Philips Viva Collection HD9621

Kleuren
grijs
Bakcapaciteit mand 1
0,8 kg

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 152 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Viva Collection HD9621 op Kieskeurig.be.

Gangsterbabe 31-05-2017

Super snelle, compacte Airfryer!!!

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

Ik heb de analoge airfryer (HD9621/90) getest en ik vind hem SUPER! De Airfryer lijkt klein maar er kan toch 800 gram in.
Ik had een oude van een ander merk die aan vervanging toe was en deze is super, had ik maar eerder geswitcht .
De Airfryer ViVa Turbostar hoef je niet voor te verwarmen en is super snel op temperatuur. Heerlijke knapperige kroketten in 10 min. klaar. (ik gebruik wel de oven-kroketten)
In de bak passen makkelijk 2 zakjes krieltjes van 450 gram (900 gram) Lekker kruiden en klein schepje olie, even roeren en ik heb ze 2 x 10 minuten gebakken op 180 graden. Ondanks dat er staat, je hoeft niet tussendoor te schudden heb ik toch tussendoor alles even omgeschud. En ze waren heerlijk.
Ik heb verschillende frieten geprobeerd, speciale airfryer frites zijn heerlijk, lekker knapperig en helemaal geen vet/olie erbij gedaan. Wel heb ik een paar minuutjes extra gedaan als wat er op de verpakking stond. De verse frites uit de koeling gaan ook prima. Even in een kom gedaan en een klein schepje vet, wederom 2 x 10 min. en even schudden. Lekker genieten.
Snacks bakken gaat super, wel even kijken wat voor soort je koopt, Eindelijk waren mijn bamischijven knapperig en de kaassoufles mooi bruin. Oven fricandellen zijn hier favoriet, heerlijk. Kroketten en bitterballen zijn supersnel klaar.

De Airfryer maakt minder "herrie" als mijn oude, is sneller en ruikt minder, TOP!

Schoonmaken gaan goed, bij het bakken van frites is die bijna niet vuil/vet. Snel omspoelen en hij kan de kast weer in.
Alle bakonderdelen kunnen ook de vaatwasser in.

Wat ik een nadeel vind is dat het snoer maar 0.8 meter is en dat is net aan hier, want ik zet hem het liefst op mijn kookplaat.
Bovenkant van AF is tijdens bakken cool maar de zijkanten zijn wel warm.

Als ik nog een keer een Airfryer zou kopen zou ik toch voor een digitale gaan, want nu is het een beetje moeilijk te zien of je nu 8 of 10 minuten op de klok zet.

Pluspunten

• Snel
  • compact
  • bijna geen geurtjes
  • makkelijk schoon te maken
  • niet meer voor verwarmen

Minpunten

• kort snoer

Janny1977 13-06-2017

Wat een fijn apparaat

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

Ik was enigzins sceptisch, zag slappe frikadellen en kleurloze kroketten voor me. Maar niets is minder waar. Het smaakt ons allemaal prima!. Krokante frietjes, en ook Krokante bitterballen, kroketten en kaassoufles. Ook de frikadellen zijn niet slap en kleurloos. Het voordeel is dat je huis niet ruikt naar frituur! Ook geen gedoe met mandjes en vet en vet spetters! Het apparaat is zo klaar voor gebruik, alles in het mandje even wachten en ping!!! Je kunt genoeg frietjes kwijt in het mandje voor het gezin dat is heel fijn. Op een verjaardag ook heel makkelijk de bitterballen opwarmen zonder dat je steeds naar de schuur moet en de rest vd avond naar frituur stinkt. Behalve voor frituur hapjes , heb ik er ook heerlijk mager vlees mee gemaakt, geweldig! Ik ben er heel tevreden over!

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • geen frituurlucht in huis
  • vetarm
  • meer opties dan alleen snacks

Harald 24-12-2016

Mooi compact

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

Tweede airfryer in huis gehaald; nu kan de frituurpan echt het huis uit. Naast de XL Airfryer nu ook deze Airfryer Viva voor de snacks. Vernieuwd systeem voor het mandje, schoonmaken nog makkelijker.

Pluspunten

• compact
  • makkelijk schoonmaken
  • snel

Minpunten

• geen aan/uit knop
  • tijd minder nauwkeurig

angeliekje 10-06-2017

eenvoudig en zonder vetstof!

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

lekkere frietjes; snel, gezond; makkelijk te reinigen; mooi design en eenvoudig in gebruik moeilijk te kiezen tussen de mooie kleuren

Na maagoperatie verdroeg ik geen vetstoffen meer; eindelijk kan ik na jaren terug genieten van de Belgische trots: frietjes.

Pluspunten

• snel
  • gezond
  • makkelijk te reinigen
  • mooi design

Minpunten

• moeilijk kiezen tss de mooie kleuren

Huwae 01-06-2017

Fijne uitvinding

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

Het is een super uitvinding. Echter jammer dat er niet meer artikelen in de supermarkten te koop zijn hiervoor of prijzig zijn. Het apparaat zelf is best groot van formaat en is perfect voor een klein gezin. Jammer genoeg zaten de accessoires er niet bij waarmee je meerdere dingen kunt uitproberen. Ook zat er geen duidelijke gebruiksaanwijzing bij maar konden we veel terug vinden op hun aangewezen website. De timer kan niet echt gemakkelijk terug gedraaid worden. Patat en kippenpootjes komen er werkelijk heerlijk uit en schoonmaken gaat heel gemakkelijk.

Kabes 12-06-2017

Onmisbaar

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

De airfryer is in korte tijd onmisbaar geworden in onze keuken. Hij ziet er niet alleen erg stijlvol uit, maar zorgt ook voor heerlijke gerechten op tafel!

De airfryer is handig en snel in gebruik, geeft geen vieze geurtjes en het eten wordt een stuk gezonder bereid. Met een heerlijk resultaat.

Let wel goed op welke producten geschikt zijn voor de airfryer! Op internet kan je bovendien heerlijke recepten vinden.

Het product is erg veelzijdig en eigenlijk onmisbaar. De oude frituurpan is inmiddels de deur uit!

Pluspunten

• Veelzijdigheid
  • Geen vieze geurtjes
  • Resultaat

Minpunten

• Ouderwetse timerklok

Lschelli 11-06-2017

Nieuwe favoriet!

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

Zer tevreden over de Airfryer! Niet enkel voor frietjes, snacks en andere gerechten te maken die in een friteuse zo vettig zijn. Daarnaast kan je een veelwoud aan andere gerechten in dit apparaat maken, allemaal op een GEZONDE manier. Minder vet, dezelfde lekkere smaak. Ik ben helemaal verkocht, en niet omdat het toestel zo 'cute' is :-)

Pluspunten

• Lekkere, gezonde kost
  • Geen geurtjes
  • Makkelijk in gebruik
  • Mooi
  • Minder vet

DenEnPen 10-06-2017

Fantastisch apparaat!

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

Inmiddels de AF een paar weken in huis en we hebben al heel wat maaltijden en hapjes eruit gegeten! Het 1 wat minder lekker, het andere écht uit de kunst!
Hieronder een opsomming van wat we inmiddels gemaakt hebben (ondanks dat ik 10 dagen plat heb gelegen met mijn rug!) en daarbij het cijfer wat we het gerecht geven!

Brood:
Al 3 jaar bak ik zelf brood. Ik doe dit gewoon in mijn normale oven.
De eerste dag gelijk een wit broodje gebakken in de AF, en ik moet zeggen, ondanks het feit dat het even zoeken is voor de juiste hoeveelheid (mijn brood rees iets te vrolijk en zat binnen 2 minuten tegen het verwarmingselement!) ben ik niet ontevreden! Qua tijd win je er niet heel veel mee t.o. een gewone oven, in de AF toch ook nog zo'n 20 min dus een tijdwinst van zo'n 10/15 min.
Wel vinden we brood kleffer dan uit de normale oven!
Cijfer; 8

Appelflappen;
Heerlijk! Én heel snel! Plakjes bladerdeeg, appel, rozijnen en kaneel. Hoe simpel!
12 min in de AF en smullen! Absoluut een aanrader!
Cijfer; 9

Kip drumsticks;
Wederom een succes! Snel klaar, prachtig mooi van kleur en heerlijk van smaak. Door de snelle bereiding blijft de kip lekker mals van binnen.
Cijfer; 9

Frites;
Normaal gezien snijden wij onze frites zelf en bakken dit in zonnebloemolie. Onze eerste test was dus ook met zelfgemaakte frites. Ondanks de tips (schillen, snijden, wassen, 30 min in water laten staan en daarna goed afdrogen) kregen wij geen knapperige frites... niet voor herhaling vatbaar. De volgende dag hadden we gekookte aardappelen. Aangezien de AF op m'n aanrecht staat bedacht ik me dat we de gekookte en gehalveerde aardappelen best even in de AF een bruin laagje konden geven. En dit werkte prima!
inmiddels ook Airfryer frites van Aviko getest en deze zijn wél heel lekker uit de AF!
Cijfer; 8

Speklapjes:
Mijn man vind niets lekkerder dan uitgebakken speklapjes. In de pan vind ik ze vaak nog erg vet blijven en ik ben dan ook zeer blij met het resultaat uit de AF! Heerlijk uitgebakken spek, krokant en geen druipend vet!!
Cijfer volgens mij man: 10

Snacks:
De goedkoopste frikandellen getest (AH basic) en dit gaat prima! Cijfer: 8

Kroketten (AH basic) klappen open. Cijfer: 6

Vissticks (Iglo) perfect! Cijfer: 9

Bamischijf (Mora) prima te doen (werden niet mooi bruin, wel krokant en goed van smaak) Cijfer: 8

Cake: Echt een aanrader! Zo snel en makkelijk heb ik nog nooit een cake gebakken! Binnen 3 kwartier (inclusief bereidingstijd) wat lekkers bij de koffie! Min weegschaal blijft voorlopig even achter slot en grendel aangezien er deze week al 3 gebakken zijn ;-)

Gekookte eitjes. Gekookte eitjes?! Yep! Ik ben nogal moeilijk met eitjes... het wit mag absoluut niet meer snotterig zijn maar de dooier heb ik het liefst zacht... 8 minuutjes op 160°C en ik had het perfecte eitje!!

Al met al is mijn ervaring tot nu toe zeer positief en blijft hij op mijn aanrecht staan! Ik geef de AF een 9+!

Pluspunten

• Snelle bereidingstijd
  • Gezondere maaltijden
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Verwarmingselement niet makkelijk te reinigen

bosje1234 09-06-2017

Gezond en gemakkelijk

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

Sindskort heb ik de airfryer in mijn bezit en het is een geweldig apparaat. De frietjes en snacks zijn heerlijk. Gebruik wel speciale snacks voor in de airfryer anders krijg je geen krokant bruin laagje. Ook broodjes, worstenbroodjes en mini pizza's gaat perfect in de airfryer. Ik heb in het mandje een frituurmatje liggen. Dit is door mij op maat geknipt en beschermt zo het mandje en het element blijft ook schoner. Het schoonmaken gaat heel handig. Klik de bodem uit het mandje en zet het mandje en de bak in de vaatwasser. Al met al ben ik zeer tevreden over de airfryer

EvelinaRochaz 08-06-2017

De Philips Airfryer HD9621/90 een innovatie

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

Ik en mijn gezin ervaren de Philips Airfryer HD9621/90 als een kwalitatief en innovatief product.

Wij hebben inmiddels aardappels, borrelhapjes, kip, frites en groenten klaar "gebakt" in de Philips Airfryer.
Ik moet eerlijk bekennen dat wij blij verrast zijn want de smaken zijn nagenoeg gelijk aan het frituren in vet.

Wat echt optimaal is dat onze kinderen nu op een gezonde manier kunnen blijven genieten van een "vette hap".

Met dit product hebben wij veel voordelen in huis gehaald, geen gevaar meer voor de kinderen betreffende hete en
spetterende olie, gezonder eten want minder vet en calorieën en geen onaangename baklucht meer die uren blijft hangen.

De bediening van het apparaat is erg eenvoudig en ook het reinigen verliep soepel.
Verder vind ik het design ook mooi, hij staat prima in onze keuken.

Ik beoordeel De Philips Airfryer HD9621/90 als een uitstekend product, een aanrader!

Pluspunten

• Kwalitatief
  • Innovatief
  • Gezonder
  • Veilig
  • Eenvouding in gebruik

Wendy 16-05-2017

Wat een geweldig product!

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

Afgelopen weekend de nieuwe airfryer direct getest met verschillende mensen en het is echt een verbluffend lekker resultaat!!! Mijn zoontje van 9 noemde de frietjes verrassend lekker!
We hebben drumsticks gemaakt, frietjes, snacks en loempiaatjes (ja we testen uitgebreid haha) De baktijd is iets langer, maar de producten smaken veel lekkerder. De drumsticks hadden een knapperig laagje en de loempia's kon je eten zonder vette vingers of druipend vet! Wij zijn 100% fan geworden!
Oh en de app is ook geweldig! Lekkere recepten en veel info. Een echte aanrader!

Pluspunten

• Geen nare luchtjes
  • Gezond en lekker
  • Gemakkelijk schoon te maken

Minpunten

• Frietjes kunnen iets droger zijn
  • gewone kroketten worden niet bruin

Carla 02-12-2017

Bovenkant gaat kapot

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

Ik vind het een héél fijn apparaat en gebruik hem regelmatig. Maar vandaag zag ik dat de bovenkant kapot gaat. Er is een stukje vanaf gevallen en er zitten scheuren in.

Pluspunten

• Alles genoemd in andere recensies

Minpunten

• Een kapotte bovenkant. Scheurtjes erin.
  • Stukje van de bovenkant af.

jackie1nl 13-06-2017

geweldig

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

Ik heb de airfryer nu 3 weken in mijn bezit en heb eerst alles goed willen testen voor ik mijn oordeel hier over wilde geven.
we zijn s gestart met aardappelschijfjes wat kruiden toegevoegd en na 10 min hadden we heerlijke schijfjes op tafel.
we hadden de smaak te pakken ik had gelezen dat appelflappen ook mogelijk was en had nog appels liggen die op moesten bladerdeeg gehaald en hup de airfryer in waren vrij snel klaar enige min punt is dat er maar 2 per keer in het mandje passen dan ben je in totaal meer tijd kwijt dan de oven.
ik heb daarna nog mini appelflappen gemaakt voor de kids hier kon ik meer tegelijk van klaarmaken en deze vielen erg in de smaak en zal ik zeker vaker maken.
kip wilde ik ook zeker proberen aangezien het snel droog is was het wel een uitdaging om te testen.
had kipfilet over dat in de marinade gezet en die werden lekker alleen na het afkoelen vond ik ze wat droog dus beter warm opeten.
ook eten wij veel vis we wilde nog een pangafilet lekker in de kruiden gezet en folie en in de airfryer vis was niet droog en de smaken kwamen goed naar voren.
ook heb ik kleine gehaktballetjes gemaakt deze waren ook met 10 min klaar en hebben we heerlijk van genoten bij de bbq handig met kids aangezien ze even warm moesten worden gemaakt dan hoeven ze niet lang te wachten.
Mijn grootste uitdaging werd een rolade deze hadden we gekregen en ik dacht waarom ook niet hup de airfryer in en we hadden hem in 35 min gaar en hij was heerlijk mals echt een aanrader dit scheelt mij behoorlijk veel tijd met het bakken ben er normaal wel een uur mee bezig als het niet langer is.
ook uien en champignons met aardappelpartjes waren overheerlijk en snel klaar.
tot nu toe ben ik zeer tevreden oer de airfryer en wil hem ook zeker niet missen al heb ik wel een paar min puntjes maar dat is niet echt voor het bereiden van het eten want dat is tot nu toe top.

1 : ik vind het snoer wat kort ik heb maar een klein aanrecht en kan hem niet echt kwijt waar ik wil aangezien daar geen stopcontact zit.
2 : dat de losse onderdelen allemaal prijzig zijn in aanschaf

Pluspunten

• handig in gebruik
  • minder vet
  • makkelijk schoon te maken
  • bespaart tijd

Minpunten

• kort snoer
  • dure hulpstukken

Parel1680 11-06-2017

Ik ben overtuigd

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

Sinds een paar weken de airfryer in mijn bezit. Ik was aanvankelijk wat sceptisch. Toch ben ik overtuigd. We hebben hem nu al een paar keer gebruikt en het valt me niets tegen. Er gaat best aardig wat friet in het mandje en het gaat ook redelijk snel. En dat alles een stuk gezonder dan in een friteuse. Het enige nadeel vind ik de analoge knop. Het is soms lastig in te stellen en als je per ongeluk te ver draait dan krijg je het niet makkelijk weer terug gezet.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Analoge knop is niet meer van deze tijd.

Skoobanul 11-06-2017

Nog niet overtuigd

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

Ik heb de Airfryer nu een aantal keer gebruikt, maar ben nog niet overtuigd. De eerste paar maaltijden smaakten vreselijk naar "nieuw apparaat". De vervelende smaak begint nu een beetje weg te trekken.
Voor deze moderne tijd vind ik een analoge timer eigenlijk niet meer kunnen. De knop is erg onnauwkeurig, en als je hem per ongeluk iets te ver draait (omdat de schaalverdeling moeilijk af te lezen is), kun je hem ook heel moeilijk weer terugdraaien.
Ik vind alles heel droog worden, eigenlijk té droog. De aardappelkroketjes moesten door iedereen met een slok water weggespoeld worden. Snacks blijven er erg "rauw" uitzien (geen mooi kleurtje), maar smaakten wel goed.
Ik heb het idee dat ik een mini-heteluchtoven op mijn aanrecht heb staan, en zie nog niet goed wat deze Airfryer zou toevoegen aan mijn heteluchtoven.
Het schoonmaken gaat prima. Het mandje en de bak gaan gewoon in de vaatwasser. Ik ben wel benieuwd hoe het hitte-element er na een paar keer gebruik uit gaat zien en of dat goed schoon te krijgen is. Lijkt me erg vreemd om extra accessoires te moeten gaan kopen om te zorgen dat het hitte-element niet te vies wordt; dat zou m.i. Een standaard accessoire moeten zijn.
Kortom: ik ben nog niet overtuigd, maar blijf de Airfryer zeker proberen.

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken (vaatwasser)

Minpunten

• Smaak niet echt lekker
  • Timer onnauwkeurig

rcpingu95 11-06-2017

mooi design

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

Philips airfryer heeft een mooi design.

We hebben ook diepvriesfrieten bereid in de airfryer en de frieten waren zeer lekker en ook zonder dan gebakken in olie of frietvet

Pluspunten

• mooi design
  • lekkere frieten die gezonder zijn dan in olie

Minpunten

• prijs

Sunflower19 10-06-2017

Smaakmaker in de keuken

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

Echt superhandig, en makkelijk in gebruik. Voor bakken, braden, frituren..echt heel goed en heel snel..

• Makkelijk

Kimiba 10-06-2017

Airfryer is Top!!

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

Ik gebruik nu een maand de Airfryer en dit product heeft m'n verwachting overtroffen. Frietjes zijn knapperig, maar zonder vet. Ook snacks zijn lekker. Kippenvleugels ook goed geslaagd. Had ik de Airfryer maar veel eerder aangeschaft.

Tamara 10-06-2017

veelzijdig te gebruiken Airfryer

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

Wij zijn zeer tevreden over de Airfryer.
De Airfryer is heel makkelijk in gebruik. Slechts 2 bedienknoppen die voor zichzelf spreken. 1 knop voor de temperatuur en de ander om hem aan te zetten en tegelijkertijd de tijd in te stellen.
Zeer verrast waren wij over de snelle bereidingstijd van bijv. snacks. Je hoeft deze Airfryer niet voor te verwarmen, wat een zeer groot pluspunt is. De snacks kwamen er zeer knapperig uit!. En dat zonder frituurvet!.
De Airfryer maakt een zacht geluid tijdens het bereiden, maar totaal niet storend. Ook de geur is minimaal, dus super om binnenshuis te gebruiken.
De Airfryer is na een korte afkoel tijd heel makkelijk schoon te maken. De meeste onderdelen kunnen trouwens ook in de vaatwasser!.
Daarnaast heeft deze Airfryer een mooie vormgeving en mooie kleuren, waardoor hij ook gewoon in de keuken kan blijven staan.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • makkelijk schoon te maken
  • weinig geur
  • geen frituurvet etc nodig

Minpunten

• geen kijkvenster
  • geen handvaten aan zijkant

Doortje 10-06-2017

Eerste kennismaking en later

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

Zaterdag mocht ik deze friteuze gaan afhalen. Ik wou dit proberen omdat vrienden in de omgeving er zo enthousiat over zijn. Nu weet ik waarom, het is zo veel meer dan een frietpot. Toch ben ik begonnen met het bakken van diepvriesfritten, ze zijn krokant lekker en veel minder vet, vandaag vissticks gemaakt, weer lekker en eerstdaag gaan we voor de bruchettas . Dank u dat ik deze mag proberen. Nu 1 week in gebruik en nog meer uitgeprobeerd. Koffiekoekjes afgebakken, hapjes in de airfryer, alles lekker krokant, frietjes, hapjes,. Alles wat anders in vet wordt gebakken smaakt beter uit de airfryer daardat er geen vet aanzit. Ik ben ook van overtuiging dat het op termijn een energiebespring oplevert. De airfyer is snel warm en gebruikt minder energie tov een klassieke of heteluchtover.

Pluspunten

• Geen geurhinder van vet in huis
  • Minder vettig eten
  • Gezonder tov een vetfriteuze
  • Snel warm
  • Energie besparend tov ern grote over

Minpunten

• Timer kan niet gestopt worden.