De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips EP3221 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,3

Leo 24-02-2022

Ik had er meer van verwacht gezien de recensies van anderen

Geschreven voor: Philips EP3221 zwart

Ik heb de EP3221 nu 1 jaar in gebruik.

Om te zien is het een fraai apparaat. Misstaat niet in je keuken.
Hij maakt wel erg veel lawaai. Vooral het malen, maar ook het mechaniek.

De verschillende smaak knoppen zijn wat overbodig. Er zit eigenlijk geen verschil tussen. Alleen Espresso wijkt duidelijk af.

En koffie in de horeca vind ik nog steeds lekkerder. Diverse bonensoorten uitgeprobeerd.

Groot minpunt is het waterverbruik. Bij het opstarten en afsluiten van het apparaat gaat er nogal wat water doorheen. Ook bij elk kopje verdwijnt er water richting de lekbak.

Het apparaat is al een keer terug geweest voor reparatie.
Toen liep het water onder het apparaat uit tijdens het zetten.

Ik zou hem niet meer kopen als ik alles van te voren had geweten.

Pluspunten

• Looks

Minpunten

• Waterverbruik
  • Herrie

Leike 10-05-2022

Een jaar geleden moest het apparaat in reparatie omdat hij lekte.
Nu is het weer mis. De helft van het water loopt in de lekbak in plaats van in het koffiekopje.
Halve en dus sterke koppen koffie zijn het resultaat.
Er zit nu nog garantie op maar het is wel weer een gedoe omdat hij opgestuurd moet worden en het wel weer 3 weken wachten wordt. Terugkerend probleem die lekkage dus. Waardeloos.
Nu zou ik hem dus zeker niet meer kopen.

Leike 10-05-2022

De eerdere review was dus van mij ;)

Leike 14-06-2022

Ik ben er nu achter hoe de lekkage wordt veroorzaakt.
Een rubber afdichtringetje om een pijpje in de wand van het apparaat (zie je zitten als je de zetgroep verwijdert) dat elke koffiezetbeurt meerdere keren in een trechterbuis van de zetgroep (uitstekend wit onderdeel) schuift en daardoor verslijt.
Door er wat siliconenvet aan te smeren gaat het ringetje langer mee en als het versleten is kun je het zelf met wat handigheid vervangen.
Ik kan me voorstellen dat deze klacht vaak bij Philips terecht komt. Daar had dan wel een oplossing of op zijn minst een aanwijzing om het zelf op te lossen voor mogen komen.
Om nu elk jaar het apparaat daarvoor in reparatie te doen is wel erg omslachtig (en prijzig waarschijnlijk na garantieperiode).
Misschien rekent Philips er wel op dat mensen om deze reden het apparaat afschrijven en een nieuwe kopen ;)

cadeautje 10-08-2020
  • Product gekregen

Philips 3200

Geschreven voor: Philips EP3221 zwart

ik heb hem gekregen van mijn dochter en heeft het 3 weken goed gedaan ..nu doet de melkschuimer het niet meer.. krijg alleen maar als antwoord dat ik alles moet schoonmaken. Ook al diversen malen gedaan en goed laten doorstomen. Nu moet apparaat terug, zit ik 3 weken zonder koffiezetapparaat ..is er nu geen andere optie ..om een monteur langs te sturen ?? Ik was zo enthousiast dat 2 kennisjes dezelfde hebben gekocht..ook bij hun werkt de opschuimen niet! 3 weken van genoten, beetje duur voor 3 weken.

Pluspunten

• melkschuimer werkt niet
  • zeer warme koffie

Minpunten

• slechte service Philips 2 keer gebeld
  • 3 weken geen koffie zetapparaat

Armando 06-06-2020

Perfect design, gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Philips EP3221 zwart

Had al een Philips espresso van 4 jaar oud, maar door een fout van mij dacht ik dat hij kapot was. Via de philips webcare ben ik uitstekend geholpen en kreeg zelfs een hele mooie aanbieding om een nieuwe aan te schaffen met veel korting. Via de philips webshop had ik de volgende dag het apparaat al binnen. Gelijk geïnstalleerd. De installatie was eenvoudig en de instel mogelijkheden zijn prima. Het oog wil ook wat en ik vindt het design echt heel erg mooi.
Heb deze genomen omdat ik altijd espresso lungo drink en lungo standaard op het apparaat zit.
Nogmaals alle complimenten voor de dames van de Philips webcare. Vriendelijk, correct en kundig. Ik geef hen dan ook een virtuele "warme douche" (programma RADER)
De toekomst moet uitwijzen hoe tevreden ik blijf over deze pracht-machine.

• Gebruiksvriendelijk
  • Instelmogelijkheden
  • Prijs / kwaliteit verhouding

Minpunten

• Nog niet gevonden