De'Longhi PrimaDonna S De Luxe ECAM 26.455.M

Bekijk alle Espressomachines

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 34 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Cop 03-04-2013
  • Product kwartaal in bezit

Mooie en gemakkelijke machine en hele lekkere koffie in veel varianten. Een nadeel: je gaat veel meer koffie drinken. Het waterfilter dat erbij wordt geleverd is niet echt nodig.

kdg 16-03-2013
  • Product half jaar in bezit

De koffie smaakt prima, het gebruikgemaakt is groot.
Maar let op....binnen de garantieperiode volgt meestal 1 reparatie.
Na garantieperiode van 2 jaar volgen meerdere reparaties.
Dat komt omdat een Delonghi ongeveer 12.000 kopjes meegaat, daarna is het apparaat versleten. Reparaties kosten dan honderden euro's. Bij ons is nu de zetgroep en de aandrijving stuk (slijtage), kosten €200.

Alfred van Ekeris 18-03-2013

Hallo KDG,

Graag wil ik even reageren op uw review over de Delonghi Primma Donna S.
Deze machine is nog geen 1,5 jaar op de markt, dus vind ik het vreemd dat u bij deze machine al aangeeft dat er na 2 jaar meerdere reparaties nodig zijn.
Misschien heeft u een andere machine waarbij dit gebeurd is, maar dat wil niet zeggen dat deze machine ook slecht is.
Als je kijkt hoe deze machine is opgebouwd en uit welke onderdelen hij bestaat kan ik me haast niet voorstellen dat de machine na 2 jaar kapot zou zijn.

Ik ben in ieder geval een tevreden gebruiker en verwacht nog vele goede bakjes koffie te drinken uit deze machine.

Alfred van Ekeris 13-03-2013
  • Product kwartaal in bezit

9,6
Sinds eind vorig jaar ben ik de trotse eigenaar van deze mooie machine.

Na lang speurwerk en lezen van gebruikers ervaringen toch de knoop door gehakt en deze machine aangeschaft. En tot op de dag van vandaag absoluut geen spijt van gehad. Zodoende heb ik deze machine ook aanbevolen aan mijn ouders en zei hebben er nu ook één en zijn er ook uiterst tevreden mee.

Waarom ben ik zo tevreden over deze machine?
Het design is schitterend. Chique uitstraling door het gebruik van RVS.
Gebruiksgemak is heel hoog. Een kind kan de was doen.
Schoonmaken is een fluitje van een cent.
Dit zijn een paar goede punten van deze machine.

In gebruik:
Alles is instelbaar van hoeveelheid koffie tot sterkte en zelfs de maling. Ook kun je je eigen koffie instellen en dit werkt echt super.
Ik drink zelf altijd zwarte koffie, en met de juiste koffie er in echt super lekker.
Mijn vrouw drinkt Cappucino, maar die is ook super lekker. Goede, mooie volle schuimlaag en lekker warm.

Schoonmaken is ook een fluitje van een cent. Knopje op het melkreservoir ff indrukken en hij spoelt/stoomt alles schoon. Eens per week ff het reservoir omspoelen.
Maalunit eens per drie/vier weken even eruit halen en schoonspoelen en weer terug plaatsen. Stelt echt niets voor.

Kortom ik ben een erg tevreden gebruiker en kan deze machine echt een ieder aan bevelen.

marsje4 19-02-2013
  • Product maand in bezit

Alles wat uit dit apparaat komt is goed van smaak en heet.
Erg tevreden dus en een aanrader. Blij dat ik deze gekocht heb en geen Philips of Jura.

marcel 08-12-2015

Ik heb hem nog steeds. Waardeloos apparaat. Capuchino ding werkt niet meer en veel storingen....miskoop!!!!

Boobaa 12-02-2013

Duurzaamheid slecht na een dag al defect. Eerst dag werkte hij prima. twee de dag opstarten Algemene storing wat het ook mogen zijn ? stekker er uit resten werkt weer de hele dag. Derde dag op starten werkt maar moeizaam twee kopjes koffie gemaakt en dan uitschakelen powertoets ingedrukt staat er in het display druk op ok WAT OK dus ik druk ok en niks stekker er uit en er weer in staat er weer in het display ok. dan maar bellen met DeLonghi service desk 25 minuten in de wacht krijg ik jan l aan de lijn. probleem uitgelegd zegt deze jl dan moet die ontlucht worden maar volgens mijn zit het loopwerk vast dus lucht onzin. ik wil een monteur die gaan ze inplannen dan kan je gewoon een week wachten op een monteur. Dus als je DeLonghi koopje geen service je betaald 1000 euro en je krijgt nog geen koffie. Dit is overigens niet het eerste espresso apparaat van DeLonghi deze ging ook binnen twee jaar defect en naar drie jaar afgeschreven.

toklana 29-01-2013

Het is een super mooie machine die heel makkelijkte bedienen is.
Het display geeft alle handelingen die je moet verrichten aan.
Wij hebben de machine gekocht bij de Harendse Smid omdat je daar standaard 3 jaar garantie krijgt ipv 2 jaar. de machine staat in de winkel voor 1199 maar je krijgt hem voor 999 euro omdat ze de laagste prijs garantie hebben en bij andere winkelketens is die voor 999 te koop.
Heb hem gekocht bij Harendse Smid Eindhoven wat een fijne verkopers daar tov harendse smid Den Bosch of Rosmalen, daar zijn ze totaal niet klantvriendelijk, dus ook al komen we zelf uit Den Bosch we kopen altijd in Eindhoven. Wat veel mensen niet weten is dat je bij deze machine tot 30 juni 2013 een gratis workshop aan huis krijgt dit geld alleen voor de ECAM 26.455

Perry10 18-01-2013

Ik schrijf deze review om andere te helpen bij hun keuze en omdat ik zelf door deze reviews te lezen mijn keuze heb gemaakt.

Heb in begin getweifeld met een Saeco machine maar, daar ben ik snel van gedachte verandert omdat Philipps deze heeft overgenomen en dat sinds toen de service na verkoop veel minder is. Als je stukken hebt dan moet je hem opsturen en dan wordt er eerst een kostenraming opgesteld die je zo al 30€ kost zonder wat gerepareerd te hebben. Vergeleken met Saeco vroeger, dan kon je even bellen en ging een technieker aan de telefoon je eerst zo al proberen te helpen....

Ik heb voor deze PrimaDonnaS geen enkel min punt te beschrijven.
Hij is knap, gemakkelijk te gebruiken, en levert kwaliteit.
Dus ja hij is misschien prijzig tegenover een ander model maar bon, als je naar kwaliteit gaat dan betaal je deze. De molen waar de koffie mee gemaald wordt is dan ook robuuster dan een doorsnee espresso machine. Stel je voor dat er een klein steentje bij de granen zit, dan zal deze daar al beter tegen kunnen.
Kwestie smaak van de koffie, wel deze is standaard ingesteld door het fabriek en kan altijd wel bijgesteld worden.
Maar wat een grote rol speelt is de soort koffie die je koopt.
Had eerst bonen gekocht in een grootwaren huis en ja die smaakte lekker. Maar nadien ben ik naar een koffiebonen winkel gegaan en heb daar wel wat andere koffiebonen gevonden.
Die veel meer smaak hebben en heb dus de sterkte van de koffie moeten verminderen op het apparaat.
Een en al super ding zelfs om een CaféLaté die mevrouw drinkt, je kan zelfs zonder problemen zelf bepalen wanneer je genoeg melk in de kop hebt om dan automatisch over te gaan naar de koffie die er bijkomt. En ja ook voor de koffie kan je bepalen als je nog meer in de kop wil of minder tijdens het proces.

Voila, hoop dat ik jullie ook wat heb kunnen helpen in de keuze.
Bij mij is deze alvast gemaakt. O ja toen ik in de koffiebonen winkel was, daar had de verkoper mij ook laten begrijpen dat Saeco Philipps de service het laat afweten...

Groeten een koffieliefhebber.

henkenmarjon 28-12-2012

Na gedegen internet onderzoek, het lezen van diverse testen en persoonlijke revieuws deze DeLonghi PrimaDonna S DeLuxe ECAM 26.455.M besteld.
Eergisteren via internet besteld, gisteren al in huis.
Mooi vormgegeven, degelijk uitziend en aanvoelend apparaat (RVS). Menu-instellingen zeer overzichtelijk en makkelijk in gebruik. Na wat experimenteren met de instellingen al heel snel onze persoonlijke voorkeur qua smaak gevonden.
Van duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen, vandaar de 6.
Op dit moment meer dan dik tevreden.
Binnenkort een update.

Ademm4 20-12-2012

9,6
Na 2 weken uitproberen en een workshop aan huis van een DeLonghi medewerker kan ik zeggen dat deze machine alles waar maakt wat het beloofd. De koffie heeft een mooie schuimkraag en wordt lekker heet ook de melk heeft een perfecte schuimkraag (instelbaar) en wordt ook lekker heet. Menu is simpel te gebruiken, kortom alles perfect.

Clover6 19-12-2012

Ik ging in een winkel naar de 23.450 kijken maar vond 'm een prullige/plastic uitstraling hebben. Gezwicht voor het uiterlijk van de buurman/vrouw de 26.455, de Prima Donna doet zijn naam eer aan, werkelijk een prachtige machine...een "beauty".
In de winkel onderhandeld en voor de webshopprijs van €999 kunnen aanschaffen.
Bij de aankoop krijgen we een welkomstcadeau (oa Illy koffie en cappuccinoglazen) en een workshop aan huis....lijkt me leuk....steek je altijd wat van op.
We hebben ''m een kleine week in gebruik mn voor koffie en cappuccino. Gebruiksgemak (mn schoonmaakfunctie), mogelijkheden en smaak alles dik in orde.
Oordeel mbt duurzaamheid nog te vroeg

Mooimooi 27-12-2012

Deze net aangeschaft. Tip voor prijsbewusten: de winkels van de Block hebben in de winkel *nu* een BTW kortingsaanbieding op deze machine van 21% tot 30 december.. Heb m gekocht voor 867 euro in Leiden. Geldt niet voor de andere DeLonghis, voor deze wel! daarmee werd de keus tussen deze en 23.110 wel gemakkelijker..

Mieke Gusinu 13-06-2012

Ondanks dat de bestelling op de valreep van 20.00 's avonds gedaan werd, toch de volgende dag al het apparaat ontvangen! we zijn heel precies wat espresso betreft, maar we zijn beiden heel erg tevreden met de smaak. Voor mij was het maken van een goede cappuccino erg belangrijk, maar met deze machine een peuleschil...even uitproberen met welke melk en bereiden nu deze koffie met de halfvolle biomelk lang houdbaar! En wat een gemak om de melkkan weer terug in de koelkast terug te kunnen zetten als er melk overblijft. Een heel eenvoudige bediening en een genot om 's morgens de machine al op te horen starten als je nog in bed ligt....dan is het tijd om op te staan en het eerste wat wij drinken is een heerlijke espresso met een cremelaagje zoals het hoort. Fijn dat de koffiebonen met kennis van zaken ingekocht zijn, je kunt er heel goede en smakelijke bonen bij bestellen. Redelijk duur in de aanschaf maar daar heb je dan ook een uitstekende smaak voor terug...als je een espresso drinkt, drink er dan één met een topsmaak! Het is een prachtig apparaat, een juweeltje in mijn keuken en wat de "herrie" betreft, het malen van de bonen klinkt ons als muziek in de oren en hoort er helemaal bij. De machine is van zeer degelijk materiaal gemaakt en wat bij mij vooral belangrijk is, alle knoppen ed., ook die zijn van zeer stevig materiaal...geen knoppen die je na drie keer gebruik in je hand houdt. Kortom wij zijn heel blij met dit espressoapparaat en hopen dat hij lang meegaat, want na een paar weken is hij nu al onmisbaar!

Ademm4 28-10-2012

Hallo Mieke,
Een mooie revieuw, wat ik zou willen weten of deze machine een uitneembare zetgroep heeft? Ik heb al heel lang een Jura s9 en die loopt op zijn eind, maar om een schoonmaak/servicebeurt buiten de garantietijd uit te laten voeren, kost me ruim 250 euro. ik zoek dus een andere. Graag je antwoord.

Ademm4 29-10-2012

Kun je mij vertellen of dit apparaat een uitneembare zetgroep heeft? Mijn Jura loopt op zijn einde en servive/reiningingskosten zijn heel hoog.

Marco 1979 18-02-2012

Een kleine 3 weken in bezit en aangeschaft als vervanger voor de Gaggia Classic (handmatig piston automaat). Ik ben zeer te spreken over de kwaliteit van de espresso die deze machine fabriceerd. Deze komt met de juiste instellingen aardig in de buurt van een echte handgemaakte espresso. Min puntje vind ik de kwaliteit van het melkschuim welke niet mooi en vol wordt. Wij zijn/waren de kwaliteit van de nespresso aeroccino gewend en dan is het toch een stapje terug wat melkschuim betreft. Qua vormgeving is het dik in orde. Een erg mooi afgewerkte machine die er ook degelijk uitziet en zeker ook gebruiksvriendelijk is.

mieke gusinu 13-06-2012

Hoi Marco 1979,
Probeer eens de lang houdbare halfvolle biomelk voor het opschuimen van de melk, zeker weten dat je dan tevreden bent.....groet van een grote cappuccinodrinkster

VictorR 02-02-2012

Ik heb deze delonghi 26455 nu 2 dagen in bezit en qua uiterlijk is deze helemaal perfect. Eerste keuze was een Jura c9 lcd maar omdat de Jura 1990,- euro kost ben ik gaan kijken naar iets voordeliger. Uiteindelijk na van alles gezien te hebben, is de keuze deze Delonghi geworden. Nu deze zo in de keuken staat ben ik er heel blij mee. Doet niets onder aan de Jura en koste mij uiteindelijk 1012,- euro. zeker het geld waard. Duurzaamheid moet zich nog bewijzen. hiervoor heb ik de Delonghi lattissima gehad van Nespresso en ook nog nooit in de 4 jaar problemen mee gekregen. Waarom ik die weg heb gedaan is omdat de nespresso cubs +/- o,34 cent per kopkoffie kosten. Aangezien wij meer dan 8 koppen koffie per dag drinken is het dus voordeliger dat je dan een kilo bonen koopt. zelfs de duurste bonen zijn nog voordeliger. als je een zak van een kilo kooptf van het merk smits en dorlas de alliance blend, ben je ergens tussen de 24 en 27 euro kwijt en daar haal je ongeveer 160 koppen koffie uit dus ben je uiteindelijk +/- 17 cent kwijt voor een perfecte bak koffie. Bij de consumentenbond is delonghi als beste uit de test gekomen. Dat was voor mij ook nog een doorslag gevend punt. al met al hele goede keus.

Pascal19 13-02-2012

Hallo Victor , waar heb je deze dan gekocht voor 1012 euro. Ik zie hem nergens goedkoper dan 1155 euro. Groeten Pascal

midden veertiger 04-12-2011

9,4
Na een internetspeurtocht en hier en daar winkels bezoeken, viel de keuze uiteindelijk op deze espressomachine. De test in de consumentengids van december gaf de doorslag. Instructies zijn eenvoudig, het apparaat is fantastisch vormgegeven en de koffie/espresso/capucino en latté Macciato smaken prima!

michielbro 13-01-2012

Hallo,
Mag ik vragen of de melkopschuimer het nog volledig naar behoren werkt, en hoe vaak u deze gebruikt? Bij voorbaat dank.