Fabrikanten login

Consumenten laten naast reviews over producten, ook veel vragen over het product zelf achter op Kieskeurig.be. Wil je hier als fabrikant op reageren om deze consument verder op weg te helpen? Dan kun je bij Kieskeurig.be een inlog als fabrikant aanvragen. Maar wat moet je in je reactie wel doen en wat juist niet. Hieronder de do’s en dont’s.

Do’s:
- Reageer als fabrikant altijd onder de naam “Officiële reactie van <merknaam>”, dus bijvoorbeeld “Officiële reactie van Philips”. Hiermee is het voor bezoekers van Kieskeurig.be duidelijk dat zij te maken hebben met een reactie van een echte fabrikant.

- Het is alleen toegestaan om te reageren op vragen bij producten van het eigen merk.

- Geef op Kieskeurig.be uitgebreid antwoord op een vraag. Los het probleem op de site zelf op. Hierdoor is het zichtbaar voor meerdere consumenten.

- Leef je in in de positie van de persoon die een vraag of klacht heeft achtergelaten op Kieskeurig.be.

- Wees eerlijk en oprecht in je reactie.

- Blijf altijd vriendelijk en positief.

- Let op de uitspraken die je doet. Berichten op Kieskeurig.be zijn voor alle bezoekers te lezen en kunnen niet zomaar verwijderd worden.

Dont’s:
- Het is belangrijk dat de reactie ook echt een inhoudelijke reactie is, zodat de consument hier iets aan heeft. Het alleen plaatsen van de tekst ‘u kunt contact opnemen met onze klantenservice’ is dus niet voldoende.

- Het plaatsen van reviews door een fabrikant is uiteraard niet toegestaan. Ook het doen van uitspraken over andere merken, mag niet.

- Maak er geen commercieel praatje van.

- Voer geen discussie op Kieskeurig.be.

Hoe plaats ik een reactie?
Geef je antwoord op een vraag van een consument, gebruik dan de button ‘reageer op deze vraag’. Op deze manier blijft de website overzichtelijk en krijgt de consument via de mail bericht dat er is gereageerd op zijn of haar vraag.

Reageren op een review kan officieel niet. Wel via een omweg door de button ‘plaats een vraag’ te gebruiken en dan de tekst te richten aan de persoon die de review heeft achtergelaten.

Heb je vragen? Neem dan even contact met ons op via info@kieskeurig.be.