Siemens EQ.9 s300 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 275 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ.9 s300 zwart op Kieskeurig.be.

8,9

Jasper 22-01-2021

Makkelijk qua onderhoud en goede koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Na jaren een Quickmill 3004 halfautomaat te hebben gebruikt ben ik over gestapt naar deze volautomaat vanwege gebruiksgemak en volume. Ik moet eerlijk zeggen dat de koffie echt lekker is (ik drink vooral espresso en americano). Met een Quickmill is de koffie fantastisch en kun je letterlijk voor een 10 gaan (ligt aan je eigen skills) maar dit apparaat gaat zeker voor een dikke 8 wat mij betreft zonder veel moeite. Ook de melkfunctie werkt fijn wat resulteert in de vele type koffies die je met 1 klik kan zetten (schoonmaken is weinig werk).

Wil je goede koffie, een apparaat wat er mooi uit ziet zonder veel onderhoud dan beveel ik dit apparaat zeker aan.

Pluspunten

• Goede koffie
  • Weinig onderhoud
  • Zeer goede prijs kwaliteit

Minpunten

• Lekbak zit vaak vol

Hans 11-03-2021

Blauwe maandag apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Wij hebben dit apparaat oktober 2018 gekocht en 4 weken later hier een fantastische review geschreven. Wat waren wij toen tevreden over de EQ9. Echter nu ruim twee jaar later is onze EQ9 al vijf keer in reparatie geweest. En elke keer loopt het maalwerk muurvast. De eerste 2 jaar is niets aan de hand, de machine wordt opgehaald en na twee/drie weken weer thuis afgeleverd. Valt allemaal onder garantie. De laatste keer was januari van dit jaar, net buiten de garantie, en deze keer kregen we bij de klantenservice een mevrouw aan de lijn die ons ging helpen. Ze gooide het op garantie op garantie reparatie en ze wilde dat er extra naar dit probleem door de reparatieservice van Siemens gekeken moest worden.

Het apparaat kwam ook deze keer weer terug, maalwerk functioneert weer, maar we konden uit de rapportage niets anders ontdekken dan we elke keer kregen. Het is nu weer wachten totdat het weer fout gaat, het maalwerk is namelijk niet vervangen. We hadden deze namelijk voorzien van een klein herkenningsteken. Naar verwachting zal de machine dan iets ouder zijn dan 2,5 jaar en dan is de garantie echt afgelopen. Dan wordt het de beurs trekken. Hetgeen niet zal gaan gebeuren. Want van een machine waar we ruim 1200 euro voor hebben betaalt mogen we toch tegen alle redelijkheid en billijkheid verwachten dat deze machine na 2,5 jaar nog gewoon koffie maakt zonder gedoe.

We hebben vrienden die van andere merken soortgelijke apparaten hebben die aanzienlijk goedkoper zijn en de koffie net zo lekker is. En wat wij heel erg teleurstellend vinden... dat er niemand bij Siemens (klantenservice, reparatieservice of wie dan ook) zich verdiept in het probleem en zorgt voor een tevreden klant. Heel jammer.

MamaEvelien 03-12-2018

Koffie wordt een feestje met de mooie EQ9 koffiemachine

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Luxe "koffieparadepaardje" in de keuken met vele keuzes en mogelijkheden voor heerlijke koffie, te bedienen middels een mooi display, waar je ook profielen in kunt aanmaken.
Zo heb je met een paar klikken op het display jou favoriete koffie klaar.

Het onderhoud vergt wel wat meer, en wat ik daar vooral in mis is de structuur, hoevaak/wanneer dien je wat te reinigen. Een kalender of app waarop je bijhoud wanneer je wat moet schoonmaken lijkt me hiervoor een goede verbetering.
Het apparaat is verder erg stil, de geluiden die nodig zijn voor het malen en zetten van de koffie zijn prettig.

De melkopschuimer zou ook wat verbetering mogen krijgen, deze klikt niet altijd goed in het apparaat waardoor je soms hete stoom krijgt ipv melkschuim. Het zou prettig zijn als je ook direct op een pak melk aan kunt sluiten.

Verder een dikke 9: een stijlvolle, degelijke machine voor dagelijks koffieplezier die al snel onmisbaar werd voor ons.

Pluspunten

• Luxe koffie, diverse keuzes
  • Chique uitstraling, fraai apparaat
  • Vrij stil

Minpunten

• Onderhoud, wat je zelf moet bijhouden
  • Vaak spoelen
  • Temperatuur koffie met melkschuim

Valley 15-11-2018

Heerlijke koffie / veel mogelijkheden!

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

De eerste kopjes een paar weken geleden gezet en tevens de melkschuimfunctie geprobeerd voor dochterlief. Lekker aan het stoeien geweest met de maling en al een heerlijke bakjes gedronken. Tot op heden een zeer mooi en functioneel apparaat! Echt "plug-and-play". Handleiding duidelijk en instellingen zijn gemakkelijk in het menu te vinden. ook de watertemperatuur kun je makkelijk aanpassen. Even snel een gebruiker aangemaakt in de machine om zo mijn favorieten vast te leggen en om zo de verschillen goed te kunnen bepalen.

Ideaal zijn de meldingen als er een bakje vol zit met water of koffie! Normaal vergeet je dit en is je aanrecht een bende! Nu een keurig rood scherm met de melding! Op naar de volgende cappuccino! Het testen met een ander merk bonen bevalt prima! De smaak is zeer goed en Lavazza Oro is een aanrader. ook nu blijkt dat de machine prima werkt. We hebben geen gebruik gemaakt van de smart optie. Leek ons overbodig. Je moet er toch heenlopen om een kopje te plaatsen en er komt eerst water uit wanneer je het apparaat aanzet. Ja, het gebruiksgemak is groot. Maar is dat niet bij veel vergelijkbare machines zo? Heerlijke koffie verdient appeltaart!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Vormgeving
  • Mogelijkheden
  • Reinigbaarheid
  • Scherm en informatie

• Waterfilter

Herman Stammers 03-03-2021

prima koffie, maar bovengemiddeld veel onderhoud

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Ik heb deze machine nu 3 maanden in gebruik en ben matig enthousiast. Mijn referentie is een wat grotere JURA volautomaat, die na 10 jaar de geest heeft gegeven.
De vormgeving is prima en het gebruik gemakkelijk. Ook zonder de handleiding te lezen kun je binnen 5 minuten alle koffievariëteiten maken die je wilt. Cappucino, café latte, espresso en ristretto, allemaal heel goed van smaak (voor echt geweldig moet je bereid zijn € 2000,- uit te geven).
De standaard temperatuur instelling is veel te laag en geeft lauwe koffie. Instellen op de hoogste temperatuur is echt een must, en zorgt voor een heel goede koffie, beter dan ik van de oude JURA gewend was.
Tot zover dus geen reden tot klagen.
Waar je echter helemaal simpel van wordt is dat er om de paar kopjes koffie een handeling moet worden verricht: lekschalen legen, waterreservoir bijvullen en bonen bijvullen, altijd wel wat, omdat de volumes van die onderdelen te klein zijn, de helft van wat ik gewend was.
Verder om de paar dagen de zetgroep reinigen, een klusje van 5 minuten, en -veel vaker dan ik bij de JURA gewend was- het reinigingsprogramma doorlopen of ontkalken.
Voor het gemak hoef je deze machine niet te kopen. Ik durf de weddenschap aan dat een gemiddelde kop koffie van een filterapparaat, per kop veel minder tijd kost dan een kop gezet door deze machine.
Waarom dan toch nog een 7? De kwaliteit van de koffie staat buiten discussie, als je de fabriekswaarden even bijstelt. Het is alleen vervelend dat je om de paar koppen weer wat 'moet' van deze machine.

Pluspunten

• fraaie vormgeving
  • prima koffie als je de stemperatuur bijstelt
  • intuïtieve bediening

Minpunten

• erg veel onderhoud
  • te kleine reservoirs

Jack 30-11-2020

De heerlijkste koffie met het grootste gemak!

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Na veel vergelijkingen en testen is de EQ9 s300 onze machine geworden. Er ging een wereld voor ons open! Met het grootste gemak maken we nu heerlijke koffie. Of het nu een 'echte Italiaanse' Espresso Macchiato is of Ristretto, Café Crème, Cappuccino, Latte Macchiato of Koffie verkeerd... In een handomdraai serveren we nu de beste koffie die je kunt bedenken. Echt genieten doen wij ook door de extra functie met aromaDouble Shot: extra sterke koffie, voor een intense smaak! De machine heeft verrassend veel extra functies, maar bediening blijft eenvoudig. Ook de vormgeving van de machine mag er zijn; niet alleen is het uiterlijk een stijlvol, ook is het degelijk uitgevoerd in RVS. Het duidelijke kleuren touchdisplay werkt als vanzelf. De mogelijkheid van twee kopjes koffie tegelijk zetten, zorgt ervoor dat we snel aan de koffie kunnen. Geen herrie: het is een stille espressomachine, je hoort hem nauwelijks, knap! Verder werkt het reinigingsprogramma eenvoudig; vrijwel geen werk aan. Hoe goed een product ook is er zijn ook zaken die beter kunnen. Hierbij denk ik aan de kleine lekbak die al na 4 a 5 koffiemomenten vol is. Ook zou de koffietemperatuur naar mijn smaak iets hoger mogen (dat lossen we nu op door de kopjes voor te verwarmen). Maar voor mij is het een topmachine die veel meer doet dan ik als kritische koffieliefhebber had kunnen hopen. Wij zijn erg tevreden met de EQ9 300 en heel blij met deze keuze!

Pluspunten

• gemak: kleuren touchdisplay en reinigingsprogramma
  • veel smaken en mogelijkheden
  • extra sterke koffie mogelijk met aromaDouble Shot
  • twee kopjes koffie tegelijk mogelijk
  • super stille expressomachine

Minpunten

• de lekbak is na 4 a 5 koffiemoment vol
  • de koffietemperatuur zou iets hoger moeten zijn

Remon 17-07-2020

Sieraad in de keuken

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

fantastisch apparaat, heerlijke koffie. Super bediening. Restaurantwaardige kwaliteit...............

Pluspunten

• Mooi
  • Lekker

Minpunten

• lekbak snel vol

Rudolf 21-01-2020

Een sierraad in je keuken en ook nog heerlijke koffie...

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Deze mooie, innovatieve machine hebben we nu een weekje in gebruik.

Hoewel het apparaat in de winkel veel kleiner leek, vergt het toch wel enige plaats op onze bescheiden aanrecht. Maar daar krijg je dan ook wel heel veel lekkers voor terug. De machine is stil, heel erg stil. De heerlijke koffie-specialiteiten die we nu ook 's morgensvroeg (4.45 uur) vóór ons werk kunnen maken, halen onze buren niet meer uit hun slaap door de ratelende maalschijven van onze vorige machine. Dit apparaat heeft een zeer goede geluidsisolatie. Niet alleen bij de molen maar ook in de behuizing.

Wij raden aan om eerst verschillende soorten en merken koffiebonen uit te proberen. Smaken verschillen en de ene koffieboon is de andere niet. Heb je de juiste bonen voor jou gevonden? Dan merk je dat meteen aan de heerlijke, intense smaak van je espresso of, met een eenvoudige draai aan de knop, voor een van de vele andere koffie- of melkspecialiteiten die deze machine voor jou kan bereiden.

Zelfs heet water voor een kopje thee staat, met één druk op de knop, in een mum van tijd tot je beschikking.

De koffie is goed warm, hoewel het melkschuim voor een cappuccino of latte-machiato wel iets warmer had mogen zijn. Gebruik daarom lang houdbare volle melk zodat deze buiten de koelkast, in het melkreservoir, bewaard kan worden. Dat scheelt zeker een aantal graden dat het melkschuim of warme melk warmer wordt. Het melkschuim is daarentegen (met volle melk) lekker romig en stevig. Het bereiden van twee melkspecialiteiten tegelijk, duurt best wel lang, maar...TIP: Met een scheutje hazelnoot-, karamel- of vanillesiroop is dit het wachten meer dan waard. Of probeer een koffiesiroop naar jouw eigen smaak te vinden. Deze zijn in elke supermarkt te koop.

Maak van dat eenvoudige 'bakkie pleuh' gewoon een extra verwenmomentje voor jezelf, want daar is dit 'sieraad' in je keuken uiteindelijk toch voor bedoelt?

Pas de sterkte van de koffie, de precieze hoeveelheid van de koffie en het melkschuim aan voor het bestemde kopje of glas. Maak elke specialiteit precies op de door jouw gewenste smaak en hoeveelheid en deze machine doet voor jou de rest. Vergeet zeker ook niet de verschillende gebruikersprofielen voor 6 verschillende gezinsleden in te stellen. Zo heeft elk gezinslid, met slecht één druk op de knop, zijn of haar favoriete smaakbeleving zonder de instellingen steeds weer apart, voor elk persoon, opnieuw in te stellen.

Gebruik ook eens chocolademelk i.p.v. gewone melk voor de zoetekauwen onder ons. Ook dát is mogelijk. Dat geeft de cappuccino of latte-machiato nét dat extra lekkere, zoete smaakje. De verhoudingen kun je zelf aanpassen per koffiespecialiteit. Heerlijk en zeker als deze bereid zijn met deze zeer uitgebreide machine. Zelfs sojamelk maakt van elk kopje koffie met deze machine een waar feestje met romige sojamelkschuim.

Met een melkreservoir van 1 liter en een waterreservoir van 2,3 liter, hoef je niet steeds water of melk bij te vullen. Echter, door het automatisch spoelen wat deze machine vaker doet, is de lekbak wel snel vol om weer geleegd te worden.

Experimenteer met de koffie- en melkverhoudingen en laat ook úw gaten steeds weer versteld staan van de heerlijke, intense, volle smaak waarmee deze machine je keer op keer weer verrast.

Onze vorige machine van een ander merk was de helft voordeliger in aanschaf maar de mogelijkheden, het gebruiksgemak en de smaak van de vele koffievarianten van deze Siemens EQ9 S300, is de investering meer dan waard en zullen jouw verwachtingen, en die van je gasten, zeker doen overtreffen.

Pluspunten

• Stille machine
  • Veel variatiemogelijkheden
  • Eenvoudige bediening met slechts één draaiknop
  • 2 melkspecialiteiten tegelijk bereiden
  • Duidelijk en helder kleurendisplay

Minpunten

• Melkschuim of warme (chocolade)melk iets te lauw
  • 2 melkspecialiteiten tegelijk bereiden duurt lang
  • Vergt veel plaats op het aanrecht
  • Zwart plastic pianolak voorfront oogt goedkoop

Rudolf 18-01-2020

Een sierraad in je keuken en ook nog heerlijke koffie...

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Deze mooie, innovatieve machine hebben we nu een weekje in gebruik.

Pluspunten

• Stille machine
  • Veel variatiemogelijkheden
  • Eenvoudige bediening met slechts één draaiknop
  • 2 melkspecialiteiten tegelijk bereiden
  • Duidelijk en helder kleurendisplay

Minpunten

• Melkschuim of warme (chocolade)melk iets te lauw
  • 2 melkspecialiteiten tegelijk bereiden duurt lang
  • Vergt veel plaats op het aanrecht
  • Zwart plastic pianolak voorfront oogt goedkoop

Peter 28-11-2019

SIEMENS, EQ9 S300, TI923309RW :-)))

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Afgelopen vrijdag de Siemens volautomatische espressomachine EQ9 S300 gekocht.
Na jaren met een Nespresso machine te hebben "geleefd" gaat er een wereld van koffie genot voor ons open.
Wat een heerlijke koffie, de geur, de smaak en het gebruiksgemak dat er nog eens bijkomt is onovertroffen. Meer dan genoeg keuze mogelijkheden in koffiesoorten. ik kan het een ieder aanraden om voor deze Siemens machine te gaan want hij is zijn prijs in geld waard. Samengevat koop je waar voor je geld en....het "smoelt" ook nog een super in je keuken, want het is een plaatje.

Pluspunten

• HEERLIJKE koffie
  • genoeg keuze mogelijkheden qua koffiesmaken
  • regelbaar in temperatuur en koffie intensiteiten
  • persoonlijke voorkeursinstelling (voor 6 personen)
  • gebruiksvriendelijk en mooi apparaat

Minpunten

• had hem veel eerder moeten kopen

Francien 18-05-2019

Volautomatisch, easy to use

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Prima, veel opties, Melk en koffie, goede espresso. Temperatuue koffie kan iets heter, nu nog te lauw. Makkelijk schoonhouden.

Pluspunten

• Alles automatisch
  • Makkelijk menu

Minpunten

• Koffietemperatuur
  • Kleine bonenreservoir

Ellen 22-11-2018

Barista@home

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Wat een beauty op mijn aanrecht. Heel veel keuze in de verschillende koffievariaties qua sterkte en hoeveelheid.
Je hoeft niet na te denken, volg de instructies op het apparaat voor het legen van de bakken, het vullen van de bonen en het water.
Gemak dient de mens!

Pluspunten

• Stijlvol
  • Makkelijke bediening
  • Heerlijke koffie
  • Veel variatie

Minpunten

• Veel spoelingen
  • Melkreservoir werkt niet altijd
  • Koffie spettert

Asman 22-08-2021

warmte

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Heb een koffiemachine EQ9-S300 voor mijn 60e verjaardag gekregen waarbij ik vind dat de koffie en cappuccino niet zo warm zijn nu hoorde ik dat de EQ9-S500 wel een optie heeft tot wel 95 graden warmte waarom niet op de EQ9-300 als ikdit had geweten had ik deze gevraagd nu doe ik niet optimaal van mijn apparaat genieten JAMMER.

Helemaal blij! 21-08-2021

Super machine, heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Deze koffiemachine zet heerlijke koffie, cappuccino etc. Snel klaar, weinig geluid bij het malen van de bonen. Kortom super blij met mijn nieuwe Siemens!

Bart S. 14-08-2021

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Koffieapparaat ziet er goed uit, zeer weinig maal geluid, lekkere grote watertank en koffie reservoir. Lekbak moet wel vaak geleegd worden. Duidelijke bediening, eenvoudig te volgen programma. De kunststof bedieningsknoppendoen jammer genoeg wat goedkoop aan. Verbeterpunt. Maar overall, een heel fijn apparaat met veel kofiemogelijkheden, aanrader.

Koelwijn 09-08-2021

Super fijne koffiemachine

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Top machine veel koffie keuzes handig in gebruik. Fijne lekbak. handige verlichting.heerlijke koffie makkelijk instelbaar. Handige melk reservoir. Temparatuur lekker heet van de koffie. Ruim water reservoir. Makkelijk schoon tehouden. Ziet er mooi uit. Maakt geen herrie. gewoonweg een hele fijne machine.

Bert 03-08-2021

Prachtig apparaat voor heerlijke koffiesoorten.

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] ruime mogelijkheden voor persoonlijke voorkeuren, eenvoudig in te stellen, zeer stille werking, eenvoudig te reiningen, 2 koffies tegelijk zelfs bij cappuccino.

Mireille 01-08-2021

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Nog nooit zijn fijn apparaat gehad, zet heerlijke verschillende soorten koffie, maar kan ook water, melkschuim en warme melk krijgen, ideaal. Ik raad hem iedereen aan.

Bert 31-07-2021

Zeer tevreden met de EQ9

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Nadat onze eq6 series 700 het had begeven hebben we rondgekeken voor vervanging en uiteindelijk zijn we toch weer bij Siemens uitgekomen en hebbnen de EQ9 aangeschaft. Ten opzichte van de EQ6 een verbetering, weinig geluid bij het malen en het gemak van het melkreservoir is top. Prima apparaat!

Esther 26-07-2021

Top met een maar…

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Een super automaat. Heel stil en lekkere koffie. Mijn latte zou iets warmer mogen. Het enige echte nadeel is dat de lekbakjes we heel snel vol zitten! Dit is echt heel vervelend.