De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal GC750D12 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Aurélie 11-05-2020

Grillen zonder nadenken

Geschreven voor: Tefal GC750D12

Met de automatische functies kan je zonder zorgen verschillende vleeswaren, toast en zelfs groenten klaarmaken. Je geeft aan of je iets graag licht, medium of doorbakken wil, en het toestel berekent obv dikte de perfecte bereidingstijd.
En dat zonder dat je vetstoffen hoeft te gebruiken. Het opvangbakje is superhandig, ongelofelijk hoeveel vet er uit sommige "magere" dingen komt lopen.
In de meeste gevallen is alles perfect gegaard geweest. Met magere vis hebben wij wat tegenslag gehad, het was denk ik een te dun stukje vis en het plakte aan de platen (geen vetstof gebruikt), idem met courgette, was ook geen groot succes.
Je hebt ook een handmatige modus, maar daar ontbreekt een bereidingsgids (ik persoonlijk weet niet hoe warm mijn grillpan wordt als ik groentjes grill in klassieke pan). Dat vraagt veel zoekwerk en daarom zou ik wel liever een gids hebben met gaartijden per type groeten, of vlees, alfabetisch. De automatische functies zijn bvb voor rund, varken, kip, worst, hamburger, vis, schaaldieren. Maar wat doe je met lamsvlees, of kalfsvlees en kalkoen, die bereid je niet noodzakelijk op dezelfde manier? Dat is dus gokken, bij gebrek aan een bereidingsgids.
Vergis je niet, het is niet omdat het veelal automatisch is, dat het daarom sneller klaar is. Vlees gaat snel: op een paar minuten is het klaar. Idem voor vis. Maar leg je er een redelijke kippebil op, en je moet dan minstens 20min wachten.
Wat ik ook een minpuntje vond is dat je bijvoorbeeld, bij het afnemen van een stuk vlees, niet de gaartijden kan onderbreken als je niet snel genoeg bent (vb: vraag je lichtgebakken en hij bereikt dat stadium, dan gaat er een alarmpje af, maar hij gaat verder naar de volgende gaartijd, dus als je dan effe niet instant je vlees kan afhalen, bakt dat wat verder door).
Je kan ook niet heel snel verder aanvullen of van functie veranderen. Er is een voorwarmperiode die je moet naleven alvorens je waren er op te mogen leggen. Dat is niet echt storend als je met 2 bent, maar denk er goed over na, als je dacht dit te gebruiken voor een grote partij gasten, dan moet je, net zoals een BBQ goed inschatten wat je eerst klaar moet hebben. Of je moet voor de XL versie gaan.
Pluspunt, is dat het heel gemakkelijk is af te wassen. Met één klik (je kan het zelfs met één hand) maak je de platen los en je kan ze dan met de hand snel wassen of in vaatwasser steken. Het neemt wel wat plaats en het heeft redelijk wat gewicht, hou daar rekening mee met het opbergen.
Tenslotte is het prijskaartje wel eentje om rekening mee te houden.
Als je weet dat je het vaak zal gebruiken, dan is het de moeite waard.

Pluspunten

• snelle bereiding van vlees en vis
  • opvangbakje voor vet/sappen
  • platen gemakkelijk te verwijderen
  • gemakkelijk afwasbaar
  • perfecte gaartijd obv dikteberekening

Minpunten

• gebrek aan een complete bereidingsgids
  • goed voor 2 mensen
  • lange opwarmtijd
  • neemt relatief veel plaats in

Samantha 10-05-2020

Fantastisch toestel

Geschreven voor: Tefal GC750D12

Mijn ervaring met dit toestel is in één woord fantastisch. Ik ben iemand die graag kookt en graag lekker eet. Dit toestel maakt het koken nog gemakkelijker. Je kiest de functie die je wilt, bv gevogelte, de grill warmt op en eens opgewarmd hoor je een piep. Dit is het moment dat je je vlees ertussen legt. De volgende keer dat je een piep hoort, is je vlees klaar. Zo simpel is het. Een groot pluspunt is dat ook dat de tijd op het scherm staat wanneer het vlees gegrild is. Een minpunt zou zijn, dat in mijn ogen de voorverwarmtijd even duurt, dit probeer ik te vermijden door eerst de grill aan te zetten en dan bv groenten te snijden. Een ander minpunt zou kunnen zijn dat sommigen het apparaat vrij groot vinden, deze is wat moeilijker op te bergen in de keukenkasten. Voor mij zijn er een pak meer voordelen dan nadelen. Dit is z'n gemakkelijk toestel dat zelfs de beginnende of minder goede kok met gemak kan gebruiken. Er wordt een goede handleiding bij geleverd, waar al veel soorten groenten in uitgelegd staan hoe je deze samen met de grill kunt gebruiken. Er wordt ook een mini kookboek bijgeleverd met zeer interessante gerechten. Dit toestel is echt een aanrader!

Pluspunten

• Duidelijke handleiding
  • makkelijk in gebruik
  • inclusief receptenboekje

Minpunten

• lange opwarmtijd
  • groot toestel ivm opbergruimte keuken

Tim 08-05-2020

Ideale keukenhulp

Geschreven voor: Tefal GC750D12

Heb deze grill mogen ontdekken via "The Insiders" en ben er zeer tevreden van. 12 verschillende programma's maken het koken een stuk gemakkelijker. Steak grillen was nog nooit zo makkelijk. Het toestel geeft met een bieptoon aan wanneer het vlees klaar is (3 verschillende gaarwijzen). Terwijl het vlees bakt, of de groentjes aan het grillen zijn kun je je volledige aandacht geven aan de andere gerechten op het vuur. De grill verwittigd op tijd. Dit toestel heeft vanaf nu een permanente plaats naast mijn kookplaat. Zelfs rosti's worden met alle gemak klaargemaakt...En dit alles zo goed als vetvrij. Het vet wordt opgevangen in een bakje. Platen en opvangbakje zijn nadien eenvoudig te verwijderen en zijn vaatwasbestendig...

Pluspunten

• Automatische programma's
  • Steakprogramma (3 gaarwijzen)
  • Opvangbak voor vet
  • Eenvoudige reiniging

Minpunten

• Beetje prijzig

Silvie 08-05-2020

Handig om in huis te hebben

Geschreven voor: Tefal GC750D12

Onze Tefal grill is na ettelijke jaren aan vervanging toe. We kregen de kans om het nieuwe model te testen. We zijn alvast overtuigd. Dit toestel gaat zeker ook meegaan als we gaan kamperen want je kan er echt bijna alles op bereiden: panini, zalm, aardappelen, courgettes, scampi's en allemaal perfect gegaard met de automatische functie. Je hoeft er niet langs te blijven staan en krijgt een bieptoon als de gaartijd verstreken is. Handig met de afneembare platen die recht de vaatwas in kunnen. Strak design met duidelijke aanduiding van de evolutie van de gaartijd. Super product. Enige minpuntje is dat het nogal prijzig is.

Pluspunten

• perfecte gaartijd
  • afneembare grillplaten
  • automatische berekening van de gaartijd
  • handig opvangbakje voor het vet

Minpunten

• nogal prijzig
  • helling van de platen stijl

Kricha 01-05-2020

Perfect resultaat

Geschreven voor: Tefal GC750D12

Wij hebben dit toestel sinds enkele weken in ons bezit. Voor geen geld zou ik het nog willen missen. Het is een heel gebruiksvriendelijk toestel. Dankzij de automatische functieknop kan je kiezen hoe hard je vlees, vis of groenten gegrild moeten worden. Dit is handig wanneer niet iedereen van het gezin dezelfde bakwijze verkiest.Ook het opvangbakje is een voordeel, hierdoor wordt het vocht of vet mooi afgevoerd en kan je voeding gezond verder grillen ipv verder te sudderen in het vet.
Wat het onderhoud betreft is dit toestel alsook een aanrader, de grillplaten kunnen gemakkelijk verwijderd worden en reinigen zonder moeite.Kortom gezegd , dit toestel is een echte aanrader . De prijs is wel wat duurder maar dit neem ik er graag bij!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Gemakkelijk te reinigen

Minpunten

• Prijs

Kyraboy 29-04-2020

Heel goede grill

Geschreven voor: Tefal GC750D12

Heel goede grill aardappelen , groenten , vlees , vis ,kip allemaal getest en goed gekeurd . Heel gemakkelijk te bedienen met automatische functies is alles klaar zoals je wil. Na gebruik ook heel gemakkelijk de afwasmachine in en klaar

Pluspunten

• Gemakkelijk te bedienen
  • Kan in afwasmachine
  • Gaartijd zoals je zelf wil automatisch of manueel

Minpunten

• Te klein voor grote gezinnen

Lien 25-04-2020

Handig grill toestel

Geschreven voor: Tefal GC750D12

Absoluut een aanrader. Met dit toestel kan je professioneel resultaat halen zonder zelf een echte chef te zijn. Toestel is "dummyproof". Het begint al bij het uitpakken. Geen lastige plastiekjes, het toestel komt geassembleerd uit de doos. Het enige plastiekje dat je dient te verwijderen is datgene van het touchscreen. Stekker in het stopcontact en bakken maar.
Eerst even de taal instellen dat op minder dan 3 sec gebeurt. De keuze menu is zeer makkelijk bedienbaar en duidelijk met iconen. Vanaf het moment je op de "OK" toets drukt komt er op de display dat het toestel aan het voorverwarmen is. dit wordt teven ook aangegeven op de display met een pijltje dat zicht langzaam voortbeweegt in de display. (witte zone van indicatie) Eenmaal het toestel warm geeft deze een beeptoon met de melding dat je de voedingswaren op de grill mag leggen. De voedingswaren op de grill, dichtdoen en het toestel begint automatisch de dikte berekening. Ik was argwanend of dit correct zou werken maar tot mijn grote verbazing werkte dit perfect. Na elke bereidingstype (gaartijd) geeft het toestel een beeptoon. Voor sommige bereidingen zoals vlees (steak) is het aangeraden om na de eerste gaartijd even te kijken. Dit was namelijk snel à point terwijl ik dit persoonlijk graag saignant heb. De oranje zone is voor mij persoonlijke de maximum baktijd. De rode zone is echt te ver gebakken voor mij. Het enigste wat er misschien ontbreekt is een knop om terug te keren. Tijdens het gebruik wisselen naar een ander menu is mogelijk maar is niet echt duidelijk. Je zet hiervoor best het toestel helemaal uit en dan terug aan, dan kom je terug op het hoofdmenu en kan je terug van start.
Wel opletten, het toestel is dan nog warm en staat dus vrij snel terug klaar voor de volgende bereiding. Tijdens de bereiding kan zeer makkelijk de grillplaten reinigen met wat keukenrol. Wel opletten voor de hete platen. Komen we naadloos tot de grillplaten. Vaatwasbestendig, wat wil je nog meer. Zelfs als er nog wat aanbaksels zijn, komen deze kraaknet uit de vaatwas. Ook als je de met hand afwast met wat afwasmiddel reinigen deze supergemakkelijk. De melding van dat je geen schuurmiddelen zoals schuurspons mag gebruiken, lijken mij overbodig. Maar waarschijnlijk essentieel om te vermelden. Maar ze reinigen zo makkelijk dat het kinderspel is. Kortom samenvatting van dit toestel, gebruiksvriendelijk met professioneel resultaat.