De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 79 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal GC712D op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

evieke14 14-05-2020

erg handig in gebruik

Geschreven voor: Tefal GC712D

Een aanrader, heel handig voor het bereiden van allerlei voedsel, van een snelle croque tot een lekkere steak! afneembare bakplaten die gawoon in het afwasmachine mogen, dus ook heel handig in onderhoud

Pluspunten

• afneembare platen
  • geluidssignaal

Neija78 11-05-2020

Veelzijdig toestel

Geschreven voor: Tefal GC712D

We mochten dit product uittesten en gingen diezelfde dag nog aan de slag.
Hier eten we graag bleu en we waren een beetje teleurgesteld dat het vlees niet echt de streepjes had die we verwacht hadden, het vlees werd eerder gekookt dan gegrild.
Bij de 2de poging op een hetere stand was het vlees echter perfect.
We hebben er ondertussen zowat alles tussen gegooid en al de rest doet ie perfect en daarom zijn we dan ook fan van het toestel. Toestel is makkelijk in onderhoud, zowel met de hand als in de vaatwas. We besloten het toestel te houden en blij met de nieuwe aanwinst in de keuken.

Pluspunten

• veelzijdig

Minpunten

• niet optimaal op de bleu stand

Luk 10-05-2020

Makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Tefal GC712D

De grill doet zijn werk! Makkelijk dat je gewoon instelt welk product je wilt klaar maken en het toestel doet de rest.
Ook diepgevroren kip bvb grillt dit toestel perfect. Geen droog vlees, of ondoorbakken; gewoon optimaal klaar gemaakt.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Makkelijk af te wassen in vaatwas
  • Perfect klaar maken gerecht

Minpunten

• Korte kabel

Joren 09-05-2020

Must have in elke keuken!

Geschreven voor: Tefal GC712D

De tefal OptiGrill+ is echt een must have in elke keuken. Bakken van vlees of grillen van groenten geen enkel probleem. De optiGrill+ doet bijna alles voor jou. Gewoon even instellen welk programma je wilt of welke temperatuur.
Het opwarmen duurt even maar nadien is hij niet meer te stoppen. Als je vlees bakt geeft hij een piep bij elk garingsniveau, zo weet je perfect wanneer je vlees de perfecte cuisson voor jou heeft.
Ik kan hem al niet meer missen!

Pluspunten

• garingsniveaus
  • perfecte cuisson
  • eenvoudig in gebruik

BramT 08-05-2020

Handig product

Geschreven voor: Tefal GC712D

Als eerste gebruik uitgetest door panini's te maken met afbakbroodjes. Vertrouwd op de voorgeprogrammeerde functies en zo waren ze perfect gebakken! Ze bleven ook perfect op hun plaats liggen door de puntige uitsteeksels onderaan! Ook met burgers was het heel gemakkelijk koken, eerst de burgers naar wens garen (de ene wat roder dan de andere dus een langer in laten zitten, de geluidssignalen en het gekleurde licht maakt dit doodsimpel!), daarna de broodjes nog krokant garen. Heerlijk!

Pluspunten

• vaste temperatuurselectie
  • verschillende automatische functies
  • gekleurd licht om garing aan te duiden
  • geluidssignaal bij gaarniveau

kurrevd 08-05-2020

Even wennen, maar degelijk toestel

Geschreven voor: Tefal GC712D

Deze middag voor de eerste keer de Optigrill + gebruikt. Eerst even het boekje gelezen, dat is wel nodig vooraleer je van start gaat... We hielden het bij croques deze keer, ook daar is immers een keuzestand voor. Het apparaat warmt vrij lang op, dat was een aanpassing, maar de rest van de baktijd verloopt goed en vlot. de croques waren dan ook heerlijk. Tussen elke bakbeurt moet het apparaat terug opwarmen... ook dat was een aanpassing. Maar eens je dat gewend bent, is het best een leuk apparaat om croques te maken. De platen afkuisen gaat vanzelf, je jan ze er zelfs af halen en in het afwasmachine steken, dat is echt wel een groot pluspunt ! Ondertussen ook kip en steak geprobeerd, en wederom zeer tevreden van het resultaat. Steak die vanbuiten goed gegaard is, en vanbinnen nog rood, perfect zoals het moet zijn dus. Kip met een kortsje, maar binnenin nog sappig en niet uitgedroogd... perfect dus. Het enige nadeel is de langere opwarmtijd, ook tussen 2 baksels in... maar dat is echt wel het enige minpuntje.

Pluspunten

• keuzeknoppen
  • makkelijk te reinigen

Minpunten

• opwarmtijd

Carine1980 07-05-2020

Handig toestel!

Geschreven voor: Tefal GC712D

De eerste keer dat ik het toestel gebruikte liep het wat mis. Mijn steak kwam er helemaal zwart en oneetbaar uit. Hoe het kwam heb ik nog steeds niet ontdekt maar ik heb totaal geen eindsignaal gehoord. Nochtans was ik gewoon heel de tijd in de keuken.
Dat hield me uiteraard niet tegen het toestel een tweede keer te gebruiken, hamburgers deze keer. Ze kwamen er perfect gegaard uit en smaakten heerlijk!
Dus na dit succes terug naar de steaks. Eentje rood, eentje doorbakken (om het moeilijk te maken)... En dit was geen enkel probleem! Beide steaks waren precies zoals ze moesten!
Ook panini's zijn geen probleem met dit toestel. Broodjes erin, wachten op het eindsignaal en smullen maar!
Het is dus een beetje nadenken en uitzoeken hoe het toestel te gebruiken maar eens je dat onder de knie hebt wordt het bereiden super simpel!
Een klein nadeel vind ik dat het toestel groot is en niet zo heel handig om op te bergen. Voordeel is dan weer dat je een grote bak hebt die het vet opvangt en dat zowel de bak als de bakplaten in de vaatwasser mogen!

Pluspunten

• uiteindelijk wel handig in gebruik
  • vaatwasbestendige bakplaten
  • grote opvangbak voor vet

Minpunten

• vrij groot toestel, onhandig op te bergen
  • beetje uitzoeken hoe het werkt

Linde S 06-05-2020

Professioneel product

Geschreven voor: Tefal GC712D

De eerste indruk was nogal overweldigend. Het product kwam aan in een erg grote doos en het apparaat is zelf ook indrukwekkend. Verschillende handleidingen en formuliertjes waardoor ik even niet wist waar te beginnen. Ik las snel enkele korte brochures door en zette het apparaat op. Ondertussen begon ik aan de grote handleiding en las ik al snel dat ik de grillplaten van tevoren moest reinigen. Het apparaat was ondertussen al zo warm dat het nog erg lang zou duren eer het weer afgekoeld was. We kozen die avond voor een ander gerecht en stelde het grillen nog uit naar de volgende dag. De volgende dag las ik echter de lange handleiding eerst door alvorens iets te ondernemen. Het apparaat warmde vrij snel op, en hebben een lende gegrild. Deze was enorm snel klaar! Daarna hebben we aardappelschijfjes gegrild, dit duurde wel een stuk langer dan het vlees. Hadden we dit geweten hadden we de volgorde omgekeerd. Wel lastig dat je de volgende ingrediënten er niet meteen in kan leggen, maar eerst terug moet laten voorverwarmen. Eens de aardappelen klaar waren zagen ze er heerlijk uit. In combinatie met de lende echt een perfect maaltijd. Het reinigen zelf verliep goed, maar wel een karwei als je de grill meermaals per week wil gebruiken, het was het wel waard. Wij zijn benieuwd naar andere gerechten te kunnen uittesten!

Pluspunten

• Snel warm
  • Mooie grillstrepen

Minpunten

• Groot

Elsie 06-05-2020

zeer goed toestel

Perfecte bakresultaten.
Zeer gemakkelijk in onderhoud door uitneembare grillplaten.
Vlees blijft sappig.

Wendyverbrigghe 06-05-2020

Optigrill +

Super product!

Met zen handige indicator maak je een perfect stukje vlees klaar. Lekker sappig en mals.
Heel tevreden over dit product.

Martijn 05-05-2020

Handige hulp in de keuken

Geschreven voor: Tefal GC712D

Persoonlijk verwachtte ik weinig van de 'sensor' gimmick en de mogelijkheden dat dit zou geven. Echter had ik mij hier grondig in vergist. Etenswaren komen mooi gebakken/gegrilled uit dit toestel en verrassend genoeg komt de gaarheid overeen met de kleurindicatie. Pro's: - De kleine puntjes op het bak oppervlak houden de etenswaren goed op hun plaats. - Geluidsindicatie bij warm, en elke volgende gaarheid zodat je niet moet blijven kijken naar de indicator. - Grote lekbak voor vocht en vet - Gelijkmatige hitteverdeling, geen minder performante zones Cons: - Afwassen moet nog steeds zelf gebeuren :-)

Pluspunten

• Puntjes op bakoppervlak
  • Perfecte bakwijze
  • Geluidssignaal bij elk volgende gaarheid

Minpunten

• Groot toestel

KatrienDHondt 05-05-2020

Perfect gegril vlees dankzij dit super toestel!

Geschreven voor: Tefal GC712D

Ik vind dit product echt fantastisch! Het doet gewoon wat het beloofd, het levert je altijd een perfect gegrild product. Niet alleen vlees maar ook vis, broodjes, aardappelen, groenten, ... Alles komt eruit zoals het hoort. Het is erg makkelijk te reinigen dankzij de platen die je er vlot kan uitklikken. Je wast ze snel met de hand, maar ze passen ook perfect in de vaatwas.
Mijn zeer sceptische man is zelfs overtuigd, voor ons geen gewone pannen meer! We moeten ons geen zorgen maken over de gebruikte vetstoffen of aangebakken vlees, integendeel, terwijl het vlees grilt kunnen wij genieten van een aperitiefje en eventjes rust. Je hoort het geluidssignaal duidelijk dus je kan altijd eens checken of je al het gewenste kleurtje bereikt hebt.
Dit is op korte tijd mijn favoriete keukentoestel geworden!

Pluspunten

• Perfect gegrild, altijd
  • Gebruiksvriendelijk
  • Makkelijk in onderhoud

Minpunten

• Neemt beetje plaats in

Uleken1 04-05-2020

Tefal OptiGrill +

Geschreven voor: Tefal GC712D

Uitstekend produkt. Ook voor de mensen die niet goed kunnen koken. Heel makkelijk in gebruik en onderhoud. Perfecte cuison. Voor ieder wat wils. Groenten, vlees, vis, croquet,....zelfs produkten die nog vervroren zijn. Duidele programma's

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Makkelijk in onderhoud
  • Veelzijdig
  • Je moet niet kunnen koken
  • Mooi design

Minpunten

• Kort snoer

TGielen 04-05-2020

Tijdbesparend en veelzijdig toestel

Geschreven voor: Tefal GC712D

Ik was als gelukkige uitverkozen om dit toestel te mogen testen. De eerste keer verliep niet helemaal zoals gehoopt maar ik had even de tijd nodig om uit te zoeken hoe alles werkt. De volgende bak pogingen waren echter wel een succes! Het is super fijn dat je met 1 toestel vlees kan grillen, croques kan maken, groenten grillen en zelfs wafels bakken!
Handig is dat je vlees sneller klaar is dan dat je het in de pan zou bakken aangezien je meteen 2 zijden kan grillen. En het onderhoud is ook een echte plus! je kan de bakplaten er heel makkelijk uitnemen en gewoon in de afwasmachine steken!

Zeker en vast een aanrader!

Pluspunten

• tijdsbesparend
  • makkelijk in onderhoud

Minpunten

• eerst wat testen om gewoon te worden

Eva 03-05-2020

Top-grill!

Geschreven voor: Tefal GC712D

Ik vind het een super-grill! Ik ben ermee beginnen koken op een avond dat ik niet veel zin had om te koken. Aangezien de Optigrill+ eigenlijk voor u kookt, heb ik toch chipolata's gehaald die ik opgegeten heb met left-over coleslaw. Dat was al een topervaring! Je moet niet heel de tijd naast je pan staan én de chipolata's zijn perfect gegaard. Dit is het enige type vlees dat ik in een pan altijd moet opensnijden, omdat ik ze vaak niet voldoende doorbak.

Intussen heb ik een perfecte saignant steak gemaakt, puntpaprika's gegrild, zoete aardappelschijfjes, panini's met parma en mozzarella. De haloumi burger was ook een succes. En ik ben nog niet klaar met experimenteren!

De grillplaten afwassen met de hand duurt wat langer, maar aangezien deze in de vaatwas kunnen en ze dan ook heel proper zijn, is dat enkel als ik hem elke dag gebruik een issue.
Verder is het toestel niet gemakkelijk op te bergen in een kleinere keuken, maar daar staat dan weer de oppervlakte van de grill tegenover en dat je gemakkelijk voor 4 personen tegelijkertijd vlees of vis kan grillen bijvoorbeeld.
Het enige echte minpuntje dat ik zie, is het gebruik van kleuren. Voor kleurenblinden is de indicatie van de cuisson niet makkelijk te zien, gelukkig helpt het geluidssignaal hier ook bij.

Pluspunten

• perfecte cuisson
  • je moet niet naast je pan blijven staan
  • je kan voor 4 personen tegelijk grillen

Minpunten

• moeilijk op te bergen in kleinere keuken
  • kleurenindicatie moeilijk voor kleurenblinden

AmyK 03-05-2020

Perfect gegrilde maaltijden, top product

Geschreven voor: Tefal GC712D

De verscheidenheid aan gerechten die je kan bereiden is erg groot, zowel groenten, croques, wraps, vlees of vis, ... kan je perfect bereiden door vooraf geprogrammeerde gaartijden, je kan zelf bij 3 stappen in tussentijden stoppen, afhankelijk van welke gaartijd jouw voorkeur heeft. Perfecte resultaten. Je kan ook zelf gaartijden/temperaturen selecteren. Ideaal, je hoeft er niet naar om te kijken, ondertussen kan je met je andere gerechten bezig zijn, scheelt in potten op het vuur én in afwas, want de onderdelen zijn heel onderhoudsvriendelijk en mogen in de vaatwas.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • perfect gegrilde maaltijden
  • strak design

Minpunten

• redelijk zwaar

DriesB 02-05-2020

Goede grillresultaten maar omslachtig

Geschreven voor: Tefal GC712D

Deze grill komt in een stevige verpakking en heeft een goede bouwkwaliteit. Gelukkig ziet er ook een 'quick start guide' bij want de knopjes op het handvat en de (juiste volgorde van) bediening daarvan vragen toch wel even wat gewenning. Het handvat is, wegens zijn omvang, voor ons ook meteen het grootste minpunt van dit toestel. Dit is voor ons grootte van (klein) aanrecht niet meteen het toestel dat je gemakkelijk kan laten staan en tussendoor snel eens iets te grillen. Daarnaast is de stekker van het toestel wat aan de korte kant, maar dat is een detail. De grillresultaten van onze croque waren zeer netjes en dat is uiteindelijk toch wel het belangrijkste. Het toestel is eenvoudig te reinigen, maar vergt dus wel wat (op)bergruimte.

Pluspunten

• Goede grillresultaten

Minpunten

• Neemt veel ruimte in

Elke saeren 02-05-2020

Onmisbaar

Geschreven voor: Tefal GC712D

Uitstekend toestel dat super makkelijk is in gebruik en onderhoud. perfect resultaat van zowel groenten, croque/panini en vlees. Met zijn opvangbakje en de afneembare bakplaten is dit super makkelijk te reinigen

Pluspunten

• Onderhoud
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Geen

ilsebl 02-05-2020

Gebruiksvriendelijke grill

Geschreven voor: Tefal GC712D

Na het lezen van het boekje (waar staat ieder programma voor en wat betekent elke kleur?) meteen aan de slag kunnen gaan met de optigrill+. We hebben hem tot nu toe dagelijks gebruikt en maken er zowel vlees, vis, groeten en broodjes op klaar. Met de vooraf ingestelde programma's moet je je geen zorgen meer maken over de gaartijden en heb je altijd een mooi resultaat. Omdat ik glutenvrij moet eten is het ook belangrijk dat er geen ongewenste kruimels achterblijven op de grill... Geen probleem bij deze omdat alles in de vaatwasmachine kan! Heerlijk!

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • Vooraf ingestelde programma's
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Niet voor grote gezinnen

Hanne p 02-05-2020

Makkelijk in gebruik en makkelijk schoon te maken

Geschreven voor: Tefal GC712D

Ik gebruik de grill regelmatig (zowel voor vlees, groenten, vis enzovoort). Je krijgt mooie bruine lijnen , en het smaakt sappiger dan het bereiden in de oven. Er is geen vetstof nodig. Wat ik persoonlijk echt een pluspunt vind is dat de platen in de vaatwasmachine mogen. Je hebt dus absoluut niets van werk om je machine terug proper te krijgen. Ik ben heel tevreden! De indicator qua hoe het gebakken is (rare, medium..) klopt perfect. Ik kan het alleen maar aanraden.

Pluspunten

• Platen mogen in de vaatwas!

MiekeDM 01-05-2020

Heel goed grilltoestel !

Geschreven voor: Tefal GC712D

Ik ben heel tevreden en positief over de Tefal OptiGrill+. Het toestel is gebruiksvriendelijk en geeft duidelijk de verschillende kookfasen aan met de lichtjes. Je kan eenvoudig de programma’s instellen en het grillproces volgen. Ik heb gemarineerde scampi gemaakt (voorgeprogrammeerde visfunctie), deze waren heerlijk en gezond met de olijfolie. Gegrilde courgettes met haloumi was gewoon fantastisch (temperatuurfunctie). Gegrilde steak was nog een beetje zoeken naar de juiste tijd/grilwijze maar wel lekker sappig. De aardappelschijfjes moesten eerst wat voorgekookt worden om dan te grillen, maar zijn superlekker. Croque monsieurs en panini’s zijn heel makkelijk klaar te maken met overheerlijk smeuïge kaas. Hamburgers zijn goed gebakken en nog lekker sappig. Gegrilde asperges waren ook heel lekker. Het apparaat is makkelijk in onderhoud, ik maak het telkens schoon met de hand (ipv in de afwasmachine) met water en wat afwasmiddel, dit gaat snel en makkelijk. Het is zeker een handig toestel in de keuken !

Pluspunten

• Anti-aanbaklaag
  • Afneembare bakplaten
  • Indicator gaarheid
  • makkelijk in onderhoud

Jeroen28 01-05-2020

Prima product met zijn voor en nadelen

Geschreven voor: Tefal GC712D

Na het uitpakken van mijn optigrill onmiddellijk op ontdekkingstocht gegaan. Eerst croques monsieur gemaakt, dit verliep makkelijk en vlot. Enkel en alleen vond ik dat het vrij lang duurt voordat de grill effectief warm is en de biep geeft dat je van start mag gaan. Eenmaal warm, gaat het grillen wel vlot en geeft het ook mooie markeringen. Daarna een stukje kip geprobeerd, hier toch wel het meest van verbaasd. Was nog heerlijk sappig en mooie grillmarkeringen. Al moet je wel de kip er wel wat sneller uithalen dat de instructies meegeven. Ik heb hem er op medium uitgehaald terwijl hij volgens de instructies moest doorgaan tot volledig doorbakken, dit zou ik persoonlijk niet doen want dan lijkt de kip me wat te droog te worden. Op medium was ze doorbakken en sappig! Qua design is het een prima product zit vlot en eenvoudig in elkaar, lekker intuïtief. Enkel is hij wel groot om op te bergen en vrij bombastich op je aanrecht maar je krijgt er wel veel bakplezier voor terug in de plaats.

Pluspunten

• mooie grillmarkeringen
  • Sappig vlees

Minpunten

• Lange opwarmtijd
  • bombastisch

Vicky87 30-04-2020

Top toestel

Zeer makkelijk toestel!
Eenvoudige programma's,
Signaal en lichtje bij de juiste bereidingswijze
Eenvoudig te reinigen, de platen mogen in het afwasmachine

Pluspunten

• Eenvoudig te reinigen
  • Verschillende programma's

Minpunten

• Beetje groot

Ssandraa_7 29-04-2020

Tefal Optigrill+

Geschreven voor: Tefal GC712D

Wij zijn bij de gelukkigen die de Tefal Optigrill+ mogen uittesten via The Insiders. Sinds we de grill hebben is deze bijna elke dag gebruikt. Ik moet eerlijk zijn… in het begin was ik een beetje sceptisch. Ik had vooral mijn bedenkingen bij het grillen van vlees. Dit was namelijk altijd een probleem bij ons vorig grilltoestel. Het vlees werd te hard gebakken waardoor het vanbinnen nog steeds rauw was.

De Tefal Optigrill+ is een gebruiksvriendelijk toestel en doet zijn werk werkelijk fantastisch. Je hebt 6 voorprogramma’s waaruit je kan kiezen: hamburgers, gevogelte, panini, worst, steak en vis. Daarnaast is er nog een toets voorzien om je temperatuur zelf te regelen (bijvoorbeeld voor groenten). Het toestel heeft een lampje en geeft een signaal als de gewenste cuisson is bereikt.

Wij hebben onder meer steak, kipfilet, hamburgers, souvlaki, paprika, zalmfilet, croques, … uitgeprobeerd en allen zijn werkelijk perfect bereid! Het vlees heeft mooie grillstrepen en is nog lekker sappig als je het aansnijdt. De croque is lekker knapperig en bovendien ook voorzien van mooie lijnen en jawel, ook de groentjes voldoen zeer zeker.

Kort samengevat is dit toestel ideaal voor mensen die op een snelle en gebruiksvriendelijke manier perfect gebakken vis/vlees willen. Niet langer 10x je vlees omdraaien en op goed geluk hopen dat het de juiste garing heeft. Op een mum van tijd heb je een lekker sappig stukje vis of vlees op je bord liggen. Je stelt gewoon het gewenste programma in, je wacht op het signaal en bakken maar! Het toestel geeft aan de hand van een signaal aan wanneer het klaar is. Je hebt het misschien nog niet gemerkt… maar wij zijn fan!

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • vaatwasbestendig

Minpunten

• kort snoer

Sabrina 29-04-2020

Prima

Geschreven voor: Tefal GC712D

Een heel leuk iets om mee te werken en een heel goed resultaat , ook gemakkelijk in gebruik en in onderhoud

Pluspunten

• Gemakkelijk

Minpunten

• Korte snoer