Tefal Contactgrill OptiGrill+ GC712D - Reviews

Regelbare thermostaat
Uitneembare grillplaten
Kleuren
rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 30 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Bartje 04-07-2016

Handig en eenvoudig

Ik heb deze grill nu een paar weken en gebruik deze regelmatig. Wat ik echt mis zijn vlakke bakplaten. Dit zou het apparaat zoveel meer mogelijkheden geven. De bakplaten zjn heel eenvoudig los te nemen en kunnen zo de vaatwasser in...prettig. De platen liggen vrij schuin en er word een lekbakje bijgeleverd waar vet uit je te bereiden voedsel in opgevangen word. Handig. Wel liggen de platen zo schuin dat er soms dingen van glijden. Ik vind het instellen van de temperatuur niet prettig. PLaatjes van verschillende soorten voedsel maar nergens een indicatie welke temperatuur daar dan bij hoort. Het duurt maar een paar minuten voordat de platen warm zijn. De kleurindicatie is handig om een indruk te hebben of de platen heet zijn en of ze erg heet zijn. Ook hiervoor geld weer dat ik een indicatie van de temperatuurhandig had gevonden.Al met al een handig maar wat eenvoudig apparaat.

piePrincess 04-07-2016

Mooie OptiGrill!

Ik heb de OptiGrill nu twee weken geleden ontvangen, en ik was zo enthousiast om na jaren eindelijk weer een grill terug te hebben in mijn huis. Een ding wat ik wel direct miste na het openmaken van de OptiGrill, was dat er geen platte bakplaten bijgeleverd waren. Bij mijn vorige grill waren er zowel platte als grill platen bijgeleverd, wat voor mij optimaal was om s' ochtends op de platte platen mijn ontbijt klaar te maken en lunch en diner op de grill platen. Helaas mis ik deze optie toch wel echt bij de OptiGrill.

De bijgeleverde grill platen zijn verder vrij eenvoudig schoon te maken, en zijn ook zeer functioneel in gebruik waardoor het zeer praktisch is deze een in huis te hebben. Je kan ermee koken voor een persoon of de gehele familie, met gelukkig maar zeer weinig schoonmaakwerk. De OptiGrill is net een mini barbecue in je eigen keuken. Ik heb hem nu ondertussen meerdere malen gebruikt voor bijvoorbeeld pannini's, gegrilde kip en groentes. De onderste grillplaat wordt niet zo heet als de bovenste, maar wanneer je het eten af en toe omdraait grill je alles helemaal perfect gaar.

De temperatuur functie is zeer eenvoudig te gebruiken en tevens ook erg gebruiksvriendelijk door zijn handige kleuren indicator. Deze opties maakt het zeer eenvoudig om de juiste warmte te kiezen voor het grillen van verschillende etenswaren. Het opwarmen van de grill duurt slechts een of twee minuten. Al bij al ben ik zeer blij met de OptiGrill, en hopelijk ga ik er nog veel plezier aan beleven!

Yana 20-12-2016

Perfect gebakken!

Een zeer fijne grill die ieder stukje vlees of visperfect bakt!
Zelfs groenten kan je makkelijk grillen. Geen vetstof nodig dus gezond.
Makkelijk en zonder stress in de keuken. Bovendien zijn de afneembare bakplaten afwasbestendig. Geschikt voor 3-4 stukken vlees.
Een aanrader!

Pluspunten

• Perfect gebakken
  • Afneembare bakplaten
  • Geen vetstof, gezond
  • Makkelijk

Sandra 07-10-2016

De Tefal Optigrill+ een keukenwonder ?

Helaas is voor ons de Tefal Optigrill+ wat tegen gevallen, wij hebben diverse soorten vlees zoals kip en biefstuk op deze grill bereid, helaas word het vlees vrij plat gedrukt door de beste zware bovenplaat/deksel, wat resulteerde in platte en vrij droge kipfilets en biefstuk. Door het kruiden van het vlees ( vlees eerst even droog gedept zoals in het begeleidende boekje stond ) ontstaan er toch wat aangebrande plekjes, zowel op het vlees als op de plaat. Persoonlijk vind ik het vrij lang duren voordat de platen op temperatuur zijn, ook bij het maken van de tosti's , die overigens heerlijk smaken. Het lekbakje is een uitkomst, en wat zeker een voordeel is, is dat de beide grill platen makkelijk zijn te verwijderen, en schoon te maken, echt een pluspunt. Heel handig zijn ook de geluidsaanduidingen die laten weten dat de Grill op temperatuur is, of dat de tosti, kipfilet of biefstuk voldoende zijn gegrild, de bediening is ook heel duidelijk en makkelijk in te stellen

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Eenvoudig te reinigen

Minpunten

• Vind het vlees vrij droog na bereiding
  • De deksel drukt het vlees behoorlijk plat

Rianne 06-10-2016

Gebruiksvriendelijk

Het is een heel gebruiksvriendelijke grill. Paninis, tostis, vlees, groente, alles bereikt moeiteloos de juiste gaarheid. Het is wel een erg groot ding op je aanrecht

Pluspunten

• Makkelijk de juiste gaarheid
  • Bakplaten in de vaatwasswe

Minpunten

• Erg groot

mandy 05-10-2016

OptiGrill+

Nu heb ik een aantal weken de OptiGrill+ n huis en meerdere keren per week gebruikt. Het apparaat heeft een handige knop voor diepvriesproducten. Een groot opvangbakje voor sappen e.d.. Duidelijk hoorbare geluidssignalen. Je kan er veel producten op breiden, van biefstuk tot groente of panini's. Heel erg makkelijk in het onderhoud.

Wat ik wel erg jammer vindt is dat je de OptiGrill+ niet helemaal kan openklappen. Ik wilde graag een product die ik ook op tafel neer kon zetten en samen met vrienden/familie op kon grillen. Zeker in de zomer i.p.v. een bbq. Helaas is dit niet mogelijk dus.
Bovendien staan de grillplaten zo schuin dat naast de sappen ook regelmatig het product naar beneden glijdt richting opvangbakje. Hier ben ik nu alert op.

Maar wat je er ook op bereid het is heerlijk. Wel even wennen en ontdekken wat de juiste baktijd is per product.

Pluspunten

• geluidssignalen
  • diepvriesknop
  • uiterlijk

Minpunten

• niet geheel open te klappen
  • hellingshoek van de platen

M 12-04-2018

goede vormgeving

Het opwarmen duurt best lang maar al hij eenmaal opgewarmd is werkt hij goed. Het is alleen wel een beetje uitproberen wanneer het naar onze smaak is gebakken

Cindy 11-04-2018

Goede warmteverdeling

De optigrill is eenvoudig in gebruik en makkelijk schoon te maken. Je stelt hem in en aan de kleur kan je zien of je eten gaar is. Je maakt er heerlijke tosti's, hamburgers, saté en vlees mee.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Die kleur bepaalt de gaarheid

Heavenly Chefs 11-04-2018

Voorspelbare en goede resultaten

Je bent er snel aan gewend dat je na 4 keer piepen naar de keuken kunt lopen om een perfecte tosti uit je grill te halen. Vlees krijgt ook net zo voorspelbare goede resultaten, evenals vis.
We proberen steeds meer uit. In een studentenhuis zal zo'n apparaat waarschijnlijk snel overuren maken.

Pluspunten

• Betrouwbare resultaten
  • Lekker eten

Minpunten

• In fel zonlicht ledkleuren minder goed zichtbaar

Fred 10-04-2018

Grill

De gril werkt perfect en is eenvoudig schoon te maken. Ideale aankoop. De gril wordt bijna dagelijks gebruikt.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Simpel schoon te houden

Minpunten

• Alleen dubbel te gebruiken

M 14-03-2018

Makkelijk in gebruik

Vlees is snel en op de juiste manier gaar. Het apparaat geeft zelf de graad van gaarheid aan maar je kan zelf bepalen wanneer jij het gaar genoeg vindt

Pluspunten

• Bevroren vlees gaat ook goed mist plat gevroren
  • Geen te gaar geworden biefstuk

Minpunten

• Opwarmen van de platen duurt best lang

Frans 13-03-2018

Opti Grill is Optimaal Grill genot

Indien het apparaat conform de gebruiksaanwijzing gebruikt wordt is er een optimaal resultaat te behalen. Zeker de gaarheid aangepast aan de dikte van het product is een uitkomst. Als voorbeeld geef ik mee nog nooit zo`n lekkere biefstuk te hebben bereidt.
Een aanrader voor iedere lekkerbek.

Gonnie 13-03-2018

Tefal Contactgrill Optigrill+ 712D

Het is echt een supergrill. Je hoeft niets te doen als je hem instelt op raw,medium of well done krijg je het vlees ook echt zo. Schoonmaken gaat ook makkelijk. Ik ben er super blij mee.

Sandra 13-03-2018

Handig in gebruik, mooi design!!!

Zelf al een paar keer bij de OptiGrill staan kijken in de winkel, erg mooi design.
Nu dan zelf ook de Snacking & Baking Accessoire aangeschaft (nog niet gebruikt).
Heb de ActiGrill tot nu toe alleen nog maar gebruikt voor Panini's en voor hamburgers. Tot zover helemaal geweldig. Ik was er zo over te spreken, dat zelf m'n buurtjes er ook eentje hebben aangeschaft.

Pluspunten

• Geen lange voorwarmtijd
  • Duidelijke temperatuur aanduiding
  • Temperatuur instelling handig
  • Extra accessoire makkelijk te bestellen

Petra 12-03-2018

Super apparaat!!

Ik twijfelde al een tijdje of ik een optie grill aan moest schaffen en uiteindelijk toch maar gedaan nadat mijn vriend gezonder wilde gaan eten.
Ik ben hem gaan gebruiken en jeetje...wat een super apparaat...hij is heel makkelijk in gebruik.
Je stelt het soort produkt (vlees/vis/groente/brood)in en hoe je het zelf het lekkerst vind (de gaarheid)en klaar is kees!
Op het begin wel een beetje in de gaten houden ivm je het apparaat een beetje moet leren kennen,maar daarna echt super!!voor iedereen een aanrader!!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Snel klaar
  • Makkelijk schoon te maken
  • Duidelijke uitleg over het gebruik

Minpunten

• Plaat iets te schuin

Laura 12-03-2018

Super aankoop!

Wat een fijne grill! Werkt naar behoren. Erg gemakkelijk om de voorgeprogrammeerde programma’s te gebruiken. Burgers worden goed warm en blijven lekker mals. Tosti’s worden ook heerlijk! Ik moet eerlijk toegeven dat de andere functies door ons nog niet gebruikt zijn, maar dat gaat zeker nog gebeuren.

Het apparaat is wel groot, dus het neemt wel wat ruimte in in een lade/kast.

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Geeft aan wanneer bereiding klaar is

Minpunten

• Groot apparaat
  • Prijzig (dus te duur om hem weinig te gebruiken)

keessie 29-12-2017

de beste contactgrill die ik ooit heb gehad

je krijg b.v de lekkerste hamburgers omdat je de grill kan instellen naar jou lekkerste smaak het is een fluitje van een cent de instellingen

Pluspunten

• makkelijke bediening
  • lekbakje is erg nuttig

Minpunten

• hij is best wel groot

EE 28-12-2017

Perfect product

Tosti ,Grilled vlees etc , een alles kunner . Prima product , zeer tevreden.
Raad hem aan voor iedereen. Makkelijk schoon te maken.

wassenaar 11-10-2016

Het gebruik gemak van de optigrill!

En zeer fijne grill die ieder stukje vlees/ groente/vis/ tosti tot een perfect hoogstandje brengt!
En zeer makkelijk en gebruiksvriendelijk apparaat!
Zeer snel en gezond eten!
Zeer makkelijk voor en gezin en vooral de timer ideaal omdat je soms wel eens erg druk bent en toch gezond wil eten!
De optigrill+ is zeer aan te raden!
Op de grote platen kan je verschillende dingen tegelijk bereiden!

Pluspunten

• Gezond
  • Gebruiksgemak
  • makkelijk schoon te maken
  • perfecte gaaring

Minpunten

• Groot apparaat om op te bergen.
  • Bij sluiten zonder eten, een hoop kabaal

Corinaeb 06-10-2016

Zeer gebruiksvriendelijk

Een heel handig apparaat dat door middel van geluidssignalen en kleuren de garing van het product aangeeft. Vlees, vis, groente of tosti, alles is mogelijk.
De grilplaten zijn makkelijk te reinigen en hij heeft een grote opvangbak voor vet of olie.
Hij drukt soms alleen je eten iets te plat omdat er geen standje op zit dat het deksel iets hoger houdt. Ook vind ik de platen iets te klein voor een gezin met kinderen.

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • Handige signalen

Minpunten

• Geen stand met ruimte tussen de platen
  • Iets te kleine platen