De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch Indego S 500 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

m**********@i********* 12-05-2021

Indego 500 gras maaier

Geschreven voor: Bosch Indego S 500

Ik mocht de bosch maaier testen vis reviewclub. Het is een mooi apparaat wat zijn werk doet. Wel goed lezen voordat je gaat inhaleren dat is het niet moeilijk. Wat ik wel een nadeel vind is dat er geen app op zit en dat het gras niet wordt opgevangen. Het draad wat er bij zit moet je goed strak spannen anders rijd de maaier deze er weer uit en dan krijg je storing. De maaier rijd zijn banen en maait het gras. Je kan deze instellen dat die elke dag maait of een paar keer in de week. En de tijd kan je ook instellen.
Al met al een mooi apparaat.

Pluspunten

• Robuust
  • Maait goed

Minpunten

• Geen app
  • Vangt gras niet op

Mike 12-05-2021

Bosch indego S500

Geschreven voor: Bosch Indego S 500

Goedendag, ik was een van de gelukkigen die een Bosch maaier mocht testen. Thuis heb ik de maaier uitgepakt en zag dat het een mooi stevig product is. Nadat ik de handleiding heb gelezen ben ik gelijk aan de slag gegaan.

Het was eigenlijk best eenvoudig om alles uit te zetten. Nu is mijn grasmat ook maar 50m2. Nadat ik alles heb uitgezet en nogmaals heb gecontroleerd. Heb ik de maaier laten rijden.
Het is erg leuk om naar te kijken. Dat de maaier eersten even zijn weg moet vinden en dan dat die mooie banen maakt.

Nadat de maaier klaar is rijd die terug naar de docking station.
Het nadeel van de maaier is dat er geen app op zit en dat die geen gras opvangt. Maar al met al een mooi systeem.

Pluspunten

• Robuust
  • Maait mooi

Minpunten

• Geen app
  • Vangt geen gras op

Lw0501 11-05-2021

Fijne automatische grasmaaier

Geschreven voor: Bosch Indego S 500

Ik heb deze grasmaaier nu een aantal weken & na een wat ingewikkeld installatieproces (o.a. een doorgemaaide snoer) werkt hij nu perfect. De grasmaaier is op verschillende manieren in te stellen waardoor hij het gras perfect kan maaien. Erg fijn is ook dat het gemaaide gras verdeeld wordt over het gras en zo voor voeding zorgt. Ik ben erg tevreden.

FB 05-05-2021

Voor de vlakke gazon

Geschreven voor: Bosch Indego S 500

De Bosch Indego komt met een handige tool om de draad te installeren. Neem hiervoor zeker en vast je tijd. De handige handleiding komt zeker en vast goed van pas. Na het doornemen van de stappen kan je best met twee aan de slag gaan om alles vlot te laten verlopen. Al snel werd duidelijk dat dit een product is voor mensen met een heel vlakke gazon. Het maaien gaat vlot, maar als de thuisbasis niet mooi vlak staat heeft hij veel problemen om terug te geraken. Handig dat je hem kan instellen met de kalender. Hij zal ook verschillende manieren gaan maaien. De ene dag doet hij de randen (borders) de andere dag de volledige tuin.
De bijgeleverde draad is zeker en vast voldoende. De bijgeleverde pinnen zijn met momenten wat te kort. Als de bodem wat droger is blijven ze niet goed zitten.
Overal is dit een goed product voor de mensen met een mooie vlakke gazon.

m*****@s************* 05-05-2021

Fraaie Robotmaaier, met voldoende functies

Geschreven voor: Bosch Indego S 500

Deze robot maaier nu enige weken in het bezit. Het design is mooi en degelijk. De machine was gemakkelijk te installeren, mede door de duidelijke handleiding. Er is ruim voldoende kabel en pinnen om deze mee vast te zetten in het gazon meegeleverd om het gebied af te bakenen, zodat de maaier weet waar en hoe hij moet maaien.
Instellen van de machine is eenvoudig, er zit een automatische kalenderfunctie in, die zelf bijhoud wanneer en hoe vaak de machine maait. 1 tot 3x per week tussen 5 tot 7 dagen.
Het weer is nog niet het mooiste, maar het maairesultaat is al wel goed zichtbaar. De robot begint altijd de kantjes te maaien, waarna deze willekeurig het gazon maait. Zo ontstaan er geen strepen en wordt er niets overgeslagen. De Lithium accu is zwaar genoeg en mocht de maaier leeg raken, dan gaat deze vanzelf terug naar het station om op te laden om later het werk af te maken.
Kortom een mooi apparaat die je een hoop werk uit handen neemt. En als het goed is voor een mooi gemaaid gazon zorgt. Het gemaaide gras blijft liggen, (niet zichtbaar) wat weer als mest gebruikt wordt.

Pluspunten

• Mooi design
  • Robust
  • makkelijk te installeren
  • Voldoende installatie artikelen
  • duidelijke handleiding

Minpunten

• geen overdekt station tegen weersinvloeden

Jeroen9234 05-05-2021

Matige robotmaaier

Geschreven voor: Bosch Indego S 500

Het product verkregen via Reviewclub. Wij wilden dit product graag proberen omdat wij erg secuur zijn aan de grasmat. Bij ons is het gras bij de buren nooit groener. De installatie van de robotmaaier is zeer eenvoudig en wordt goed omschreven in de instructieboekjes. Mocht je er dan nog niet uitkomen, dan is er heel eenvoudig via een QR code een filmpje op te vragen via YouTube. Enige nadeel is dat dit filmpje enkel in het engels is. Dit zou een verbeterpunt moeten zijn voor Bosch. Na het apparaat te hebben geïnstalleerd is deze een kaart gaan maken van onze grasmat. Nadat dit voltooid was, is hij de eerste gaan maaien. In eerste instantie hebben we er niks van gedacht, maar we zijn nu ruim twee weken verder en nu zien we wel waar de manco's van het apparaat zitten; namelijk het niet maaien van de kanten en "dikker" gras maait hij ook niet. We moeten dus helaas wel zelf de kanten bijhouden.

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Stille machine
  • Goede maaiagenda

Minpunten

• maait geen kanten
  • "dikker" gras maait deze niet

MB77 04-05-2021

Wat een geweldig apparaat

Geschreven voor: Bosch Indego S 500

Inmiddels hebben we de robot maaier nu een aantal weken en ik kan zeggen dat we heel tevreden zijn.
Ons gazon is ongeveer 200m2 , niet supergroot maar grasmaaien is gewoon niet onze hobby.

Maar we hoeven ons nu niet te schamen. Ons gazon ligt er nu steeds prachtig bij zonder dat we daar al te veel moeite voor hoeven doen!
Bij het in gebruik nemen heb je even wat tijd nodig om de lijnen uit te zetten en even goed te kijken hoe alles werkt maar eigenlijk is het zo gepiept. Er zat zelfs een meetlat van karton bij , aan alles is gedacht om het je makkelijk te maken.

Er zit een intelligent navigatiesysteem in genaamd LogiCut. Die berekent het meest efficiënte maaitraject dus daar heb je zelf ook geen omkijken naar.

Hij maakt gebruik van slimme botssensors, en hij verspreid het gemaaide gras over het gazon. De botssensors vonden we even spannend aangezien we net een nieuwe schutting en ingegraven trampoline hebben maar het doet wat het beloofd dus geen botsingen en geen schade.
En wat ik zelf echt een heel groot pluspunt vind dat hij niet te veel herrie maakt.

We hebben nu al een aantal keren snachts laten maaien en aan de buren navraag gedaan maar net als wij horen zij de maaier ook niet en ervaren geen overlast... dat vinden we toch wel echt een pré.

Ik kan deze iedereen aanraden en hoop dat zij er net zoveel plezier van hebben als wij.

Pluspunten

• Botssensoren
  • Geluid
  • Degelijkheid
  • Navigatie

Stefan198436 04-05-2021

Goede maaier

Geschreven voor: Bosch Indego S 500

Heb deze maaier 3 weken en moet zeggen dat het maai resultaat echt goed is. Wat wel jammer is, is dat als je een opstaande rand Heb rondom je gras er best wel wat blijft staan om zelf te doen. Houd hier wel rekening mee!
De installatie is vrij gemakkelijk, als je er niet uitkomt kan je ook een youtube filmpje kijken

Hou er wel rekening mee dat je een stroompunt in de tuin heb.
De eerste keer uitrijden gaat ie je tuin in kaart brengen en berekend de grasmaaier hoe groot de tuin is.
De eerste paar keer maaien zal de maaier hier en daar wel wat laten staan maar na een paar keer maaien zal je zien dat je een mooie strakke grasmat krijgt! Dus heb een beetje geduld
Let ook op met kleine kinderen dat ze geen speelgoed laten liggen op het gras :)

Pluspunten

• Mooi design
  • Maait strak

Minpunten

• Laat een rand staan bij een opstaande rand

DaanHeusden 04-05-2021

Voor een rechthoekig gazon perfect! Anders verder kijken.

Geschreven voor: Bosch Indego S 500

De maaiprestaties zijn dik in orde! Niks op aan te merken. Ik zou hem bij een rechthoekig gazon zeker aanbevelen. Als je een gazon hebt met meerdere obstakels (bomen, speeltoestellen etc.) dan zou ik misschien even verder kijken. Het is nogal wat gepuzzel met de geleidingsdraad om hem overal omheen te manoeuvreren. Ook heb je bij meerdere gazons, meerdere laadstations nodig. Dit maakt het een stuk duurder. Hij kan tot 3 gazons onthouden en je moet hem handmatig optillen en verplaatsen. Hij werkt niet middels een app, maar hij is heel gemakkelijk handmatig in te stellen.

Pluspunten

• Eenvoudig in te stellen
  • Goede maaiprestaties

Minpunten

• Gepuzzel met geleidingsdraad
  • Meerdere laadstations nodig

JessieVDB 01-05-2021

Bodh Indego 500 S

Geschreven voor: Bosch Indego S 500

Eenvoudige installatie. Duurtijd is natuurlijk afhankelijk van de omvang van je gazon. Tip , bekijk even het filmpje op YouTube. Duidelijke Nederlandstalige handleiding. Degelijke schroeven om basis vast te zetten De set bevat voldoende begeleidingsdraad. Grondpinnen zijn niet allemaal even stevig. Gebruik zeker een rubberen hamer om beschadigingen te voorkomen. Simpele display om te bedienen. Het gras wordt mooi kort gemaaid. Zeer geruisloos. Instellingen makkelijk aan te passen ( kalender ) x maaien per week. Vindt vlot zijn weg na een verkenning rondje . Makkelijk in installatie en zalig om dit karweitje niet meer te hoeven doen. Ik vermoed dat op termijn de randen wel een extra maaibeurt nodig hebben.

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Groot oppervlak te maaien

Minpunten

• Randen / kanten neemt hij niet mee

Patricia78 28-04-2021

Wauw

Fantastisch product!!!
De lijnen uitzetten is het meeste werk, maar als dit eenmaal zit, heb je er geen omkijken meer naar.
Het programma hebben wij ingesteld op 2x in de week en hierdoor wordt het gazon mooi bijgehouden zonder dat je eraan hoeft te denken. Het gemaaide gras verdeeld het apparaat netjes over het gazon, hierdoor hoef je het niet weg te harken.
Het is vrij stil, dus als je in de tuin zit heb je geen overlast hiervan en kan je heerlijk genieten van de zon en ernaar kijken hoe het apparaat het werk doet.
Het design vinden wij mooi en compact. Met de groene kleur misstaat het ook niet op het groene gazon.
Er zijn voldoende attributen meegeleverd zodat je een het hele gazon kan voorzien van lijnen.De beschrijving is zeer duidelijk en makkelijk te volgen. Hierdoor is het simpel om in gebruik te nemen!

Pluspunten

• Programmeerbaar
  • Anti diefstal
  • Stil
  • Mooie verdeling vh gras

Minpunten

• Prijs
  • Kanten naast aarde zelf maaien

eriktesthet 28-04-2021

Goede maaier

Geschreven voor: Bosch Indego S 500

Ik ben dit product nu aan het testen via de Reviewclub. Ik denk al jaren na over de aanschaf van een robotmaaier maar wist niet zeker of deze bij mijn hobbelige gazon zou passen. Mijn tuin is verre van vlak. De maaier draait nu twee weken en ondanks dat het nog niet hard groeit al wel tevreden. De installatie kost wat werk. Met name voor het aanleggen van de draad moet je ven tijd nemen. In mijn tuin met allerlei verschillend hoekjes en bomen had ik ruim 2 uur nodig om de draad te leggen. Ook moet je je gras van te voren even maaien zodat de maaier niet door hoog gras moet ploegen. Er zouden voor de wat grotere tuinen, 200m2 en meer wel wat meer pennen bij mogen worden geleverd. Nabestellen kan ook.

Pluspunten

• makkelijke installatie
  • maait op zelf gekozen dagen en tijden

AMH81 27-04-2021

Super (stille) maaier

Geschreven voor: Bosch Indego S 500

Deze maaier voldoet helemaal aan onze verwachtingen! Heerlijk dat het gazon (ca. 400m2) er nu altijd netjes bij staat en dat je geen afval hebt, omdat het gras getopt wordt en tussen het gras valt. Het is even wat werk in het begin om te installeren en de kabels rondom je gazon te trekken maar als dat eenmaal gebeurd is werkt het vrijwel zonder probleem. De maaier is erg stil en is goed in te stellen wanneer je wilt dat hij gaat maaien. Door de Logicut functie wordt het gazon in kaart gebracht voor een perfect mooie afwerking en berekent daarnaast ook de meest efficiënte maairoute om tijd en energie te besparen.
Al met al een fijne maaier die je naast het drukke leven wat werk uit handen neemt.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • Logicut
  • Mooi maai resultaat
  • Voldoende installatiedraad + pennen
  • Geluid

Minpunten

• Installeren

kevinH 23-04-2021

Doet zijn werk goed

Geschreven voor: Bosch Indego S 500

Ik heb deze robot nu een reeds een week om te testen
De installatie verliep redelijk vlot maar neemt wel wat tijd in beslag.
Helaas hebben wij een groot speeltuig in de tuin waar de robot soms tegen botst en dan in alarm slaagt.
(pin invoeren en de robot doet terug zijn werk) spijtig niet zoals bij stofzuiger die gewoon keert en verder doet.
voor de rest zeker een prima maairobot die zeer stil zijn werk doet.

voor mensen met een perseel zonder schommel of dergelijke zeker aan te bevelen,
of mooi rond de schommel werken wat ik dit weekend ga proberen (wat ook aangeraden werd in handleiding).

Pluspunten

• bijna geen lawaai
  • kalender functie

Minpunten

• werkt niet met de app

KurtP. 23-04-2021

Wat een hulp in de tuin!

Geschreven voor: Bosch Indego S 500

First things first: ik heb de kans gekregen om de Bosch Indego S500 te kunnen testen via Reviewclub België.
Ik heb de robotmaaier dus niet gekocht en mag hem ook niet houden na de testperiode!

Onze tuin is (voor- en achtertuin tesamen) een 300M². Helaas is de achtertuin op zich maar een 160M². En de voortuin moet ik voorzien van een 2de basisstation als ik deze ook wil onderhouden door de Bosch Indego. Vermits het dus een testunit is met maar 1 basisstation is dit niet opgenomen in de test.

De installatie van de afbakeningsdraad: Het spreekt voor zich. Met de bijgeleverde (kartonnen) meetlatjes kan je perfect de tuin voorzien van afbakeningsdraad. Hoewel het me lijkt dat je van de muur gerust 25cm kan afblijven ipv de vooropgestelde 30cm…Hier kruipt het meeste tijd in. En al zeker wanneer je, zoals wij, een oudere tuin hebt die erg oneffen ligt. Hier en daar liep de robotmaaier al een vast en moest ik de draad wat verleggen.

Eenmaal dat de robot z’n weg foutloos heeft afgelegd is het kwestie van de kalender in te stellen. In het begin liet ik 3x per week alles maaien. Intussen heb ik (2de week) de frequentie teruggeschroefd naar 2x per week.

Het mooie is dat hij de border cut functie heeft: elke nieuwe maaibeurt begint hij eerst met de kanten volledig af te maaien. Dan keer hij zo terug naar het basisstation en begint hij de eigenlijke maaibeurt. De ene keer is dit met horizontale banen, dan links diagonale dan weer rechts diagonale banen. Zo ben je zeker dat je geen sporen begint te zien en alles gelijkmatig gemaaid blijft. Werkt fantastisch!

Het mulchen: heerlijk… je hebt écht geen grasafval dat je naar het containerpark moet doen. Het weinige afval valt tussen de grassprieten en zorgen blijkbaar voor bemesting en helpt tegen onkruid/mosgroei.

Wat mij bijzonder aanspreekt is dat deze Indego S zeer logisch over het gras gaat en niet kriskras over de tuin rondhobbelt.

Het enige wat ik jammer vind aan deze robotmaaier is dat er geen regensensor inzit (enkel standaard beschikbaar in de Indego S+ varianten, dus diegene die ook connectiviteit hebben met een app).

Pluspunten

• Geen app nodig
  • Het gebruiksgemak (na de installatie)
  • Beveiligd tegen diefstal met pincode en alarm

Minpunten

• geen regensensor

Fravadeve 20-04-2021

BOSCH Indego S500 review

Geschreven voor: Bosch Indego S 500

Ik heb de Indego S500 nu zo'n 2 weken. En ben best tevreden.

Wat mag je verwachten: een gebruiksvriendelijke robot die vlot je gazon van max 500m2 kortwiekt. Heb je bomen, een vijver, een speeltuin, geen probleem je robotmaaier kan hier vlot mee om. Ook tuinen in 2 delen kunnen zonder problemen gemaaid worden.
What's in the box? Alles voor de installatie zit mooi samen in 1 doos: de begrenzingsdraad (150m), de pinnen (240) , de voedingskabel (met verlengstuk) 2 klemmen om te verlengen en de handleiding. Apart zit de maaier en het laadstation.

De installatie duurt wel even, dus doe het in 1 keer goed en neem er je tijd voor. De afstanden tussen voorwerpen, doorgangen, vijvers, bomen, staan er niet voor niks, volg dit minutieus op, of je bent eraan voor de moeite.

Het maaien: Je kan kiezen tussen "NU MAAIEN" -- Je kies ervoor om direct alles te maaien, OF
Je maakt gebruik van de handige kalender: Pas het moment van maaien, de duur en de maaibeurten per week aan volgens je eigen wensen, OF Je kiest een zone om extra te maaien SPOTMOW (2x2m of 3x3m).

Weetjes:
- De maairobot is er om de groei van je gras bij te houden, de eerste keer van het seizoen moet je maaien met een gewone grasmaaier op standje LAAG.
- De robot kan perfect tegen wat regen, al zou ik hem in stormweer toch wat beschutting bieden.
- de mesjes (3stuks) vervang je best na elk seizoen, voor een mooi resultaat. (je kan ze omdraaien, dus 2 seizoenen)
- Beveiligd met een PIN-code om diefstal te vermijden.
- De robot maait in mooie gelijke banen (niet kriskras) en verandert ook van richting tussen maaibeurten, voor een mooi uitzicht.

Al bij al een mooi product dat er stevig uitziet (en ook is) en doet wat het belooft!
Zeker het overwegen waard.

Pluspunten

• Mooi resultaat
  • Eenvoudige kalender
  • Maaibeurten aanpassen aan je wensen
  • Heel veel begrenzingsdraad en genoeg pinnen

Minpunten

• 2 handleidingen??
  • Installatie moet perfect uitgevoerd worden.

cossmmos 20-04-2021

Leuk en Handig

Geschreven voor: Bosch Indego S 500

Het is een goed en leuk item die doet wat het beloofd. Het werkt zelfstandig en is een gemak om in huis te hebben. Ik vind het goed werken en maait zoals verwacht. bij de boordmaaifunctie volgt hij dus ook de draad maar die ligt op 30 cm van de boord af. Met als gevolg dat je dus nog 1x per week de grasmaaier en/of kantboorder moet uithalen. Voor de rest heb ik nog de opmerking dat het in het begin niet altijd in zijn oplaadstation raakt. Er kruipt ook wel wat werk om de draad te leggen maar dat neem ik er graag bij. Voor de rest is deze helemaal naar wens in te stelle

Pluspunten

• logicut
  • instellingen

Minpunten

• vind basis station moeilijk

Robin 20-04-2021

Bosch robotmaaier indego

Geschreven voor: Bosch Indego S 500

Omg! Wat was ik blij toen deze aankwam, ik droom namelijk al 2 jaar van een robotmaaier en nu mag ik deze bosch indego testen! Goed, nu 10 dagen later.. eerst basisstation plaatsen op een goede plek: check !
Dan de draad om je tuin en bomen en struiken leggen en vastklemmen ( zeker goed aanspannen )
Eens dat klaar is kan de indego het traject afgaan en onthoud hij ook de route. Zalig ! Ik gebruik ook de datumplanner want als ik dan thuiskom na het werk is de tuin al gemaaid !

Eigenlijk wil ik hem niet meer afgeven dus ik zou hem zeker kopen.

Voor mij zeker een 9 op 10 !

Sanderv 19-04-2021

Grote stopknop, eenvoudige menustructuur

Geschreven voor: Bosch Indego S 500

De Bosch indego is voorzien van 2 handleidingen, de installatie verliep vlot, echter dient men hier wel voldoende tijd voor uit te trekken. Eens geïnstalleerd was de Indego snel vertrokken en reed deze vlotjes door de tuin. Het toestel staat nu ongeveer een week, en het gras is altijd netjes kort gemaaid.

Pluspunten

• Grote stopknop
  • Duidelijke menustructuur
  • Eenvoudig te bedienen

Minpunten

• Lawaai tijdens maaien
  • Inrijden basisstation lukt niet altijd

jvv 18-04-2021

Leuke machine om te zien die doet wat die moet

Geschreven voor: Bosch Indego S 500

Ik heb nu een week de Bosch Indego S 500 in gebruik. De tuin is ongeveer zo’n 200 m2 dus best wel een stuk. Misschien ga ik hem in de nabije toekomst de andere veldjes erbij laten doen (ik heb nog aparte velden in mijn tuin) Van te voren heb ik alle lectuur goed gelezen, toch een klein foutje gemaakt bij het plaatsen van het bassistation, dit was weer op te lossen door de meegeleverde lasdoppen te gebruiken (ik vond deze niet erg gebruiksvriendelijk) ook had ik wat problemen met de aansluiting van de adapter op het basisstation. Deze bleek er niet helemaal goed in te zitten waardoor die soms wel soms geen contact maakte en dus een error gaf. Dit koste me veel tijd om hier achter te komen. Evengoed is het wel allemaal gelukt en begon die mooi met werken. Eerst alles in kaart brengen, de kanten maaien en toen het echte maaiwerk, mooi om te zien hoe die zelf een patroon bedenkt. Ik ben wel benieuwd of die geen last heeft van vallend blad met maaien maar de tijd zal dat leren. Tot nu toe maait die erg goed en ben ik tevreden met het maaiwerk wat die verricht. Met uitzonderingen van de strubbelingen met de installatie is het een goed product.

Pluspunten

• degelijk apparaat
  • slimme technologie
  • gebruiksvriendelijk na installeren
  • veel ondersteuning te vinden

Minpunten

• lasdoppen niet gebruiksvriendelijk
  • adapteraansluiting moet heel goed aangeduwd worden