ProUser Diamant

• JAN 2021
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 47 reviews die zijn achtergelaten voor de ProUser Diamant op Kieskeurig.be.

gerrittijhuis 23-04-2016

compacte fietsdrager

Geschreven voor: ProUser Diamant

Voor mij de beste drager die er is,compleet inklapbaarmet de snelkoppeling zeer eenvoudig te plaatsen op de trekhaak,je hoeft alleen het rechter deel naar beneden te klappen en de drager zit al muur vast,doordat de linker helft nog naar boven staat kun je gemakkelijk de stekker in het stopcontact van de auto doen,nog een voordeel er zit een dubbele stekker aan voor 7 en 13 polig,op de goten zitten wiel geleiders dit is zeer handig je drukt de geleider tegen het wiel en de snelspanband zet je het wiel zeer stevig vast,ook is het ideaal dat je de trkhaak en de fietsen met een sleutel op slot kunt doen,dus rustig een kop koffie drinken zonder bang te zijn dat je fietsen gestolen worden,al met al voor mij de beste drager voor e-bikes vooral mede het lichtgewicht van de drager

Bert 03-04-2017

Zeer goede fietsendrager

Geschreven voor: ProUser Diamant

De fietsen kunnen eenvoudig op de drager gezet worden, als je eenmaal weet hoe dat het beste past, wat de trappers betreft. De bevestiging is sterk en degelijk en de drager zelf staat heel stabiel op de trekhaak. Ingeklapt leg je hem zo in de bagageruimte. Is wel wat zwaar, maar de degekijkheid komt niet vanzelf. Prima apparaat !

Pluspunten

• Eenvoudige bevestiging
  • Heel stabiel
  • Drager en fietsen met slot
  • Goede verlichting
  • Eenvoudig inklapbaar

Minpunten

• Vrij zwaar

Wim 29-07-2016
  • Product kwartaal in bezit

Uitstekende keuze

Geschreven voor: ProUser Diamant

Even de handleiding rustig doorlezen en de montage wordt duidelijk. Eerst eenmaal geprobeerd, hetgeen zeer nuttig is. Daarna veel makkelijker te monteren, als je de juiste volgorde aanhoudt. Al met al een goede keuze.

Guus 01-09-2017

uitstekende fietsdrager

Geschreven voor: ProUser Diamant

Bevestigen op trekhaak gaat zeer eenvoudig; is alleen te doen. Fietsen zijn goed vast te zetten en zelfs met slot te beveiligen evenals de drager zelf. Constructie erg solide en drager is stabiel achterop de auto.

Pluspunten

• bevestiging op auto
  • afsluitbaarheid
  • stabiliteit
  • kantelbaarheid met fietsen

Ronald 06-09-2018

ProUser Diamant, prima fietsendrager, makkelijk hanteerbaar.

Geschreven voor: ProUser Diamant

Wij vinden het een prima fietsendrager. Goed te bevestigen, makkelijk op te bergen in de hoes i de garage. Wij hebben geen e-bikes, dus daarover geen mening, maar onze degelijke fietsen met 24/30 versnellingen zijn zeer makkelijk en goed te bevestigen en te vervoeren. Door de slotbevestiging durfde IK zelfs de drager op de parkeerplaats op de trekhaak te laten zitten!

Pluspunten

• bevestigen op trekhaak is eenvoudig
  • stabiel tijdens het rijden.

Jack 26-08-2017

Aangenaam verast.

Geschreven voor: ProUser Diamant

Heel stevig en stabiel. Als je het eenmaal door hebt hoe die werkt, dan is deze ook heel handig in gebruik.

Pluspunten

• Makkelijk op de trekhaak te monteren.
  • Compact inklapbaar.
  • Je kunt makkelijk alleen de fietsen plaatsen.

Laurence 20-04-2021

Degelijke fietsendrager, simpel maar doeltreffend!!!

Geschreven voor: ProUser Diamant

Na vele modellen (en reviews) te hebben bekeken is de keuze gevallen op de Pro User Diamant. Geen moment spijt van gehad, want hij voldoet prima aan onze eisen. Het is een degelijk product, mooie en doordachte constructie, goed afgewerkt en de vergrendeling op de trekhaak staat als een huis.
Fietsen kunnen eenvoudig worden gefixeerd d.m.v. afsluitbare beugels en de drager is naadloos af te stellen op het fietsframe. Kantelfunctie werkt ook prima en doet zijn werk zoals het hoort. Niet onbelangrijk; tijdens transport merk je niet dat er 2 E-Bikes op de haak rusten. Géén gekraak en géén gedein. Bijgeleverde opberghoes is mooi meegenomen.

Pluspunten

• Degelijk en solide
  • Mooi afgewerkt
  • Uitstekende vergrendeling op de trekhaak
  • Mooie constructie
  • Uitstekende Prijs-/Kwaliteitverhouding

Minpunten

• Gewicht

m**r@g**l.com 16-09-2021

Goed vouwbaar maar verlichting kwetsbaar

Geschreven voor: ProUser Diamant

Drager is aan de zware kant.sluit goed op de trekhaak dmv hefboom. Drager is goed vouwbaar en dus in de kofferbak goed te vervoeren. Het nummerbord dient op een scharnierende plaat gemonteerd en deze past erg moeilijk in het slot.Wanneer de fietsen op de drager staan en je moet bij de kofferbak zijn . Raakt de verlichting en nummer bord de straat waardoor schade kan ontstaan

Pluspunten

• Vouwbaar
  • Goed te bergen

Minpunten

• Zwaar
  • Verlichting kwetsbaar
  • Slot van nummer bord

v**t@g**l.com 08-09-2021

Super fietsendrager

Geschreven voor: ProUser Diamant

Ik heb deze fietsen drager nu 2 jaar en alleen maar lof!
Het is zo’n makkelijk ding
Je haalt hem heel simpel met een hand eraf of erop
De hefboom naar beneden en hij hangt als een huis
aan je trekhaak!
Een ebike er opzetten is een makkie vooral omdat alles naar wens op maat is in te stellen
In 3 minuten heb ik de drager achter de auto met de
fietsen erop
Echt een kind kan de “was “doen

Pluspunten

• Makkelijk
  • Slim gemaakt
  • Heel licht en toch ijzersterk

j**9@g**l.com 29-08-2021

Sterke maar zware fietsdrager.

Geschreven voor: ProUser Diamant

Stabiele bevestiging, maar de fietsdrager is wel zwaar. Schroefdraadstangen voor de twee fietsklemmen vallen uit de toon, de kwaliteit is slecht ten opzichte van de rest van de constructie. Een riempje bijleveren om de twee opklapbare fietswielsteunen bij elkaar te houden zou prettig zijn.

Pluspunten

• Bevestiging op de auto
  • Redelijk onderhoudsvrij

Minpunten

• Schroefstangen zijn van slechte kwaliteit

l**s@g**l.com 26-08-2021

Een fijn en snel te monteren fietsrek.

Geschreven voor: ProUser Diamant

Ik heb dit fietsenrek gekocht omdat het snel te monteren is op kogel en makkelijk te vervoeren ( tillen , wel 25 kg)
Het enige is dat de draaiknoppen om de beugels vast te zetten na 5 jaar dool draaidt omdat het draad eind te zwak is en doordat je de knop vaak te vast zet, wat niet nodig is.
Voor de rest heel blij.

a**t@g**l.com 20-08-2021

Eenvoudige en degelijke fietsdrager

Geschreven voor: ProUser Diamant

Een eenvoudig en snel te monteren fietsdrager welke ook door onze dochter wordt gebruikt en zonder problemen benut bij het schoolfeesten vervoer bij
Wegbreng /ophaal acties .Eenvoudig maar degelijke
FIetsdrger met goede inpak foedraal .

Pluspunten

• Degelijk
  • Eenvoudige bediening
  • Goede opslaghoes

Minpunten

• Niet licht

Simon 26-01-2019

miskoop

Geschreven voor: ProUser Diamant

Helaas is dit product niet geschikt om het aangegeven gewicht te dragen ,kan geen 2 electrischefietsen zonder accu aan,steun buigt steeds verder door en staat op afbreken

Minpunten

• Slechte kwaliteit
  • Fabrikant regeerd niet op klachten
  • Ook bekend als Bosal

T.Vardi 21-03-2016
  • Product half jaar in bezit

Zeer tevreden op de Pro User Diamant/Bosal Tourer.

Geschreven voor: ProUser Diamant

Ik heb +/- een half jaar geleden de Pro User diamant aangeschaft. Ik heb zelf 1 elektrische fiets en 1 normale fiets. Ben nu ongeveer 5 keer weggeweest en ben zeer tevreden over de compactheid en de montage van de fietsendrager. Een nadeel vind ik wel dat de frameklemmen niet afneembaar zijn en dat de fietsendrager niet wegklapbaar is met een voetpedaal. Ik heb destijds voor kostenbesparing gekozen, uiteindelijk had ik toch voor de pro user diamant sg2 moeten kiezen die deze functies wel heeft. Ik heb de pro user gekocht bij dit bedrijf die waren op dat moment de goedkoopste http://www.autovoordeelshop.nl/pro-user-diamant. Mocht je hem overwegen aan te schaffen, dan kan ik zeker de pro user diamant aanraden.

PS de Pro User diamant is trouwens hetzelfde als de Bosal Tourer en deze is goedkoper... Had ik dat maar eerder geweten :(

Fietser1978 19-01-2016
  • Product half jaar in bezit

Deze fietsendrager afgelopen lente aangeschaft en nu ongeveer 10 keer gebruikt, meeste uitstapjes werden er behoorlijk wat kilometers gemaakt.
Drager bevalt erg goed, makkelijk te bevestigen op mijn auto, fietsen prima vast te zetten en het voelt oerdegelijk aan.

Had vooraf twijfels door enkele reviews op deze site, maar na met een expert gesproken te hebben en de drager bij een demonstratie gezien te hebben, toch besloten om hem aan te schaffen. Het is voor mij onduidelijk waardoor sommige reviews op deze site slecht zijn aangezien ik de mijne op geen fout/zwak punt kan betrappen.

Ik ben in ieder geval blij met mijn aankoop en heb er geen spijt van.

evr1122013 06-08-2014
  • Product jaar of meer in bezit

graag reageer ik op de review van Hr. of Mevr. Heimerich.
Ik ben zelf werkzaam geweest bij een verkooppunt van de Pro-User Diamant. Het is belangrijk om even goed te kijken van welke serie deze drager is. u geeft aan de diamant een jaar te gebruiken, maar dan kan het rek veel ouder zijn.
De nieuwste versies (vanaf 2011) worden in zeer grote aantallen verkocht zonder noemenswaardige problemen. Ik zou teruggaan naar waar u de drager heeft gekocht zodat zij met de leverancier contact op kunnen nemen voor een oplossing. Wij en onze klanten waren altijd tevreden over de service en zeker ook over de Diamant.

Margriet1975 20-07-2010

Vanmiddag nieuwe Diamant fietsendrager gekocht bij de fietsenmaker om de daar aangeschafte E-bike mee naar huis te vervoeren. Na net de snelweg te hebben verlaten brak fietendrager ter hoogte van de trekhaak finaal af.
Nieuwe fiets en fietsendrager smakte op het asfalt waarbij achteropkomend verkeer nog net op tijd kon stoppen.
De gevolgen laten zich raden als dit op de snelweg was gebeurd. Vraag mij af hoe keurende instanties eigenlijk testen,want we praten hier over een ritje van 25km waarbij het al mis gaat!!!
Levensgevaarlijk deze drager.

Henny62 13-01-2012

Is de kogeldruk van de auto wel genoeg voor deze fietsdrager? Hier lees je niets over, maar een kogeldruk is erg belangrijk.

Relo 22-07-2012

Heb nu diverse reviews gelezen. Qua aanschafprijs zit je ver boven de middenmoot en verwacht je een goed product. De één vol lof de ander diep teleurgesteld. Maar ik hoor niemand over een fout door eigen toedoen.
(eigen gemaakte fouten bij plaatsing) Misschien kan een berichtje van dealer of fabrikant opoheldering geven ? Of is dit weer niet neutraal genoeg ?

koopman4 23-07-2012

Dit is toch een bericht van 2010 Vreemd.

Maar in ieder geval laat iedereen maar praten zelf heb je dit nu ervaren en met jou nog vele anderen op dit forum plus ik zelf, die fietsendrager is beslist NIET GESCHIKT VOOR E-BIKES.

Hij ziet er best netjes uit maar is alleen geschikt voor gewone fietsen.

Gerard.

d.mensink 04-09-2015
  • Product jaar of meer in bezit

Na het spontaan kantelen met fietsen erop,al rijdende op de snelweg, nog meer ellende met deze fietsendrager.
Fietsendrager na de kantelellende laten opknappen( aanbod van 20% korting op een nieuwe lijkt nergens op) en toch maar weer in gebruik genomen. Bij aankomst op de plek van waaraf wij wilden gaan fietsen, bleek de achterste (korte) framebevestiging dolgedraaid te zijn.(draaide aan de achterzijde mee in het plastic)
Met geen mogelijkheid de fiets er dus af kunnen krijgen en maar weer teruggegaan naar huis. Daar de fiets met een haakse slijptol bevrijd. Fietsendrager weggegooid en de volgende dag een Thule 932 gekocht.

Heimerich 05-08-2014

2,3
We hebben de ProUser Diamant nu een jaar in gebruik, en inderdaad je blijft in de spiegels kijken of alles nog achter de auto blijft zitten. De constructie van de beugel waar de steunen aan bevestigd zitten is bij ons ook al verbogen, zodat de fietsen achterover gaan hangen. Vanmiddag na een heerlijke fietsdag op de terugweg naar huis vielen de twee Ebikes met drager en al op het wegdek, de oorzaak hiervan was het kantelmechanisme dat spontaan kantelde.
Een geluk bij een ongeluk was dat we op dat moment niet harder dan 40km reden, terwijl wij hiervoor nog 110km hadden gereden. Morgen gaan we naar de leverancier om te overleggen. Maar een ding is zeker deze drager wordt door ons nooit meer gebruikt.

koopman4 06-08-2014

Na zoveel review en reacties tippelen er iedere keer toch weer mensen in deze op het oog kwalitatief en netjes verzorgd uitziende handige opvouwbare fietsendrager aan te schaffen.
MAAR NIETS IN MINDER WAAR DEZE FIETSENDRAGER BLIJFT OOK NA DIVERSE WIJZIGINGEN IN DE LOOP DER JAREN WAARDELOOS.

DEZE FIETSENDRAGER ZOU DOOR DE RDW ECHT MOETEN WORDEN AFGEKEURD.
Dit heb ik al herhaaldelijk gesteld maar de test van de RDW is kennelijk anders, als in de praktijk op de weg!!!

Gerard.

Andreas27 06-08-2014

ook ik houdt iedere keer weer de spiegels in de gaten of alles nog wel aanwezig is , het beweegt en trilt continu , zeker bij hobbeltjes blijf je schrikken. Heb 'm nu een jaar maar zou best willen ruilen voor iets beters/stevigers , ben benieuwd wat de fabrikant/leverancier voor mogelijkheden te bieden heeft

BramS 19-05-2013

Heb de Bosal variant van deze fietsendrager nu ruim een half jaar in gebruik en ben er nog steeds erg tevreden over.
Hij is supersnel op de auto te monteren, staat als een huis en het grootste voordeel vind ik dat de drager zo klein is in te klappen. Als ik met mijn fiets weg ga kan ik op de plaats van bestemming de drager gewoon weer even inklappen en in de kofferbak neerleggen.
Je moet inderdaad wel goed uitkijken dat het snoer er niet tussenkomt. Ik heb dat opgelost door het snoer steeds even vast te zetten met een kabelklemmetje, pas als de drager op de auto staat maak ik het snoer los en sluit het aan.
Ik herken helemaal niets in de opmerkingen van Koopman; die zijn trouwens gebaseerd op een vorig model en ik begrijp dat hij al een paar jaar een andere drager heeft.
Wat mij aangaat nog steeds een uitstekende fietsendrager voor een prima prijs!