Seagate Central, 2TB

Form factor
2.5 inch
Toshiba Canvio Premium 2TB

robbi48 27-01-2014 Product paar dagen in bezit

Ben nu meer dan een week met dit apparaat aan het stoeien. Voor wie, zoals ik, een betrekkelijke beginner op het gebied van streamen, dataopslag en netwerk (-beveiliging) is, is deze NAS beslist een afrader. De user interface is gewoonweg dramatisch slecht: een hooiberg van informatie waar je zelf naar de bekende speld mag zoeken. Niet voor niets raadt Seagate aan eerst zelf een gewone beackup van je data te maken!

Bovendien geldt de (externe)login maar van 3 jaar! Daarna kost het je 20$/jr.

Deze NAS zal dan ook als een 'normale' externe dataopslag/backup schijf eindigen maar daar zijn goedkopere en vooral simpeler oplossingen voor.

Wil je dus echt serieus aan de gang dan is een NAS met 1 schijf trouwens niet geschikt. Eens crasht ie toch. Alleen een NAS met 2 verwisselbare schijfunits biedt de garantie dat je gegevens safe zijn.
hanssons 25-01-2014 Product paar weken in bezit

Eerst de mycloud van WD aangeschaft na een paar dagen terug gestuurd. Zeer ontevreden. Crasht regelmatig en integratie met dropbox is niet wat ik ervan had verwacht. Deze seagate central aangeschaft en werk zoals het hoort. Beheer is overzichtelijk en stabiel.
Over de app kan ik kort zijn: waardeloos! De web interface werkt beter.
Kan niet streamen vanuit de app (heb bijna alle formats geprobeerd) en moet je dus downloaden naar je device. De reden waarom de meeste mensen dit aanschaffen is om films te kijken zonder het geheugen van je device te belasten. dus een gemiste kans. De dlna server werkt echter uistekend. Zonder haperingen stream ik HD films naar mijn tv en ipad waar ik dus niet de app voor gebruik.
Voor nog geen 114euro heb je 2TB en daar koop je nog net een externe schijf voor zonder nas mogelijkheden dus waar voor je geld.
resseler 24-08-2013 Product paar dagen in bezit

Eerst even problemen gehad met de seagate te kunnen vinden in mijn netwerk. Na aanpassingen aan mijn firewall en update laatste firmware verliep alles vlot. Werkt prima samen met mijn lcd tv's, computers, i-phone en i-pad.