Philips Viva Collection HD9621 - Reviews

Aantal pannen
Regelbare thermostaat

Beoordeling op basis van 127 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Gangsterbabe 31-05-2017

Super snelle, compacte Airfryer!!!

Ik heb de analoge airfryer (HD9621/90) getest en ik vind hem SUPER! De Airfryer lijkt klein maar er kan toch 800 gram in.
Ik had een oude van een ander merk die aan vervanging toe was en deze is super, had ik maar eerder geswitcht .
De Airfryer ViVa Turbostar hoef je niet voor te verwarmen en is super snel op temperatuur. Heerlijke knapperige kroketten in 10 min. klaar. (ik gebruik wel de oven-kroketten)
In de bak passen makkelijk 2 zakjes krieltjes van 450 gram (900 gram) Lekker kruiden en klein schepje olie, even roeren en ik heb ze 2 x 10 minuten gebakken op 180 graden. Ondanks dat er staat, je hoeft niet tussendoor te schudden heb ik toch tussendoor alles even omgeschud. En ze waren heerlijk.
Ik heb verschillende frieten geprobeerd, speciale airfryer frites zijn heerlijk, lekker knapperig en helemaal geen vet/olie erbij gedaan. Wel heb ik een paar minuutjes extra gedaan als wat er op de verpakking stond. De verse frites uit de koeling gaan ook prima. Even in een kom gedaan en een klein schepje vet, wederom 2 x 10 min. en even schudden. Lekker genieten.
Snacks bakken gaat super, wel even kijken wat voor soort je koopt, Eindelijk waren mijn bamischijven knapperig en de kaassoufles mooi bruin. Oven fricandellen zijn hier favoriet, heerlijk. Kroketten en bitterballen zijn supersnel klaar.

De Airfryer maakt minder "herrie" als mijn oude, is sneller en ruikt minder, TOP!

Schoonmaken gaan goed, bij het bakken van frites is die bijna niet vuil/vet. Snel omspoelen en hij kan de kast weer in.
Alle bakonderdelen kunnen ook de vaatwasser in.

Wat ik een nadeel vind is dat het snoer maar 0.8 meter is en dat is net aan hier, want ik zet hem het liefst op mijn kookplaat.
Bovenkant van AF is tijdens bakken cool maar de zijkanten zijn wel warm.

Als ik nog een keer een Airfryer zou kopen zou ik toch voor een digitale gaan, want nu is het een beetje moeilijk te zien of je nu 8 of 10 minuten op de klok zet.

Pluspunten

• Snel
  • compact
  • bijna geen geurtjes
  • makkelijk schoon te maken
  • niet meer voor verwarmen

Minpunten

• kort snoer

EvelinaRochaz 08-06-2017

De Philips Airfryer HD9621/90 een innovatie

Ik en mijn gezin ervaren de Philips Airfryer HD9621/90 als een kwalitatief en innovatief product.

Wij hebben inmiddels aardappels, borrelhapjes, kip, frites en groenten klaar "gebakt" in de Philips Airfryer.
Ik moet eerlijk bekennen dat wij blij verrast zijn want de smaken zijn nagenoeg gelijk aan het frituren in vet.

Wat echt optimaal is dat onze kinderen nu op een gezonde manier kunnen blijven genieten van een "vette hap".

De bediening van het apparaat is erg eenvoudig en ook het reinigen verliep soepel.
Verder vind ik het design ook mooi, hij staat prima in onze keuken.

Ik beoordeel De Philips Airfryer HD9621/90 als een uitstekend product, een aanrader!

Pluspunten

• Kwalitatief
  • Innovatief
  • Gezonder
  • Veilig
  • Eenvouding in gebruik

Harald 24-12-2016

Mooi compact

Tweede airfryer in huis gehaald; nu kan de frituurpan echt het huis uit. Naast de XL Airfryer nu ook deze Airfryer Viva voor de snacks. Vernieuwd systeem voor het mandje, schoonmaken nog makkelijker.

Pluspunten

• compact
  • makkelijk schoonmaken
  • snel

Minpunten

• geen aan/uit knop
  • tijd minder nauwkeurig

rcpingu95 11-06-2017

mooi design

Philips airfryer heeft een mooi design.

We hebben ook diepvriesfrieten bereid in de airfryer en de frieten waren zeer lekker en ook zonder dan gebakken in olie of frietvet

Pluspunten

• mooi design
  • lekkere frieten die gezonder zijn dan in olie

Minpunten

• prijs

Sunflower19 10-06-2017

Smaakmaker in de keuken

Echt superhandig, en makkelijk in gebruik. Voor bakken, braden, frituren..echt heel goed en heel snel..

• Makkelijk

Sunflower19 10-06-2017

Superhandig en simpel

Een aanwinst in de keuken. Voor bakken, frituren, braden, alles gaat supersimpel. Een kind kan de was doen. Wij zijn er superblij mee....

Doortje 10-06-2017

Eerste kennismaking en later

Zaterdag mocht ik deze friteuze gaan afhalen. Ik wou dit proberen omdat vrienden in de omgeving er zo enthousiat over zijn. Nu weet ik waarom, het is zo veel meer dan een frietpot. Toch ben ik begonnen met het bakken van diepvriesfritten, ze zijn krokant lekker en veel minder vet, vandaag vissticks gemaakt, weer lekker en eerstdaag gaan we voor de bruchettas . Dank u dat ik deze mag proberen. Nu 1 week in gebruik en nog meer uitgeprobeerd. Koffiekoekjes afgebakken, hapjes in de airfryer, alles lekker krokant, frietjes, hapjes,. Alles wat anders in vet wordt gebakken smaakt beter uit de airfryer daardat er geen vet aanzit. Ik ben ook van overtuiging dat het op termijn een energiebespring oplevert. De airfyer is snel warm en gebruikt minder energie tov een klassieke of heteluchtover.

Pluspunten

• Geen geurhinder van vet in huis
  • Minder vettig eten
  • Gezonder tov een vetfriteuze
  • Snel warm
  • Energie besparend tov ern grote over

Minpunten

• Timer kan niet gestopt worden.

jellie 10-06-2017

Zoveel meer dan alleen patat bakken!

Zoveel meer dan alleen patat bakken
Wat een geweldig apparaat! Veelzijdig en gemakkelijk te bedienen. Boven mijn verwachting waren de frietjes uit de airfryer heerlijk knapperig en bovendien, een stuk gezonder dan uit de frituur!

De kids vonden het ook erg lekker. Je moet wel even wat langer geduld hebben maar dat is het absoluut waard!

Schoonmaken is ook zo gepiept. Voor mij geen stinkende, vette frituurpan meer.

Naast snacks zijn er nog talloze producten die je in de airfryer kunt bereiden. Broodjes opwarmen, cakejes bakken, het kan allemaal.

Erg handig en leuk is de airfryer app, deze staat boordevol met allerlei recepten en gerechten die je kunt maken. Veel handige tips en tricks. Zo geb ik een heerlijk recept ontdekt voor sticky kipreepjes ontdekt. Hmmm heerlijk!

Ik heb er een nieuwe hobby bij. Wanneer ik tijd over heb ontdek ik steeds nieuwe dingen die he kan bereiden in de airfryer.

Ik zeg: absoluut de moeite waard!

Pluspunten

• Gemak
  • Gezond
  • Mogelijkheden

Minpunten

• Duurt iets langer

DenEnPen 10-06-2017

Fantastisch apparaat!

Inmiddels de AF een paar weken in huis en we hebben al heel wat maaltijden en hapjes eruit gegeten! Het 1 wat minder lekker, het andere écht uit de kunst!
Hieronder een opsomming van wat we inmiddels gemaakt hebben (ondanks dat ik 10 dagen plat heb gelegen met mijn rug!) en daarbij het cijfer wat we het gerecht geven!

Brood:
Al 3 jaar bak ik zelf brood. Ik doe dit gewoon in mijn normale oven.
De eerste dag gelijk een wit broodje gebakken in de AF, en ik moet zeggen, ondanks het feit dat het even zoeken is voor de juiste hoeveelheid (mijn brood rees iets te vrolijk en zat binnen 2 minuten tegen het verwarmingselement!) ben ik niet ontevreden! Qua tijd win je er niet heel veel mee t.o. een gewone oven, in de AF toch ook nog zo'n 20 min dus een tijdwinst van zo'n 10/15 min.
Wel vinden we brood kleffer dan uit de normale oven!
Cijfer; 8

Appelflappen;
Heerlijk! Én heel snel! Plakjes bladerdeeg, appel, rozijnen en kaneel. Hoe simpel!
12 min in de AF en smullen! Absoluut een aanrader!
Cijfer; 9

Kip drumsticks;
Wederom een succes! Snel klaar, prachtig mooi van kleur en heerlijk van smaak. Door de snelle bereiding blijft de kip lekker mals van binnen.
Cijfer; 9

Frites;
Normaal gezien snijden wij onze frites zelf en bakken dit in zonnebloemolie. Onze eerste test was dus ook met zelfgemaakte frites. Ondanks de tips (schillen, snijden, wassen, 30 min in water laten staan en daarna goed afdrogen) kregen wij geen knapperige frites... niet voor herhaling vatbaar. De volgende dag hadden we gekookte aardappelen. Aangezien de AF op m'n aanrecht staat bedacht ik me dat we de gekookte en gehalveerde aardappelen best even in de AF een bruin laagje konden geven. En dit werkte prima!
inmiddels ook Airfryer frites van Aviko getest en deze zijn wél heel lekker uit de AF!
Cijfer; 8

Speklapjes:
Mijn man vind niets lekkerder dan uitgebakken speklapjes. In de pan vind ik ze vaak nog erg vet blijven en ik ben dan ook zeer blij met het resultaat uit de AF! Heerlijk uitgebakken spek, krokant en geen druipend vet!!
Cijfer volgens mij man: 10

Snacks:
De goedkoopste frikandellen getest (AH basic) en dit gaat prima! Cijfer: 8

Kroketten (AH basic) klappen open. Cijfer: 6

Vissticks (Iglo) perfect! Cijfer: 9

Bamischijf (Mora) prima te doen (werden niet mooi bruin, wel krokant en goed van smaak) Cijfer: 8

Cake: Echt een aanrader! Zo snel en makkelijk heb ik nog nooit een cake gebakken! Binnen 3 kwartier (inclusief bereidingstijd) wat lekkers bij de koffie! Min weegschaal blijft voorlopig even achter slot en grendel aangezien er deze week al 3 gebakken zijn ;-)

Gekookte eitjes. Gekookte eitjes?! Yep! Ik ben nogal moeilijk met eitjes... het wit mag absoluut niet meer snotterig zijn maar de dooier heb ik het liefst zacht... 8 minuutjes op 160°C en ik had het perfecte eitje!!

Al met al is mijn ervaring tot nu toe zeer positief en blijft hij op mijn aanrecht staan! Ik geef de AF een 9+!

Pluspunten

• Snelle bereidingstijd
  • Gezondere maaltijden
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Verwarmingselement niet makkelijk te reinigen

Tanjaatje 10-06-2017

Prima airfryer

Bakt lekker krokante frietjes en ovensnacks die minstens zo lekker smaken als frietjes uit de frituurpan.

Anoniem 07-06-2017

De Philips Airfryer HD9621/90 een innovatie

Met dit product hebben wij veel voordelen in huis gehaald, geen gevaar meer voor de kinderen betreffende hete en spetterende olie, gezonder eten want minder vet en calorieën en geen onaangename baklucht meer die uren blijft hangen.

Verder vind ik het design ook mooi, hij staat prima in onze keuken.

Jarish 07-06-2017

Gewoon top

Wat een héérlijk apparaat.
Was al lange tijd aan het twijfelen of ik het wel moest kopen.
Maar jeetje had het veel eerder moeten doen.
Echt een aanrader.
Voor bijvoorbeeld heerlijke bitterballen of friet

pipprfuoi 07-06-2017

Super gemakkelijk

Toen ik indertijd de reclame van de Philips Airfryer op tv zag, dacht ik dat het gewoon een veredelde friteuse of oven was... Daarom vond ik het geweldig dat ik dit toestel mocht testen. Was mijn scepticisme terecht of niet?
Deze avond heb ik voor het eerst gebruik gemaakt van het toestel om diepvriesfrietjes te bereiden. En ik moet zeggen: missie geslaagd! De frietjes waren lekker knapperig en smaakten net zo goed als wanneer ik ze in de friteuse zou doen. Alleen is dit laatste een pak ongezonder. Ook mijn man en (veeleisende) dochter vonden ze heel lekker.

Ik dacht ook dat je eigenlijk enkel frietjes of 'snacks' in het toestel kon bereiden, maar dit blijkt dus helemaal niet het geval te zijn. De komende dagen/weken ga ik mij volledig uitleven met het bereiden van andere dingen. Wordt dus zeker nog vervolgd :-)

hermantania 06-06-2017

Gezond vetvrij 'frituren' en zoveel meer

Nu een weekje in het bezit van de airfryer. Wat hebben we al getest? Frietjes +++ loempia's +++ chicken nuggets +++ frieteballetjes +++ quiche ++ had deze te dik gemaakt. Ik had in het verleden de actifry maar daar had ik vaak geen mooie resultaten mee van alles wat geen frieten waren. Wat je niet kan zeggen van de airfryer. Lekker krokante hapjes zonder beschadiging zoals het hoort. Heel erg weinig geur en met een droog keukenpapier uitkuisen bleek tot nu toe voldoende om hem proper te krijgen. Past perfect in de kast zonder dat ik schrik moet hebben voor vetvlekken. Deze week gooi ik mij op het testen van andere dingen zoals een appel Rumble en ik probeer eens een speciale croque voor mezelf.

Pluspunten

• Bijna geurloos
  • Multifunctioneel
  • Lekker
  • Heel eenvoudig

Minpunten

• Mocht iets groter

myriamusa 06-06-2017

top product

super handig product - makkelijk in gebruik - geen vetstof te gebruiken
ruikt niet... en makkelijk in onderhoud

Pluspunten

• ruikt niet
  • geen vetstof gebruiken
  • lekker eten
  • gezonder eten
  • makkelijk in onderhoud

Minpunten

• weinig uitleg in handleiding

Sylanun 06-06-2017

Een aanrader

Ik heb lang getwijfeld om een airfryer aan te schaffen omdat ik schrik had dat de frietjes niet hetzelfde zou smaken. Maar was helemaal verkeerd. Na het te hebben geproeft was ik helemaal verkocht en heb ik mij er een aangeschaft. Je kan er ook niet enkel frietjes bakken maar ook vlees, groenten, muffins, cake en zelfs brood. Je kan er ook verschillende accessoires voor krijgen zoals een grillpan en bakvorm. Heb het ondertussen al aan vrienden en familie aangeraden. Hij is ook heel gemakkelijk in onderhoud. Alles kan in het afwasmachine dus super gemakkelijk.

Pluspunten

• Onderhoudsvriendelijk
  • Snel warm

MissCharis86 05-06-2017

Super apparaat

Ik moet toegeven dat ik volledig overtuigd ben van de Airfryer. In eerste instantie was is sceptisch over het concept, hoe kon "gewoon een beetje" warme lucht nu mijn eten lekker knapperig maken. Wel geen idee hoe hij het doet maar hij doet het. Lekkere frietjes, krokante kroketjes, super knapperige afbakbroodjes (zelfs beter dan uit een de oven). Volledig langst alle kanten lekker gebakken en gezonder. Het toestel ziet er mooi en strak uit, het is makkelijk te reinigen en uit elkaar te halen. Kortom een echte aanrader!!!

Pluspunten

• lekker
  • gezond
  • snel

Minpunten

• ik heb een analoog model

Reggie 05-06-2017

Wel frietjes, geen stank

Ik was de lucht van frietvet beu. En natuurlijk snap ik best dat frietjes lekkerder zijn dan gewone aardappelen, maar het is nogal vet en dus niet zo gezond.
Vandaar een airfryer. Het apparaat werd uitgebreid en kritisch bekeken door de rest van het gezin. Frietjes? Uit dat apparaat? Was dat niet gewoon een hype en geldverspilling? En de bitterballen ook? Tijd om het uit te proberen.

De eerste indruk: het ding maakt meer herrie dan een frietpan - maar stinkt een stuk minder! Inderdaad: doordat je hoort dat de hete lucht wordt rondgeblazen maakt de airfryer een ander geluid dan de gemiddelde frietpan. Maar dat is dan ook meteen het enige nadeel. De bijkeuken bleef net zo fris ruiken als voorheen: je kon niet raden dat we frietjes aten.

En het resultaat? Dat mocht er zijn. Weliswaar had ik ovenfriet gebruikt, maar ze smaakten prima! Het is een beetje zoeken naar welke hoeveelheid je er goed in kunt bakken, ik vermoed dat ik met 600 gram ipv 750 gram een nog krokanter eindresultaat had gehad. De airfryer werkt met een timer, waardoor je rustig iets anders kunt doen tijdens het bakken.

Al met al: de familie moest even aan het idee wennen, maar wil niet anders meer. Vanavond gaan er aardappelschijfjes in want tja... met zo weinig vet kun je elke avond wel gefrituurd eten. Volgende week gaan we aan de gang met kipkluifjes en ik heb al suggesties van de pubers gehoord over gehaktballetjes.

Pluspunten

• Weinig stank
  • Gemak
  • Niet zo ver

Minpunten

• Herrie

vhjlabelle 03-06-2017

Gemakkelijk in gebruik en heel veelzijdig!

Een eindje geleden hebben we een Phillips Airfryer Viva aangeschaft (capaciteit 800g) en we vinden het een geweldig toestel! Het grote voordeel is dat er geen (of bijna geen) olie nodig is om te bakken wat veel gezonder is. De bediening is heel eenvoudig. De lade waar je de etenswaren in moet doen is makkelijk in- en uit te halen. De wanden van de Airfryer blijven koel tijdens het bakken, wat een groot voordeel is. Zowel de temperatuur en de tijd zijn makkelijk in te stellen met een draaiknop. Bij de Airfryer zat er een overzicht van de benodigde baktijden en die kloppen heel goed. Voorverwarmen is niet nodig, dat scheelt weer tijd en energie. De Airfryer van Phillips kan makkelijk schoongemaakt worden: het mandje en het rooster kunnen zo in de vaatwas en de binnen- en buitenkant van het toestel kan makkelijk schoon gemaakt worden met een vochtige doek. En tijdens het bakken gelukkig geen vieze luchtjes, hij hoeft dus niet onder de dampkap te staan. Je kan het zo gek niet bedenken of je kan het erin klaarmaken. De voor de hand liggende dingen zoals frietjes (diepvries of vers gesneden), kippenvleugeltjes, frikandellen enzovoort. Maar ook broodjes, appeltaarten en stukken vis kun je erin klaarmaken. De smaak is ook heel goed! Knapperige frietjes, broodjes en sappige stukjes vis! Er is ook een (gratis) app beschikbaar waarop heel wat recepten verzameld zijn, heel handig om te starten. Wij zijn wel met 4 personen in ons gezin (2 volwassenen en 2 tieners met een gezonde eetlust) en soms is de Viva Airfryer dan net te klein. 2 volwassenen en 2 kleine kinderen of 3 volwassen porties is denk ik wel het maximum die je in 1 keer kunt klaarmaken. Gelukkig is er ook nog een grotere versie voor de grotere gezinnen (en de grotere eters). Wij zijn alvast heel blij met deze Airfryer Viva van Phillips!

Pluspunten

• Niet voorverwarmen
  • Gezond
  • Makkelijk te reinigen
  • Lekker eten

Minpunten

• Iets te klein voor 4

jelliew 02-06-2017

Zoveel meer dan alleen patat bakken

Schoonmaken is ook zo gepiept. Voor mij geen stinkende, vette frituurpan meer.

Ik zeg: absoluut de moeite waard!