Seagate 2TB Expansion Desktop - Reviews

Gewicht
940 gram

7,1

boompje74 04-03-2015 Product jaar of meer in bezit

Prima schijf voor een redelijke goedkope prijs. Heb er nog steeds veel plezier van. Inmiddels alweer zo'n twee jaar in bezit.
Christiaan.dj 08-09-2014 Product half jaar in bezit

Een paar maanden geleden deze Seagate Expansion Desktop gekocht. Bij eerste keer aanzetten is er maar 1.81 TB beschikbaar, dit is verder geen probleem. Via USB 3.0 snel kopiëren van bestanden, dit is erg fijn met films enz.
Geluid is niets om over te klagen, hetzelfde als met de warmte.
Zeker een aandrader
Mycom reviewer 13-06-2014 Product paar dagen in bezit

Ik heb deze externe harde schijf nu een paar dagen. Hij heeft lekker veel geheugen (van de 2TB kan ik er 1.81TB gebruiken). Hij is ook best wel snel tot nu toe voor een redelijke prijs. En wat er wordt gezegd over een irritant geluid heb ik geen problemen mee. Hij wordt ook niet warm. Dus al met al een prima harde schijf voor een prima prijs. Absoluut een aanrader.
Bruut2 08-01-2014 Product paar dagen in bezit

Ik heb deze schijf aangesloten op mijn desktop met Windows 7 32 bits Home en hij werd direct herkend en geïnstalleerd. Dat is erg fijn , vooral omdat ik al 2 HDD van 3 TB heb moeten retourneren omdat ze niet goed werden herkend en niet stabiel waren. Ik heb 'm nog maar kort maar de eerste indruk is heel goed, zéér stil, blijft mooi op temperatuur en schrijft plm. 105 MB/s. Als deze schijf zo blijft presteren geef ik 'm nog een extra ster.
Ree Viewer 24-12-2013 Product paar dagen in bezit

Heel slecht, heel incompatible. Dit op windows 7 en 7 ultimate, W 8 pro en W 8.1 pro.
Om de haverklap is de ext. harddisk 'weg'.
Ik moet deze dan uit apparaatbeheer verwijderen. Via diskbeheer weer opzoeken en letter toewijzen.
SOMS start de pc wel op (ik heb het met hdd aan en uit geprobeerd, of aan en met stekker er uit of in...)
en ziet hem direct. Werkt het dan, over usb 3 op mijn MSI moederbord, dan haalt ie gemiddeld 120 MB p/s
(Geen GB of meer zoals een ander hier schrijft en dus onterecht een 9 geeft)
Nog steeds is er ondanks VELE klachten geen nieuwe firmware of driver voor vanuit seagate. Ze benatwoorden ook slechts automatisch, dat de klacht is ontvangen...
Rare bug dus, geen aanrader, velen met problemen!
thijsie2345678 13-05-2013 Product paar weken in bezit

super dinkie
heel snel ( over usb3.0 gemiddeld 3,5 GB per seconde)
lekker licht. er past ook heel veel op de capaciteit is niet ver van de 2TB af(1,95TB)
een minpuntje is dat ie een iritant geluid maakt, het geluid lijkt een beetje op een ouderwetse harde schijf
Ree Viewer 05-10-2012 Product paar dagen in bezit

Een magere 6, want hij pakt data gelukkig wel vlot aan van de pc over de usb 3 aansluiting, gemiddeld gaan de grote (200 MB a 4 GB) bestanden er op schrijven met 112 MBps.
Echter lezen vanaf deze hdd naar de pc toe, gaat met een treurige 42 MBps gemiddeld voor grote bestanden.
Ook komt er een irriterend geluid uit, als of naast de pc nog een ienie-mini pc-tje staat te spinnen.