Solis 819 - Reviews

Regelbare thermostaat
Uitneembare grillplaten
Anti-aanbaklaag

MD89 10-07-2011 Product paar dagen in bezit

Na onderzoek te doen naar verschillende grill's door middel van diverse vergelijkingssites ben ik bij verschillende winkels langs geweest om een goed gefundeerde keuze te maken. Een aankoop baseren enkel op online gebruikerservaringen is naar mijn idee niet voldoende. Het is belangrijk om dergelijke apparatuur zelf in de hand te hebben gehad.

Deze grill heb ik gekozen met als belangrijkste eisen;

_Degelijke bouwkwaliteit
_Groot grill oppervlakte
_Voldoende vermogen voor het grillen van grote porties vlees

Prijs ; 249 euro (veel geld maar zeer zeker zijn geld waard)

De grill bestaat uit een bakplaat aan de onderzijde en een grillplaat aan de bovenzijde. Enkele functies;

_kantelbare bakplaat
_ingebouwde wekker tot 15 minuten
_regelbare temperatuur (van sandwich tot steak)
_kantelbare grillplaat met diverse standen voor het grillen van producten van verschillende omvang. (bij bijv. een biefstuk is het niet wenselijk om de volledige druk van de bovenplaat op het vlees te laten rusten, zodat de sappen niet uit het vlees worden geperst)
_volledig open te klappen zodat het bak / grill oppervlakte verdubbeld(ook te gebruiken als tafelgrill / gourmet)
_degelijke anti aanbak laag, geen olie of boter benodigd
_vet / olie opvang bak

Ik heb de grill gebruikt om aubergines met mozarella te bereiden en kabeljauw te grillen. Beiden waren klaar binnen 2 / 3 minuten. De opwarmtijd bedraagd enkele minuten.

De grill voldoet volledig aan mijn verwachtingen met door de vele mogelijkheden zoals grillen, bakken, gourmetten, tosti's bereiden, panini's maken. Meer kun je naar mijn idee niet verwachten van een grill, daarom een 10 voor mogelijkheden.

Gebruiksvriendelijkheid een 8, vanwege het feit dat de platen niet afneembaar zijn (schoonmaken gaat echter prima)

Degelijkheid tot zover een 10 door zeer robuuste bouwkwaliteit, veel beter dan grill's van andere merken. Update zal volgen na langer en intensiever gebruik.

Kortom, een echte aanrader.

nanjo 24-12-2009 Product paar dagen in bezit

Besteld bij kookwarenhuis.nl (ook koffiewarenhuis.nl). Het apparaat werd binnen één dag door UPS bezorgd. Is zeer geschikt voor groot gezin gezien de afmetingen en kan ook als vlakgrill gebruikt worden. Om een idee te geven, je kunt ongeveer 6 tosti's tegelijkertijd maken. Snel op temperatuur en eenvoudig schoon te maken. Geheel van rvs en is zeer robuust.