SEB AH980800

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 51 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de SEB AH980800 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Tine 11-08-2016

Heel gemakkelijk te hanteren

Geschreven voor: SEB AH980800

Ik vind dit een heel gemakkelijk toestel om frietjes en andere bereidingen in te maken. Met de handige app worden de kookinstructies bovendien rechtstreeks naar het toestel gestuurd, zodat je altijd de juiste kooktijd hebt. Het enige nadeel vind ik de grootte van het toestel. Het is nogal onhanding om het permanent in de keuken te laten staan. Je moet er ook goed op letten dat de draaiarm goed bevestigd is, want anders mislukt je gerecht, ik spreek uit ervaring! Bovendien kan je er geen verse kroketten in maken: die worden gewoon platgewalst. Maar lekkere frietjes, rijstgerechten en scampi's!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Geen onaangename geuren
  • Gezonder dan frituren

Minpunten

• grootte van het toestel

BlackWid0w 06-08-2016

Ruimte voor verbetering

Geschreven voor: SEB AH980800

Had er voor die prijs veel meer van verwacht! Frieten pas na de derde keer echt gelukt. Maaltijden zijn ook zoekwerk, zeker als je het één of het ander wil veranderen, omdat je iets niet in huis hebt of niet lust. Je kan er zeker niet alles in bereiden dat je in de frietpot zou bereiden, bv. kroketten & bitterballen waren een ramp. Ik zal het hoofdzakelijk gebruiken als te dure, maar gezonde manier om frietjes te maken. Wel positief is dat de kinderen (12+) nu ook frietjes kunnen maken. Het toestel is ook makkelijk te reinigen.

Elle 05-08-2016

Redelijk toestel

Geschreven voor: SEB AH980800

Het toestel is vrij esthetisch dus kan gerust blijven uitstaan in de keuken bij veelvuldig gebruik. De app is echter geen toegevoegde waarde. Er staan niet bijzonder veel recepten in en diegene die erin staan zijn even gemakkelijk in de pan te maken.
Voor het maken van frieten daarentegen is het toestel wel uitstekend. De smaak is dezelfde als kwamen ze uit een frietpot en gezien je bij diepvriesfrieten zelf helemaal geen olie moet gebruiken, zijn de frieten beduidend minder vet.

Tim1985 05-08-2016

Kookgenot in 1 pot

Geschreven voor: SEB AH980800

Heel praktisch, eenvoudig onderhoud, geen onaangename geurtjes in huis, supergezond... Kortom, een echte aanrader !!

inge 04-08-2016

Goed toestel

Geschreven voor: SEB AH980800

Best tevreden van juist de prijs vind ik te duur naar het product. Het is een andere manier van koken maar best wel lekker en gezonder.

Esvee 04-08-2016

niet tevreden

Geschreven voor: SEB AH980800

Ik heb de Seb Actifry smart XL kunnen testen en ben niet tevreden over het resultaat. Ik ben voorstander van dunne frietjes en deze kan je jammer genoeg niet maken want dan krijg je als resultaat dat er een deel donkerbruin gebakken is, een deel goudbruin en een deel is nog zo plat dat het vies is om op te eten. Je kan ook maximum 1kg per keer maken en de bereidingstijd bedraagt minimum 20 minuten. De overige gerechten die ik getest heb zijn vrij lekker, maar het neemt allemaal vrij veel tijd in beslag en de porties blijven al bij al vrij beperkt. ik ga terug over op mijn vroegere manier van klaarmaken en bereiden. Voor de voorstanders, de bijbehorende App is zeker en vast een pluspunt. Soms is het handig om de menghaak te kunnen verwijderen nadat het gerecht klaar is, dit is wel vrij moeilijk omdat deze enorm warm heeft.

Rob Eyckmans 03-08-2016

Lekker, makkelijk en gezond

Geschreven voor: SEB AH980800

Super lekker, eenvoudig in gebruik. Aan te raden met de app op je smartphone te gebruiken. Lekkere knapperige frietjes en bovendien niet vettig! Of kippenblokjes snel klaar!
Makkelijk in onderhoud. Gewoon in de vaatwasser of in de gootsteen en klaar. Enig nadeel, nogal groot die XL. Maar dit weegt niet op tegen het gebruiksgemak en het lekkere eten. Ik ga niet meer frituren! Vanaf nu de Actifry!!!

VaDu 02-08-2016

Actifry - positief verrast

Geschreven voor: SEB AH980800

Ik had de mogelijkheid de Actifry te testen gedurende een maand en was toch wel positief verrast. Frietjes zijn niet zoals wanneer je ze in de frituur haalt, maar ze zijn toch wel lekker en knapperig en veel minder vet! Gehaktballen zijn ook handig om in de Actifry te maken en zijn lekker sappig. Het is wel even wennen aan deze manier van koken, maar ik ben er vrij zeker van dat je er lekkere gerechten mee kan bereiden. Ik probeerde ook de ratatouille, maar ajuin was aangebrand.. Het probleem is dat sommige groenten snel aanbranden en dit is iets waar in de app geen rekening mee gehouden wordt (je kan de Actifry op elk moment openen om ingrediënten toe te voegen). Ook is het niet makkelijk te weten hoe groenten te snijden voor ze te bakken, maar toch komt dit volgens mij in orde als je het toestel voldoende gebruikt. De app is echter niet echt een meerwaarde qua recepten (zeer weinig en niet voldoende duidelijk). Wat wel makkelijk is in sommige gevallen is dat je niet in de keuken dient te blijven tijdens het koken: het toestel is zeer zelfstandig en je telefoon geeft een sein wanneer je gerecht klaar is of iets dient toegevoegd te worden (voor zover in de app vermeld). Het geluid van het toestel stoort wel iets of wat en er blijft niet zoveel plaats over in de vaatwasser wanneer de onderdelen erin zitten. Ook was de roerstang niet proper na de ratatouille (het is nu ook niet moeilijk dit zelf te reinigen).

Birgit 02-08-2016

leve vetvrij koken!

snel opgewarmd

voldoende groot

geen hinderlijke rook

werkelijk alles past in de vaatwas

koken zonder dat je in de buurt moet blijven, moet roeren

hij maakt echt niet zoveel lawaai (vind het geluid best aangenaam)

echt wel bijna geen vetstof nodig (soms gebruik je zelfs per ongeluk te veel)

heb het gevoel dat de sluiting niet heel stevig is

hij is best wel groot om te plaatsen

de handleiding zou iets uitgebreider mogen en ook de app vind ik niet heel duidelijk, een basis receptenboekje was ook niet slecht geweest

Hij is niet echt zuinig in verbruik (maar dat is een friteuse ook niet...)

Een toestel dat, in tegenstelling tot wat ik eerst dacht, veel meer kan dan wat je aanvankelijk zou denken. Ik nam uitgebreid de test om mijn nieuwe Acitfry wat beter te leren kennen, 7 days of Actifry exploring!
!

lindatje1977 01-08-2016

Gezonde frietjes

positieve punten:
- veel onderhoudsvriendelijker dan een gewone frituurpan.
- handige app
- gezondere frietjes dan bij een gewone frituurpan
- veelzijdig toestel
- geen onaangename frietgeuren in huis

negatieve punten:
- weinig recepten in de app spreken ons aan.
- duur toestel
- frietjes worden sneller slap en zijn taaier dan uit een gewone frituurpan
- niet alles kan gegaard worden zoals in een gewone frituurpan (vb. kroketten)
- neemt veel plaats in de kast

Voor ons biedt het toestel niet de meerwaarde wat we er van verwacht hadden gezien de dure aankoopprijs. We vinden de prijs vrij duur gezien we enkel een positieve ervaring hebben met de frietjes.

Davke 01-08-2016

Lekker en gezond

Geschreven voor: SEB AH980800

Ik heb eerst verse frietjes gemaakt en met een beetje olie heb je een lekker en gezond resultaat. Ook heb ik van de recepten gemaakt in de app en dit was lekker. Persoonlijk vind ik de app niet echt een meerwaarde. Het toestel is mooi maar neemt veel plaats in beslag. Een andere plus punt vind ik het doorschijnend venster.Je hebt ook geen last meer van een vervelend geur achteraf. Een min puntje vind ik het geluid, het maakt best wel wat lawaai. Het snoer had ook iets langer mogen zijn.

Bertsa 30-07-2016

Seb smart actifry

Geschreven voor: SEB AH980800

Na drie weken gebruik van de actifry enkele bedenkingen. Het toestel ziet er heel futuristisch uit en past wel in de 'moderne keuken'
Ik heb vis bereid die er perfect gaar uit kwam. Lekker van smaak, mooi uitzicht en zonder geur in mijn keuken. Voorgekookte krieltjes gekocht en die waren superlekker van smaak na het bakken in de actifry.
De voorgebakken diepvriesfrieten vond ikzelf niet echt lekker. De kinderen vonden ze wel lekker. 25 minuten bakken vond ik nog meevallen. Ondertussen kan je de rest van de maaltijd klassiek bereiden.

Maar ... Schoonmaken viel tegen. De plastic 'draaier' was heel moeilijk schoon te maken.
De vaatwas zit heel snel vol als je zowel het deksels als de 'pan' wilt afwassen.
De prijs voor dit toestel vind ik aan de hoge kant. De handleiding is héél summier, en enkel met tekeningen, geen tekst.
Een receptenboek zit er niet bij. (wel via een app op de smartphone) In het begin is het echt wel zoeken wat de mogelijkheden zijn.

tigit 30-07-2016

goed, maar toch niet dat

Geschreven voor: SEB AH980800

Leuk toestel, maar voor ons geen blijver. Het eten is gezonder, maar valt niet te vergelijken met een friteuse. Werken met de app is wennen, en voor ons is de app te beperkt. Het toestel is ook extreem duur, té duur naar onze mening.

Saske 29-07-2016

Geen bakluchtjes meer

Geschreven voor: SEB AH980800

Je hele huis en kleding ruikt tenminste niet naar frietvet wanneer ze je hierin bakt! En de kids vonden de frietjes lekker! Het is ook handig dat je er niet moet bij blijven staan, het toestel en de app doen eigenlijk alles voor jou...De app is in het begin een beetje zoeken en proberen, maar eens je er mee weg bent, is hij gemakkelijk in gebruik. Ik ga nog meer op ontdekking met de receptjes!

SVN 29-07-2016

gezond en lekker

Geschreven voor: SEB AH980800

Toch even moeilijk om het toestel te leren kennen, geen gemakkelijke overschakeling. Al doende reeds verschillende zaken geprobeerd en ook in geslaagd! De app lukte spijtig genoeg niet om te installeren.
Vermoedelijk duurt het even voor je alle mogelijkheden van het toestel kent?
Heel gemakkelijk in onderhoud, lekker en gezond!

Marina 29-07-2016

Gezonde aanrader

Geschreven voor: SEB AH980800

Het is een aanrader, maar voor ons gezin (3 personen) wat te groot.
Eten is lekker, knapperig en vetarm.
Vraagt enige oefening maar eens je het gewoon bent is het fijn om werken.
Gemakkelijk in onderhoud.

natlietjah 29-07-2016

Voor degenen die van technologie houden...

Geschreven voor: SEB AH980800

De Seb actifry spreekt tot de verbeelding en gaat mee met zijn tijd. Soms een beetje té vind ik zelf.
Je kan het toestel via een app verbinden met je gsm en zo via bluetooth het toestel bedienen, recepten starten etc.
Dit klinkt erg handig, maar dan moet het ook werken. Niet alle gsm's zijn compatibel dus let hier op!

Ik was al bekend met de Airfryer van Philips dus dan vergelijk je toch automatisch. Het Xl formaat van de Seb is een verademing, er kan lekker veel tegelijk in.
Ook het schoonmaken verloopt best soepel, een paar klikken en de stukken kunnen zo de afwasmachine in.
Verder neig ik toch eerder naar de Airfryer dan naar de Actifry. Ok, je moet niet tussendoor schudden omdat er zo'n menghaak doorheen gaat maar die maakt ook je kookwaren een beetje "stuk" soms, wat jammer is.

Verder gebruikte ik bij de Airfryer niks van vetstof, waarbij het bij deze seb toch een lepeltje is. Dat is nog steeds superweinig maar toch.

Gemengde gevoelens dus al bij al. Als je nog geen gelijkaardig toestel hebt en je bent gek van technologie en wil wel wat uitgeven dan is dit een goede aankoop voor jou. Hou je het liever iets simpeler dan zijn er misschien toch andere toestellen op de markt die beter aansluiten bij je kookbehoefte.

TijlH 28-07-2016

gezondheid vs smaak

Geschreven voor: SEB AH980800

Ik eet ontzettend graag frietjes maar die zijn natuurlijk niet gezond dus was ik op zoek naar een gezond alternatief.
In de actifry heb ik zowel verse als diepvriesfriet klaar gemaakt en ze zijn niet slecht maar zeker niet gelijk aan een frietpotfriet.
Ze zijn een stuk droger.
Dit toestel is natuurlijk meer dan een frietpot en daar is net waar hij punten scoort.
Via de app kun je héél makkelijk zaken klaar maken.
Alles staat stap voor stap mooi uitgelegd en met een druk op de startknop heb je in een wip een lekker gerechtje.
Ook het schoonmaken is een dikke plus.
Alles kan gewoon in de vaatwas en is heel makkelijk demonteerbaar.
Het toestel ziet er ook gewoon erg mooi uit.
Een nadeel vond ik wel dat de menger van het toestel vaak je eten breekt.
3-4% van de frietjes werden tot pulp gemaakt.
De prijs vind ik ook erg hoog voor dit toestel en zeker als je dan ziet als je coaching wil dat je nog eens bij moet betalen.
Het toestel is ook best zwaar als je het telkens in de kast op wil bergen.

Gwenn 28-07-2016

Gezonder alternatief

Geschreven voor: SEB AH980800

Ik heb de Actifry sinds een paar weken getest. Over het algemeen ben ik er zeer positief over. Het is zeer leuk om te experimenteren met het toestel, je kan er echt heel wat verschillende dingen mee maken (vis, aardappelen, groenten, vlees, dessert …). De recepten zijn duidelijk uitgelegd via de app. Eveneens heb ik reeds enkele diepvriesproducten getest. Loempia’s, partysnacks, … zijn heel lekker en krokant. De diepvriesfrietjes krijg ik echter niet krokant. Misschien gebruik ik de verkeerde of heb ik er te veel in gedaan… Nog even proberen.

De bluetooth functie is een leuk gadget, niet noodzakelijk.

Positief: weinig vetstof, geen geurtjes, vaatwasbestendig, leuke receptjes…
Negatief: groot, kostprijs

Goed alternatief voor een gewone friteuse.

solidguy 28-07-2016

goed maar met ruimte voor verbetering

Geschreven voor: SEB AH980800

de app ziet er mooi en gebruiksvriendelijk uit, toch zit hier de grootste kans op verbetering in.
-de recepten zijn altijd op 4 of 6 personen, wij zijn met 2 en nu moet ik altijd gokken hoelang hij op moet staan...
-diepvriesfrietjes of dergelijke vind je geen baktijden van terug.
-de maaltijden lijken helemaal niet op de foto van het gerecht
de actifry zelf is wel wat groter dan voorzien maar heeft wel enkele voordelen; -geen frietvet lucht, -je moet er niet bij blijven, -minder vettig, -e.d.
de frietjes die je er mee bakt zijn lekker en ook krokant maar wel een beetje droger (vergelijk met ovengebakte friet)
kroketten, bitterballen en andere zachte dingen worden wel verplet (sommige halen de draaiarm er uit om dit te vermijden maar heb dit zelf nog niet getest)
De recepten die je er voor de rest mee kan maken zijn makkelijk te doen, heb wel nog niets ondervonden waarom de smart zoveel beter is; aanpassing draaisnelheid of warmte is me nog niets van opgevallen
Bijna alles kan in de vaatwas. krijg het wel niet goed proper in de vaatwas dus was het nu met de hand af.

elfi mibe 27-07-2016

getest via 'the insiders'

Geschreven voor: SEB AH980800

Ik gebruik het toestel sedert enkele weken en mag dit testen via 'the insiders'.
Voordelen:
- gemakkelijke en snelle bereidingen
- handige app met recepten
- onderdelen mogen in de vaatwasser
Nadelen:
- kort snoer
- groot in omvang dus je hebt veel plaats nodig in je keuken
- kostprijs
Ik heb er lekkere maaltijden mee bereid. Het vlees was wel taai doch eenmaal je het door hebt, kan je zelf 'spelen' met de bereidingstijden. Ik heb er diepvriesfrietjes mee klaargemaakt. Indien je frietjes neemt, speciaal voor airfryer, waren ze heel knapperig. Gewone frietjes waren aan de platte kant. Frituurhapjes waren verrassend krokant daarentegen!
Is het de moeite waard? Voor- en nadelen tegen elkaar opgewogen, naar mijn mening niet! De kostprijs is te duur voor wat je krijgt in de plaats.
De bluetooth op het toestel is ook geen meerwaarde!

Caroline 27-07-2016

Volop experimenteren ... met enkele minpunten

Geschreven voor: SEB AH980800

Het is zeer leuk om te experimenteren met het toestel, je kan er echt heel wat verschillende dingen mee maken (aardappelen, groenten, vlees, dessert …). Je vindt heel wat recepten op de applicatie. Zo heb ik heerlijke crumble met appeltjes gemaakt. De frietjes zijn verrassend lekker van smaak. De meeste frietjes zijn heerlijk krokant, jammer genoeg wordt een deel van de frietjes tot puree gereduceerd door het draaiend element.
De uitneembare kom krijg je gemakkelijk proper, de basis is moeilijker om netjes te houden. Het lijkt onvermijdelijk dat er stukjes eten in terechtkomen.
Het gebruiksgemak is zeer hoog, er zijn amper knoppen aan het toestel. Je kan enkel de tijd aanpassen. Daardoor lijkt het toestel soms te hard te werken waardoor sommige delen van het eten aanbakken (bijvoorbeeld bij bolognaisesaus).
Het toestel maakt redelijk veel lawaai, het is niet zo aangenaam als je een open keuken hebt.
De bluetooth functie is in mijn ogen een beetje overbodig, ik heb er geen gebruik van gemaakt.
Kortom: ik vind het fijn om met het toestel te experimenteren, maar er zijn in mijn ogen een aantal minpunten aan het toestel.

Melina 27-07-2016

Goed product

Geschreven voor: SEB AH980800

Op zich tevreden met het product. Alle zaken die je normaal gezien in de frietpot klaarmaakt kan je nu op een gezonde manier bereiden. Het is ook gemakkelijk uit te kuisen, geen gedoe meer met al dat plakkerige frietvet. Daarnaast kan je ook andere gerechten er in bereiden zoals vlees, vis en groenten. Dit vind ik dus zeker ook een pluspunt.
De Actifry op zich vind ik wel redelijk groot, niet zo evident om op te bergen of plaats te maken op het aanrecht als je geen grote keuken hebt. Daarnaast waren mijn man en ik ook niet echt fan van de app, deze werkt niet goed op onze gsm. Ook vonden we niet zoveel recepten. Als je op het internet zoekt vind je veel zaken in het Frans, maar weinig uitleg in het Nederlands. Dit vind ik dus wel een minpunt.

Pieter 27-07-2016

Beter dan verwacht

Geschreven voor: SEB AH980800

De smaak van de frieten is veel beter dan verwacht, zelfs weinig verschil in smaak met de frieten uit een gewone frituurketel. Het apparaat ziet er heel stijlvol uit en heeft tal van mogelijkheden. Via de app bedien je de actifry smart xl en daarin staat ook het stappenplan voor de gerechten klaar te maken. Het kan dus wel nadelig zijn voor mensen zonder smartphone of tablet.

Stijn 27-07-2016

NIEUWE ontdekking

Geschreven voor: SEB AH980800

Super om met dit toestel te bakken en bereiden. Lepeltje olie en het toestel activeren en klaar. Alleen jammer dat het een beetje geluid maakt zoals een haardroger.