebruikt heb. Ideaal dus!
Qua prijs kwaliteit of als je gewoon een instap model zoekt of nieuw bent met in ear.. Deze is zeker eens aan te raden.

m**t@o**k.com 26-09-2021

Fijne oortjes

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 Zwart

De afgelopen jaren veel oordopjes geprobeerd en vaak was het "het" net niet.. deze bevielen boven verwachting goed, duidelijk gehoor zonder dat ze heel hard aan hoeven staan, goede verbinding en geen omgevingsgeluid wat irriteert. Batterijduur is echt erg lang hoef ze bijna nooit opladen en mijn oren raken niet geirriteert. De case waar ze in zitten is klein en erg handig... Ik had nooit LG geprobeerd maar ik ben boven verwachting optimistisch!!

Pluspunten

• zitten goed
  • erg lange batterijduur

Minpunten

• case is erg klein, moest ff zoeken in mn tas

N. Tahon 25-09-2021

Echte aanrader!

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 Zwart

Ik ben nu enkele weken de LG Tone Free oortjes aan het gebruiken en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. M'n eerste indruk was dat ze vooral zeer compact zijn. Zowel de oortjes als de case zijn absoluut ideaal van grootte. Ze blijven goed zitten en komen bij het sporten ook nooit los, iets waar ik al even naar op zoek was. De geluidskwaliteit en vooral de noise cancellation zijn uitstekend en ook de batterijduur kan je met geen enkel product uit dezelfde prijscategorie vergelijken. De bluetooth set-up wanneer je we voor het eerst gebruikt gebeurt vlekkeloos en verliest nooit de verbinding met je smartphone. Je kan ze ook verbinden aan je google account waardoor je ze bijna niet kan verliezen. Een echte aanrader voor wie twijfelt.

Pluspunten

• Noise Cancellation
  • Fast charge

k**p@h**l.com 24-09-2021

Top oortjes!

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 Zwart

Top oortjes! Ik ben heel tevreden over deze oortjes. Het geluid is top. Je kan via de app nog verschillende ‘soorten’ geluid aanduiden en dat maakt het helemaal af. Zo kan je bij een film het gepaste geluid kiezen maar ook bij leuke muziek. Als ik de oortjes in heb, heb ik geen last van ander geluid. Integendeel, het zorgt er juist voor dat de rest afgesloten is. Ideaal voor goeie muziek te luisteren! Tijdens het sporten blijven ze goed inzitten en ik vind ze zeker niet lastig om te dragen. Ik ben zeer positief verrast tijdens mijn testperiode!

a**e@h**l.com 23-09-2021

aangenaam zittende aanrader

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 Zwart

Wat het eerste opvalt is het mooie slanke design en bij gebruik de perfect passende dopjes. Het geluid is erg helder met een mooie diepe bass. De active noise cancelling werkt naar behoren. Een groot pluspunt vind ik ook de snelle oplaadtijd en de lange batterijduur van minimaal 20 uur. Dat ze zweet en waterbestendig zijn maakt ze ook een onmisbaar item om aangenaam te sporten met je favoriete muziek. Ik heb deze oordopjes nu een aantal weken in gebruik en mijn overall indruk is zeer positief.

Pluspunten

• helder geluid
  • mooie diepe bass
  • slank design
  • goede pasvorm
  • voldoende active noisecancelling

Stan 23-09-2021

Goede oortjes voor de prijsklasse

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 Zwart

Het product zelf is 'meh', het feest begint zodra je de oortjes uit de doos haalt, de buitenkant ziet er heel netjes uit, maar zodra de bovenkant eraf is is het een slecht stukje karton en wat papiertjes. Geen super goede unboxing experience, De geluidskwaliteit van de oortjes zelf is okay, tot je over 80% gaat, de audio word soms knisperig, de bass is wel heel lekker.

De active noise cancellation (voor 130 euro) is goed! Ik heb ze zelf vaak gebruikt tijdens het slapen, en alles word goed uitgeblocked.

De meridian presets zijn okay, ik vind het sowieso jammer dat je een app moet downloaden om de functionaliteit van de oortjes te krijgen, voor de rest zijn het hele goede audio profielen, en HEEL chill dat je 2 custom presets krijgt.

De oortjes zitten lekker in je oor, de eerste oortjes die echt lekker in mijn oor zitten. En ook super fijn dat je 5 verschillende maten krijgt!

De batterij gaat lang mee (wat best wel te verwachten is tegenwoordig), ze laden snel op en de case heeft genoeg charge om de oortjes 2/3x op te laden.

Pluspunten

• Zit lekker in de oren
  • Batterij gaat lang mee
  • Noise cancellation is goed
  • De bass is goed

Minpunten

• Op hoog niveau kan het geluid knisperig worden

triplejump 23-09-2021

zeer fijne oordopjes

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 Zwart

ik heb dit product mogen testen en mijn ervaring is dat het zeer goede kwaliteit is.
het geluid is magnifiek. het achtergrondgeluid dus de noise canceling vind ik van goede kwaliteit, het dempt goed de geluiden rondom.
ik heb ze ook vaak gebruikt voor luisterboeken en dat is ook een prettige ervaring geweest.
het is ook goed van LG dat ze ook verwisselbare dopjes meeleverde zodat voor iedereen een passend dopje te kiezen is.
ook de verbinding met mijn telefoon en tablet ging zeer vlot en zonder problemen.
de batterijduur vind ik iets minder, dat veel een beetje tegen, ze waren vrij snel leeg.
het opladen daarentegen ging weer snel.
het draagcomfort vind ik ideaal tegenover mijn eigen oordopjes want die willen nog wel eens uit mijn oren vallen. dat had ik bij deze totaal niet, kortom mijn keuze zou zeer zeker op deze LG vallen

Pluspunten

• draagcomfort
  • verbinding met telefoon

Minpunten

• batterijduur

Rob 22-09-2021

Perfecte combinatie voor werk en vertier.

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 Zwart

In de afgelopen weken heb ik de LG Tone Free DFP5 uitgebreid mogen testen en ervaren. Dit is mijn eerste test waar ik echt van heb kunnen genieten en zelfs tot rust komen.

De Case:

De belangrijkste aspecten van de oplaad case zijn de fijne rondingen en de geweldige afwerking rondom. De voelt stroef aan waardoor deze niet snel uit je zakken kan vallen. Ook geeft het stof en vingervlekken geen kans, waardoor de case na intensief gebruik nog steeds als nieuw oogt en voelt.

De Headset:

De oortjes zelf zitten prima en zijn absoluut niet zwaar of drukkend. Ze worden geleverd met meerdere dopjes, waardoor je zelf je ideale pasvorm kunt proberen. Door de vormgeving kun je de oortjes niet verkeerd of verdraaid in je oren plaatsen. De Active Noise Cancellation kan op verschillende manieren worden ingesteld. Met name de talk through functie werkt uitstekend. Je kunt blijven genieten van je muziek, terwijl de microfoons doorgeven wat er in je directe omgeving gebeurd of tegen je wordt verteld.

De maximale afstand welke tussen je telefoon en de oortjes nodig is voor een goede audio verbinding te behouden is behoorlijk goed. In een doorsnee huis is het geen probleem om even een andere kamer of zelfs een andere verdieping aan te doen, zonder verlies van spraak en audio. Wanneer je de oortjes alleen gebruikt voor spraak, kunnen deze makkelijk een hele werkdag mee, zonder ze op te laden. Wil je hier ook muziek bij luisteren, dan is het wenselijk om ze bijvoorbeeld tijdens je pauze even op te laden.

Door de Merdian sound technologie word je getrakteerd op een ware geluidservaring. Het geluid zonder wijzigingen aan de equalizer is mooi vol en helder. Dit kan naar eigen wens nog verder worden ingesteld naar je eigen voorkeuren door een standaard of eigen equalizer instelling te selecteren in de bijhorende app. Hier is ook een instelling mogelijk voor een ruimtelijke beleving, waarbij je je met gesloten ogen echt waant in een grote ruimte of concertzaal.

Of je de LG Tone Free DFP5 nu dagelijks gebruikt voor zakelijke telefoongesprekken, privé voor muziek of een combinatie van beide, dan is de LG Tone Free DFP5 een fantastische keuze. Ze zijn ook nog eens spatwaterdicht, waardoor je zelfs tijdens het sporten of buiten in een lichte bui zonder problemen kunt blijven genieten van je favoriete muziek of luisteren naar de motiverende woorden van je partner.

Pluspunten

• Uitstekende pasvorm
  • Lange batterijduur
  • Geweldige geluidservaring

Minpunten

• App loopt soms vast

JanD1983 22-09-2021

Goede kwaliteit voor weinig geld

Starten
Toen ik deze oortjes heb ontvangen thuis, kon ik niet wachten om deze uit te proberen. De koppeling tussen mijn iPhone 12 pro en deze LG oortjes ging zeer vlot en zonder problemen. Eenmaal deze gekoppeld zijn, verbinden ze ook snel en automatisch vanaf je ze uit het oplaaddoosje haalt. Hierna heb ik de bijhorende app geïnstalleerd waarmee je de instellingen van de oortjes kan veranderen en firmware updates uitvoeren.

Geluid
De kwaliteit van het geluid over het algemeen is gewoon goed. Bij gesproken podcasts, telefoneren of andere geluidsbronnen waarbij hoofdzakelijk stemmen gebruikt worden is de kwaliteit uitstekend. Stemmen zijn goed verstaanbaar en klinken helder. Tijdens het telefoneren is de kwaliteit van de micro ook zeer goed, zelfs buiten als er een beetje omgevingslawaai is. In iets luidere omgevingen heb ik dit niet kunnen testen.
Bij muziek vind ik de kwaliteit echter gewoon goed. Ik luister voornamelijk elektronische muziek en de bassen zijn naar mijn gevoel niet sterk genoeg, zelfs niet in de bass boost modus. Het geluid klinkt op zich zeker goed, maar het mist toch net dat tikkeltje om echt uitstekend te zijn.
Op maximaal volume blijft alles wel even goed klinken zonder kraken of andere onzuiverheden die andere oortjes of hoofdtelefoons soms kunnen hebben. Het maximale volume is tevens zeker luid genoeg om aan ieders wensen te voldoen.

ANC
De actieve noise cancellation (ANC) werkt in een kantooromgeving ook zeer goed. Ik kan het enkel vergelijken met mijn draadloze over-ear hoofdtelefoon met ANC, en ondanks dat dit "slechts" oortjes zijn moeten ze niet onderdoen. Het constante gezoem van computers en airco verdwijnt nagenoeg volledig. Handig is dat je door enkele seconden de oortjes aan te raken je kan schakelen naar de luistermodus, waardoor je wel je audio blijft horen maar ook naar een gesprek kan luisteren. Dit is een zeer handige functie. Op dezelfde manier kan je vervolgens terug schakelen naar gewoon ANC.

Features
Een andere handige feature is dat als je een van de twee oortjes uitneemt, de audio automatisch gepauzeerd wordt. Hier zit wel een kleine vertraging op, maar deze is zeker niet storend. Ook kan je door 1x, 2x of 3x te tikken op je oortje pauzeren, volume regelen en het vorige/volgende nummer opzetten. Deze functies kan je instellen in de bijhorende app.

Batterijduur
Met de ANC aan, en het volume op redelijk hoog niveau kan je de oortjes gemakkelijk enkele uren gebruiken zonder dat de batterij het opgeeft. Het langste dat ik ze heb gedragen was 5 uur, en dan had ik nog geen melding gekregen dat de batterij bijna leeg was. Door de oortjes in hun case te plaatsen laden ze weer op. Heel handig hierbij is dat de oortjes automatisch in de juiste positie worden getrokken door magneetjes.

Draagcomfort
Waar de standaard Apple Airpods niet geschikt zijn voor mijn oren, aangezien deze heel los zitten en gemakkelijk uitvallen, zijn deze LG Tone Free DFP5 oortjes met de standaard rubber dopjes perfect. Ze zitten onmiddellijk zeer comfortabel en na een tijdje zou je bijna vergeten dat ze in je oren zitten. Zelfs bij het lopen had ik nooit de indruk dat ze uit mijn oren zouden gaan vallen. Voor mensen met kleinere of grotere gehoorgangen zitten er nog andere maten van rubber dopjes bij die zeer eenvoudig te verwisselen zijn.

Conclusie
Al bij al zijn deze oortjes hun geld zeker waard. Mijn bluetooth over-ear hoofdtelefoon heeft 3x zoveel gekost, maar is zeker niet 3x beter, integendeel. De geluidskwaliteit van deze oortjes is bijna gelijkwaardig, enkel de bassen in de hoofdtelefoon zijn beter maar dat is logisch gezien de grotere oppervlakte om geluid te produceren. Het betere draagcomfort maakt dit ene minpuntje ruimschoots goed, en ik weet dus niet of nog vaak ga teruggrijpen naar de grote lompe over-ear hoofdtelefoon. Deze LG Tone Free DFP5 zijn mijn nieuwe favoriete manier om naar podcasts en muziek te luisteren.

Pluspunten

• draagcomfort
  • batterijduur

Minpunten

• lage tonen

Selcuk 22-09-2021

Geweldige oortjes

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 Zwart

Het is een zeer fijn product heb het mogen gebruiken toen ik op vakantie was. Erg stijl en fijn in je oren. Qua geluidskwaliteit geweldig echt wat het doet. Erg chic

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • Chic
  • lichtgewicht

Minpunten

• Niet op te noemen

Bryan B. 22-09-2021

LG Smart wireless earbuds - Tone Free DFP5

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 Zwart

Enorm gebruiksvriendelijke en kwalitatief goede (smart)oordopjes met een ruim en mooi geluid. De bass is goed en diep vergeleken met andere wireless earbuds maar ook de hoge tonen zijn kraakhelder. Ze beschikken over een touch-paneel op beide oortjes en de knoppen kan je (zelfs per oortje) instellen via de app van LG die je kan downloaden via de Playstore of via de App Store. Ideaal voor buitenshuis met de zogenaamde 'listen-functie', ambient mode, waarbij het omgevingsgeluid door de muziek heen komt. In de app kan je voor ambient mode 2 functies aan- of uitvinken. De ene laat iets minder geluid door dan de andere. Aan de andere kant doet de noise-cancelling ook goed zijn werk. De case waarin je ze kan opbergen ondersteunt fast-charging, voor zowel de oortjes zelf (5 minuten opladen is al ongeveer 1 uur muziek) als ook de case wanneer je deze oplaad. In de twee weken dat ik dit product mocht testen heb ik ze maar enkele keren op hoeven laden. De werkelijke luistertijd komt op maximaal volume neer op ongeveer 7-8u. Stop je ze een uurtje terug in de case dan kan je er weer 7-8u tegenaan. De case zelf laad de oortjes ongeveer 2x maximaal op. Daarna moet je de case opladen via de meegeleverde USB-C kabel. Als je deze aansluit op een fast-charging lader van een telefoon is de case binnen korte tijd weer 100% opgeladen. Het bereik van de Bluetooth is meer dan voldoende dus muziek luisteren en tegelijkertijd je telefoon opladen is geen enkel probleem. De oortjes beschikken over een proximity sensor. Zo 'weten' de oortjes precies of je ze wel of niet in je oor hebt. Haal je bijvoorbeeld 1 oortje uit je oor dan pauzeert de muziek automatisch. Dit kan je ook uitzetten in de app als dat niet jouw ding is maar ik vond het persoonlijk wel handig. Open je de case en stop je de oortjes in je oor dan gaan ze ook meteen aan. Stop je ze weer weg dan gaan ze ook meteen weer uit. Ideaal - geen gedoe met aan en uit knopjes. In de app heb je ook verschillende EQ instellingen waarmee je je muziek-geluid kan personaliseren. Erg handig als je de totale controle over het geluid wilt. Ik heb het geluid getest met een spectrum meter en met een dB meter. Minimaal dB komt neer op ong 40-45 dB en maximaal gemiddeld op 94-98 dB met pieken naar 104-105 dB, afhankelijk van je EQ instellingen. Het bereik reikt zoals aangegeven tussen de 20 en ~20.000Hz. Voor de prijs is het een zeer goede keus en je zal er geen spijt van krijgen deze oortjes te kopen. Ik ben vrij kritisch als het over muziek gaat en deze oortjes krijgen van mij een positieve beoordeling. Gebruik je de oortjes om te bellen? De andere kant van de lijn hoorr jou feilloos. Ik heb geen break-ups kunnen ontdekken en het geluid is alsof je gewoon met de telefoon zelf belt. De microfoons die erin zitten ondersteunen (lijkt het) stereo-geluid en HD. Het is niet te vergelijken met een telefoon die op speaker staat waarbij de ander vaak mono en ver weg klinkt. Al met al een serieuze aanrader in deze prijsklasse!

Pluspunten

• Diepe bass en ruimtelijk geluid
  • Fast-charging
  • Smart Earbuds
  • Groot BT bereik
  • Noise Cancelling/Ambient Mode

Minpunten

• Volume control werkt per stap
  • Soms touch-panel erg sensitief
  • Bij indoen soms de muziek onbedoeld pauzeren

BennyVW 21-09-2021

Kwalitatief goede oortjes

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 Zwart

Afgelopen weken heb ik de LG Tone Free DFP5 mogen testen. Ik ben erg enthousiast over de kwaliteit en het design.
Er zijn 3 maten siliconen oordopjes meegeleverd, waardoor de pasvorm voor ieder oor goed zou moeten zijn.
Bij mij bleven de oordopjes goed in mijn oren zitten.

Wat ook plezant is de 'active noise canceling' functie, deze filtert voor 80% het omgevingsgeluid.
Je kan deze ook uit zetten, wat zeker interessant is op de werkvloer, je hoort nog steeds de omgeving en op de achtergrond kan je lekker genieten van de muziek.

Met de 'LG Tone Free App' kan je het geluid aanpassen via de equalizer. Zo luister je altijd naar een gepersonaliseerd geluid.

De oortjes verbinden gemakkelijk met bleutooth, wel was het zoeken in het begin hoe dit juist werkte.
Maar de handleiding die erbij zit, legt dit goed uit.

De batterij in de oortjes gaan zeker 1 dag mee, het opladen gaat in minder dan een uur.

Jammer dat er alleen maar een usb-kabel meegeleverd is, en geen adapter voor in het stopcontact.

Pluspunten

• active noise cancelling
  • mooie design
  • goede geluidskwaliteit
  • accuduur
  • korte oplaadduur

Minpunten

• usb-lader

kjdu 21-09-2021

Fijne earbuds, mooi vormgegeven, en met heel goed geluid

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 Zwart

Je merk dat dit een A-merk is. Uitpakken is al een cadeautje. Compleet geleverd. Laadkabel erbij. En een heel mooie case waarmee de earbuds opgeladen kunnen worden.
Goede pasvorm door de extra bijgeleverde oordopjes (in 3 maten). En mede hierdoor komt het geluid heel goed en zuiver over. De geluidskwaliteit is voornamelijk aan de Meridian sound technique te danken.
De Active Noise Cancellation werkt echt heel goed. Maar er is ook de Ambient Sound-modus voor veilig muziek luisteren onderweg. Dit is te wisselen door even aanraken van de de earbud (al is de juiste plek soms wat zoeken).
Om het geluid naar eigen voorkeur in te stellen is er de TONE Free app die je kunt downloaden via de QR-code.
Ik heb de oortjes bij het sporten gebruikt. Ze bleven zeer goed zitten. De Active Noise Cancellation kon de muziek in de sportschool goed verdrijven. Maar buiten op de fiets bleken de earbuds zeer windgevoelig., zelfs met de ANC ingeschakeld.
Ook voor gebruik met bv Teams of Zoom zijn de oortjes zeer geschikt. Goed en duidelijk geluid, heen en weer. En eenvoudig te koppelen.
De accuduur is voor mij ruim voldoende gebleken. Maar de earbuds kunnen vrij snel weer opgeladen worden in de case, of zelfs in 5 minuten naar 80% als de case is aangesloten aan een lader.

• Goede geluidskwaliteit
  • goede pasvorm
  • Compleet
  • Eenvoudig in te stellen

Minpunten

• Windgevoelig

Kristof V. 21-09-2021

De beste oortjes!

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 Zwart

Ik ben al lange tijd op zoek naar goede oortjes. Vele merken getest, maar geen enkele deed zo goed zijn werk als deze LG Tone Free DFP5 oortjes.

Het begint al bij het openen van het doosje. Het zeer mooie stijlvolle design van het laadstation springt meteen in het oog. Een mooi afgeronde en matte look. De oortjes zelf zien er zeer aangenaam uit. Ze passen zeer goed in het oor. Indien de Medium-earbuds (reeds op de oortjes bevestigd) niet goed passen in je oor, kan je ook kiezen voor Small of Large earbuds. Op deze manier ben je altijd zeker dat je de juist pasvorm hebt voor jouw oren. Deze pasvorm is noodzakelijk om bij het gebruik volop te kunnen genieten van de ANC (Active Noice Cancelling). De oortjes zitten zeer aangenaam in je oren. Bij andere oortjes krijg ik na een tijd pijn van het dragen. Dit heb ik nog nooit gehad met deze LG oortjes. Het korte "steeltje" aan de oortjes zijn ook een pluspunt. Je hebt geen lang steeltje uit je oren steken. Dit stoort voor mij bij andere merken.
Bij het openen van het laadstation maakte de oortjes meteen verbinding met mijn smartphone. Ik kreeg de melding dat er een app is om te downloaden. Dit heb ik meteen gedaan om zo mijn oortjes naar gelang in te stellen.

DE APP
De app geeft toegang tot alle mogelijkheden van de oortjes. Je kan de equalizer-instelling veranderen naargelang het muziekgenre waar je naar luistert. Er zijn ook instelling voor wanneer je naar een film zou kijken. Ook krijg je de mogelijkheid om maximaal twee eigen geluidsprofielen in te stellen. Deze mogelijkheden maken dat iedere keer dat je de oortjes gebruikt, je een andere beleving kan hebben. In de app kan je ook steeds het batterijniveau zien van de oortjes en het laadstation.
Daarnaast zijn er ook verschillende instellingen te doen aangaande meldingen van je gsm, touchpad-instellingen, automatisch afspelen/pauzeren...

OMGEVINGSGELUID EN ANC
Er zijn verschillende instellingen mogelijk wanneer het gaat over geluidsonderdrukking uit de omgeving en ANC.
De algemene ruisonderdrukking werkt zeer goed. Ik heb een job waarbij ik regelmatig van thuis moet werken. Met twee kleine kinderen op de achtergrond is het moeilijk te focussen. Deze geluiden worden zeer efficiënt onderdrukt. Tijdens mijn telefoontjes hoor ik enkel de persoon aan de andere kant van de lijn, zonder het geluid van mijn omgeving erdoor. De ruisonderdrukking is dus zeker goed te gebruiken tijdens het werk in een drukker kantoor.
De instellingen voor omgevingsgeluid kan je ook aanpassen.
Wanneer ik vertrek op mijn dagelijkse wandeling door ons dorp, zet ik de "luistermodus" aan. Dit zorgt ervoor dat ik optimaal kan geniet van mijn muziek, terwijl het geluid van het verkeer versterkt wordt. Hierdoor weet ik toch op ieder moment wanneer er een auto aankomt. Andere geluiden (vogels, wind door de bomen...) worden onderdrukt. Je hoort dus enkel de noodzakelijke geluiden.
Wanneer je naar je muziek luistert met de "ruisonderdrukking" aan, hoor je bijna niets uit je omgeving. Als je dan plots iemand tegen zou komen en je wil praten, moet je niet je oortjes uithalen. Je kan dan overgaan op de "gespreksmodus". Je kan je muziek op pauze zetten (1 keer drukken op een oortje). Druk je daarna 3 seconden op een oortje, schakel je automatisch over op deze gespreksmodus. Bij deze modus wordt het geluid van een gesprek versterkt doorgegeven naar je oortjes. Je hoort dus je gesprekspartner zonder problemen, zonder je oortjes uit te halen.

VIND MIJN OORDOPJES
De LG TONE FREE DFP5 oordopjes beschikken ook over de functie "vind mijn oordopjes". Je kan dan voor elke kant (links en rechts) apart een geluid laten afspelen via het verloren oordopje. Het geluid start zacht en wordt steeds luider en luider. Het nadeel hier, is dat het geluid niet echt hard wordt. Indien je je oortje dus ergens buiten verliest, lijkt het me moeilijk om dit geluid te horen om zo je oortje te lokaliseren.

ALGEMENE ERVARING BIJ GEBRUIK
- Zeer aangename pasvorm, je voelt de oortjes bijna niet zitten.
- Bij gebruik bij wandelen/joggen/lopen: de oortjes blijven steeds goed zitten. Je moet niet iedere vijf stappen op je oortjes duwen om ze terug op hun plaats te krijgen. Ze blijven goed zitten.
- De oortjes zijn makkelijk in en uit je oor te halen.
- Touchpad op de oortjes zijn gevoelig genoeg. Je moet slechts lichtjes tikken om gedaan te krijgen wat je wil.
- Muziek pauzeert automatisch bij uithalen van minstens één oortje. Dit kan je instellen in de app.
- Telefoons plegen met deze oortjes gebeurt zonder problemen. De andere persoon hoort je heel goed zonder luider te moeten spreken.
- De wisseling tussen ANC en andere geluidsonderdrukking kan rechtstreeks gebeuren via de oortjes.

Ik ben een tevreden gebruiker en wil geen andere oortjes meer voor zowel professioneel als privé-gebruik.

• Aangename pasvorm
  • Uiterst makkelijk in gebruik
  • Veel instellingen aan te passen naar smaak
  • Zeer goede ANC! Prachtig geluid!

Minpunten

• "Vind mijn oordopjes"-geluid niet hard genoeg
  • Kort laadkabeltje

Dirk 21-09-2021

Zeer gebruiksvriendelijke, kwaliteitsvolle draadloze oortjes

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 Zwart

Na het testen van deze IN-ears kan ik niet anders dan enthousiast zijn en beveel ik ze zeker aan! Zeker omdat ze qua prijs/kwaliteit echt een meerwaarde zijn!
Ik heb in het verleden al een aantal oortjes/koptelefoons gehad, maar nog nooit draadloze. Ik was er in het begin een beetje sceptisch over, zeker of ze wel goed in mijn oren bleven zitten, maar deze oortjes blijven goed zitten.
Bij het openen van de verpakking vond ik de case direct mooi, zeer strakke matte case. De oortjes zelf hebben een aantal verschillende 'dopjes' zodat je gemakkelijk kan passen welke het beste passen in je oor. Ik heb zelf niet gewisseld en ben gelijk van start gegaan! Geen boekje gelezen, gewoon de bluetooth verbinding opgezet, de oortjes verschenen direct en werden direct gekoppeld met mijn gsm.
Over de geluidskwaliteit kan ik enkel maar positief zijn, bass is goed en de noise cancelling is ook prima!
De oortjes gaan ook lang mee en laden ook zeer snel op in de case, dus nog een extra voordeel!

Conclusie: ik raad deze oortjes zeker aan! Prijs/kwaliteit zit heel goed en ze zien er ook goed uit!

Pluspunten

• accuduur
  • blijven goed zitten
  • snelle verbinding
  • compact

Iandg 21-09-2021

Top kwaliteit

Geschreven voor: LG Tone Free DFP5 Zwart

Als eerste wil ik het even hebben over zowel de ANC (active noise cancelation) en de ambient sound functie.

De ANC heeft mij van men sokken geblazen! De ANC werkt top beter als de vele andere merken die ik geprobeerd heb.
Je merkt dat deze echt naar behoren werkt.
Als volgende de ambient sound functie boost wel degelijk je omgevings geluid waardoor je makkelijk muziek kan luisteren en toch nog de mensen rond jou kan horen.

Nu de bass, de bass is voldoende maar kan toch ietsje beter vind ik. Niets om over te klagen maar ik hou nu eenmaal van Bass dus het kan nooit genoeg zijn voor mij.
Geluidskwaliteit is top! Zeer helder geluid en verder niets op aan te merken. De dual mic call clarity is gewoon uitmuntend goed, heb vele tests gedaan met de fluistermodus alsook en dit werkt echt top zelfs als je echt heel stil fluistert.. 👍

Nu even over de verbinding en batterij duur..
Verbinding maken is zeer gemakkelijk je zet gewoon je Bluetooth aan en de oortjes komen onmiddellijk tevoorschijn.
De batterij zelf is respectable ik heb dit niet getimed maar heb wel een hele dag kunnen luisteren naar muziek zonder ze te hoeven opladen.
Nu even een heel belangrijk punt draagcomfort..
Ik heb deze enkele weken getest en merk dat het draagcomfort vrij hoog is. Ik had geen last van men oren na deze uren te gebruikt hebben. Ook zijn er genoeg extra oorpluggen in small medium and large bijgeleverd om zeker te zijn dat jou oortjes jou zouden passen.

Als laatste wil ik het even hebben over de app die je gebruikt bij deze oortjes. Tone Free geeft je echt de mogelijkheid om de oortjes te gebruiken zoals ze moeten gebruikt worden.
Je vind er alle profielen terug en ook kan je hier alles costumizen naar jou profiel. Kortom een top app!

Nog 1 ding.. De touch controls zijn zeer goed je krijgt als het ware een echte feedback ervaring elke keer als je er op duwt.
Dit maakt het dat je elke keer succesvol de Touch bediening kan gebruiken.

Kortom dit product is zeker voor de prijs die gevraagd word de moeite waard!

Pluspunten

• Zeer goede anc
  • Top batterij
  • Zeer ergonomische dopjes
  • Top app tone free