Siemens MQ95540N - Reviews

5,7 Lees 1 review
Variabele snelheid
Uitwerpknop
Mixer afneembaar

Beoordeling op basis van 1 review

5,7

• Slecht

Apikal 02-01-2013 Product kwartaal in bezit

5,7
Nadat mijn oude Braun mixer er na 22 jaar mee op hield was het tijd voor een nieuwe. Vanwege het intensieve gebruik wilde ik voor een redelijke prijs een goed merk met een iets zwaardere motor dan mijn oude. Na vele reviews en veel gegoogled te hebben was mijn oog op deze Siemens gevallen. En dat werd de misser van 2012.
In eerste instantie een hele fijne mixer met veel snelheden en handzaam in het gebruik.
Tot vorige week, bij het mixen van cakedeeg rook ik een vreemde lucht, maar door al mijn bakken en braden had ik de link niet met mijn nieuwe mixer gelegd.
Een paar dagen later gebruik ik de mixer weer voor slagroom en weer die lucht en ik zag wat donkere dingetjes in de slagroom vallen. Ik schudden en ja hoor, het rammelde in de maag van mijn mooie mixer, waarschijnlijk was de omkapsels van de bedrading doorgebrand en inmiddels uitgehard.
De mixer doet het nog wel onder luid protest en stank, dus is niet meer te gebruiken. Ik denk dat ik hem 3 maanden zal hebben en hij WAS fantastisch. Nu is hij overleden.
Wat een glad soepel cakemixje allemaal niet kan doen met een mooie sterke goed merk mixer. Ik ga nu over op de Kitchenaid, weet ik zeker dat ik en goed apparaat heb.
Waarom ik geen gebruik maak van de garantie? Ach, kijk eens naar alle toestanden die hiervoor gemaakt moet worden, de verzendkosten, het onderzoek en dan misschien onderdelenkosten, dan wordt deze mixer alleen maar duurder.
Ik ga er vanuit dat ik een maandagmorgenmodel heb getroffen, jammer.