Uebler X21 Nano - Reviews

Laadvermogen
60 kg

8,9

Ik_ook 16-02-2014 Product paar dagen in bezit

Initiële beoordeling na een keer proefgedraaid te hebben:
Bevestiging op voertuig voelt stevig aan maar je kan niet zo goed zien wat je aan het doen bent.

Bevestiging van de fiets: Goed. Heb een vraag: Als je maar een fiets vervoert hoe zet je de ongebruikte houder (stang) van de tweede fiets vast? Nu lijkt het gewoon te bengelen. Heeft iemand een elegante oplossing?

Degelijkheid: Voor zover ik het kan beoordelen na een dag, goed.

Verder commentaar: Snap alleen niet waarom er drie verschillende sloten voor nodig zijn, ja dus drie verschillende sleutels.

Ik_ook 02-04-2014

Inmiddels heb ik van de dealer begrepen dat als je maar een fiets vervoert je de ongebruikte stang niet los kan halen, die bengelt daar gewoon. Denk dat ik dit met een stuk klittenband vastzet.

Jaap Houtzager 30-04-2014

in principe zijn er maar 2 verschillende sleutels, die van de fietsbevestigingsbeugels zijn gelijk namelijk

ger jansen 20-06-2014

Die stang zou ik niet met tape vast zetten, en zeker niet laten bungelen, je kunt hem er toch zeer gemakkelijk even van af pakkeen, en in je auto leggen.

Ger

Bikertje 27-07-2013 Product paar dagen in bezit

Na uitgebreid te hebben gezocht naar een nieuwe fietsendrager op internet bleek de Uebler X21 Nano de meeste vergelijkingstesten te hebben gewonnen. Vervolgens via Kieskeurig het bedrijf HifiDump gevonden die deze fietsendrager het goedkoopste kon leveren.

De levering was snel en als beloofd. Erg tevreden met de levering en het uiteindelijke product.

Jim78 23-06-2013 Product jaar of meer in bezit

Handige fietsendrager, gemakkelijk op te bergen in de bijgeleverde tas. In driekwart jaar tijd zo'n 10 maal gebruikt voor 1 fiets. Tijdens laatste reis is de lange bevestigingsarm spontaan losgeraakt. In de gebruiksaanwijzing staat kennelijk dat de niet gebruikte arm op spanning moet staan, dus helaas de rekening gepresenteerd gekregen. Dit vond ik erg jammer voor een drager van meer dan €500,-

Mathjo 05-03-2013 Product maand in bezit

Onze vorige fietsdrager heeft het 4 jaar uitgehouden en is nu zo schel geworden dat ik de 2 elektrische fietsen er niet meer op durf te vervoeren. Dit was geen aluminium rek en toch kon hij het gewicht niet goed aan.

De Uebler is wel van aluminium en dat maakt hem lekker ligt. Dat scheelt toch behoorlijk als je hem in een onhandige houding in de kofferbak moet tillen. Hij is ook lekker compact in te klappen. De eerste twee keer was het even zoeken naar de beste manier van fietsen erop tillen en vastzetten. Nu gaat het eenvoudig en staan ze er in een mum van tijd op.

Als ik de onderdelen van de drager uitklap leg ik hem altijd even op de tas die je er bij geleverd krijgt zodat hij niet kan beschadigen op de stenen. Het uitklappen van de onderdelen en vastzetten van de beugel is zo gebeurd. Op de trekhaak zetten is een fluitje van een cent, zo gemakkelijk heb ik het nog niet eerder gehad. Ik ben altijd gewend om vaak in de achteruitkijkspiegel te kijken of alles nog zit zoals ik het erop heb gezet. Het rek zit heel stabiel en er zit volgens mij totaal geen beweging in. Bij aankomst staat alles nog precies als toen we weg gingen.

Handig dat de drager op slot kan en als ik de drager erop laat zitten terwijl de auto geparkeerd staat klap ik de lampen gewoon even in zodat er niet ze snel tegeaan wordt gereden. Ik vind het een mooie en gebruikersvriendelijke fietsdrager en ben er zeer tevreden mee. Enige nadeel kan de toch wel hoge aanschafprijs zijn.

Om beschadiging van de aluminium velgen van de fiets te voorkomen heb ik een oud stukje fietsbinnenband om de riempjes gedaan. Hoe de degelijkheid op lange termijn zal uitpakken is nog niet echt te zeggen, dus dat cijfer is natte vinger werk, maar ik heb er wel vertrouwen in.

Vincent 38 15-08-2012 Product paar weken in bezit

Dit zijn de cijfers van mijn man.
Hij is niet gauw tevreden, maar hier over is hij wel tevreden.
Hij zal het niet gauw zeggen maar :
Fietsdrager is zo op de trekhaak te zetten
De fietsen zijn makkelijk erop te zetten en staan stevig.
Is mooi compact op te vouwen.
Eigenlijk een geweldig ding.
Kosten zijn hoog , maar je moet maar denken dat je er veel plezier van krijgt, en het is eenmalig.
Mijn cijfers als echtgenote zijn 10-10-10.
Ik zou zeggen twijfel niet en koop !!

rea2005 16-07-2012 Product maand in bezit

Ik heb deze uebler gekocht omdat ie klein, opvouwbaar en (in vergelijk) erg licht is en zo achter in de auto kan. Ik heb hem nu een paar keer gebruikt
Een paar zaken vindt ik echter beetje vreemd; De afstand tussen de banden-gootjes is erg kort voor onze (gewone) Giant fietsen. Hierdoor bij fiets erop zetten regelmatig riempjes los halen en verstellen.
Ik zit steeds in de knoop met de buismontagestangen voor de fietsen. Ik vindt ze niet lekker monteren. Lijkt wel verkeerd om (buitenkant ipv binnenkant) op het rek te zitten en zo in de weg voor het fietsframe te zitten. Volgens de handleiding doe ik het gewoon goed. Ik ben n.m.m. behoorlijk technisch , maar zal de goede stand nog moeten vinden denk ik dan maar. Opzetten is dus nog uitzoeken en zeker geen 1 minuut werk zoals in de film of folder.
Verder staat ie bij ons een fractie scheef op de trekhaak. Links afhangend. Allemaal niet zo erg maar geeft wel een wenkbrauwfrons. Uebler werkt trouwens met een (streng gehanteerde) vastgestelde prijs. Degelijkheid moet zich bewijzen , daarom 8

Scatman 13-08-2013

Ik lees hier uw review, waarbij ik dan zie dat uw drager naar links afhangt. Misschien dat u een foutje maakt bij het opzet van uw twee Giandfietsen. Ik neem aan dat die elektrisch zijn met ieder twee batterijen. Wanneer u die batterijen er op de fietsen laat zitten, is het gewicht groter. En wanneer u uw fietsen dan in een zelfde richting op de drager plaatst. Kan het zijn dat deze overhelt. Ik raad u aan om de batterijen, van de fietsen af te nemen. En deze weer terug te plaatsen, wanneer u op de bestemming bent. Wat betreft het moeilijke vast zetten van de fietsen, kan het zijn, dat u de fietsen in een zelfde richting plaatst. U moet de voorwielen niet naast elkaar plaatsen, zo ook niet de achterwielen. De eerste fiets plaatst u op de drager en zet deze vast met de korte beugel. De tweede fiets wordt geplaatst precies anders om en wordt vast gezet met de langere beugel. Dus de voorwielen staan dan naast de achterwiel van de andere fiets. Misschien weet u het allemaal al wel, maar ik dacht er zo over, dat u een beetje verkeerd handelt. U mag mij hierover mailen. johnnyhyves@gmail.com

Jan van Noorloos 28-05-2012 Product paar weken in bezit

Vandaag klapte op de rijksweg de drager om , gelukkig bleven de fietsen vast zitten en gebeurde er geen ongelukken. Het lijkt erop dat de plastic vergrendeling is afgebroken , moet niet mogelijk zijn voor zo'n duur ding van dez kwaliteit.

Jan van Noorloos

Pierre8 01-07-2012

We hebben de X21_nano nu al enkele keren gebruikt en tot nog toe geen problemen gehad maar inderdaad voelen de plastic vergrendelonderdelen nogal licht aan in vergelijking met een ander merk.

Pierre8 13-03-2012 Product maand in bezit

Plus: Handige inklapbare fietsdrager, licht en compact,
handige opbergtas
Min: de bevestiging van de stroomkabels kan beter.

rea2011 27-03-2012

Wat voor stekker zit eraan ?
7 polig of 13 polig
Multicon of Jeager ?

W.Si 04-09-2011 Product paar dagen in bezit

heel gemakkelijk te bevestigen. De fietsen staan er ook zo op en staan zeer stevig. We zijn over een zandweg gegaan met diepe kuilen. Op de snelweg kan je rustig 120 km rijden, geen enkel probleem.
We nemen zeker nu vaker de fietsen mee.
W.S.

Dirk van der Werf 04-05-2011 Product paar weken in bezit

gemakkelijk te bevestiggen, zit achter je auto (golfplus)als een huis en fietsen uitsteekend te bevestiggen. na gebruik als klein paket in tas op te bergen.gewicht drageris 13 kg. wij hebben e-bikes.

leenkasteleijn 12-04-2012

dirk wat voor E bikes heb je wat is hun gewicht?