Philips Viva Collection HD9621

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 152 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Viva Collection HD9621 op Kieskeurig.be.

Gangsterbabe 31-05-2017

Super snelle, compacte Airfryer!!!

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

Ik heb de analoge airfryer (HD9621/90) getest en ik vind hem SUPER! De Airfryer lijkt klein maar er kan toch 800 gram in.
Ik had een oude van een ander merk die aan vervanging toe was en deze is super, had ik maar eerder geswitcht .
De Airfryer ViVa Turbostar hoef je niet voor te verwarmen en is super snel op temperatuur. Heerlijke knapperige kroketten in 10 min. klaar. (ik gebruik wel de oven-kroketten)
In de bak passen makkelijk 2 zakjes krieltjes van 450 gram (900 gram) Lekker kruiden en klein schepje olie, even roeren en ik heb ze 2 x 10 minuten gebakken op 180 graden. Ondanks dat er staat, je hoeft niet tussendoor te schudden heb ik toch tussendoor alles even omgeschud. En ze waren heerlijk.
Ik heb verschillende frieten geprobeerd, speciale airfryer frites zijn heerlijk, lekker knapperig en helemaal geen vet/olie erbij gedaan. Wel heb ik een paar minuutjes extra gedaan als wat er op de verpakking stond. De verse frites uit de koeling gaan ook prima. Even in een kom gedaan en een klein schepje vet, wederom 2 x 10 min. en even schudden. Lekker genieten.
Snacks bakken gaat super, wel even kijken wat voor soort je koopt, Eindelijk waren mijn bamischijven knapperig en de kaassoufles mooi bruin. Oven fricandellen zijn hier favoriet, heerlijk. Kroketten en bitterballen zijn supersnel klaar.

De Airfryer maakt minder "herrie" als mijn oude, is sneller en ruikt minder, TOP!

Schoonmaken gaan goed, bij het bakken van frites is die bijna niet vuil/vet. Snel omspoelen en hij kan de kast weer in.
Alle bakonderdelen kunnen ook de vaatwasser in.

Wat ik een nadeel vind is dat het snoer maar 0.8 meter is en dat is net aan hier, want ik zet hem het liefst op mijn kookplaat.
Bovenkant van AF is tijdens bakken cool maar de zijkanten zijn wel warm.

Als ik nog een keer een Airfryer zou kopen zou ik toch voor een digitale gaan, want nu is het een beetje moeilijk te zien of je nu 8 of 10 minuten op de klok zet.

Pluspunten

• Snel
  • compact
  • bijna geen geurtjes
  • makkelijk schoon te maken
  • niet meer voor verwarmen

Minpunten

• kort snoer

Harald 24-12-2016

Mooi compact

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

Tweede airfryer in huis gehaald; nu kan de frituurpan echt het huis uit. Naast de XL Airfryer nu ook deze Airfryer Viva voor de snacks. Vernieuwd systeem voor het mandje, schoonmaken nog makkelijker.

Pluspunten

• compact
  • makkelijk schoonmaken
  • snel

Minpunten

• geen aan/uit knop
  • tijd minder nauwkeurig

DenEnPen 10-06-2017

Fantastisch apparaat!

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

Inmiddels de AF een paar weken in huis en we hebben al heel wat maaltijden en hapjes eruit gegeten! Het 1 wat minder lekker, het andere écht uit de kunst!
Hieronder een opsomming van wat we inmiddels gemaakt hebben (ondanks dat ik 10 dagen plat heb gelegen met mijn rug!) en daarbij het cijfer wat we het gerecht geven!

Brood:
Al 3 jaar bak ik zelf brood. Ik doe dit gewoon in mijn normale oven.
De eerste dag gelijk een wit broodje gebakken in de AF, en ik moet zeggen, ondanks het feit dat het even zoeken is voor de juiste hoeveelheid (mijn brood rees iets te vrolijk en zat binnen 2 minuten tegen het verwarmingselement!) ben ik niet ontevreden! Qua tijd win je er niet heel veel mee t.o. een gewone oven, in de AF toch ook nog zo'n 20 min dus een tijdwinst van zo'n 10/15 min.
Wel vinden we brood kleffer dan uit de normale oven!
Cijfer; 8

Appelflappen;
Heerlijk! Én heel snel! Plakjes bladerdeeg, appel, rozijnen en kaneel. Hoe simpel!
12 min in de AF en smullen! Absoluut een aanrader!
Cijfer; 9

Kip drumsticks;
Wederom een succes! Snel klaar, prachtig mooi van kleur en heerlijk van smaak. Door de snelle bereiding blijft de kip lekker mals van binnen.
Cijfer; 9

Frites;
Normaal gezien snijden wij onze frites zelf en bakken dit in zonnebloemolie. Onze eerste test was dus ook met zelfgemaakte frites. Ondanks de tips (schillen, snijden, wassen, 30 min in water laten staan en daarna goed afdrogen) kregen wij geen knapperige frites... niet voor herhaling vatbaar. De volgende dag hadden we gekookte aardappelen. Aangezien de AF op m'n aanrecht staat bedacht ik me dat we de gekookte en gehalveerde aardappelen best even in de AF een bruin laagje konden geven. En dit werkte prima!
inmiddels ook Airfryer frites van Aviko getest en deze zijn wél heel lekker uit de AF!
Cijfer; 8

Speklapjes:
Mijn man vind niets lekkerder dan uitgebakken speklapjes. In de pan vind ik ze vaak nog erg vet blijven en ik ben dan ook zeer blij met het resultaat uit de AF! Heerlijk uitgebakken spek, krokant en geen druipend vet!!
Cijfer volgens mij man: 10

Snacks:
De goedkoopste frikandellen getest (AH basic) en dit gaat prima! Cijfer: 8

Kroketten (AH basic) klappen open. Cijfer: 6

Vissticks (Iglo) perfect! Cijfer: 9

Bamischijf (Mora) prima te doen (werden niet mooi bruin, wel krokant en goed van smaak) Cijfer: 8

Cake: Echt een aanrader! Zo snel en makkelijk heb ik nog nooit een cake gebakken! Binnen 3 kwartier (inclusief bereidingstijd) wat lekkers bij de koffie! Min weegschaal blijft voorlopig even achter slot en grendel aangezien er deze week al 3 gebakken zijn ;-)

Gekookte eitjes. Gekookte eitjes?! Yep! Ik ben nogal moeilijk met eitjes... het wit mag absoluut niet meer snotterig zijn maar de dooier heb ik het liefst zacht... 8 minuutjes op 160°C en ik had het perfecte eitje!!

Al met al is mijn ervaring tot nu toe zeer positief en blijft hij op mijn aanrecht staan! Ik geef de AF een 9+!

Pluspunten

• Snelle bereidingstijd
  • Gezondere maaltijden
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Verwarmingselement niet makkelijk te reinigen

EvelinaRochaz 08-06-2017

De Philips Airfryer HD9621/90 een innovatie

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

Ik en mijn gezin ervaren de Philips Airfryer HD9621/90 als een kwalitatief en innovatief product.

Wij hebben inmiddels aardappels, borrelhapjes, kip, frites en groenten klaar "gebakt" in de Philips Airfryer.
Ik moet eerlijk bekennen dat wij blij verrast zijn want de smaken zijn nagenoeg gelijk aan het frituren in vet.

Wat echt optimaal is dat onze kinderen nu op een gezonde manier kunnen blijven genieten van een "vette hap".

Met dit product hebben wij veel voordelen in huis gehaald, geen gevaar meer voor de kinderen betreffende hete en
spetterende olie, gezonder eten want minder vet en calorieën en geen onaangename baklucht meer die uren blijft hangen.

De bediening van het apparaat is erg eenvoudig en ook het reinigen verliep soepel.
Verder vind ik het design ook mooi, hij staat prima in onze keuken.

Ik beoordeel De Philips Airfryer HD9621/90 als een uitstekend product, een aanrader!

Pluspunten

• Kwalitatief
  • Innovatief
  • Gezonder
  • Veilig
  • Eenvouding in gebruik

V. Eijk 04-06-2020

Philips airfryer xxl

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

Erg tevreden met de airfryer. Er kan veel in de mand en gebruik ik de airfryer sneller dan de oven en makkelijker schoon te maken.

Airfryer2019 22-01-2020

Niet makkelijk bedienbaar

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

De instelling van graden is zonder bijlichten met telefoon niet af te lezen.
De tijdklok is niet precies.
Ik zou voor een digitale versie gaan als ik zou mogen ruilen zou ik dat meteen doen.

margonda 17-10-2019

lekkere friet

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

losse roosterbodem is onhandig .is wel makkelijk bij schoonmaken ,maar tijdens gebruik ,is dan heet , als je friet er uit gehaald hebt weer moeilijk in te leggen

snoer is te kort voor ons aanrecht, ik moet altijd verlengsnoer gebruiken . is heeel onhandig .

effe uitzetten om inhoud los te schudden is lastig je moet tijdklok dan weer helemaal terugdraaien en opnieuw instellen .

Lucienne 30-09-2019

Beste aankoop ooit

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

Ik stop alles in de air fryer: broccoli 8 minuten, groene asperges 5 minuten, bloemkool. Maar het aller lekkerste is varkensvlees met een vetrandje zoals kassler of buikspek.

JENB 21-09-2018

Omschrijving symbolen

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

Helaas kan ik nergens in de omschrijving(en) van Philips vinden wat de betekenissen zijn van de 6 symbolen boven op de Airfryer ter hoogte van het temperatuur instel wieltje zichtbaar zijn.

Alitjeuh 26-07-2018

Zeer aangenaam product om mee te werken!

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

Heb de airfryer nu al enkele weken en heb deze meermaals gebruikt voor verscheidene dingen in klaar te maken! Altijd zeer goed gelukt! Het is een vlot aangename ervaring! Het toestel is ook eenvoudig om te reinigen! Niet veel geurhinder , in vergelijking met een oven heeft het toestel niet veel warmte af dus ideaal in zomerse temperaturen! Een aangenaam vervang toestel voor de oven! Ik mis ook de friteuse totaal niet! Het oogt ook heel mooi .. dus conclusie! Top toestel een echte aanrader!!

Jaantje 25-07-2018

Fijn apparaat

Heerlijke friet , snack , kippepoten , broodjes
1 nadeel het snoer is aan de korte kant
Bij vorige airfryer was deze langer

Corbotje 12-07-2018

Geen twijfels meer

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

Een heel belangrijk voordeel vind ik de energie besparing ten opzichte van een traditionele oven.Diverse producten bereid en tot volle tevredenheid.

Jacqueline663 01-07-2018

Makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

Veel mensen in mijn omgeving hebben een Airfryer en zijn daar enthousiast over. Ik had mijn twijfels maar ben toch overstag gegaan. Afgelopen week meerdere gerechten in de Airfryer gemaakt en ik ben om.
Het eten is smakelijk en eenvoudig te bereiden.

franst47 17-06-2018

werkt goed

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

bodem rooster is onhandig, gaat makkelijk los

electra snoer is veel te kort . ik moet verlengsnoer gebruiken . niet iedereen heeft overal stopcontacten in keuken . dit is mi verkeerde zuinigheid van ontwerper .

aegier 16-02-2018

zeer goed

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

Ik heb deze nu 14 dagen in mijn bezit daar mijn eerste airfryer steeds een foutmelding aangaf bij het opstarten Geen Philips .Kreeg ik deze aangeboden heb er totaal geen spijt van.

KVG45 20-01-2018

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

Had er eerst geen goed gevoel bij het bereiden van de producten
Maar is 100% mee gevallen mijn frituurpan kan bij de afval.
Geen miskoop geweest van de aankoop van de airfryer

Sigrid83 14-06-2017

Handig in gebruik, duurt wat lang

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

Ik ben zeer tevreden over de airfryer, snel voorverwarmd en alles komt er zo lekker uit. :) alleen is de bereidingstijd lang en met een gezin van 4 is het moeilijk om frietjes te maken omdat we dan te lang op het volgende baksel moeten wachten.

Lique 13-06-2017

Wat een heerlijk apparaat!

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

Wat is dit een heerlijke aanvulling op ons kookhuishouden! Met een gezin die graag experimenteert meteen aan de gang gegaan en al de heerlijkste dingen gemaakt. Van de snelle hap tot brood. Hij is hier niet meer weg te denken!

sharond 12-06-2017

super

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

Wat een superding ! Je kan er veel in klaarmaken, groenten, aardappelen, frietjes .. Daarvoor gebruiken wij het toestel het vaakst en werkt heel goed

Kabes 11-06-2017

Onmisbaar

Geschreven voor: Philips Viva Collection HD9621

Ik ben zeer tevreden over de Philips Airfryer. Hij ziet er niet alleen stijlvol uit, maar zorgt ook voor heerlijk eten!

Het apparaat is gemakkelijk te gebruiken, laat geen vieze geurtjes achter en naar mijn mening veel gezonder dan mijn frituurpan.

Het apparaat is veelzijdig in gebruik. Let bij diepvriesproducten erop dat ze ook geschikt zijn voor de airfryer. Daarnaast zijn er veel lekkere recepten op internet te vinden!

De airfryer is onmisbaar geworden in onze keuken (en de frituurpan is inmiddels de deur uit)!