Siemens EQ.9 s300 zwart

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 87 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ.9 s300 zwart op Kieskeurig.be.

Valley 15-11-2018

Heerlijke koffie / veel mogelijkheden!

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

De eerste kopjes een paar weken geleden gezet en tevens de melkschuimfunctie geprobeerd voor dochterlief. Lekker aan het stoeien geweest met de maling en al een heerlijke bakjes gedronken. Tot op heden een zeer mooi en functioneel apparaat! Echt "plug-and-play". Handleiding duidelijk en instellingen zijn gemakkelijk in het menu te vinden. ook de watertemperatuur kun je makkelijk aanpassen. Even snel een gebruiker aangemaakt in de machine om zo mijn favorieten vast te leggen en om zo de verschillen goed te kunnen bepalen.

Ideaal zijn de meldingen als er een bakje vol zit met water of koffie! Normaal vergeet je dit en is je aanrecht een bende! Nu een keurig rood scherm met de melding! Op naar de volgende cappuccino! Het testen met een ander merk bonen bevalt prima! De smaak is zeer goed en Lavazza Oro is een aanrader. ook nu blijkt dat de machine prima werkt. We hebben geen gebruik gemaakt van de smart optie. Leek ons overbodig. Je moet er toch heenlopen om een kopje te plaatsen en er komt eerst water uit wanneer je het apparaat aanzet. Ja, het gebruiksgemak is groot. Maar is dat niet bij veel vergelijkbare machines zo? Heerlijke koffie verdient appeltaart!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Vormgeving
  • Mogelijkheden
  • Reinigbaarheid
  • Scherm en informatie

• Waterfilter

Rudolf 21-01-2020

Een sierraad in je keuken en ook nog heerlijke koffie...

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Deze mooie, innovatieve machine hebben we nu een weekje in gebruik.

Hoewel het apparaat in de winkel veel kleiner leek, vergt het toch wel enige plaats op onze bescheiden aanrecht. Maar daar krijg je dan ook wel heel veel lekkers voor terug. De machine is stil, heel erg stil. De heerlijke koffie-specialiteiten die we nu ook 's morgensvroeg (4.45 uur) vóór ons werk kunnen maken, halen onze buren niet meer uit hun slaap door de ratelende maalschijven van onze vorige machine. Dit apparaat heeft een zeer goede geluidsisolatie. Niet alleen bij de molen maar ook in de behuizing.

Wij raden aan om eerst verschillende soorten en merken koffiebonen uit te proberen. Smaken verschillen en de ene koffieboon is de andere niet. Heb je de juiste bonen voor jou gevonden? Dan merk je dat meteen aan de heerlijke, intense smaak van je espresso of, met een eenvoudige draai aan de knop, voor een van de vele andere koffie- of melkspecialiteiten die deze machine voor jou kan bereiden.

Zelfs heet water voor een kopje thee staat, met één druk op de knop, in een mum van tijd tot je beschikking.

De koffie is goed warm, hoewel het melkschuim voor een cappuccino of latte-machiato wel iets warmer had mogen zijn. Gebruik daarom lang houdbare volle melk zodat deze buiten de koelkast, in het melkreservoir, bewaard kan worden. Dat scheelt zeker een aantal graden dat het melkschuim of warme melk warmer wordt. Het melkschuim is daarentegen (met volle melk) lekker romig en stevig. Het bereiden van twee melkspecialiteiten tegelijk, duurt best wel lang, maar...TIP: Met een scheutje hazelnoot-, karamel- of vanillesiroop is dit het wachten meer dan waard. Of probeer een koffiesiroop naar jouw eigen smaak te vinden. Deze zijn in elke supermarkt te koop.

Maak van dat eenvoudige 'bakkie pleuh' gewoon een extra verwenmomentje voor jezelf, want daar is dit 'sieraad' in je keuken uiteindelijk toch voor bedoelt?

Pas de sterkte van de koffie, de precieze hoeveelheid van de koffie en het melkschuim aan voor het bestemde kopje of glas. Maak elke specialiteit precies op de door jouw gewenste smaak en hoeveelheid en deze machine doet voor jou de rest. Vergeet zeker ook niet de verschillende gebruikersprofielen voor 6 verschillende gezinsleden in te stellen. Zo heeft elk gezinslid, met slecht één druk op de knop, zijn of haar favoriete smaakbeleving zonder de instellingen steeds weer apart, voor elk persoon, opnieuw in te stellen.

Gebruik ook eens chocolademelk i.p.v. gewone melk voor de zoetekauwen onder ons. Ook dát is mogelijk. Dat geeft de cappuccino of latte-machiato nét dat extra lekkere, zoete smaakje. De verhoudingen kun je zelf aanpassen per koffiespecialiteit. Heerlijk en zeker als deze bereid zijn met deze zeer uitgebreide machine. Zelfs sojamelk maakt van elk kopje koffie met deze machine een waar feestje met romige sojamelkschuim.

Met een melkreservoir van 1 liter en een waterreservoir van 2,3 liter, hoef je niet steeds water of melk bij te vullen. Echter, door het automatisch spoelen wat deze machine vaker doet, is de lekbak wel snel vol om weer geleegd te worden.

Experimenteer met de koffie- en melkverhoudingen en laat ook úw gaten steeds weer versteld staan van de heerlijke, intense, volle smaak waarmee deze machine je keer op keer weer verrast.

Onze vorige machine van een ander merk was de helft voordeliger in aanschaf maar de mogelijkheden, het gebruiksgemak en de smaak van de vele koffievarianten van deze Siemens EQ9 S300, is de investering meer dan waard en zullen jouw verwachtingen, en die van je gasten, zeker doen overtreffen.

Pluspunten

• Stille machine
  • Veel variatiemogelijkheden
  • Eenvoudige bediening met slechts één draaiknop
  • 2 melkspecialiteiten tegelijk bereiden
  • Duidelijk en helder kleurendisplay

Minpunten

• Melkschuim of warme (chocolade)melk iets te lauw
  • 2 melkspecialiteiten tegelijk bereiden duurt lang
  • Vergt veel plaats op het aanrecht
  • Zwart plastic pianolak voorfront oogt goedkoop

Rudolf 18-01-2020

Een sierraad in je keuken en ook nog heerlijke koffie...

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Deze mooie, innovatieve machine hebben we nu een weekje in gebruik.

Pluspunten

• Stille machine
  • Veel variatiemogelijkheden
  • Eenvoudige bediening met slechts één draaiknop
  • 2 melkspecialiteiten tegelijk bereiden
  • Duidelijk en helder kleurendisplay

Minpunten

• Melkschuim of warme (chocolade)melk iets te lauw
  • 2 melkspecialiteiten tegelijk bereiden duurt lang
  • Vergt veel plaats op het aanrecht
  • Zwart plastic pianolak voorfront oogt goedkoop

Peter 28-11-2019

SIEMENS, EQ9 S300, TI923309RW :-)))

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Afgelopen vrijdag de Siemens volautomatische espressomachine EQ9 S300 gekocht.
Na jaren met een Nespresso machine te hebben "geleefd" gaat er een wereld van koffie genot voor ons open.
Wat een heerlijke koffie, de geur, de smaak en het gebruiksgemak dat er nog eens bijkomt is onovertroffen. Meer dan genoeg keuze mogelijkheden in koffiesoorten. ik kan het een ieder aanraden om voor deze Siemens machine te gaan want hij is zijn prijs in geld waard. Samengevat koop je waar voor je geld en....het "smoelt" ook nog een super in je keuken, want het is een plaatje.

Pluspunten

• HEERLIJKE koffie
  • genoeg keuze mogelijkheden qua koffiesmaken
  • regelbaar in temperatuur en koffie intensiteiten
  • persoonlijke voorkeursinstelling (voor 6 personen)
  • gebruiksvriendelijk en mooi apparaat

Minpunten

• had hem veel eerder moeten kopen

Francien 18-05-2019

Volautomatisch, easy to use

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Prima, veel opties, Melk en koffie, goede espresso. Temperatuue koffie kan iets heter, nu nog te lauw. Makkelijk schoonhouden.

Pluspunten

• Alles automatisch
  • Makkelijk menu

Minpunten

• Koffietemperatuur
  • Kleine bonenreservoir

MamaEvelien 03-12-2018

Koffie wordt een feestje met de mooie EQ9 koffiemachine

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Luxe "koffieparadepaardje" in de keuken met vele keuzes en mogelijkheden voor heerlijke koffie, te bedienen middels een mooi display, waar je ook profielen in kunt aanmaken.
Zo heb je met een paar klikken op het display jou favoriete koffie klaar.

Het onderhoud vergt wel wat meer, en wat ik daar vooral in mis is de structuur, hoevaak/wanneer dien je wat te reinigen. Een kalender of app waarop je bijhoud wanneer je wat moet schoonmaken lijkt me hiervoor een goede verbetering.
Het apparaat is verder erg stil, de geluiden die nodig zijn voor het malen en zetten van de koffie zijn prettig.

De melkopschuimer zou ook wat verbetering mogen krijgen, deze klikt niet altijd goed in het apparaat waardoor je soms hete stoom krijgt ipv melkschuim. Het zou prettig zijn als je ook direct op een pak melk aan kunt sluiten.

Verder een dikke 9: een stijlvolle, degelijke machine voor dagelijks koffieplezier die al snel onmisbaar werd voor ons.

Pluspunten

• Luxe koffie, diverse keuzes
  • Chique uitstraling, fraai apparaat
  • Vrij stil

Minpunten

• Onderhoud, wat je zelf moet bijhouden
  • Vaak spoelen
  • Temperatuur koffie met melkschuim

Ellen 22-11-2018

Barista@home

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Wat een beauty op mijn aanrecht. Heel veel keuze in de verschillende koffievariaties qua sterkte en hoeveelheid.
Je hoeft niet na te denken, volg de instructies op het apparaat voor het legen van de bakken, het vullen van de bonen en het water.
Gemak dient de mens!

Pluspunten

• Stijlvol
  • Makkelijke bediening
  • Heerlijke koffie
  • Veel variatie

Minpunten

• Veel spoelingen
  • Melkreservoir werkt niet altijd
  • Koffie spettert

StefanB 22-01-2020

De alleskunner

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Na langdurig en vele onderzoeken hebben wij de Siemens EQ 9 gekocht.
Wij waren opzoek naar een machine die echt alles kan.
Nou met dit apparaat hebben wij een echte alles kunner in huis gehaald.
Koffie wat echt naar koffie smaakt, tot heerlijke romige capuchino's aan toe. En uiteraard voor de dames een overheerlijke Latte Machiato met heerlijke melkschuim waar zelfs je lepeltje op vast blijft liggen zonder weg te zakken.
Daarnaast biedt dit apparaat voldoende overige mogenlijkheden, en is het ook zeer slim bedienbaar.
Geeft tijdig zijn reinigingsmomenten aan, en ook waterniveau's tot het bijvullen van de koffiebonen.
Mocht je in het donker regelmatig koffie zetten, of net even dat lichtpuntje in de keuken missen, dan zit er zelfs licht op dit fantastische apparaat gelijkmatig wanneer je een overheerlijk bakkie koffie zet.
Al met al een super aanschaf, Je betaald wel voor de aanschaf, maar dit betaald zich dik terug door de vele opties die dit mooie apparaat jou geeft.
Garandeert 15.000 kopjes koffie.

Pluspunten

• verlichting
  • Veel koffie opties
  • zelfstandige reiniging
  • geheugen aan gedronken dranken
  • smaak

Minpunten

• geen kopjeswarmer
  • geen baristamode

Frans Oerlemans 13-01-2020

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Geweldig koffieapparaat. Eenvoudig te installeren. Heerlijk om je eigen koffiekeuze vast te leggen. Als cappucinodrinkers verrukt van het stevige schuim.
Ik heb hetapparaat nog te kort om iets over de levensduur te kunnen zeggen.

Pluspunten

• Bedieningsgemaak
  • Heerlijke koffie

Christel 10-01-2020

lekkere cappuccino

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

mooie uitstraling, aanwinst in de keuken, gemakkelijk te installeren en te bedienen. Geeft lekkere cappuccino/koffie en zelfs met 2 kopjes tegelijk. Is gemakkelijk te onderhouden.

Pluspunten

• goede smaak
  • gemakkelijk te onderhouden
  • 2 kopjes cappuccino tegelijk te zetten

Jorn de Lange 08-01-2020

Geweldig apparaat met heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Echt een fijn apparaat! We hebben uiteindelijk toch de overstap gemaakt naar een espressomachine, en dan natuurlijk wel gewoon een goeie. Uiteindelijk op dit apparaat uitgekomen. De koffie smaakt goed en na wat finetune met de temperaturen en de hoeveelheden is het bij ons helemaal naar wens. Het onderhoud wordt netjes aangegeven en is eenvoudig.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Makkelijk te onderhouden
  • Groot watterresevoir

Minpunten

• Sommige programma's duren erg lang

Fam. de Vet 06-01-2020

Heerlijke koffie en weinig geluid tijdens de bereiding.

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Koffie is lekker en geheel naar eigen smaak in te stellen. De machine is heel erg stil in vergelijking met veel andere apparaten.
Wij zijn er erg blij mee en genieten dagelijks van onze koffie. De vormgeving zorgt er ook voor dat het niet misstaat op je aanrecht, ondanks de omvang van de machine.

Pluspunten

• het weinige geluid tijdens de bereiding.
  • vormgeving.
  • duidelijk display

Minpunten

• temparatuur met melk bereiding.
  • hoe snel de opvang bakjes (koffieprut) vol zijn.

Maria 06-01-2020

eq9s300

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Het apparaat maakt goede koffie alleen te langzaam voor op kantoor. Voor thuis is het een prima apparaat.

OMV 04-01-2020

Prima Koffieautomaat

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Top Apparaat, enkele dagen in bezit. Heerlijke koffie en en zeer gemakkelijk in gebruik.
Schoonmaken is goed te doen en duidelijk zoals vermeld in de handleiding.

avaal 02-01-2020

Top machine

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Lang gezocht naar EQ6 maar gelukkig toch voor de EQ9 gekozen. Mooi om te zien, een sierraad in je keuken. Daarnaast makkelijk in gebruik, je kunt alle soorten koffie zetten met 1 druk op de knop. Bijna geruisloos en heerlijke kopjes koffie.
Een aanrader deze machine, een waardige opvolger van onze jura

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Meerdere keuze mogelijkheden

EQ9 plus 02-01-2020

super automaat koffiemachine EQ9plus

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

De beste machine met de juiste mogelijkheden lekkere koffie te zetten
Maakt zeer weinig geluid wat een weelde is ten opzichte van de vorige machine.
Koffie sterkte goed in te stellen op eigen keuzeknop, ideaal dus voor eenieder een eigen kopje koffie
Machine ziet er ook fraai uit en is zeer makkelijk te bedienen.

Pluspunten

• makkelijk te bedienen
  • veel verschillende koffiesoorten

Minpunten

• waterhoeveelheid wat te klein voor veelgebruikers

ron 02-01-2020

mooi degelijk apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

erg stil en snel goede warme koffie. veel keuze qua koffie en tevens heet water.
mooie aanvulling voor het aanrecht

Pluspunten

• stil
  • veel keuze koffie
  • ook heet water
  • profielen instellen

Minpunten

• nog niet gevonden

Sandra 30-12-2019

Prachtig apparaat.

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Heel mooi apparaat om te zien met veel mogelijkheden. Dit is ons 2e koffieapparaat van Siemens en wederom zeer tevreden. Minder luidruchtig dan de vorige machine maar de techniek is ook weer 8 jaar jonger. De verlichting als de koffie gezet word vind ik erg luxe wist niet dat dit erop zat. Ook handig dat je voor diverse huisgenoten verschillende koffie's kan opslaan onder hun profiel. De zetgroep is ook veel makkelijker om te reinigen en terug te plaatsen dan in ons oude apparaat, kortom een top aankoop.

Pluspunten

• weinig geluid
  • mooie vormgeving(waterreservoir)

Koffieleutje 30-12-2019

Geweldige machine!

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Het is gewoonweg een geweldige machine! Volautomatisch en super makkelijk in gebruik. Helemaal op de eigen wensen in te stellen (per persoon)

JP 30-12-2019

Fijne expressomachine

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Minimaal geluid en minimaal onderhoud zijn belangrijke aspecten naast het hebben van smaakvolle koffie. We hebben het apparaat nu een paar dagen en ik ben uiterst tevreden. Het apparaat maalt stilletjes en het onderhoud valt mee en onderhoud wordt goed aangegeven.

Pluspunten

• Koffie smaak
  • Geluidsniveau is laag

Minpunten

• Prijs wellicht