De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 47 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Grill OptiGrill Elite op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

Gunnar 12-05-2020

Fantastisch gemakkelijk en easy!

Geschreven voor: Tefal Grill OptiGrill Elite

Echt een super heerlijk product waarmee je zowel vis, croques, aardappelen, vlees of groenten kan grillen en altijd een geweldig grill effect en resultaat hebt. Steek de stekker in, selecteer een van de automatische programma's, laat hem even opwarmen, eten in de grill en iets daarna zie je op het scherm de voortgang van je bakken. En dit allemaal zonder extra vetstoffen toe te voegen, geen plakkerig resultaat. Nadien even met een vochtige doek de grillplaten afvegen en hij kan zo terug de kast in (bij ons gaat hij quasi nooit terug de kast in omdat we hem bijna dagelijks gebruiken :) ).

Pluspunten

• gemak om te bakken/grillen
  • makkelijk proper te maken
  • resultaten
  • verschillende programma's

Minpunten

• tussentijdse heropwarmingstijd

oma Martine 11-05-2020

Tefal optigrill elite

Geschreven voor: Tefal Grill OptiGrill Elite

Een handig apparaat met meerdere automatische functies. Er wordt duidelijk aangegeven hoever je zit met de bakwijze. Nooit meer te weinig of te hard gebakken voedsel. Wij bereiden er zowel vlees, vis en groenten mee. Afwassen van de grillplaten is kinderspel en deze zijn heel eenvoudig te verwijderen. Een echte aanrader !

Pluspunten

• opvangbakje
  • makkelijk te reinigen

NickyVV85 10-05-2020

Onderhoudsvriendelijke top grill

Geschreven voor: Tefal Grill OptiGrill Elite

Na enige tijd van gebruik nog altijd super tevreden van deze knappe grill.
Bevroren vlees grillen zonder te ontdooien en ook normaal vlees van worstjes, hamburgers, kip, steak en nog veel meer met gemak en altijd perfecte cuisson. Het vlees blijft sappig en je gebruikt amper vetstof.
Zelfs groenten en aardappelen vliegen er bij ons tussen.
En dan er na afwassen in no time, super gewoon. Echt handig als je regelmatig de kids in het oog moet houden.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Grillstrepen-functie
  • Diepgevroren-functie
  • Onderhoudsvriendelijk

Minpunten

• Niet echt proper na de vaatwasmachine

jessie ev 09-05-2020

Mijn beste keukenvriend

Geschreven voor: Tefal Grill OptiGrill Elite

Ik was zo blij dat ik dit toestel mocht testen! Hier keek ik naar uit! Ik moet zeggen hij doet aan mijn verwachtingen! We grilden er panini's, vis, biefstuk, kipsate, varkensate, courgettes etc in. Toestel is heel gebruiksvriendelijk! Je laat het voorverwarmen, kiest dan een stand van voeding, legt de voeding er tussen, hij meet zelf de dikte en dan grilt hij. Je hebt 3 mogelijke bakstanden, na elke stap maakt hij geluid. Je hebt dus je handen vrij om ondertussen andere dingen te doen. HIj is juist gepast voor een gezin van 3 in mijn ogen. Wat misschien wat minder is, dat hij tussen elke andere grill beurt opnieuw moet warmen. Voor ons gaat hij niet meer weg!

Pluspunten

• juiste gaartijd
  • gemak in gebruik
  • wast vlot af

Minpunten

• mocht mss iets groter

Saartje 08-05-2020

Makkelijk in gebruik

Top product!
Makkelijk in gebruik, steeds perfect bereide gerechten;
Steak, kipfilet, croque, zelfgemaakte hamburgers.
Ook makkelijk te reinigen door de uitneembare platen

Alison29 08-05-2020

Goeie grill!

Geschreven voor: Tefal Grill OptiGrill Elite

Ik test deze grill nu al enkele weken en ben zeer tevreden. Leuk dat je telkens de juiste bakwijze hebt. Je hoeft niet constant met je grill bezig te zijn want hij maakt een biep geluid als je vlees/vis/groentjes klaar zijn.
Ik raad deze grill zeker aan. Ook zeer makkelijk naar onderhoud toe. Platen uithalen en die mogen in de vaatwas.
Enige min punt is de korte snoer deze zou wat langer mogen.

Pluspunten

• makkelijk
  • perfecte bakwijze
  • onderhoudsvriendelijk

Minpunten

• kort snoer

Shirley92 08-05-2020

Super Grilltoestel!

Geschreven voor: Tefal Grill OptiGrill Elite

De grill is boven mijn verwachtingen gegaan! Superhandig als je vergeet je vlees uit de diepvries te halen. Dankzij de antivriesknop bakt het het vlees diepgevrozen perfect en is het niet uitgedroogd! Ook ideaal als je als gezin verschillende bakwijzen wil van je biefstuk, je.legt ze er samen onder.2 tot 3.stuks en je krijgt 3 alarmsignalen hoe je het gebakken wil. Het bakken is ook zeer tijdsbesparend aangezien je er.niet bij hoeft te blijven het heeft telkens een geluidsignaal als het klaar is als gezin van 5 is dit echt wel super handig! Je hoeft ook geeen keukenprins /prinsess te zijn de.grill doet al het werk! Je kan.hier echt vanalles mee! Vlees, vis , groenten , paninis etc... ook is het machine makkelijk te reinigen je kan de platen er door een drukknop gemakklijk vanaf halen en.reinigen! Ook het opvangbakje! Het opvangbakje is ook een groot pluspunt geen vet meer die uit je machine op je keukenblad valt! Je hebt ook veel verschillende fucties voor vlees / vis / groenten dus je kan bijna niet missen! Wij zijn alvast.zeer tevreden en gebruiken het.bijna dagelijks

Pluspunten

• Perfecte gaartijd
  • Makkelijk te reinigen
  • Verschillende gaartijden bv voor biefstuk
  • Tijdsbesparend
  • Opvangbak

Minpunten

• Korte snoer

Christa 08-05-2020

Handige grill om snell iets te grillen of toasten

Geschreven voor: Tefal Grill OptiGrill Elite

We hebben deze grill uitvoerig getest en hebben oa vlees, vis en panini's op gebakken.
Het vlees en vis blijven zeer sappig. Panini's zijn overheerlijk.
Als nadeel ondervond ik dat de grilltijden van het vlees en vis niet altijd overeen kwamen na de diktemeting. Regelmatig even controleren voor stand van zaken is aangeraden.
De grillplaten kunnen na gebruik in de vaatwas wat superhandig is.

Pluspunten

• Grillplaten zijn vaatwasbestendig
  • Mooie grillstrepen op vlees/vis
  • Voorgeprogrammeerde programma's

Minpunten

• Snoer
  • Vrij duur in aankoop

Sofie L 08-05-2020

Handig en Heerlijk

Geschreven voor: Tefal Grill OptiGrill Elite

Deze grill is super! Heel eenvoudig in gebruik. Voorgeprogrammeerde functies, je kan een steak grillen en nog eens kiezen tussen saignant, medium, bien cuit. Het toestel meet de dikte van het vlees/vis en berekend zo de duur van het grillen. Je kan ook kiezen voor nog een extra grillfunctie. Bevroren vlees kan je ontdooien, kortom, een super toestel om vlees, vis, groenten, tosti, aardappels... te grillen. De grillplaten zijn heel eenvoudig uit te nemen en vaatwasmachine bestendig

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Makkelijk te reinigen
  • Voorgeprogrammeerde functies
  • Extra ontdooien en grillen

Minpunten

• Te korte kabel
  • Geen slot

ilse 08-05-2020

super product

Geschreven voor: Tefal Grill OptiGrill Elite

Wij hebben dit toestel sinds enkele weken in ons bezit. Voor geen geld zou ik het nog willen missen. Het is een heel gebruiksvriendelijk toestel. Dankzij de automatische functieknop kan je kiezen hoe hard je vlees, groenten gegrild moeten worden. Dit is handig wanneer niet iedereen van het gezin dezelfde bakwijze verkiest.Ook het opvangbakje is een voordeel, hierdoor wordt het vocht of vet mooi afgevoerd en kan je voeding gezond verder grillen ipv verder te sudderen in het vet.
Wat het onderhoud betreft is dit toestel alsook een aanrader, de grillplaten kunnen gemakkelijk verwijderd worden en reinigen zonder moeite.Kortom gezegd , dit toestel is een echte aanrader

Pluspunten

• super gezond
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• korte kabel

Valerie 08-05-2020

Een handige aanvulling in de keuken!

Geschreven voor: Tefal Grill OptiGrill Elite

Alles perfect gebakken zonder uitgedroogd te zijn, handig in gebruik en gemakkelijk om schoon te maken. De grillplaten en het opvangbakje kunnen perfect in de vaatwasmachine. Ik beveel dit product zeker aan!

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Gemakkelijk te onderhouden

Vincent Verbist 08-05-2020

Grillen zonder grillen

Geschreven voor: Tefal Grill OptiGrill Elite

Na levering meteen de grill uitgepakt, het toestel neemt een stevig volume in op het aanrecht, maar het gewicht valt wel zeker mee. De grootste schrik bij zulke toestellen, vind ik steeds de controle over de temperatuur en de tijd die het duurt om hier aanpassingen aan te doen. Gelukkig is dit bij deze grill geen probleem: de automatische modus werkt echt zeer zeer goed. Mijn eerste proefstuk was een klassieke steak van Belgisch wit-blauw, ongeveer 2cm dik. Het voorverwarmen ging vrij snel, vind dit zeker geen spelbreker dat je niet 'meteen' kan beginnen. Nadat de dikte automatisch was bepaald, liet ik hem grillen tot medium bereikt was. Dit ging echt veel veel sneller dan verwacht, het stuk vlees was echt veel sneller klaar dan dat ik dit ooit in de pan zou kunnen bereiken. De grillstrepen waren ook zeker aanwezig, al mocht dit nog iets meer zijn voor mij. De 2e keer dat ik aan de slag ging met de grill, was voor de klassieke hamburgers. Dit waren lams- en rundsburgers . Hier viel me wel op dat hier de dikte niet helemaal gelijk was, en de iets dunnere hamburgers (die toch contact hadden met de grill) veel langer nodig hadden. Ik moest dus opnieuw het programma starten om de ze burgers volledig gaar te krijgen. De opkuis/afwas achteraf viel ook enorm mee: de platen waren echt makkelijk met warm water schoon te maken: een paar vegen met een zachte doek en afwasmiddel, en alles was weer proper. Afhankelijk van de hoeveelheid die je klaarmaakt en de kwaliteit, kan er ook wel wat vet- en andere vloeistoffen zich een weg naar het opvangbakje banen. Dit was echter niet het geval bij mij, dus dit hoefde dan ook geen schoonmaak. Het bedieningsmenu is handig en siert in eenvoud. Via enkele touch handelingen ben je zo aan het grillen tot je de gewenste kleur/bereidingsvorm hebt bereikt! Het levert echt geen uitdaging op om hiermee wekelijks enkele keren aan de slag te gaan: het is echt 'grillen zonder grillen' van het toestel en zorgt keer op keer voor een lekker sappig stukje vlees of gegrilde groenten!

Pluspunten

• Snel
  • Eenvoudig

Minpunten

• Groot volume
  • MInder werkbaar bij verschillende diktes

milika 07-05-2020

gebruiksvriendelijke grill

Geschreven voor: Tefal Grill OptiGrill Elite

De aankoopprijs van deze grill schrok ons aanvankelijk af. Maar hij maakt de verwachtingen wél waar. Bijna dagelijks wordt de grill gebruikt, meestal voor tosti's en voor het grillen van vlees, vis & soms groenten. Het is aanvankelijk wel even zoeken en uitproberen. Zo vinden wij bijvoorbeeld dikkere worsten (type pens) er heerlijk op en worden dunnere worsten (type chipolata) dan weer taai en droog. Doordat we er de snacking & backing accessoire bij hebben aangeschaft is de grill wel nog veelzijdiger en merken we dat we de oven veel minder gebruiken dan voorheen.
Minpunt is dat het menu niet altijd even handig is (een "terug knop" mist).
We hadden er ook graag nog de wafel accessoire bij aangeschaft en uitgeprobeerd maar die is al een tijdje overal uitverkocht.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • veel programma's
  • automatische programma's & manueel te gebruiken
  • grill sensor
  • gaarheidsindicator

Minpunten

• prijs
  • te kort snoer
  • menu kan handiger

Geert 06-05-2020

Perfect vlees + asperges

Geschreven voor: Tefal Grill OptiGrill Elite

Topper. Heerlijke asperges, perfect stukje vlees/vis, mooie tosti’s, ...
Makkelijk in gebruik en binnen/buiten te gebruiken. Kortom: echte aanrader

Pluspunten

• Gemakkelijk
  • Super resultaat

Minpunten

• Geen

JBaekelandt 06-05-2020

Aanrader!

Geschreven voor: Tefal Grill OptiGrill Elite

Wij hebben de grill nu al voor enkele gerechten gebruikt en hij blijft ons verbazen! Perfect gegrilde zalm, perfect gebakken cote à 'l os, perfect gesmolten kaas tussen de knapperige croques, noem maar op! Het apparaat is énorm gebruiksvriendelijk. Na een eerste test was ik er direct mee weg, het wijst zichzelf ook uit. Ook qua onderhoud is het een droomtoestel, je klikt er de platen af, zet ze samen met het opvangbakje in de vaatwas en *bam*, terug als nieuw! Gedaan met schrobben en wrijven om stukjes vet en kaas vantussen te hoekjes en kiertjes te krijgen. Wij zijn absoluut fan!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Gemakkelijk te reinigen
  • Kwalitatief

Minpunten

• Prijzig

Stef Dly 06-05-2020

Perfecte Grill

Geschreven voor: Tefal Grill OptiGrill Elite

Het is een fantastisch product : super gemakkelijk te gebruiken en ideaal dankzij met de verschillende bak en grill opties voor alle types etenswaren. Je kan jouw eten niet meer verknoeien. Het is ook zeer gemakkelijk te kuisen. Een echte aanrader dus.

Pluspunten

• Verschillende Grill opties
  • Bakopties voor alle etenswaren
  • Mooi design
  • Gemakkelijk te kuisen

Minpunten

• Neemt een beetje plaats

Flavia 06-05-2020

Goede aanwinst in de keuken

Geschreven voor: Tefal Grill OptiGrill Elite

Super toevoeging in de keuken
Ik heb sinds enkele weken de optigrill Elite in huis, wat een geweldig toestel om in huis te hebben. Ik heb hier al vanalles mee bereid (steak, groenten, scampi's, vis, worstjes, croquejes). Je moet alleen rekening houden met de beepjes van je toestel. Het is makkelijk proper te maken en het kan ook in de vaatwasser. Het toestel op zich is best groot en voor mij niet zo gemakkelijk op te bergen.

Pluspunten

• handig in gebruik
  • vlot te reinigen
  • goed resultaat

Minpunten

• nogal groot en daardoor moeilijk op te bergen

Anouschka 06-05-2020

Topper!

Geschreven voor: Tefal Grill OptiGrill Elite

Gisteren voor de eerste keer uitgeprobeerd en al direct met een biefstukje. Ik vond het heel handig, aangezien het apparaat zelf de dikte bepaalt en berekent hoelang het moet bakken, wat heel snel ging. Mijn vriend eet het graag saignant en ik goed uitgebakken, hij gaf goed aan wanneer ik er het eerste er mocht uithalen. Ze waren perfect gebakken! Ik vreesde echter voor het afkuisen van de platen maar ook dit ging heel makkelijk. Gewoon eens overgaan met een vod en het was proper. Morgen probeer ik eens iets anders

Pluspunten

• Snel klaar
  • Perfecte bereiding
  • Makkelijk in onderhoud

Mikke 06-05-2020

Super grill

Geschreven voor: Tefal Grill OptiGrill Elite

Een fantastische grill met vele mogelijkheden. Van croque’s tot vis, vlees en groenten alles komt er perfect uit. Vlees blijft heerlijk mals en alles ziet er zeer smakelijk uit.
We gebruiken het momenteel bijna elke dag. In de middag voor een croque of panini. In de avond voor vis of vlees. En elke x weer blij met het resultaat. We zouden niet meer zonder kunnen.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Kwaliteit

Secrets2002 06-05-2020

Zalig toestel

Zeer makkelijk in gebruik
Bakt het eten perfect
Heel makkelijk in onderhoud
Zeer lekkere bereidingen

Pluspunten

• onderhoud
  • Gebruik

Minpunten

• tussentijdse wachttijden

Thymo 06-05-2020

FANTASTISCH

Geschreven voor: Tefal Grill OptiGrill Elite

Dit apparaat kan ik alleen maar aanbevelen. Gewoonweg fantastisch hoe het werkt! Je stelt (supergemakkelijk) in, legt de eten erop (wat dan ook) en het meet zelf de dikte van wat je er oplegt en geeft je een signaal wanneer het klaar is. Hij geeft ook de verschillende cuissons aan zodat ieder heeft wat die wenst :). Kortom, een MUST-HAVE in de keuken. Bij mij krijgt die een vast plaatsje ;)

Pluspunten

• gemakkelijk in gebruik
  • gemakkelijk te reinigen
  • design

Minpunten

• korter snoer

JurgenD 06-05-2020

Super handige en degelijke grill!

Geschreven voor: Tefal Grill OptiGrill Elite

Sinds ik de Tefal OptiGrill Elite heb, gebruik ik enkel nog de grill en haal ik nog zelden een pan uit. De grill is super handig in gebruik: gebruiksvriendelijk en handig om te reinigen. Na gebruik de grillplaten en opvangbak in de afwasmachine. Neemt veel minder plaats in dan een klassieke pan. Tot nu toe al steak, kalfslapje, zalmfilet, scampi's, boerenworst, witte pens, brochette en croque monsieur klaargemaakt op de grill. Zo gemakkelijk! Mooi meegenomen dat alles sneller klaar is dan in een klassieke pan. En je hebt niks van vetstof nodig, dus dat scheelt alweer op de weegschaal. Wel gemerkt dat de grill eerder wat extra gaart dan te weinig gaart. Maar nu de eerste keer hiermee rekening gehouden en nu is alles prima gebakken! Kan het alleen maar aanraden: degelijke en gebruiksvriendelijke grill!

Pluspunten

• Handig
  • Degelijk
  • Makkelijk in gebruik
  • Vlot proper te maken

Minpunten

• Gaart net iets te snel

Coenova 04-05-2020

Een nieuwe wereld die openging!

Geschreven voor: Tefal Grill OptiGrill Elite

Tot op heden gebruikten we de kleine grill die we in huis hadden enkel voor tosti’s en af en toe gebakken groentjes. We moesten steeds opletten of niets zou aanbranden. De optigrill elite is werkelijk een nieuwe wereld die voor ons opengaat! We hebben al veel verschillende dingen gegrild. Alles dat we maakten was steeds perfect gebakken. Het is heel fijn dat de grill ook aangeeft wanneer een stuk vis bijvoorbeeld gaar is, hoe lang het nog duurt. Dat maakt het gemakkelijk om het bakken of kruiden van bijgerechten te timen. Het design van het toestel is ook heel mooi. Staat mooi in elke keuken! Het is niet enkel mooi, maar ook handig. Doordat het toestel schuin afloopt, druipt overtollig vet/ vocht in het afdruipbakje. Dit maakt het poetsen van het toestel eveneens gemakkelijker!

Pluspunten

• Perfect gegaard
  • Handig poetsen
  • Zeer praktisch in gebruik
  • Mooi design

Eline 04-05-2020

Onmisbare keukenhulp

Geschreven voor: Tefal Grill OptiGrill Elite

Dit toestel stelt zeker niet teleur. Alles wat ik er tot nu toe op klaarmaakte had een erg goede smaak, bleef mals, was perfect gegaard, mooi dichtgeschroeid,... De automatische programma's maken dit helemaal af. Ik wist eerst niet of deze elke keer hun werk gingen doen en was eerder sceptisch. Niet nodig, zo bleek. Ik moet geen elke keer naar mijn voedingswaren kijken, door de dikteberekening is het elke keer weer perfect gegrild. Op enkele weken tijd ben ik van iemand zonder grill gegaan naar iemand die haar grill niet meer zou kunnen missen. Ik gebruik dit toestel werkelijk voor alles: aardappelen, toast, vlees, vis, groenten,...
Aan iedereen die nog twijfelt zou ik zeggen: doen! Het is geen goedkoop toestel maar het gaat elke euro waard zijn.

Pluspunten

• Automatische programma's
  • Betrouwbaar
  • Gemakkelijk afwasbaar
  • Gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• Prijs
  • Relatief klein voor grotere gezinnen

Mieke098 04-05-2020

Top product

Geschreven voor: Tefal Grill OptiGrill Elite

Heel tevreden van de behaalde resultaten van dit toestel . Steak mooi gebakken zelf de kinderen kunnen nu helpen met bakken zonder problemen heel handig in gebruik enig nadeel neemt veel plaats in