Philips Viva Collection HD9620

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Viva Collection HD9620 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Loreke1 20-10-2016

Gezonde friteuse

Met de Airfryer heb je geen vieze frituurgeurtjes en hij komt volledig proper uit de afwasmachine. Ben er alleen nog niet uit wat het grote voordeel is t.o.v. een hete luchtoven waarin we eveneens kroketten, vlees en cake gebakken krijgen.
Voor de bereiding van allerlei vormen van aardappelen is de Airfryer een topproduct! Njammie! We hebben al super lekkere frietjes gegeten, aardappelblokjes en -schijfjes. Eerst wat moeten zoeken hoelang ze moesten bakken om perfect te zijn, maar eens je dit door hebt kan je lekkere niet vette frietjes maken. Het was járen geleden dat we dit thuis nog hadden gedaan, vermits we onze "vettige Çois" (=de frietketel) naar de kelder hadden verbannen. Nee... De Airfryer van Philips is "ne propere Philippe", hij mag blijven! Voor vlees vind ik het bereiden met alleen maar een mandje niet zo geschikt. Eerst kippenblokjes gemaakt en dat ging vrij goed. Dus wou ik ook eens een kipfilet bakken... Zonde van de kip, zoals mijn man zei. Het was enorm droog en helemaal niet krokant. Leek net of ik het in de microgolfoven had klaargemaakt. Een grilrooster is misschien de oplossing, maar dat moet je allemaal bij kopen, jammer... Tenslotte ook nog kaasballetjes gemaakt. Ze waren lekker en krokant, wel niet mooi gebruind, maar bovenal NIET VET!

Pluspunten

• Weinig tot geen vet
  • Makkelijk schoon te maken
  • Geen geurhinder

Minpunten

• Klein mandje voor groot gezin
  • Prijs als je hem enkel als friteuse gebruikt

Nancy 16-10-2016

gebruiksvriendelijk

Heb oa. volgende gerechten reeds uitgeprobeerd.
- frietjes (diepvries): lekker knapperig met maar 1 lepeltje olie. Inhoud mandje wel wat te klein voor vier personen. Voorheen altijd frietjes van de frituur gehaald (veel vettiger). Nu bijna geen geur van frietjes in huis. Zeker een extra pluspunt.
- broodjes om af te bakken: superlekker en snel klaar.
-Kippeboutjes en muffins. Ook heerlijk in de airfryer. Je moet je oven niet voorverwarmen. Airfryer verwarmt zeer snel op.
- Een extra voordeel is het gebruiks- en onderhoudsgemak. Zeer snel proper gemaakt , met de hand of met de vaatwasser.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijkheid
  • onderhoudsvriendelijk

Minpunten

• geen

Linda 15-10-2016

ideaal voor mensen die geen oven hebben

Ik vind de airfryer ideaal voor mensen die geen oven heeft. Het apparaat doet namelijk alles wat een gewone oven doet neemt niet zoveel plaats in. Ik vind wel dat alles wat je maakt veel tijd in beslag neemt. Je kan het niet vergelijken met een gewonen friteuse en ik dat veel mensen dit wel verwachten als je zo een apparaat koopt. Frietjes zijn lekker maar duurt lang eer het gaar is weliswaar gezond want er komt maar zeer weinig olie aan te pas.
Ook vlees, quiches enz kan je erin maken. Kort samengevat een veelzijdig apparaat 

Pluspunten

• past in een gezonde levenstijl
  • veelzijdig

Minpunten

• lange gaartijden
  • prijs

roos 14-10-2016

Goede vervanger voor friteuse

Wij hebben reeds frietjes (vers én diepvries) gemaakt met de airfryer en garnaal/kaaskroketten. Alles was zeer lekker en niet moeilijk in gebruik, enkel wat olie toevoegen. Het toestel geeft inderdaad geen frietgeur in huis en is bovendien zeer veilig voor rondlopende kindjes. Het is zeer handig en makkelijk in gebruik/ schoon te maken.
Wij zijn fan!

Pluspunten

• geen geur
  • gezond
  • smaak
  • makkelijk in reiniging en gebruik

Minpunten

• niet geschikt voor hele grote gezinnen/groepen

Cinderella 13-10-2016

Gezond frieten bakken en zoveel meer

De airfryer verbaast qua mogelijkheden: frieten bakken, maar ook vlees bakken, eieren koken/bakken, cake bakken enz.
De kwaliteit van de bereide gerechten verbaast me ook. Ik wilde een Airfryer omdat ik op zoek was naar een gezonder alternatief voor een frietketel, maar ik vreesde dat de frieten en snacks niet zo lekker zouden zijn. Uiteraard proef je wel het verschil, maar het gezondere karakter van de gerechten weegt niet op tegen een iets andere smaak. De frieten zijn immers mooi van kleur en lekker van smaak. Ook snacks laten zich makkelijk bereiden.
Ik was vooral erg verbaasd over de kwaliteit van het gebakken vlees. Zowel mager vlees (varkenshaasje) als gehakt bakken er schitterend in. Een krokante bruine kost, maar mals en sappig vanbinnen.
Het enige nadeel vind ik dat dit model te klein is. Voor een gezin van 4 moet je meerdere keren friet en/of snacks bakken en dan duurt het best lang (in vergelijking met een frietketel) voor iedereen aan het eten is.
Een stuk vlees voor 4 personen krijg je er dan weer wel perfect in.
De handleiding bij het apparaat is wel vrij beperkt en mag zeker iets uitgebreider zijn. Als je een cake wil bakken, moet die vorm dan nog ergens in worden gezet of mag die dan gewoon op de bodem van de Airfryer staan? Mag er bakpapier of aluminiumfolie in? Zo'n zaken zouden zeker aan bod mogen komen.

Pluspunten

• Lekkere gezonde frietjes
  • Bruin gebakken, maar sappig en mals vlees
  • Mooi design
  • Kortere baktijd voor bv. vlees

Minpunten

• te klein voor een gezin van 4 personen
  • Lange baktijd vr friet (vergeleken met frietketel)
  • Duur

Fien 12-10-2016

gezond en praktisch frituren en bakken, kleine inhoud

Eerst hebben we er enkel diepvriesfrietjes en frikandellen in gemaakt. Een half mandje frietjes, 10 minuutjes op 180 graden, dan de frikandellen erbij en dan nog 10 minuutjes op 200 graden. En het viel verrassend goed mee. De geur was beperkt, de frietjes zijn knapperig en lekker, de frikandellen zien er anders uit (ze blijven bleker en niet gelijkmatig gebruind), maar ze zijn lekker! De dochters waren heel erg enthousiast.
De airfryer is ook ideaal om broodjes af te bakken, dit gaat heerlijk snel, geen tijd meer nodig om je oven voor te verwarmen.
En wat ik ook een onverwacht pluspunt vind, is dat ik er zelfs gezonder door ga eten. Omdat het zo snel gaat, maak ik al gauw eens een ovenschotel met groentjes voor mijzelf, de airfryer is perfect voor kleinere porties en alles is erg snel klaar.
Enige minpunt dat ik voorlopig zie is de beperkte inhoud. 800 gram is voldoende voor frietjes en frikandellen voor mij en de dochters, maar als mijn man thuis is zal dit niet volstaan. Dus dan moeten we twee ladingen bakken, wat toch een behoorlijke wachttijd is tussen twee borden frietjes, of waardoor we in shiften moeten eten.
voor een gezin met meer dan twee personen zou ik dan ook de XL versie aanraden.

Pluspunten

• gezond
  • praktisch
  • gebruiks- en onderhoudsvriendelijk
  • niet enkel frituren maar ook bakken
  • snel klaar

Minpunten

• te kleine inhoud voor een gezin van 4 personen

Ingerit 10-10-2016

Goede alternatief voor gewone oven

Ik ben er wel redelijk tevreden over.
Is te klein voor ons (2 volwassenen en 2 kinderen (7 en 10) om er een volledige maaltijd in klaar te maken, dat vind ik minder. Maar wel groot genoeg om er frietjes of vlees/vis klaar te maken.

Tot nu toe hebben wij volgende getest:
* verse frietjes - lekker, smaken zoals in de oven klaargemaaktje frietjes (zo maakten wij frieten voor Airfryer, wij hebben geen fritpan) maar knapperiger; 1 lepel olijfolie gebruikt
* kaaskroketten (diepvries) - lekker. Wel bleekjes van kleur, moet nog juiste temp-tijd instellingen vinden
* loempia (diepvries) - gewoon lekker
* kippenboutjes - lekker knapperig en zonder toegevoegde vetstof; wat zout en knoflookpoeder bijgedaan
* eitjes in muffinvormpjes - een gebakken ei kan ik met mijn Airfryer niet maken zonder extra's aan te schaffen maar een eitje in siliconen muffinvormpje is ook snel klaar en kindjes vonden het zelfs lekkerder ;)
* vissticks (diepvries) - lekker, knapperig
* wortelcake - mijn kleine springvorm kan er juist in en heb op deze manier 2 wortelcakes gemaakt. Baktijd was even zoeken en ook temperatuur maar de cakes zijn lekker en goed gebakken.
* muffins - voor 4 muffins mijn oven opzetten zou onnozel zijn. Airfryer is daarvoor perfect. En de muffins zijn in no time klaar, goed gebakken (op 200 graden, ongeveer 10 minuten).

Al bij al vind ik dat de Airfryer een goede alternatief is voor de gewone oven voor iemand die er geen heeft of naast gewone oven voor kleine hoeveelheden.
Cake zal ik meestal in de gewone oven bakken denk ik, maar als ik eens goesting heb in iets lekkers en ik maar een beetje wil bakken - 4 muffins kunnen perfect in Airfryer maar daarvoor zou ik mijn oven niet opzetten.
Zelfde voor 4 kippenboutjes etc.

Afwassen gaat gemakkelijk - alles (behalve een rooster na) mag gewoon in de afwasmachine.

Pluspunten

• gemakkelijk schoon te maken
  • gezonder dan frituren
  • vervangt gewone oven (kleine hoeveelheden)
  • kan voor veel dingen gebruikt worden

Minpunten

• prijs
  • te klein voor volledige maaltijd voor 4

karinpiens 10-10-2016

gezond frituren

Ik was zeer benieuwd naar het resultaat van deze fryer. De verse frieten die ik bakte waren zeer lekker van smaak, maar mochten iets krokanter zijn. Denk wel dat dit op te lossen is met het aanpassen van de baktijd en temperatuur. Diepvriesfrieten zijn wel zeer lekker en krokant en vooral niet vettig. Ook allerhande hapjes zoals loempia en nuggets e.d. zijn er zeer lekker en luchtig krokant in. Ook afbakbroodjes zijn hier beter in klaargemaakt dan de klassieke oven. Er is weinig geurhinder en heel gebruiksvriendelijk.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk

Minpunten

• maakt wat lawaai

Avvae 09-10-2016

Gezond, snel, eenvoudig en lekker koken!

Wij zijn behoorlijk overtuigd geraakt van de airfryer. We hebben allerlei receptjes uitgeprobeerd, vooral hoofdgerechten, maar ook al eens een dessertje.

Wij geven de voorkeur aan verse en gezonde producten, dus hebben we de airfryer nog niet uitgeprobeerd op diepvriesproducten en hapjes. Maar om voor drie personen een volledige maaltijd te bereiden, is de airfryer toch zeer geschikt. Ik raad hem zeker ook aan alleenstaande vrienden aan! Je doet de nodige voorbereidingen en de airfryer doet de rest! Je hoeft er niet bij te blijven - wat ik toch een enorm voordeel vind. Vlees, kip en vis komen er lekker uit, en ook de groenten die ik tot nu toe heb bereid zijn best lekker. De aardappelen scoren ook zeer goed! Er is een app met receptjes en baktijden, wat het heel eenvoudig maakt om de airfryer te gebruiken. Ook op de website van Philips vind je heel wat snelle en eenvoudige recepten.

Ook wat onderhoud betreft, ben ik helemaal overtuigd. Ik zet er wat water in met een beetje afwasmiddel en na het eten was je de airfryer snel uit. Als ik kook met de airfryer heb ik meer tijd... voor het huishouden, maar vooral ook voor mijn gezin. Dus ja, ik ben overtuigd! Koken gaat veel eenvoudiger, niet noodzakelijk sneller, maar als je andere dingen kan doen terwijl het eten wordt bereid, dan maakt dat niet echt uit. Je kan een aantal zaken ook al de avond voordien voorbereiden, zodat je uiteindelijk toch vrij snel een maaltijd op tafel kan zetten. En vooral... een gezonde maaltijd: met verse producten én heel weinig vetstof. Ook ons zoontje van 21 maanden smult lekker mee. Zonder schuldgevoel zet ik hem lekkere aardappeltjes of frietjes voor! Dat alleen al vind ik een enorme meerwaarde!

Pluspunten

• Snel en eenvoudig
  • Tijdwinst
  • Gezonde en volledige maaltijden
  • Weinig vetstoffen

Minpunten

• niet echt geschikt voor grote gezinnen

CynthiaV 08-10-2016

Aanrader!

Eerst wat onhandig gestart, wist niet goed hoe ermee aan de slag te gaan handleiding is niet erg duidelijk. Uiteindelijk was er niets aan :-) Geen of toch bijna geen geurtjes! Pommetjes mooi goudbruin en lekker krokant. Loempia, eerst even zoeken hoeveel min, is nergens terug te vinden. Was zeker ok, maar mocht iets krokanter. Fishticks ook even zelf zoeken hoeveel min. Maar waren wel super en niet vet! Waarschijnlijk gaan baktijden beter in te schatten zijn, hoe langer je het toestel gebruikt... Toestel is wel redelijk zwaar en maakt tijdens werking nogal wat lawaai wat een beetje storend is als je in de keuken eet. Maar dit weegt niet op tegen de voordelen! Wij zijn zeker fan! Ik zou hem zeker aanraden.

Pluspunten

• Geen geurtjes
  • Gemakkelijk te gebruiken
  • Geen gedoe met olie of vet

Minpunten

• Nogal zwaar en maakt veel lawaai
  • Baktijden even zoeken

Katrien PD 07-10-2016

Goed product, gemakkelijk in gebruik

Het is makkelijk in gebruik, snel op temperatuur.
Gezond koken. Alles snel klaar.
Geen vieze luchtjes in huis enkel de geur van je gerecht zelf.
Makkelijk in onderhoud, mandje kan in vaatwas!

Pluspunten

• Snel op temperatuur
  • Gezond

Minpunten

• Groot om op te bergen
  • Moeilijk om weerstand te reinigen

bajatzu 06-10-2016

Tijd om gezond en lekker eten te maken

Wij hadden geen friteuse en dachten deze Airfryer aan te schaffen daarvoor. Maar ik schrok me rot dat dit toestel zo veel meer kan dan enkel frietjes bakken. Muffins, gevulde tomaten, kabeljauw, verse mais,.... en dat allemaal met amper of geen vetstoffen.
Ik vind het enkel jammer dat de accessoires apart moeten aangekocht worden en die niet standaard bij het toestel zitten.

Pluspunten

• amper of geen vetstof nodig
  • makkelijk
  • mag in de vaatwas
  • geen geurhinder

Minpunten

• de Vida is ideaal voor 2 volwassen en 1 kind
  • de accessoires die er niet standaard bij zitten

Bamse2 04-10-2016

toestel dat doet wat het belooft

Ikzelf ben super tevreden van het toestel en gebruik het ondertussen dagelijks! Wat een zaligheid als fulltime werkende mama. Ik kan een gezonde maaltijd op tafel toveren zonder achter de potten te moeten blijven staan. Ik kan, terwijl het vlees en de aardappeltjes bakken, mijn kindjes in bad steken!

Hier is er dus al van alles mee gemaakt: frietjes uiteraard, maar ook vissticks, kipfilet, braadworst, kippenburgers, een gehaktbroodje en aardappeltjes in alle mogelijke vormen. Alles komt er perfect gebakken uit. Gaar en zacht vanbinnen, knapperig krokant aan de buitenzijde. En dat zonder vetstof! Ik ben fan!

Enig minpuntje is dat het toestel niet geschikt is om "snel" frieten te bakken voor grote gezelschappen.

Pluspunten

• geen vetstof nodig
  • frietjes zijn krokant en bruin
  • gehaktbrood heeft mooi krokante korst
  • frituursnacks springen niet open
  • handenvrij koken

Minpunten

• niet geschikt voor grote gezelschappen

Saskaya 02-10-2016

Aanwinst voor elke keuken

Wat een verrassing: een keukentoestel dat effectief doet wat het belooft! Knapperige frietjes zonder olie, geen storende geurtjes in huis en een mooi toestel op het aanrecht dat makkelijk weer schoon te maken is. Top!

Pluspunten

• geen storende geur
  • niet vettig
  • grztis app
  • veelzijdig apparaat

Minpunten

• niet goedkoop

Sarah 29-09-2016

Gezond & Lekker

Roosteren, grillen, bakken, enz. alles zonder toevoeging van olie en/of boter. Lekker krokant, en het smaakverschil tussen met of zonder olie/boter is heel klein. Indien machine 'koud' staat, duurt het gaarproces langer dan aangegeven.

Pluspunten

• Lekker van smaak.
  • Mooi design.
  • Heel divers product (roosteren, grillen, bakken)

Minpunten

• Machine koud? Gaartijd vermenigvuldigen.
  • Kan 'te lawaaierig' bevonden worden.

Evy 29-09-2016

Gezond en sterk alternatief voor frituurpan

Maakt het mogelijk om zelf frietjes te bakken zonder het vet en de geuren van een frituurpan, en met een pak minder vet! Zeker lekkere krokante frietjes! Het volume mocht groter, met een 4tal stevige eters is het krap...

Pluspunten

• Beperkte geur
  • Veiligheid
  • Minder vet
  • Gezonder

Minpunten

• Klein

Marjan 28-09-2016

een verademing in gezond bakken

Gezond bakken zonder nare geurtjes, vieze bakplaten, ...
Het is een blijvertje in onze keuken. Jammer is dat de baktijd iets langer uitvalt dan bv bij een frietketel. Maar het is wel sneller klaar dan in een traditionele oven. Alles gaat erin: aardappelen, vlees, groenten,... En alles zonder extra vetstof.
Het mandje valt ook wel klein uit, bv 800 gram frietjes is wel weinig voor een gezin dat bestaat uit bourgondiërs.

Pluspunten

• gezond bakken
  • mooi design
  • geen nare geurtjes
  • hoeft niet voorverwarmd te worden
  • snel uit te poetsen, gaat in de vaatwas

Minpunten

• klein mandje
  • lange baktijd