Philips Viva Collection HD9621

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 152 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Viva Collection HD9621 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Lschelli 11-06-2017

Nieuwe favoriet!

Zer tevreden over de Airfryer! Niet enkel voor frietjes, snacks en andere gerechten te maken die in een friteuse zo vettig zijn. Daarnaast kan je een veelwoud aan andere gerechten in dit apparaat maken, allemaal op een GEZONDE manier. Minder vet, dezelfde lekkere smaak. Ik ben helemaal verkocht, en niet omdat het toestel zo 'cute' is :-)

Pluspunten

• Lekkere, gezonde kost
  • Geen geurtjes
  • Makkelijk in gebruik
  • Mooi
  • Minder vet

rcpingu95 11-06-2017

mooi design

Philips airfryer heeft een mooi design.

We hebben ook diepvriesfrieten bereid in de airfryer en de frieten waren zeer lekker en ook zonder dan gebakken in olie of frietvet

Pluspunten

• mooi design
  • lekkere frieten die gezonder zijn dan in olie

Minpunten

• prijs

Doortje 10-06-2017

Eerste kennismaking en later

Zaterdag mocht ik deze friteuze gaan afhalen. Ik wou dit proberen omdat vrienden in de omgeving er zo enthousiat over zijn. Nu weet ik waarom, het is zo veel meer dan een frietpot. Toch ben ik begonnen met het bakken van diepvriesfritten, ze zijn krokant lekker en veel minder vet, vandaag vissticks gemaakt, weer lekker en eerstdaag gaan we voor de bruchettas . Dank u dat ik deze mag proberen. Nu 1 week in gebruik en nog meer uitgeprobeerd. Koffiekoekjes afgebakken, hapjes in de airfryer, alles lekker krokant, frietjes, hapjes,. Alles wat anders in vet wordt gebakken smaakt beter uit de airfryer daardat er geen vet aanzit. Ik ben ook van overtuiging dat het op termijn een energiebespring oplevert. De airfyer is snel warm en gebruikt minder energie tov een klassieke of heteluchtover.

Pluspunten

• Geen geurhinder van vet in huis
  • Minder vettig eten
  • Gezonder tov een vetfriteuze
  • Snel warm
  • Energie besparend tov ern grote over

Minpunten

• Timer kan niet gestopt worden.

angeliekje 10-06-2017

eenvoudig en zonder vetstof!

lekkere frietjes; snel, gezond; makkelijk te reinigen; mooi design en eenvoudig in gebruik moeilijk te kiezen tussen de mooie kleuren

Na maagoperatie verdroeg ik geen vetstoffen meer; eindelijk kan ik na jaren terug genieten van de Belgische trots: frietjes.

Pluspunten

• snel
  • gezond
  • makkelijk te reinigen
  • mooi design

Minpunten

• moeilijk kiezen tss de mooie kleuren

errewitje 09-06-2017

Top product!

Ik was al lang nieuwsgierig naar de Airfryer en ben erg opgezet dat ik deze nu mag testen. Tot nu toe zie ik vooral voordelen:
- geen vieze frietvetgeur
- erg makkelijk te onderhouden
- erg gebruiksvriendelijk toestel!
- frietjes en frituurhapjes zijn erg lekker!
- de idee alleen al: frietjes en zo zonder al dat vet!!! TOP en minder schuldgevoel ;-)

Toch ook enkele nadelen... Die in mijn ogen wel ruimschoots worden goed gemaakt door alle voordelen!
- baktijd is nogal lang
- mandje is net te klein voor friet voor 4
- toestel maakt ook wel nogal wat lawaai

Maar wat is een beetje lawaai als wat je eet een stuk gezonder is en er geen vieze geurtjes bij vrij komen?

De prijs is ook niet niets vind ik... Ik was al lang nieuwsgierig naar zo'n toestel, maar de prijs hield me tegen. Ik was niet overtuigd dat mijn gezin de frietjes ook echt lékker zouden vinden en wou het risico niet nemen... Maar nu weet ik dus wel beter! De frietjes zijn lekker en het toestel is voor mij echt dik zijn geld waard!

Ik ben overtuigd van de frietjes en frituurhapjes, nu moet ik dringend nog eens het receptenboekje of de app erbij nemen en het toestel testen voor andere gerechten. I'll keep you posted!

Update: zelfgedraaide gehaktballetjes: check! Loempiaatjes: check! Frietjes van zoete aardappel: check! Gevulde kalkoenrolletjes: check!

TOP toestel voor bv gehaktballetjes: zonder toegevoegd vet, en daarbovenop lekt al het vet van het gehakt uit de balletjes in de opvangbak :-)

Ook loempiaatjes, frietjes en zo zijn super natuurlijk zonder vet (loempia) of met een weinig olijfolie (frietjes van zoete aardappel) .

De gevulde kalkoenrolletjes waren iets minder. Naast het vet, liep ook de kaas (ook vet natuurlijk ;-) ) in de opvangbak, wat maakte dat de lekkere vulling natuurlijk voor een groot stuk verloren ging ...

Conclusie: ik ben zeker fan, zal de accessoires van de Airfryer eens onder de loep moeten nemen om te zien of ik een toekomstig gevuld iets er toch niet in kan klaarmaken (en waarbij de gesmolten kas in het bakje blijft ipv helemaal weg te druppen).

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • geen frietgeur
  • onderhoudsvriendelijk

Minpunten

• net te klein voor friet voor 4p

inge 09-06-2017

een super handig apparaat

Ik zou dit apparaat aan iedereen aanbevelen. Het is compact, gebruiksvriendelijk, via de app of de Facebook pagina's vele gerechten te vinden. Bij ons staat hij op het aanrecht want hij wordt bijna dagelijks gebruikt. Gaande van een vlugge snack kaaskroket, vleeskroket, garnaalkroket, loempia,..... naar frietjes, natuurlijk, kroketten, gehaktballen, vis, .... naar croque monsieur, moeuilleux, brood, kleine cakejes.....
En dit allemaal zonder vetten of heel weinig .

Pluspunten

• compact
  • geurloos
  • gemakkelijk te onderhouden
  • heel gebruiksvriendelijk

karnijn 08-06-2017

veelzijdig apparaat

Voor ons was het eerst wat zoeken. We begonnen met frietjes die verrassend knapperig waren en merkbaar minder vet.
Hierna ontdekte we verschillende recepten: eitjes, scampi's, kippenbillen, etc. Allemaal lekker!
Het product is handig in gebruik: snel warm, kan in de afwasmachine, geen geuren, geen vettigheid. Heel tevreden!

Pluspunten

• geen vieze lucht
  • minder vet
  • snel warm
  • gemakkelijk in gebruik
  • licht apparaat

Minpunten

• nogal nipt voor 2 volw. en 3 kids

pipprfuoi 07-06-2017

Super gemakkelijk

Toen ik indertijd de reclame van de Philips Airfryer op tv zag, dacht ik dat het gewoon een veredelde friteuse of oven was... Daarom vond ik het geweldig dat ik dit toestel mocht testen. Was mijn scepticisme terecht of niet?
Deze avond heb ik voor het eerst gebruik gemaakt van het toestel om diepvriesfrietjes te bereiden. En ik moet zeggen: missie geslaagd! De frietjes waren lekker knapperig en smaakten net zo goed als wanneer ik ze in de friteuse zou doen. Alleen is dit laatste een pak ongezonder. Ook mijn man en (veeleisende) dochter vonden ze heel lekker.

Ik dacht ook dat je eigenlijk enkel frietjes of 'snacks' in het toestel kon bereiden, maar dit blijkt dus helemaal niet het geval te zijn. De komende dagen/weken ga ik mij volledig uitleven met het bereiden van andere dingen. Wordt dus zeker nog vervolgd :-)

hermantania 06-06-2017

Gezond vetvrij 'frituren' en zoveel meer

Nu een weekje in het bezit van de airfryer. Wat hebben we al getest? Frietjes +++ loempia's +++ chicken nuggets +++ frieteballetjes +++ quiche ++ had deze te dik gemaakt. Ik had in het verleden de actifry maar daar had ik vaak geen mooie resultaten mee van alles wat geen frieten waren. Wat je niet kan zeggen van de airfryer. Lekker krokante hapjes zonder beschadiging zoals het hoort. Heel erg weinig geur en met een droog keukenpapier uitkuisen bleek tot nu toe voldoende om hem proper te krijgen. Past perfect in de kast zonder dat ik schrik moet hebben voor vetvlekken. Deze week gooi ik mij op het testen van andere dingen zoals een appel Rumble en ik probeer eens een speciale croque voor mezelf.

Pluspunten

• Bijna geurloos
  • Multifunctioneel
  • Lekker
  • Heel eenvoudig

Minpunten

• Mocht iets groter

myriamusa 06-06-2017

top product

super handig product - makkelijk in gebruik - geen vetstof te gebruiken
ruikt niet... en makkelijk in onderhoud

Pluspunten

• ruikt niet
  • geen vetstof gebruiken
  • lekker eten
  • gezonder eten
  • makkelijk in onderhoud

Minpunten

• weinig uitleg in handleiding

Sylanun 06-06-2017

Een aanrader

Ik heb lang getwijfeld om een airfryer aan te schaffen omdat ik schrik had dat de frietjes niet hetzelfde zou smaken. Maar was helemaal verkeerd. Na het te hebben geproeft was ik helemaal verkocht en heb ik mij er een aangeschaft. Je kan er ook niet enkel frietjes bakken maar ook vlees, groenten, muffins, cake en zelfs brood. Je kan er ook verschillende accessoires voor krijgen zoals een grillpan en bakvorm. Heb het ondertussen al aan vrienden en familie aangeraden. Hij is ook heel gemakkelijk in onderhoud. Alles kan in het afwasmachine dus super gemakkelijk.

Pluspunten

• Onderhoudsvriendelijk
  • Snel warm

Bwiddie 06-06-2017

top toestel!

Ik heb de Airfryer nu een aantal weken in mijn bezit en ben er heel tevreden over. Gebruik hem bijna dagelijks!
Het is een mooi apparaat dat heel leuk staat op de keuken maar vooral heel makkelijk is in gebruik. Geen vettige geurtjes en ook praktisch geen poetswerk achteraf.
Hebben er al frietjes, aardappeltjes, fishsticks, hamburgers en enkele andere frituursnacks mee gemaakt. De frietjes zagen er mooi goudgeel uit en waren lekker knapperig. Ook onze kinderen waren er dol op!
Echt een aanrader!

Pluspunten

• minder vetstof dus gezonder
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• de Airfryer maakt een monotoon, zoemend geluid

MissCharis86 05-06-2017

Super apparaat

Ik moet toegeven dat ik volledig overtuigd ben van de Airfryer. In eerste instantie was is sceptisch over het concept, hoe kon "gewoon een beetje" warme lucht nu mijn eten lekker knapperig maken. Wel geen idee hoe hij het doet maar hij doet het. Lekkere frietjes, krokante kroketjes, super knapperige afbakbroodjes (zelfs beter dan uit een de oven). Volledig langst alle kanten lekker gebakken en gezonder. Het toestel ziet er mooi en strak uit, het is makkelijk te reinigen en uit elkaar te halen. Kortom een echte aanrader!!!

Pluspunten

• lekker
  • gezond
  • snel

Minpunten

• ik heb een analoog model

Sophie 04-06-2017

Multifunctioneel

In eerste instantie heb ik de Airfryer gekozen omwille van de gezondere frietjes. Maar de Airfryer is zoveel meer! kippenvleugeltjes, ratatouille, scampi's: allemaal even lekker en gezond doordat je minder tot geen vetstoffen gebruikt.
De Airfryer is bovendien heel éénvoudig in gebruik: je bereidt je gerecht voor, doet het in de Airfryer, stelt de temperatuur en tijd in en klaar!
Tot slot heeft de Airfryer nog een mooi design, je kan hem gerust in je keuken op het aanrecht laten staan.
Kortom, een aanrader!

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • weinig tot geen vetstof nodig
  • mooi design

Minpunten

• grotere hoeveelheden in meerdere keren

Peggy Beysen 04-06-2017

Laat die frietfeestjes en zoveel meer maar komen!

Ik stond eerst heel sceptisch tegenover de airfryer, omdat ik al eens een seb gehad heb en er helemaal niet tevreden over was dacht ik " allee het zoveelste middel" :-) toen ik het voor de 1e maal getest had viel het niet mee, omdat ik gewone diepvriesfrietjes geprobeerd had in plaats van ovenfrieten. De diepvriesfrieten moeten een half uur in de airfryer en mijn honger was al over. Tot ik de ovenfrietjes gebruikte en er maar 12 minuutjes over gingen om deze frieten te bakken. De eerste opmerking die onze zoon van 6 maakte is: " mama nu kunnen we zoveel gezonde frietjes eten zoveel we willen" geweldig gewoon! Door mijn gastric bypass van 8j geleden is het moeilijk om gewone frieten te eten maar door de airfryer kan ik er weer eten en wat meer zonder een opgeblazen, zwaar gevoel te hebben. Laat die friet party's maar komen, ik ben er klaar voor! Het is een eer dat ik deze mag uittesten!

Pluspunten

• Geen frietgeur
  • Lekker gezond
  • Alles is knapperig

Minpunten

• De timer kan je niet vervroegd stopzetten
  • beetje luid

Mamamarijke 03-06-2017

Mijn favoriete toestel!

Ik ben er helemaal gek van, sinds ik hem heb gebruik ik hem dagelijks! De frietjes zijn goedgekeurd door de kinderen. Gebakken patatjes, scampi's, cake, enz...ik maak er echt alles in klaar en vind het fantastisch, zeker de frietjes en kroketjes die nu veel gezonder zijn...
Super makkelijk een broodje afbakken, echt heel snel klaar.
Ik eet echt veel gezonder!!!
Ook heel belangrijk super makkelijk in onderhoud.
Lekker, makkelijk en gezond!

Pluspunten

• Gezond
  • Snel
  • Makkelijk
  • Veelzijdig

fil35desmet 03-06-2017

Lekker en 80% gezonder

Ik ben altijd erg kritisch als het over 'hype' producten aankomt. Ook producten die veel in de reclame komen, bekijk ik altijd met argus ogen. Dit product riep een grote nieuwsgierigheid op, maar deed me toch twijfelen. Ik vond het bedrag net iets te groot om het eens te proberen, maar dankzij insiders kon ik het toch testen. Dolgelukkig was ik! En nog eens helemaal tevreden ook. We hebben dezelfde avond nog frietjes gegeten en de smaak heeft me positief verrast! Ik had werkelijk niet gedacht dat ik ze zo lekker zo vinden. Ik had wat gevreesd voor een 'fletse' smaak, maar dat was er helemaal niet. Wijzelf hebben diepvriesfrietjes getest en je moet ze wel halverwege eens opschudden, maar dat doe je in een reguliere frietpot ook. De smaak, textuur en uitzicht waren prima en dat zijn toch de belangrijkste items! Het bakken duurt iets langer, maar dat heb ik er zonder probleem voor over. De vieze vette baklucht heb je ook niet meer en dat zijn voor mij allemaal grote pro's! Als deze ooit stuk gaat, koop ik me zeker een nieuwe! Helemaal verkocht ben ik!

sandra spitaels 03-06-2017

Top, een aanrader

Ik ben heel tevreden van dit toestel, het doet wat het moet. Het is heel handig in gebruik, geen vieze geurtjes, geen vettige gerechtjes, alles lekker en gezond, natuurlijk zijn frietjes uit de gewone friteuse misschien iets lekkerder van smaak, maar het weegt zeker niet op tegen de voordelen van de airfryer. Ik bak er ook patatjes in, vlees, aperitiefhapjes, de mogelijkheden zijn eindeloos. Een aanrader

Pluspunten

• gezond
  • gemakkelijk in gebruik
  • geen vieze geurtjes

Minpunten

• mag iets groter zijn

evy77 03-06-2017

Super!

Blij was ik toen ik de doos opende en de mooie muntkleur kreeg te zien! Er staan in onze strakke keuken geen enkel toestel op ons werkblad, maar deze mag er staan. Ziet er echt mooi uit!
Eerst op zoek naar de handleiding, deze bestond uit eenvoudige tekeningen en dat vond ik wel een beetje een sobere beschrijving. Online kan je echter heel veel tips vinden. Dus op zich geen probleem. Ik maakte er bitterballen in (gewone), die niet echt krokant waren, maar wel lekker. Ik maakte er ook bitterballen mee, die geschikt waren voor de airfryer. Die waren heel erg krokant en superlekker! Dat doe ik zeker nog!
Ook al ovenfrietjes gemaakt, duurt iets langer, maar het is het echt waard! Geen vettige opkuis (heel makkelijk in onderhoud), geen vettige frietlucht, maar gewoon een lichte frietjesgeur. De airfryer kan je netjes uit elkaar halen, dus heel positief erover. Heel tevreden hier!

Pluspunten

• krokant
  • geen vettige frituurlucht
  • makkelijk onderhoud
  • vrij snel klaar

Minpunten

• beperkte handleiding, online wel te vinden

vhjlabelle 03-06-2017

Gemakkelijk in gebruik en heel veelzijdig!

Een eindje geleden hebben we een Phillips Airfryer Viva aangeschaft (capaciteit 800g) en we vinden het een geweldig toestel! Het grote voordeel is dat er geen (of bijna geen) olie nodig is om te bakken wat veel gezonder is. De bediening is heel eenvoudig. De lade waar je de etenswaren in moet doen is makkelijk in- en uit te halen. De wanden van de Airfryer blijven koel tijdens het bakken, wat een groot voordeel is. Zowel de temperatuur en de tijd zijn makkelijk in te stellen met een draaiknop. Bij de Airfryer zat er een overzicht van de benodigde baktijden en die kloppen heel goed. Voorverwarmen is niet nodig, dat scheelt weer tijd en energie. De Airfryer van Phillips kan makkelijk schoongemaakt worden: het mandje en het rooster kunnen zo in de vaatwas en de binnen- en buitenkant van het toestel kan makkelijk schoon gemaakt worden met een vochtige doek. En tijdens het bakken gelukkig geen vieze luchtjes, hij hoeft dus niet onder de dampkap te staan. Je kan het zo gek niet bedenken of je kan het erin klaarmaken. De voor de hand liggende dingen zoals frietjes (diepvries of vers gesneden), kippenvleugeltjes, frikandellen enzovoort. Maar ook broodjes, appeltaarten en stukken vis kun je erin klaarmaken. De smaak is ook heel goed! Knapperige frietjes, broodjes en sappige stukjes vis! Er is ook een (gratis) app beschikbaar waarop heel wat recepten verzameld zijn, heel handig om te starten. Wij zijn wel met 4 personen in ons gezin (2 volwassenen en 2 tieners met een gezonde eetlust) en soms is de Viva Airfryer dan net te klein. 2 volwassenen en 2 kleine kinderen of 3 volwassen porties is denk ik wel het maximum die je in 1 keer kunt klaarmaken. Gelukkig is er ook nog een grotere versie voor de grotere gezinnen (en de grotere eters). Wij zijn alvast heel blij met deze Airfryer Viva van Phillips!

Pluspunten

• Niet voorverwarmen
  • Gezond
  • Makkelijk te reinigen
  • Lekker eten

Minpunten

• Iets te klein voor 4

mydear30 02-06-2017

Aanrader

Gezondere frietjes en snacks eten is onze nieuwe levensstijl!
Minder geurhinder dan een klassieke frietketel. Ook de kindjes zijn fan. Gemakkelijk in onderhoud.
Mooi toestel

Pluspunten

• bijna geen geurhinder

lenmat 02-06-2017

een aanrader

Ik ben zeer tevreden van de airfryer, mijn maaltijden komen eruit zoals ik ze verwacht had, alles is lekker en krokant. een groot voordeel vind ik dat de frietjes en aardappelen niet meer zo vettig zijn als in de gewone friteuze. leuk dat je kan bakken terwijl je de rest van je maaltijd bereid. wij zijn grote fan en gaan hem dagenlijk gebruiken.

Vicky21 02-06-2017

Makkelijk gezond koken

Het is een strak design waar makkelijk lekkere frietjes en andere hapjes kunnen in bereid worden zonder toevoeging van vet. Ook vis en vlees kunnen heerlijk worden bereid in deze airfryer. Ik heb ondertussen wel de bakvorm aangeschaft om ook ovenschotels en cake te kunnen bakken.

Pluspunten

• Makkelijk in onderhoud
  • Gezonder koken
  • Tijdbesparend

Minpunten

• Het mandje alleen is te weinig

EllenEllen 31-05-2017

Zalig product

Wat een fantastisch product! Gisteren opgehaald en dadelijk vrienden uitgenodigd om samen met hun kindjes te komen frietjes eten in de tuin met het geweldige mooie weer. De frietjes waren lekker zacht binnenin en heel krokant als de buitenkant. Dat had ik eigenlijk niet verwacht. Ik was aangenaam verrast door de lekker smaak. Ook de weinige geurhinder vond ik toch wel een heel groot voordeel. Mijn eerste ervaring was in elk geval al een hele goeie!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Vetarm koken
  • Onderhoud

eylena 31-05-2017

gezond alternatief

Mooi, compact, past in elke keuken en gemakkelijk op te bergen. Ik had gekozen voor de zwarte versie. Deze past perfect in de keuken. Na het uitpakken van het toestel, heb ik de bijgevoegde folders gelezen. Hier stond niet zo veel informatie maar genoeg om mee aan de slag te kunnen. Na het lezen van de folders ben ik even gaan surfen op de site van Philips. Hier staan heel vele leuke ideetjes en recepten. Ik ben dan ook de app “Airfryer” gaan installeren op mijn iphone. Zo heb ik alle recepten kortbij wanneer ik sta te kokerellen in de keuken. Diezelfde dag heb ik mijn eerste test gedaan. We hadden nog wat aardappelen over van de avond ervoor. Ik ben een receptje gaan opzoeken voor gebakken aardappeltjes zodanig ik kon weten hoe ik het toestel moest instellen. Op 180 graden en 17 minuten later hadden we perfect gebakken aardappelen. Tijdens het “airfryen” kon ik verder koken zonder naar de aardappelen te moeten kijken. Wat een gemak!! Het toestel afkuisen was ook heel gemakkelijk. Het onderste deel ging in de vaatwasser en het mandje heb ik even met warm water proper gemaakt.

Pluspunten

• gemakkelijk
  • gezond
  • lekker eten

Minpunten

• soms lange baktijd