WOLF-Garten Ambition Robo Scooter 400 - Reviews

Derksenm 04-09-2015 Product half jaar in bezit

De Wolf-robot is een robot grasmaaier die het werk goed doet. Het uitzetten van het maai-kader is even uitzoeken maar daarna heb je er geen omkijken meer naar.
Verbeterpunten zijn:
- Als het veel geregend heeft, dan is de grond nogal vochtig en merk je dat de wielen van de maaier soms slippen bij een lichte helling.
- Energieverbuik in standby mode is onbekend, maar de ledverlichting van de adapter staat nogal hoog. Dat kan zeker minder. Tevens zegt Wolf zelf dat je de maaier NIET van de lader af mag halen i.v.m. batterij levensduur. Dat vind ik vanuit energiezuinig perspectief wel jammer.

Derksenm 08-05-2015 Product paar weken in bezit

Het aansluiten van de robo 400 kost wel een paar uur werk. Neem daar de tijd voor en bedenk dat de robot altijd tegen de klok in zijn basisstation zoekt. Het instellen van de maaimomenten (welke dagen en tijd niet te maaien) is niet echt gebruikersvriendelijk, evenals de foutmeldingen ed. Hopelijk is dat bij de bluetooth versie die aan de mobiel gekoppeld zijn beter.

Eenmaal alles geïnstalleerd, dan doet de robot zijn werk prima.
- Geluid is laag, veel lager dan een gewone elektrische maaier
- Maai kwaliteit is top
- Het maaien buiten de wielbasis is voor de randen prima.

Wat mis ik nog/ kan beter:
- Energiezuinig. Ik weet niet hoe het laden gaat en wat het apparaat in standby verbruikt?
- Laden van de Accu heeft veel tijd nodig.

Leon16 03-08-2014 Product paar dagen in bezit

Als de maaier eenmaal is geïnstalleerd, heb je er weinig omkijken meer naar en doet ie precies waarvoor die is bedoeld. Maairesultaat is over het algemeen keurig. Lastige hoekjes vragen nog wat extra aandacht en de randjes worden redelijk netjes gemaaid.

Hoewel er uitgebreide documentatie is voor de installatie (cd rom met filmpje en een instructieboekje) lukte het mij toch niet om het in een keer goed te installeren. Waarschijnlijk omdat ik de one-time set up niet correct/volledig heb uitgevoerd. Toen werd het voor mij lastig te ontdekken wat ik moest aanpassen of hoe ik de set up opnieuw kon uitvoeren. Na de nodige inspanningen van mijn leverancier kwam ik bij de servicedesk van de importeur terecht die me verder hebben geholpen en daarna was het snel voor elkaar. Kortom de installatie is eenvoudig en prima gedocumenteerd zolang alles in een keer goed gaat. Zo niet dan kan het instructieboekje nog in kracht winnen volgens mij