Canon PIXMA iP7250 - Reviews

Maximale resolutie
9600 x 2400 dpi

5,6

Neverbrake 13-11-2014 Product paar weken in bezit

Het duurt minuuuuuuuuten lang voordat deze printer gaat doen wat hij moet doen. Hij staat maar te ratelen en te ratelen totdat je er tureluurs van wordt. Maar als het dan eindelijk zover is dan wordt er wel kwaliteitswerk geleverd. Teksten gaan snel en worden netjes. Foto's worden werkelijk schitterend afgedrukt en ook nog redelijk snel. Ik gebruik wel ALTIJD origineel Canon fotopapier en dito inkt. CD's printen heb ik met deze printer nog niet gedaan.
Het installeren op mijn WiFi-netwerkje ging goed. Wel een wat vreemde procedure vond ik met dat USB-gedoe.
Verder zit er wat goed bedoelde software bij waar ik niet mee overweg kan. Weg ermee. Dat had ik van Canon beter verwacht.
Een tweede keer kopen? Ik weet het niet. In dit prijssegment heb ik geen printer kunnen vinden met zo'n hoge resolutie. En daar word je kennelijk voor beloond met prachtige foto's. Maar van dat geratel en dat wachten word ik bepaald niet vrolijk.

Ernst van Erkelens 28-05-2014 Product maand in bezit

3,6
Gekocht om DVD's te printen. Mijn vorige Canon printer beviel prima, maar dit is speelgoed. Papier loopt vast en er komt een schuimrubber stripje uit de printer. Nu na een paar vastlopers het hele stripje uit de printer is gekomen gaat printen vermoedelijk weer zonder problemen. Bediening is ook veel primitiever dan de MG5250. Je verwacht van de IP7250 een betere printer omdat er geen scanner in zit maar dat is absoluut niet het geval. Dit is echt de miskoop van de maand.

AvH 01-05-2016 Product kwartaal in bezit

Blijft tegenvallen

5,8
Een printer die redelijk afdrukt, maar heel veel inkt kost wanneer je hem en paar dagen niet gebruikt want voordat ie dan gaat printen duurt wel bijna anderhalve minuut. Wanneer je dagelijks prunt gaat de eerste afdruk sneller.
Blijf erbij dat de mogelijkheden te beperkt en onhandig ingedeeld zijn. Een achterlader zoals de ip4500 was VEEL functioneler.
Gewoon A4 afdrukken oke maar wanneer je kaartjes, stickers of etiketten wil afdrukken moet je een techneut zijn. Jammer Canon ga maar weer gauw over naar achterladers voor een betaalvare prijs.

Neverbrake 03-05-2016

Hallo AvH, ik had hiervoor de ip4200. Was ook een fijne printer.
Maar wat is het bijzondere van een achterlader? Is dat in het kort uit te leggen?
Vr. groet,
Arie de K.

twazerty 28-01-2016 Product jaar of meer in bezit

Ik kan mij niet vinden in de vooral negatieve reviews hier. Ik heb 3 van deze printers in gebruik en overweeg er 3 als reserve aan te schaffen. Ik heb de volgende eisen:
- Goedkoop printen: voor 50 euro koop ik 80 namaak patronen
- Goede prints: met namaak inkt is dat wat minder maar ruim voldoende voor mijn eisen.
- Na een tijdje niet gebruikt te hebben moet de printer niet gaan strepen: zelfs na 1 maand niet geprint te hebben zijn er geen afdrukproblemen. Ik heb bij deze printer tot nu toe geen strepen in de afdrukken gezien.
- Cd/dvd printen: zelf een profiel in Undercoverxp gemaakt en prints zijn snel en goed. Voorheen had ik een epson r285 en daar duurde dvd prints bijna 4x zo lang
- A4 tot 300 gram kunnen printen: print hoofdzakelijk op 180 grams A4 mat zonder problemen.

Printen zonder strepen en goedkoop printen vind ik belangrijker dan:
- Snel opstarten: dat duurt inderdaad even
- Veel functies: heeft inderdaad bijna geen mogelijkheden
- Perfecte afdrukkwaliteit: originele inkt vond ik onnatuurlijk contrast en kleurrijk. Ik ben meer tevreden met de namaak patronen. De kleurafwijking is grotendeels te corrigeren.

En hij kostte mij maar 75 euro per printer. Gewoon een koopje voor een cd/dvd printer die zonder problemen goedkoop print.

Neverbrake 30-01-2016

Hallo twazerty.
Ben wel met je eens dat er nogal zwaar wordt getild aan het opstart probleem. Maar het is ook wel erg irritant.
Vreemd dat jij met de originele inkt geen goede resultaten hebt. Vind 180 gr. als fotopapier ook wel erg dun.Gebruik je Canon papier? Misschien neemt dun niet origineel papier meer inkt op dan het originele waardoor je kleuren en contrast vertekend zijn.
Ik gebruik altijd de originele inkt en altijd Canon Photo Paper Plus Glossy II papier en dan 275 gram.
Vind de foto's subliem. Heb recentelijk nog een nieuwe All-in-One printer gekocht van een ander bekend merk.
Foto's die ik daar mee heb afgedrukt zijn niet te vergelijken met die van de Canon. Lijken wel in de batavierentijd te zijn afgedrukt.
Ben inmiddels twee printers kwijtgeraakt en ik denk door het gebruik van niet originele inkt.
Vind het verkeerde zuinigheid.
Overigens, ik denk dat je veel geld teveel betaalt bij de aanschaf van drie nieuwe printers.
Kijk maar eens rond.
Succes.
Vr. groet.

Theo 18-08-2016

Hallo Twazerty,

Alvorens een nieuwe printer aan te schaffen goed rondgekeken wat de imitatie cartridges kosten. Een set van 5 cartridges voor de Canon ip7250 nergens goedkoper kunnen ontdekken als rond de €12,- Dus €2,20 per stuk.
Jij geeft aan 80 cartridges voor €50,- te hebben gekocht. Dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Dit komt neer op €0,62 per stuk. Mocht dit toch kloppen hoor ik graag van je waar deze voor deze prijs te koop zijn.

Groet Theo.

marcdewit 09-05-2015 Product paar dagen in bezit

Totale ramp deze printer.
Papiertoevoer vanuit lade is waardeloos , neemt vaak 2 vellen mee ipv 1.
Met boventoevoer in eerdere printers nooit enig probleem gehad.
Minutenlang schoonmaakprogramma draaien , ook als hij dat de dag ervoor ook al heeft gedaan en je daarna slechts 1 of 2 printjes hebt gemaakt.
Afdrukken zijn wel fraai maar dat zijn ze bij veel internetprinters ook. En nog goedkoper ook .
Bestellen op internet waarschijnlijk ook sneller dan zelf afdrukken als je begrijpt wat ik bedoel.

handelkees 19-08-2014 Product paar dagen in bezit

3,6
Ik dacht hier een goede en aardige printer aan te hebben, zonder poespas. Echter, zin inktverbruik is veel te hoog. De opgegeven aantallen te printen pagina's worden nog niet voor 1/10 waargemaakt. De printer is voortdurend bezig met ratelen en de dingen intern schuiven. Misschien dat daarmee de inkt wegloopt?
Verder werkt de Wifi niet met alle apparaten even goed, bijvoorbeeld met dezelfde soort IOS-tablets.

bartvt 11-03-2014 Product kwartaal in bezit

3,6
Miskoop van het jaar. Groot, log en zwaar. De printer heeft ongeveer 10 minuten nodig om op te starten, de verbinding via wifi met de iphone en ipad is me niet gelukt, printkwaliteit na een paar keer gebruik al slecht en vol strepen. Ik stop verder geen tijd en geld (cartridges) meer in dit apparaat en koop weer een HP.

jfpromotie 19-12-2013 Product paar dagen in bezit

werd van te voren gewaarschuwd [de installatie kan tegen vallen] heb veel wifi apparaten ,maar deze is na vandaag nog steeds niet een ip printer,maar print wel.
houd in dat ik hem niet de lokatie kan geven die ik wil en hij staat dus in de weg,en heb er nu al spijt van,sorry ,maar heb ook een ander merk,ook ip die kan overal staan ,de zelfde dag nog,en heeft dus toch de voorkeur.

Scania144 07-02-2013 Product paar weken in bezit

Alleen, omdat Canon zo'n beetje het enige merk printer is, waar je ook CD's/DVD's mee kunt printen, heb ik deze gekocht.
dit is m'n 4e of 5e Canon Pixma. Maar het lijkt wel of de printer steeds meer tijd nodig heeft om op gang te komen.
Dit wordt bij elk Nieuwer type erger volgens mij.En de inkt kost ERG veel geld.
De mogelijkheden zijn gewoon erg goed van deze printer, evenals de printen die hij maakt.
Mooie kleuren. Dus het printwerk is GOED.
Had de IP 7250 de bovengenoemde euvels niet gehad, was het perfect geweest!!

Rob 04-01-2017 Product half jaar of langer in bezit

Wil best even wachten, maar dit duurt wel heel erg lang

Printer gekocht als opvolger voor de IP4500 die altijd naar volle tevredenheid heeft gewerkt. Eén van de weinige (betaalbare) printers die ook CD/DVD schijfjes bedrukt. Dat gaat prima. Afdrukkwaliteit vind ik ook uitstekend. Maar voordat hij uiteindelijk de eerste print maakt.... Dat kan zo maar 4-5 minuten duren. En een enkele keer gaat hij gewoon niet printen na minutenlang gerommel. Bovenlader van de 4500 mis ik ook. Dat voerde alle formaten en diktes prima door de printer. Deze printer loopt bij elk formaat kleiner dan A4 vast. Ook vanuit de extra lade.

Pluspunten

• Print CD/DVD schijfjes
  • Afdrukkwaliteit

Minpunten

• Opstarten
  • Papierdoorvoer

bram 23-12-2016 Product paar maanden in bezit

Miskoop van het jaar

Nu enige tijd in het bezit van een Canon inktjet printer Pi7250.
Dit kan ik inmiddels MET STIP kwalificeren als MISKOOP van het jaar.
Ik gebruik mijn printer niet al te vaak en telkens bij het opstarten gaat het ding eindeloos staan grommen en reutelen om zijn koppen te reinigen.
Dit heeft inmiddels geleid tot het derde setje inktpatronen XL.
Dit staat in geen enkele verhouding tot de aantallen prints die er mee zijn gemaakt.
Kortom, het is misschien een goede printer voor iemand die hem zeer vaak gebruikt maar in mijn geval een uiterst omslachtig gedrocht, die dat als het zo blijft zijn langste tijd hier heeft gehad en dan hup, in de container verdwijnt en dan Nooit maar dan ook Nooit meer een Canon printer.

Gr Bram Nootenboom

Pluspunten

• Mooie afdrukken

Minpunten

• Erg lange opstart tijd
  • Verbruikt heeeel veeeel inkt

AvH 10-01-2016 Product kwartaal in bezit

5,2
Voor standaard A4 gaat het nog wel, maar probeer niet met kleine kaartjes te werken want daar kan ie niet mee overweg. Ook het instellen van de geleiders naar kleine afmetingen niet mogelijk.
Was de IP 4500 gewend daar kon alles mee dankzij de achterlader. Deze gaat binnenkort de kliko in en dan ga ik maar (met tegenzin) over naar HP of Epson. Dus Bagger apparaat

Neverbrake 11-01-2016

Hallo AvH, heb je de tweede papierlade ontdekt die ik, maar ook de verkoper in eerste instantie over het hoofd zag??
De kleinste instelbare maat is dan vlgs. mij 85x125 mm. Heb ook weleens over de kliko gedacht, maar realiseer je wel dat er niet veel typen te koop zijn met een resolutie zoals deze.
Ik wens je sterkte en wijsheid toe.
Vr. gr.

AvH 16-01-2016

Neverbrake,
Dank voor je reactie.
Wat je schrijft over de resolutie klopt idd. Daarom val ik vaak terug op Canon.
Maar een hobbyist als ik die zijn eigen kaartjes, enveloppen en stickertjes maakt is het balen dat deze printer zwaar gehandicapt is.
Ik ben nog op jacht gewesst naar een IP4500 maar helaas nergens meer te koop.

Hoe ik dit apparaat ook instel, op een simpele manier instellen is onmogelijk.

Vr. Gr. Arie

Neverbrake 14-08-2015 Product half jaar in bezit

6,8
Ik ben inmiddels in het bezit van een tweede exemplaar. De printer die ik had herkende een nieuwe originele zwarte cartridge niet.
Teruggebracht naar Mediamarkt en binnen een week had ik een nieuw exemplaar. Ondanks nieuwere software geen verbetering v.w.b. het akelige gerammel en gereutel. Als ik een keuze voor een andere printer had kunnen maken had ik dat gedaan.
Vind de verleende service/garantie na driekwart jaar wel heel netjes.
Nogmaals, de printkwaliteit vind ik erg goed maar het lange wachten en de bijgeleverde software is niet van deze tijd.