Philips Avance Collection HD9652

Regelbare thermostaat
Kleuren
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 15 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Avance Collection HD9652 op Kieskeurig.be.

Lekkerbekje 30-10-2017

Grote aanrader

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9652

Ik had al een kleinere analoge airfryer waar ik wel tevreden mee was, maar de Philips XXL is echt een wereld van verschil! Waar de oude net genoeg was voor 2 personen, is deze groot genoeg voor een gezin van 5! Je kan er in 1 keer 2 zakken patat in bakken en zelfs met 1 kilo shoarmavlees en 4 pita broodjes erbovenop zat het mandje nog niet vol!
Digitaal versus analoog is zeker ook een voordeel, bij een anologe kun je niet nauwkeurig de tijd instellen. Zeker bij kortere bereidingstijden is een digitale handiger.

De verdeler komt absoluut van pas bij zo’n grote mand. Waar ik voorheen friet en snacks samen in het mandje deed, heeft ieder nu zijn eigen vakje en druipt het vet niet van het ene in het andere. En vlees en vis tegelijkertijd is ook geen probleem.
Minpuntje is wel dat de verdeler niet al te stevig vast blijft zitten in de mand, als je aan een kant frietjes heb zitten en gaat schudden, dan valt het schotje wel om. Dat los ik dan op door met een spatel de frietjes om te scheppen.

Ik gebruik de XXL ook als vervanger van de magnetron. Bijvoorbeeld een lekkerbekje van de markt een paar minuutjes in de airfryer en hij is lekker warm en krokant, met als bijkomend voordeel dat er aardig wat vet uit komt druipen.
Idem dito met kip, bij het opwarmen in de magnetron of oven droogt het vaak uit, maar in de airfryer blijft het vlees sappig en wordt het velletje weer lekker krokant.
Ik dacht van tevoren dat er bij zo’n grote airfryer vast eerst voorverwarmd moest worden, maar dat blijkt juist overbodig te zijn, enorme tijdsbesparing dus!

Heb achtereenvolgend muffins gemaakt, kastanjes gepoft en tot slot nog grote diepvries loempia’s erin, dit allemaal binnen 45 minuten klaar! Ik gebruik trouwens geen speciale oven of airfryer producten, de “normale” diepvriessnacks komen er allemaal prima uit. En ik hou een iets kortere tijd aan dan de aangegeven tijd voor bereiding in de XL versie.

Een ander voordeel van deze XXL is de ‘vetverminderaar’, vet dat uit het eten komt, druipt via deze plaat in de bak en kan vervolgens niet meer omhoog spatten.

Al met al een grote aanrader, zeker voor een groot gezin maar ook voor 1 persoon zou ik hem aanraden als je van kokkerellen en gemak houdt!

Pluspunten

• Anti-aanbaklaag mandje
  • Grote inhoud
  • Makkelijk gezonder eten
  • Veelzijdig

Minpunten

• Summiere handleiding, wel een uitgebreidere online
  • Redelijk zwaar, vaste plek is aan te raden

Sophia1980 28-10-2017
  • Product gekregen

Airfryer xxl onmisbaar in de keuken

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9652

Heb de Airfryer ruim een maand in bezit. Een mooi design alleen een beetje te groot voor mijn kleine keuken. Maar hij heeft wel een plek verdiend Op de aanrecht! Ons gezin van 5 personen gebruiken het dagelijks. S ochtends voor lekkere warme broodjes smiddags lekker een snackje en savonds lekker vlees of kip. De groente bak ik nog wel appart omdat ik dat eigenlijk gewend ben. Maar het eten wat ik in de Airfryer heb gedaan is er lekker uitgekomen. Zelf mijn lamskoteletten Hihi. Geen last meer van olie geurtjes maar alleen van het gerecht. Het apperaat maakt wel wat geluid maar dat is minimaal. De assecoires zijn wel wat prijzig dat vind ik wel jammer. We zijn aan het kijken voor de grilpan voor de vis. Voor de rest zijn wij zeer tevreden en hoop dat wij er lang plezier van mogen hebben. Wat ook handig is dat alles vaatwasserbestendig is. Aangezien de airfrayer bij ons goed gebruikt wordt is dat wel zo makkelijk.

Pluspunten

• Geen olie meer nodig
  • Geen olie geur of nare luchtjes
  • De xxl past genoeg in voor groot gezin
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• assecoires zijn best prijzig
  • Best wat groot apperaat

Babs 20-10-2017

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9652

Lekkere grote mand zodat er veel eten tegelijk klaargemaakt kan worden. Een apparaat waar je veel meer mee kan 'koken' dan ik verwacht had: van patat, taart, kip tot zelfs 'gekookte eieren'! Heb hem nu ongeveer 10 dagen in huis en ben nog steeds bezig om te ontdekken wat ik er nog meer in kan maken. Super product!
(Er past een springvorm in van 18 cm)

Pluspunten

• Groot
  • Duidelijk
  • Veel verschillende recepten in klaar te maken
  • Nagenoeg geen stank
  • Veel minder ver

Minpunten

• Tussenschot blijft niet zitten bij weinig vulling
  • Zelf gebruiksaanw. downloaden/printen

Anoniem 12-12-2019

Beste koop van 2019

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9652

Met de airfryer vanaf de eerste keer heel lekkere frites gebakken.
Bij de hoogste temperatuur rook je in het begin wel een vreemde lucht, maar die is na enkele malen gebruik vrijwel verdwenen.
Wij zijn heel blij met dit apparaat en vinden het een succes.

Anoniem 12-11-2019

Topper

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9652

Wordt bijna dagelijks gebruikt. Vaker dan mijn oven. Schoonmaken in de vaatwasser is erg gemakkelijk.

ME ter veer 08-10-2019

Beste airfryer ooit

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9652

Heb al een aantal jaren een airfryer ook de vorige was een philips xl.
Daar had ik alleen maar goede ervaringen mee.
Ik wil er ook in kunnen bakken brood cake enzv.
De xl vond ik nog net te klein.
Daarom heb ik gekozen voor het nieuwste type.
En zoals verwacht echt een topper voldoet geheel aan mijn verwachtingen.
Accesoires zijn prijzig dat mag wel wat lager.
Maar voor de rest de beste airfryer ooit

Helleman 26-09-2019

Een geweldige keukenhulp naar mijn hart !!

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9652

Op den duur op social media vlogen de airfryers om je oren je kon er eigenlijk niet overheen kijken toen toch maar een paar site’s doorgezocht wat er zo fijn was aan de airfryer en toch wel tot de conclusie gekomen dat het een ideaal
product is alleen al door het verminderen van olie en vet en de gerechten zijn ook véél smakelijker puur natuur. Ook de vermindering van de afwas Terwijl jou product in de airfryer zit kan je de keuken gelijk aan kant maken zodat er tijdens het eten geen opgestapelde afwas op jou staat te wachten idéaal.

A3dGroot 03-08-2019

Fantastisch

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9652

Na eerder de eerste uitvoering van de Philips Airfryer te hebben gehad, is onze nieuwe XXL uitvoering een enorme verbetering in alle opzichten.

Chrissy85 12-07-2019

Goed apraat erg blij mee

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9652

Tevreden met de Philips airfryer xxl gekregen voor verjaardag
Patat en aardappelschijfjes worden lekker knapperig en dit zonder vet kip en speklapje en snietsel ook lekker knapperig heerlijk ik heb aleen het mandje ma wil miss nog extra onderdelen aanschaffen

GeronimoV 18-03-2019

Een :Must have" in de keuken!

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9652

Mijn broer was een van de eersten die destijds een Air Fryer kocht. Ik moest er toen niets van hebben. Patat behoort in olie te worden gebakken!
Sinds kort, door toevallige omstandigheden, heb ik er wel een, mede omdat mijn kleinkinderen bij het logeren bij Opa en Oma, altijd patat willen en krijgen.
Nu heb ik er bijna spijt van dat ik er nooit eerder aan was begonnen!
Een enorm veelzijdig te gebruiken apparaat; gaat ook zeker mee als wij met vakantie gaan!

Robin van Overveld 10-01-2019

Philips airfryer XXL

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9652

Dit is echt zo’n gevalletje dit had ik veel eerder moeten kopen! Patat en snacks zijn echt super lekker en beel minder vet dan uit een frituurpan! Frituren in huis, geen probleem meer, de geur is namelijk niet meer zo overheersend. Je ruikt nu alleen nog maar het eten en niet het frituurvet!

Pluspunten

• Al het eten is lekker
  • Minder vet
  • Geen vieze frituur lucht meer in huis
  • Veiliger dan een frituurpan met kinderen
  • Je hoeft geen duur frituurvet meer te kopen

Minpunten

• Producten voor de airfryer zijn ietsje duurder

Haribo1954 15-12-2018

ben zeer tevreden, maar het is even wennen

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9652

Ben zeer tevreden, daar ik eerst met snacks ben begonnen. nu wil ik ook andere producten verder. Weet zeker dat het mij gaat lukken.

Whinneylief 14-12-2018

Superblij mee!

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9652

Ik heb dit apparaat 3 weken en ik wil 'm nu al niet meer missen.
Ik heb er frietjes en frikandellen in gebakken, waarbij ik wel producten heb gekocht die geschikt waren voor gebruik in de oven en de airfryer. Inderdaad, zoals sommigen hebben opgemerkt moeten de frietjes en frikandellen iets langer in de AF dan in een friteuse, maar de friteuse moet eerst op temperatuur worden gebracht en de AF hoeft dat niet. Dus in principe ben je zelfs sneller klaar.
Verder heb ik kip in de AF gebakken, verse kipdijstukken maar ook bevroren gekruide kipkluifjes. Beide smaakten heerlijk alhoewel ik de mening dat je in huis weinig ruikt, niet deel. Vooral bij de gekruide kipkluifjes hing er wel een heel nadrukkelijke baklucht in huis. Daar staat weer tegenover dat ik bij de tweede keer kipkluifjes bereiden, de AF onder de afzuigkap heb gezet, daarmee was het probleem helemaal weg.
Ook heb ik afbakbroodjes (kaiserbrödchen) in de AF gebakken, zonder voorverwarmen 4 minuten op 180 gr. Super snel dus, met een veel lager energieverbruik dan wanneer ik de oven (op 220 gr) had moeten voorverwarmen en 7 minuten had moeten bakken.
Tenslotte lasagne in de AF gebakken, zowel een eenpersoonsportie in een glazen schaal die ik gewoon in het mandje heb gezet, als voor 2 personen in het bakblik dat ik bij deze AF heb gekocht. Beide ook weer erg geslaagd.
Voor mij is dit apparaat eigenlijk gewoon een mini-oven!
Er zijn wel een paar kleine minpuntjes, maar die hebben met het ontwerp te maken en niet met de mogelijkheden of de resultaten.

Mieke77 13-12-2018

Super !

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9652

Na enig zoekwerk op internet, toch een "soort van gebruiksaanwijzing" gevonden. Blijkt heel eenvoudig te bedienen, maar je met het natuurlijk weten. Dus als ik een minpuntje moet opnoemen, dan is het het ontbreken van een handleiding.
Verder is het een top aanwinst in mijn keuken. Geen oven voorverwarmen, geen gedoe met kuisen, niet wachten maar gewoon beginnen koken of bakken, ... Heerlijke sappige kip die toch een krokant korstje heeft, een mooi bruin afvalbroodje, heerlijke kibbeling, lekkere frietjes, en alles zonder vet !

abjenjap 23-11-2018

perfecte aanvulling in de keuken

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9652

ik was eerst erg terughoudend in het aanschaffen ,maar na gebruik ....voelde het als een gemis dat ik het niet eerder had gedaan ....
ik mis wel een handgreep om de airfryer te verplaatsen ,,de XXL is behoorlijk zwaar .
verder is de friet geweldig gelukt... 700 gr verse friet met een beetje olie gesprenkeld over de friet ,en... super knapperige friet. zelf mijn man was over gehaald
ook gemarineerde speklapje,s ook deze waren geweldig ,niet zo sompig als dat je ze bakt in een pannetje

EllyBelly 21-11-2018

Super makkelijke snelle manier van eten bereiden.

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9652

Prettige manier om je eten perfect te bereiden, qua tijd, gemak (een keer omschudden) en heerlijke smaak,

Elfje69 02-11-2018

Wat een veelzijdige redder-voor-drukke-mensen!

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9652

Heerlijk veelzijdig apparaat, véél meer dan een "friteuse"

Je hoeft m niet voor te verwarmen, en hij verhit ook nog eens sneller dan een "gewone" oven, dus als je hele dag in het honderd loopt tover je sneller een volledige (gezonde!) maaltijd uit de airfryer dan je eten online kan bestellen.

Wel heel erg jammer dat er geen deksel bij te bestellen is (XXL) , want als ik zelf (groente)chips wil maken vliegen ze door het hele apparaat :-(

HenkdeFryer 10-08-2018

Deze airfryer bevalt mij beter dan gedacht

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9652

Ik heb deze airfryer aangeschaft nadat een goedkopere die ik eerst had gekocht, niet meer goed was, ik was daar eerst mee begonnen om kennis te maken met het fenomeen airfryer. Daarna na ervaring van familie met deze airfryer, heb ik deze ook gekocht, nog met cashback ook. Toch weer een nieuwe ervaring, nog minder vet, voor verwarmen niet nodig, en, dat vind ik bijzonder, een warmhoud stand. Kortom voor mij een geweldig apparaat t.o.v. mijn vorige, en de prijs viel ook mee.

Sardientje 30-07-2018

Handig en erg goed van smaak!

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9652

De eerste keer dat ik de Philips xxl gebruikte heb ik aardappeltjes, bamischijven en kaassoufle's gebakken, het was een succes en smaakte heerlijk!
Gaat ook reuze snel en ik vind het erg handig.
Volgende keer de kippen pootjes, zal ook heerlijk en een succes zijn!
Pas in huis maar al enthousiast!

Veertjes 19-07-2018

Zeer tevreden.

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9652

Tot voor kort had ik altijd een frituurpan, mede omdat mijn man het niet anders wou dan gefrituurd. Nu ik toch heb doorgezet om een airfryer aan te schaffen kan ik niet anders zeggen dan: had ik dit maar eerder gedaan. Zelfs mijn man is helemaal om. Nadat ik deze heb gekocht staat hij elke dag minimaal één keer aan, soms meerdere keren. Er zijn zoveel meer mogelijkheden dan met een frituurpan, bv vlees bakken, tegelijk met aardappels/friet. En dan gelijk weer afwassen, dus weer schoon voor de volgende dag, bij een frituur gebruikt men steeds weer datzelfde vet. Voor mij nooit meer een frituurpan.