Garmin Edge Touring

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin Edge Touring op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,2

Luc 03-09-2016

Zeer slechte GPS

Geschreven voor: Garmin Edge Touring

Ik had vroeger een Dakota 20 die ik helaas verloren ben. Met deze touring heb ik veel slechte ervaringen. Heel slecht touchscreen, valt soms gewoon uit, duurt lang voor hij satellieten vindt, scherm was al vrij snel beschadigd, geeft bijna iedere keer "berekeningsfout" aan en met de OFM kaart stuurt hij je langs grote drukke wegen ipv kleine rustige wegen. Ik kan er echt weinig goeds van zeggen. Ik zou terug een andere willen kopen. Welke is de beste om te fietsen en te wandelen want dit is een zuivere fiets-gps, als je in een stad wandelt slaat hij volledig tilt.

Minpunten

• Krasvrijheid scherm
  • Sattelieten vinden
  • Touchscreen
  • Routeberekening

Princeke 02-04-2016

Goedkoop en handig

Geschreven voor: Garmin Edge Touring

Had nog nooit een fietscomputer gehad en zocht een goedkope om mee te starten.

Als je de GPS net gekocht hebt moet je deze zeker lang genoeg laten opladen. De 5 uur dat de batterij zou meegaan zijn niet correct, het toestel is veel sneller leeg.

Als je het toestel de eerste keren gebruikt duurt het redelijk lang alvorens de kaarten en dergelijke geladen zijn maar deze wachttijd verkort aanzienlijk als je het toestel meerdere keren hebt gebruikt.

Handig toestel om rondritten te plannen waarbij je zelf het aantal km kiest die je wil rijden. Hiermee heb ik zelfs in mijn eigen buurt al nieuwe fietsvriendelijke wegen gevonden!!

Als je een rit van punt a naar punt b wil maken dan kan je wel de kortste weg, de minst steile, .... kiezen maar jammer genoeg kiest hij dan niet altijd de meest fietsvriendelijke banen.

Wanneer ik een rondrit laat plannen, dan merk ik wel dat hij tijdens het rijden bij elk kruispunt een tien tot twintig meter achter zit. Je ziet dus een beetje later dan nodig waar je moet afslaan. Op bekende wegen is dat niet erg, op wegen en plaatsen waar je de weg niet (goed) kent kan dit wel even voor verwarring zorgen.

Wil je zelf een rondrit plannen via de pc dan heb je wel veel geduld nodig alvorens je het programma en de manier van tranfereren naar de GPS onder de knie hebt.

Al bij al wel een toestel waar ik tevreden over ben al moet ik wel nog vermelden dat mijn eerste toestel na drie maanden reeds stuk was. Gelukkig was dit onder garantie en kreeg ik al na twee dagen een nieuw toestel.

Princeke 21-07-2016

Update: Heb er intussen al wat km opzitten met deze fietsGPS en ik moet zeggen dat ik er nog altijd heel blij mee ben.

Enkele maanden geleden een nieuwe GRATIS update gedaan (zowel kaarten als software!!!) via Garmin connect, de bijgeleverde software. Dat duurde wel vele uren maar het resultaat is er wel naar; de nieuwste software van Garmin en up-to-date kaarten.

Enig minpuntje: als je zelf in de buurt bent die je kent kan hij je wel eens onnodige wegen opsturen. Ik bedoel daarmee dat je soms zelf wel een kortere en/of betere/minder drukke weg kent dan deze die hij je wil insturen maar dat heb je met elke GPS, ook deze in je auto. Hij zoekt en wijst je de meest aangewezen weg volgens de gegevens die hij heeft. Dat deze soms niet stroken met de realiteit ligt niet altijd aan het toestel of het merk maar wel aan sommige steden en gemeenten die de juiste wegen en gegevens niet doorgeven naar een centrale databank waaruit elke GPS-aanbieder zijn gegevens haalt!

Zoals gezegd: heel tevreden na een half jaar en vele km!!