Siemens EQ.9 s300 zwart

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 50 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ.9 s300 zwart op Kieskeurig.be.

Valley 15-11-2018

Heerlijke koffie / veel mogelijkheden!

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

De eerste kopjes een paar weken geleden gezet en tevens de melkschuimfunctie geprobeerd voor dochterlief. Lekker aan het stoeien geweest met de maling en al een heerlijke bakjes gedronken. Tot op heden een zeer mooi en functioneel apparaat! Echt "plug-and-play". Handleiding duidelijk en instellingen zijn gemakkelijk in het menu te vinden. ook de watertemperatuur kun je makkelijk aanpassen. Even snel een gebruiker aangemaakt in de machine om zo mijn favorieten vast te leggen en om zo de verschillen goed te kunnen bepalen.

Ideaal zijn de meldingen als er een bakje vol zit met water of koffie! Normaal vergeet je dit en is je aanrecht een bende! Nu een keurig rood scherm met de melding! Op naar de volgende cappuccino! Het testen met een ander merk bonen bevalt prima! De smaak is zeer goed en Lavazza Oro is een aanrader. ook nu blijkt dat de machine prima werkt. We hebben geen gebruik gemaakt van de smart optie. Leek ons overbodig. Je moet er toch heenlopen om een kopje te plaatsen en er komt eerst water uit wanneer je het apparaat aanzet. Ja, het gebruiksgemak is groot. Maar is dat niet bij veel vergelijkbare machines zo? Heerlijke koffie verdient appeltaart!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Vormgeving
  • Mogelijkheden
  • Reinigbaarheid
  • Scherm en informatie

• Waterfilter

Francien 18-05-2019

Volautomatisch, easy to use

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Prima, veel opties, Melk en koffie, goede espresso. Temperatuue koffie kan iets heter, nu nog te lauw. Makkelijk schoonhouden.

Pluspunten

• Alles automatisch
  • Makkelijk menu

Minpunten

• Koffietemperatuur
  • Kleine bonenreservoir

MamaEvelien 03-12-2018

Koffie wordt een feestje met de mooie EQ9 koffiemachine

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Luxe "koffieparadepaardje" in de keuken met vele keuzes en mogelijkheden voor heerlijke koffie, te bedienen middels een mooi display, waar je ook profielen in kunt aanmaken.
Zo heb je met een paar klikken op het display jou favoriete koffie klaar.

Het onderhoud vergt wel wat meer, en wat ik daar vooral in mis is de structuur, hoevaak/wanneer dien je wat te reinigen. Een kalender of app waarop je bijhoud wanneer je wat moet schoonmaken lijkt me hiervoor een goede verbetering.
Het apparaat is verder erg stil, de geluiden die nodig zijn voor het malen en zetten van de koffie zijn prettig.

De melkopschuimer zou ook wat verbetering mogen krijgen, deze klikt niet altijd goed in het apparaat waardoor je soms hete stoom krijgt ipv melkschuim. Het zou prettig zijn als je ook direct op een pak melk aan kunt sluiten.

Verder een dikke 9: een stijlvolle, degelijke machine voor dagelijks koffieplezier die al snel onmisbaar werd voor ons.

Pluspunten

• Luxe koffie, diverse keuzes
  • Chique uitstraling, fraai apparaat
  • Vrij stil

Minpunten

• Onderhoud, wat je zelf moet bijhouden
  • Vaak spoelen
  • Temperatuur koffie met melkschuim

Ellen 22-11-2018

Barista@home

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Wat een beauty op mijn aanrecht. Heel veel keuze in de verschillende koffievariaties qua sterkte en hoeveelheid.
Je hoeft niet na te denken, volg de instructies op het apparaat voor het legen van de bakken, het vullen van de bonen en het water.
Gemak dient de mens!

Pluspunten

• Stijlvol
  • Makkelijke bediening
  • Heerlijke koffie
  • Veel variatie

Minpunten

• Veel spoelingen
  • Melkreservoir werkt niet altijd
  • Koffie spettert

Petrus 17-11-2019

MOOIE VORMGEVING, GEBRUIKSVRIENDELIJK, LEKKERE KOFFIE,

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

makkelijk te installeren, zet lekkere koffie, veel mogelijkheden om koffie te personaliseren en de instellingen op te slaan in eigen profiel, mooie vormgeving, grote inhoud watertank en melktank, een goede keuze

Pluspunten

• groot water tank
  • 2 kopjes tegelijk zetten
  • groot melk tank
  • makkelijk te reinigen
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• nog niet ontdekt

Kees 15-11-2019

Gebruikersvriendelijke machine, heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Onze keuze is op deze espressomachine gevallen om z'n uitgebreide mogelijkheden en z'n geïntegreerde melksysteem. De koffie is heerlijk en hij is zeer gemakkelijk te bedienen.

Pluspunten

• Gemakkelijke bediening
  • Heerlijke koffie
  • Geluidsarm

Minpunten

• Afvalbakje wat klein

Arjan 05-11-2019

Top automaat

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Fijne degelijke machine met een luxe uitstraling. Diverse simpel te bedienen voorkeursinstellingen voor de diverse soorten koffie. Reinigt zichzelf met stoom en het deel dat je nog zelf moet doen gaat erg eenvoudig !
Aanrader !! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Snoek 01-11-2019

Super Koffiemachine

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Dit is echt koffie drinken, menig restaurant kan hier niet aan tippen, echt een aanrader. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Anoniem 23-10-2019

Zeer mooie koffiezetmachine

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Zet heerlijke koffie, niet te heet maar zeker niet te koud. Eigenlijk precies goed.
Een nadeel is het lekbakje, deze is net te klein en regelmatig moet je deze dan ook legen.
Qua vormgeving en geluid zeer goed.
Zeker een goede aanrader. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Anoniem 15-10-2019

Lekker bakkie koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Mooi en prima apparaat. Dit is ons eerst volautomatisch koffiemachine, en dat bevalt prima. Als de koffie wordt gemalen, hoor je vrij weinig geluid. Temperatuur is prima. Er is wel één nadeel, de lekbak, deze moet vrij snel worden geleegd.
Voor de rest een geweldige koffieapparaat [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

HenkT 12-08-2019

Fijne koffiemachine

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

EQ7 Plus was aan vervanging toe. Door positieve ervaringen met die machine ook nu weer bij een Siemens uitgekomen.
De EQ9 is nog weer beter. Stil, warmere koffie en melk en zelfs nog weer makkelijker in gebruik en schoonmaken.
En heel veel koffievariaties mogelijk met alle mogelijke instellingen.
T.o.v. de vorige geen warmhoudplaatje voor de kopjes, maar dat gebruikten we toch al nooit.
Melkreservoir is handig. Bij de vorige had ik het slangetje in het pak melk hangen, maar nu gebruik ik het reservoir dat gewoon vanuit de koelkast elke keer aan de machine wordt gekoppeld, en toch warme melk!
Ja, het spoelwaterreservoir onder de machine is wat kleiner, maar om de 8 tot 10 kopjes even legen is op zich geen groot probleem.
Installatie was snel en eenvoudig, waterhardheid even testen met bijgevoegde strip, instellen, filter erin en klaar!
Al met al een fijne machine, en dankzij de cash-back actie ook nog eens iets goedkoper.

• Veel variaties
  • Personalisatie/instellingen
  • Koffie- en melktemperatuur.

Minpunten

• Omvang spoelwaterreservoir

Chantal 03-07-2019

Heerlijk alle soorten koffie voor ieder wat wils.

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Duidelijk gebruiksvriendelijke koffiemachine. In te stellen naar naar eigen wens en per kopje ook aan te passen. Echt verwennen met dit apparaat.

Pluspunten

• veel soorten koffie
  • gebruiksvriendelijk
  • per persoon in te stellen
  • gemakkelijk aan te passen per kopje
  • lekkere koffie

Willy1950 01-07-2019

De beste EQ tot nu toe.

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Had eerst een EQ7 jarenlang, was toe aan een nieuwe, dus de EQ9. Super apparaat, met los/vaste melkcontainer. Wat een verbetering! Ook het reinigingssysteem is uitstekend. De koffie natuurlijk subliem! Ben ontzettend blij met mijn EQ9. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Erik 25-06-2019

superstil en briljant lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Dit is een zeer goede opvolger van mijn overleden EQ5. Prijzig, maar dan heb je ook wel wat. Maalschijven hoor je amper en het apparaat is in zijn geheel erg stil wanneer het in bedrijf is. Het maakt van de goedkoopste bonen nog steeds superlekkere koffie (en gebruikt ook minder koffie dan de oudere apparaten). Uitgebreid keuzemenu. Elke keuze kan ook naar wens worden aangepast (hoeveelheid, sterkte).
Gebruikersprofielen zijn erg handig bij gebruik door meerdere mensen en op verschillende tijden van de dag.
Apparaat en onderdelen zijn slim ontworpen en goed geïntegreerd. Het apparaat krijgt hierdoor de goede 'looks'.

Het lampje wat aangaat als je een kopje zet was niet echt nodig, maar is wel grappig.

Pluspunten

• erg stil
  • veel opties
  • gebruikersprofielen erg handig
  • mooi ontwerp, onderdelen goed geïntegreerd

Minpunten

• lekbak zou iets groter mogen

Juanita Zwaneveld 23-06-2019

De Siemens EQ.9 s300 straalt een en al professionaliteit uit

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

oude kapot,meer mogelijkheden,werkt naar verwachting,500,- euro duurder maar zeker de moeite waard!!

Pluspunten

• Melksysteem beter als de vorige
  • Zetsysteem makkelijker schoonmaken
  • Binnenkant wand makkelijk schoon te maken
  • Uitloopsysteem makkelijk uit elkaar te halen
  • Mooi en duidelijk display met foto’s

Minpunten

• Te klein bonenreservoir

Robbert 20-06-2019

Zeer mooi design

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Ik was op zoek naar een goed en vooral een mooi koffieapparaat. Na jaren gebruik te hebben gemaakt van een Nespresso machine, wilde ik iets anders. Het liefste wilde ik een apparaat, welke echt lekkere koffie produceerde, waardoor mijn vrouw die eigenlijk nooit koffie drinkt, ook eens gezellig een kopje koffie meedrinkt. Daarvoor moest de koffie en ook de cappuccino vergelijkbaar zijn met Italiaanse. Na de machine geïnstalleerd te hebben, bleek dat deze wel heel erg dicht bij de Italiaanse koffie kwam. De koffie is goed heet en perfect van smaak. Makkelijk in te stellen en aan te passen naar wens, schoon te maken en een zeer gebruikersvriendelijke bediening. Daarnaast is het design waanzinnig mooi. Kortom de perfecte keuze!

• Ontwerp
  • Eenvoudig te bedienen
  • Eenvoudig schoon te maken
  • Perfecte koffie

Minpunten

• Relatief kleine lekbak

j.nijenhuis 18-06-2019

aanwinst op het aanrecht.

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Er gaat een wereld voor je open op het gebied van koffie zetten. HEERLIJK. Alles wat je maar bedenken kunt zit in dit apparaat.
We waren al liefhebbers van capucino/ latte macciato maar nu zeer zeker. En tot slot het gemak van het automatisch reinigen.

Anoniem 12-06-2019

Mooi apparaat, heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

De Siemens Q9 is een mooi model koffieautomaat met veel functies. Je kunt je persoonlijke voorkeuren bewaren, wat heel handig is als je met meerdere koffiedrinkers woont. Wij drinken nu eindelijk écht lekkere koffie!

Pluspunten

• Mooi model
  • Veel verschillende opties
  • Je kunt persoonlijke voorkeuren instellen

Robert 05-06-2019

Mooi passend apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Wij hebben dit apparaat gekocht omdat wij een nieuwe keuken hebben laten installeren en daarbij dus ook een bijpassend koffieapparaat nodig hadden. Via internet gezocht naar de beste apparaten die op dit moment beschikbaar zijn en daarbij uitgekomen bij Siemens. Ook de lopende actie met tot € 250 retour speelde daarbij een rol. Uiteindelijk gekozen voor de zwarte uitvoering van de EQ9 serie, omdat deze een goede combinatie bood van mogelijkheden en prijs.
Na bestelling direct geplaatst en de procedure doorlopen voor het eerste gebruik. Dit lijkt moeilijk maar je wordt door de stappen heen geleid en het is dan snel gepiept. Het eerste kopje gooi je jammer genoeg weg, omdat het systeem nog vervuild kan zijn, maar daarna is het genieten.

Pluspunten

• vormgeving
  • mogelijkheden

Minpunten

• afstand tussen uitloop en koopje vrij groot
  • er zit geen aansluiting voor op het melkpak bij.

Highwoodman 28-05-2019

Fantastisch apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.9 s300 zwart

Ik ben zeer tevreden over deze machine. Ik heb hiervoor een andere machine gehad van een ander merk, welke ontzettend tegenviel. Sinds kort heb ik deze Siemens aangeschaft. De koffie is heerlijk en er zitten heel wat opties op.
Zeer gebruiksvriendelijk.