Philips EP3246 zwart, zilver

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 8 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips EP3246 zwart, zilver op Kieskeurig.be.

H.van Elten 09-04-2019

Met deze machine een eigen Barista in huis !

Geschreven voor: Philips EP3246 zwart, zilver

Ik mocht mij gelukkig prijzen als verwent koffiedrinker/gebruiker dit waanzinnige apparaat te testen. Als referentie heb ik een goed apparaat in huis, dacht ik, in de vorm van een ander duurder cupjes espresso apparaat.
Na ontvangst van dit Philips product direct aan slag gegaan om het apparaat te gebruiken.
Verpakking en uitpakken: Het apparaat zit in een stevige doos netjes verpakt met wat mij direct opviel een soort van tasje om het apparaat met hengsels zodat het apparaat makkelijk uit de doos te halen is. Daarna snel uit te pakken en het te verwijderen verpakkingsmateriaal, wat Philips in het kader van bescherming van het milieu beperkt houd tot makkelijk afbreekbaar en gerecycled karton, kon verwijderen.
In gebruik nemen: Binnen 10 minuten kon ik van een overheerlijk bakje koffie genieten, de ingebruikname is zeer eenvoudig en snel te noemen, mede door een zeer duidelijke handleiding in 12 talen waaronder natuurlijk het Nederlands, voorzien van duidelijke afbeeldingen. Even met het bijgeleverde stripje eenmalig de juiste waterhardheid instellen (voor een optimaal resultaat van je koffie en zo min mogelijk kalkaanslag) het Aqua Clean filter plaatsen, eenmalig doorspoelen en klaar is je Espressomachine. Natuurlijk staat de machine nu in de fabrieksinstelling.
Display: Zeer overzichtelijk, en prettig te bedienen met elektronische tiptoetsen.
Koffie zetten: Aangezien ik gewent ben om cupjes voor mijn espresso apparaat te gebruiken even wennen om verse koffiebonen aan te schaffen maar de keuze laten vallen op koffiebonen van een oer Hollands rood koffiemerk. Tip !! in deze machine kunnen zowel koffiebonen alsook voorgemalen koffie. Gebruik je de keuze voorgemalen koffie te gebruiken dan kan deze alleen per kopje gezet worden. Pluspunt is wel dat het qua kwaliteit verhouding wel goedkoper is met verse bonen en milieu vriendelijker t.o.v. de cupjes machine. De mogelijkheden om een koffiespecialiteit te kiezen zijn ruim te noemen, Espresso, Americano, Normale koffie, Cappuccino, Latte Macchiato en heet water. Alle variëteiten zijn tevens nog in te stellen voor de uitgifte met de voorkeur van hoeveelheid water, koffiesterkte en hoeveelheid melkschuim. Ook bestaat de mogelijkheid met een eenvoudige handeling om één voorkeur in het geheugen op te slaan. Ook is het mogelijk om de temperatuur van het water aan te passen, en op te slaan in het geheugen. Tijdens het zetten van de koffie is het mogelijk om het zetten van de koffie, en de eventuele melkuitgifte, te onderbreken zonder dat het apparaat zijn instellingen verliest. Zoals eerder vermeld ben ik een verwent koffie gebruiker maar de automatische instellingen van het apparaat zijn ruim voldoende om voor mij het juiste kopje koffie te zetten. Daarnaast bestaat de afstel mogelijkheid om eenvoudig de fijnheid van de mailing aan te passen, een fijnere maling geeft sterkere koffie, één keer geprobeerd en na twee kopjes koffie proef je inderdaad het verschil, hier heeft Philips over nagedacht.
LatteGo: Om een Cappuccino te maken is er een melkreservoir bijgeleverd, de LatteGo. Eenvoudig in gebruik en makkelijk te plaatsen en schoon te maken en mocht je er per ongeluk teveel melk in gedaan hebben, advies hoeveelheden staan per koffie specialiteit op de LatteGo, dan kun je deze eenvoudig door zijn geringe omvang makkelijk in je koelkast plaatsen. (Tip) Gebruik voor een perfecte melkschuim ijs(kast) koude volle melk, halfvolle of magere melk geeft mindere structuur aan de schuim. Ook langere houdbare melk is goed te doen als deze ook maar ijskoud is.
Reinigen: Het enige verschil met mijn eigen apparaat wat ik hiervoor in gebruik had is de reiniging. Daar hoef ik alleen de lege cupjes weg te gooien, bij deze machine moet ik iets meer handelingen verrichten. Dagelijks de koffieprut legen, afhankelijk van de hoeveelheid kopjes koffie die je gedronken hebt, de water opvangbak legen, de machine heeft een kleine spoelcyclus voor hij een eerste kopje koffie afgeeft en na enige tijd als er koffie afgegeven is en de machine niet gebruikt word. Tip !! Zet een klein opvangbakje onder de uitloop. Echter zowel het koffieprut opvangbakje alsook de water opvangbak zijn eenvoudig af te spoelen onder de kraan. De machine schakelt zichzelf uit als deze een tijdje niet gebruikt is. Daarnaast de zetgroep welke met één klik uit te nemen is, een wekelijks reinigingsbeurt, alleen met water afspoelen, , en 1x per maand met een olieverwijderingstablet. Uiteraard de LatteGo na gebruik met water afspoelen. De opvangbak en de LatteGo kunnen ook in de afwasmachine.
Onderhoud: Ontkalken, het apparaat geeft zelf aan wanneer hij ontkalkt dient te worden, afhankelijk afhankelijk van het aantal keren dat er koffie mee is gezet en de juiste hardheid instelling van het water. Een 2 maandelijks (smeer)beurt van de zetgroep met het bijgeleverde smeermiddel wordt als advies meegegeven, hierdoor is de werking en levensduur van je machine optimaal.
Bijzonderheden: Een tiptoets voor alleen heet water zit er ook op, makkelijk om snel een kopje thee of een soepje te zetten. Het reservoir voor de voorgemalen koffie is erg slim bedacht en boven op de machine naast het bonenreservoir geplaatst zodat je niet eerst al je bonen hoeft te verwijderen maar je eenvoudig bijvoorbeeld een cafeïne vrije koffie kunt zetten. Heel klein minpuntje is dat je bijvoorbeeld met de achterkant van een klein lepeltje regelmatig na gebruik van de voorgemalen koffie reservoir de eventuele achtergebleven koffie prut moet doorsteken.

Eindoordeel: Mijn conclusie is dat ik zeer te spreken ben over de uitgebreide mogelijkheden van deze machine, eenvoudig in gebruik, en voor mijn persoonlijke smaak en enkele van mijn gasten
zet deze machine een perfecte koffie specialiteit. Als groot verschil met mijn huidige machine, zet deze machine hetere koffie inclusief de cappuccino en de latte macchiato zelfs met de basisinstellingen, en wat ook direct opvalt de overheerlijke lucht van de koffiebonen als ik de ruimte in kom waar de machine geplaatst is. Klein minpuntje, het zou makkelijk zijn als de afgegeven hoeveelheid koffie(water) als basis instelling in de handleiding zou staan zodat je weet hoe groot je kopje moet zijn en een kleine markering hoe en waar je precies je kopje onder de uitloop moet plaatsen zodat je melkschuim en koffie op de juiste manier in je kopje terecht komen. Tevens is het onderhoud en reiniging t.o.v. mijn huidige machine wat uitgebreider. Echter de machine geeft hierdoor wel een overheerlijk koffie specialiteit af wat voor echte koffieliefhebbers een delicatesse is. Mijn laatste tip !! haal je met deze machine je eigen Barista in huis.

Afmetingen: (bxhxd) 246x 372x433
Gewicht: 7-7,5 kg
Waterreservoir: 1,8 liter en verwijderbaar
Capaciteit bonenreservoir: 275 g (ruim voldoende)
Verstelbare tuithoogte: 85- 145 mm

Pluspunten

• Mooie vormgeving.
  • Overheerlijke koffiespecialiteit.
  • Duidelijke handleiding en overzichtelijk display.
  • De LatteGo.
  • Eenvoudig in gebruik.

Minpunten

• Schoonmaak & onderhoud, wel eenvoudig.
  • Spoelcyclus vooraf 1e kopje koffie.
  • Kopje of bakje moeten plaatsen onder uitloop.

JW 02-07-2019

Hallo,

Ben ook in bezit van deze mooie koffiemachine,
ik krijg water in de opvangbak ook al gebruik ik een bakje bij het spoelen om de spoelwater op te vangen,
Is dat bij u ook zo.

Groet Jan,

Peter 19-09-2020

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Philips EP3246 zwart, zilver

Na een aantal jaren Dolce Gusto deze machine aangeschaft. Heb deze nu een paar weken in gebruik en verlang iedere dag weer naar een vers gezette koffie. Makkelijk in gebruik. Redelijk makkelijk in onderhoud. Het geluid valt erg mee.

Steven Verbeek 17-09-2020

Miskoop; slechte kwaliteit

Geschreven voor: Philips EP3246 zwart, zilver

Op het eerste gezicht een mooi apparaat en handig in gebruik. Echter na 1,5 jaar gebruik heb ik hem bij het grofvuil gezet. Waarom?
-regelmatig lekkages van de waterbak
-melkschuim ging na verloop van tijd mimder goed lopen, ondanks goede schoonmaak
-stukje van de zetgroep brak af tijdens routine schoonmaak.
Daarnaast vind ik de interne delen bijzonder lastig schoon te maken. Dat kan veel simpeler, weet ik van andere apparaten. En, heb je een defect onder garantie? Dan mag je van Philips je apparaat na 3x bellen op eigen kosten opsturen, weken kwijt zijn en maar hopen dat het onder de garantie valt... slechte service.
Koffiesmaak was redelijk, maar er waren relatief veel bonen voor nodig.
Ik vond dit echt een miskoop.

Minpunten

• slechte bouwkwaliteit
  • zeer lastig schoon te maken

Pasja 08-09-2020

koffie is niet heet.

Geschreven voor: Philips EP3246 zwart, zilver

Na 1e keer ontkalken, is de koffie niet meer heet.
Terug gezet naar fabrieksinstellingen, helemaal schoon gemaakt.
Temperatuur opnieuw verhoogd, helpt allemaal niet. terug gestuurd automaat is 4 mnd. oud. hebben er niks aangedaan konden niks vinden. Dus duur apparaat en lauwe koffie.

Cornekus 21-08-2020

Prachtige machine

Geschreven voor: Philips EP3246 zwart, zilver

Lekkere warme dranken uit de machine. Enige kleine nadeel vindt dat hij veel geluid maakt tijdens het zetten van de lekkere dranken

De Bork 15-08-2020

Heerlijke koffie in een oogwenk.

Geschreven voor: Philips EP3246 zwart, zilver

Wij zijn erg blij net het apparaat. Wij kunnen ju op elk gewenst moment een kopje koffie maken naar ieders smaak. Het onderhoud is erg simpel. Het apparaat en de zetgroep zijn eenvoudig te reinigen. Kortom, een geweldig espressoapparaat!

Frien 09-08-2020

Das pas koffie zetten

Geschreven voor: Philips EP3246 zwart, zilver

Fantastisch apparaat, mijn vorige was op en had de geest gegeven, rond neuzend kwam ik uit vij deze Philips. En wat een uitstekend apparaat, werkt bijna helemaal perfect. Het enige minpuntje is dat het apparaat niet snel en meteen kan wroden aangezte. Het lukt elke keer wel maar in tegenstelling tot de ander tiptoetsen werkt de aanzetknop wat moeilijker.
De koffie is perfect mede dank zij de vele keuzes en instelmogelijkheden.
Ik ben een zeer tevreden gebruiker. TOP

Toppiejoppie 07-08-2020

Geweldig product

Geschreven voor: Philips EP3246 zwart, zilver

Er wordt goede koffie mee gezet en je kan diverse koffie's maken zonder dat je er veel moeite voor moet doen. Ik zou dit apparaat aan een ieder aanbevelen.

Anoniem 04-08-2020

Heerlijke koffie uit een mooi apparaat

Geschreven voor: Philips EP3246 zwart, zilver

Ik was op zoek naar een iets luxere koffiemachine. Met name omdat ik graag cappuccino en latte macchiato drink. Deze machine was het antwoord op deze wens. Staat mooi op het aanrecht, de koffiedrankjes zijn heerlijk én de machine is goed schoon te houden. Vooral het melkreservoir is slim bedacht. De melk gaat niet door allerlei slangetjes in het apparaat, maar rechtstreeks vanuit het reservoir in je koffiemok. Even afspoelen en je bent klaar.

Noordzij 04-08-2020

Zet een heerlijk bakkie

Geschreven voor: Philips EP3246 zwart, zilver

Koffie is prima. Sterkte is goed in te stellen. Alleen wanneer koffiebonen op zijn merk je dat te laat.

sabinerabbit 23-07-2020

Super Machine

Geschreven voor: Philips EP3246 zwart, zilver

Nu een 2 maanden in gebruik en super tevreden, als ik die recensie's lees soms denk ik zou er een upgrade zijn geweest? Mijn melkopschuimer werkt perfect, mooie schuimlaag, wel goede melk gebruiken natuurlijk dat is ook belangrijk!! Qua geluid valt het enorm mee, en de machine is vrij snel dus dat geluid hoor je maar heel even. De smaak betreffende koffiebonen is wel heel verschillend en heb de vermaling een tandje hoger gezet waarbij de koffie nog lekkerder werd. Meer kracht. Al met al een aanrader

Wimpeye 22-07-2020

Als je trek hebt in koffie???

Geschreven voor: Philips EP3246 zwart, zilver

Er brandt altijd wel een ledje.
De lekbak is vol, de koffiebonen liggen ver van het maalgedeelte, het koffiezetten met gemalen koffie geeft soms problemen dan gaat hij malen en spoelt beide, het gemalene en het schepje koffie door.
Als alle ledjes dan uit zijn, blijkt dat ik met een keuken doek het gat van de lekbak droog en koffiedrap vrij moet maken.
De melkbeker welke uit de koelkast komt heeft een klipje aan de onderkant, bij de minste aanraking schiet dit los en staat alles onder de melk. Het metalen roostertje waar de kopjes op staan is verre van kras vrij.
Maar als aan alles voldaan is heb je een lekkere bak koffie.

Als laatste het melkreservoir bestaat uit twee delen, bij het uit de koelkast

TobiasG 18-07-2020

Goede koffiemachine

Geschreven voor: Philips EP3246 zwart, zilver

Het verschillend aantal mogelijkheden voor het maken van koffie is prettig. Zo past er altijd wel een instelling bij de grootte van mijn kopjes. Melkschuimer is erg prettig, aangezien schoonmaakwerkzaamheden beperkt zijn. Wel had ik graag een knopje gehad om een beetje melkschuim bij te schuimen als iets meer bij nader inzien toch gewenst is.

juf curlly 18-07-2020

Simpele bediening

Geschreven voor: Philips EP3246 zwart, zilver

Makkelijk apparaat naar eigen keuze in te stellen.
De melk hoeft niet door slangetjes die daarna moeilijk schoon te maken zijn.

Peters23 16-07-2020

Prima apparaat, maar dat lawaai..

Geschreven voor: Philips EP3246 zwart, zilver

Sinds februari gebruiken we deze koffiemachine. Is zeker functioneel en met de goede, lekkere bonen (een zoektocht op zichzelf) prima koffie en cappucino. Wel moeten we allemaal nog erg wennen aan het geluid wanneer de bonen worden gemalen, maar vooral het lawaai bij het opschuimen van de melk is oorverdovend. Je kunt elkaar niet meer verstaan als de een in de keuken is, en de ander in de woonkamer..Schoonmaken gaat redelijk vlotjes, zelfs zonder vaatwasser. Er klinkt een knal op het moment dat de zetgroep aan-/uitgezet wordt en wat ik erg jammer vind is dat er geen indicatie is wanneer de koffiebonen op zijn. Dit had toch beter gekund.

G.H.T. 04-07-2020

Mooi apparaat. Heerlijke koffie

Geschreven voor: Philips EP3246 zwart, zilver

Mooi apparaat. Erg fijn dat je de koffiesterkte per persoon kunt instellen. Ook de melkschuimkraag is redelijk goed. Wel even testen welke melk het beste is. Voor ons is dat houdbare volle melk. Wel zorgen dat het koud is. De Latte Go voor melk is supermakkelijk in gebruik. Kan zo de vaatwasser in. Enige nadeel, maakt redelijk veel geluid tijdens het melkopschuimen. Verder is het apparaat redelijk stil. Veel stiller dan onze vorige. Koffie Is ook lekker heet.
5 koffiekeuzes. Voor elk was wils.
Wel redelijk veel onderhoud aan de machine.

Jan-R 29-06-2020

Voortreffelijke koffiemachine

Geschreven voor: Philips EP3246 zwart, zilver

Het gebruik is super gemakkelijk, levert heel erg simpel een geweldige cappuccino of een latte, en het schoon maken van het melk systeem is super simpel en hygiënisch .
Ook het onderhoud (ontkalken e.d.) gaat bijna vanzelf.
Wat wel raar is dat de onderhoudstabletten en vloeistof niet bij Philips zelf te bestellen zijn.
Even zoeken leert dat ze wel bij bij Handyman te koop zijn, maar wel iets duurden dan wat op de Philips site aangegeven staat.
Verder een geweldig apparaat.

SolariuS007 29-06-2020

Super!

Geschreven voor: Philips EP3246 zwart, zilver

Wat een perfect apparaat! Zet heerlijke koffie. De Latte Machiato is zooooo mooi! Temperatuur van de dranken is ook helemaal goed. Zeer tevreden mee.

Aapie72 26-06-2020

Gebruiksvriendelijk en goed apparaat

Geschreven voor: Philips EP3246 zwart, zilver

We hebben het apparaat nu ongeveer 6 weken en we zijn er zeer tevreden over. Het enige nadeel is dat er nu meer koffie wordt gedronken dan ooit. Schoonmaken gaat makkelijk en hij zet heerlijke cappuccino zonder veel moeite! Al met al een aanrader. Hoop dat we er nog een aantal jaren probleemloos plezier van mogen hebben.

Ramon 82 20-06-2020

Makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Philips EP3246 zwart, zilver

Mooie compacte machine. Heel makkelijk in gebruik en maakt goede koffie.
Ik ben overgestapt van de dolce gusto omdat de cups erg vervuilend zijn en de smaak niet lekker.
Ik koos voor dit apparaat omdat je met 1 druk op de knop een heerlijke cappuchino of latte machiato maakt. Je hoeft niet meer apart de melk op te schuimen.
Ook het onderhoud vind ik goed te doen. Niet allemaal losse onderdelen, maar 1 inzetgroep die je makkelijk uit de machine haalt en vervolgens afspoelt onder de kraan.