Stiga Bio Silent 2500

Snijcapaciteit (tot)
40 mm
Snijsnelheid
2850 tpm

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 4 reviews die zijn achtergelaten voor de Stiga Bio Silent 2500 op Kieskeurig.be.

Tuinier 27-05-2018

Stigma walshakselaar

Geschreven voor: Stiga Bio Silent 2500

Kneust de meeste takken in plaats van te hakselen.
Gekocht vanwege minder lawaaiig . Een meshakselaar werkt beter en is vaak nog goedkoper ook. Ik heb spijt van de aankoop.

Pluspunten

• Minder lawaai

Minpunten

• Kneust in plaats van hakselen
  • Dunnere takken komen er in slierten uit

Kees 04-04-2018

stiga hakselaar

Geschreven voor: Stiga Bio Silent 2500

Tweede paasdag gekocht bij Welkoop met 20% paaskorting, hakselaar doet zijn werk goed trekt de takken vanzelf naar binnen, alleen de wat dunnere en verse takjes blijven soms hangen voor de snijwals.

Jan Zuurbes 21-08-2019

Snijdt en kneust

Geschreven voor: Stiga Bio Silent 2500

Deze hakselaar heeft een snijwals dus hij drukt takken en stengels plat en snijdt ze in stukjes van ongeveer 1,5 cm. Er zit een stelknop op waarmee je de ruimte tussen vast mes en snijwals regelt. Dit vereist enig inzicht in hoever je dit afstelt. Na een paar keer heb je het door en kun je aan het geluid horen hoe het resultaat (ongeveer) zal zijn.

Pluspunten

• maakt weinig herrie
  • met een bak dus minder rommel
  • makkelijk af te stellen

Minpunten

• bak opent lastig vanwege veiligheidsknop
  • resultaat niet makkelijk en snel te bekijken

Willem Koopman 17-03-2019

Stiga verhakselaar

Geschreven voor: Stiga Bio Silent 2500

We hebben deze machine gekocht in de verwachting dat deze een goede beoordeling had. Helaas, na tien minuten versnipperen stopte de machine. Lijkt me dat het versnipperen van wilgentenen toch geen probleem kan zijn, Terug naar Welkoop, terug voor reparatie., was niets aan de hand. Moet zeggen dat Welkoop een prima winkel is met prima service, helaas de machine is afgeschreven, voor 199 euro. gewoon een slechte machine. Helaas had vroeger een Wolf..