Voeg toe aan vergelijker Prijs volgen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips EP5330 zwart op Kieskeurig.be.

8,9

Thuis barista met horeca achtergrond 15-10-2018

Philips Latte- Go 5000 series

Design en persoonlijke ervaring:
De Philips Latte- Go 5000 series heeft een gemoderniseerd design, met verschillende knoppen die snel reageren bij het indrukken om zo het gebruiksinterface te kunnen bedienen, dit wordt weergegeven op een degelijk scherm. Onze ervaring met de Philips Latte Go- 5000 series is goed bevallen, het is namelijk mogelijk om via een "user friendly interface" verschillende soorten dranken te selecteren en te zetten variërend van: Reguliere koffie of een americano, andere koffie speciaal drank zoals cappuccino, latte macchiato en cafe au lait.

Gebruiksgemak:
De espressomachine kwam veilig verpakt aan, vervolgens was de espressomachine gemakkelijk gebruiksklaar te maken, dit konden wij doen aan de hand van het bijgeleverde "quick assembly guide", de uitgebreide handleiding en de instructie sticker met daarbij een QR code die je herleid naar een onderhoudsvideo (onderhoudsmaterialen zijn bijgeleverd).

Smaakbeleving:
Smaakbelevenis is altijd een persoonlijke kwestie, des al niet te min is de smaak belevenis positief te beïnvloeden door de juiste randapparatuur, bonen en zet temperatuur. Alle gezette dranken zijn van hoogwaardige kwaliteit en hebben ieder hun eigen smaakpallet die je zeker doen verassen.

De Philips Latte Go- 5000 maakt dit mogelijk door zijn uitstekende ingebouwde bonenmaler die je kunt afstellen indien gewenst, de groep kop (houder van het gemalen bonenmengsel) is van hoogwaardige kwaliteit waarbij de bonen mengsel nimmer te zacht of te hard is en mede door het automatische zetprogramma met het aquafilter systeem van Philips wordt er precies de juiste hoeveelheid "smaak" geëxtraheerd uit het bonenmengsel.

Koffiezettemperatuur:
In de interface van de Philips Latte Go- 5000 series konden wij geen parameters vinden die de gezette koffietempratuur aantonen. Echter het is mogelijk om via het interface het koffie kopje via heet water voor te verwarmen en vervolgens dit voorverwarmde kopje de koffie in te laten stromen. Dit zorgt ervoor dat welke soort koffie er gekozen wordt altijd het juiste smaakpallet teweeg brengt, dus in conclusie vinden wij dat de Philips Latte- Go 5000 series de juiste tempratuur hanteert om verschillende gebalanceerde koffiedranken te kunnen zetten.

Schoonmaak en onderhoud:
Het bereiden van een cappuccino of andere speciaal dranken (met melk) gaat heel gemakkelijk via de innovatieve melk-opschuimer van Philips, dit is namelijk een melk- opschuimer zonder slangen waardoor deze makkelijk uit te nemen valt en te reinigen of als je teveel melk hebt gebruikt deze via een bijgeleverde deksel kunt bewaren in de koelkast.

Het algemene onderhoud aan de espressomachine is gemakkelijk en via het "gebruikersinterface" geeft de machine aan welke handeling er uitgevoerd moet worden (waterreservoir bijvullen, waterresidu legen, koffieresidu legen, groep kop reinigen ect.)

Conclusie:
Wij hebben de Philips Latte- Go 5000 series aan verschillende vrienden binnen onze kring getoond en zij waren allemaal razend enthousiast vanwege zijn gemak in gebruik, smaakbeleving en compact design. Dus een absolute must- have van de huidige tijd om ook thuis te kunnen genieten van een gebalanceerde koffie of speciaal dranken.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Gevarieerde koffie mogelijkheden
  • Aanpassingsvrijheid
  • Gemakkelijk in onderhoud
  • Compact en modern design

Minpunten

• Seperaat zetten
  • Geen mogelijkheid om zet temperatuur te meten

Jacques81 11-10-2018

Koffievariaties in een handomdraai

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

Deze machine bied alles voor een koffievariatie naar wens. Het fijne van de machine is dat je espresso, gewone koffie en ook met melktoevoeging kan kiezen ook is het nog mogelijk om heet water af te tappen voor thee. De machine werkt met koffiebonnen maar is ook mogelijk met filtermaling toe te voegen. Verder zijn de tempratuur, sterkte, hoeveelheid melk die toegevoegd wordt bij melk specialiteit allemaal naar wens in te stellen. Het melkreservoir is afneembaar om te bewaren in de koeling.

Het waterreservoir is met 1.8 liter ruim, de bonen zijn ook makkelijk bij te vullen aan de bovenzijde.

De kleine schoonmaak activiteiten van de machine zijn allemaal ingebouwd in het menu of automatisch bij in en uitschakelen.

Voor het gebruik heb ik de normale bonen gebruikt van DE dit voldoet voor de meeste wensen.

Pluspunten

• variatie in koffiesmaken
  • instelbare tempratuur
  • instelbare melkhoeveelheid

Diana B 11-10-2018

Goede machine, heerlijke cappuccino en latte macchiato

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

Prima apparaat, mooi strak design, compact. De lattego (melkopschuimer) is zeer makkelijk en handig te gebruiken. Je zet de beker er heel simpel op en tussendoor makkelijk bij te vullen. Na gebruik zet je de beker met deksel in de koelkast. Neemt weinig ruimte in beslag. Hierdoor maak je snel even een lekkere cappuccino of latte macchiato. Schoonmaken is ook heel makkelijk; onder de kraan of in de vaatwasser. Let wel op dat je de onderdelen goed vast klikt anders verspil je melk.
Wat ook fijn van de machine is, is dat je de sterkte, warmte, hoeveelheid zelf kan instellen. Opwarmtijd is ook snel. Af en toe maakt de machine wat rare geluiden bij het malen maar het is niet irritant. Er blijven wel wat bonen hangen in het reservoir, niet alles glijd door. Formaat is goed. Kan je lekker van verschillende smaken bonen genieten.
Bij het uitzetten van de machine maakt hij zichzelf nog schoon en komt er nog een beetje water uit. Zet er een beker onder om het op te vangen. Scheelt legen van de wateropvangbak. Zit anders snel vol.
Tip voor het waterreservoir: giet met een kan water erin, hoef je niet elke keer het reservoir eruit te halen.
Kortom een goede aanschaf, aanrader.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Lekkere koffie naar behoefte

Minpunten

• Koffiebonen glijden niet door

margriet35 11-10-2018

Heerlijke koffie met veel mogelijkheden!

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

Deze volautomatische espressomachine heeft een luxe uitstraling en is makkelijk in gebruik te nemen met behulp van de handleiding. De machine is eenvoudig te bedienen en heeft veel opties, zodat je de 6 verschillende koffiesoorten helemaal naar je eigen smaak kan instellen. Denk aan de temperatuur, de sterkte van de koffie en de hoeveelheid melk en koffie. Ook kan je voor heet water (thee) kiezen. Ik heb een koemelkintolerantie en gebruik zelf alleen melk zonder koemelk. Ik heb de latte macchiato en cappuccino getest met volle melk (voor visite), havermelk, amandelmelk en kokosmelk. De volle melk schuimt het beste, maar ook met de havermelk (barista) en kokosmelk krijg je een goede schuimlaag. De melk wordt goed warm, waardoor je altijd een heerlijke latte macchiato of cappuccino hebt. De LatteGo (melkreservoir) kan je na gebruik makkelijk loskoppelen en met de bewaardeksel in de koelkast zetten of schoonmaken (mag ook in de vaatwasser). Het apparaat spoelt zichzelf door bij in- en uitschakelen en is makkelijk schoon te houden. Het bijvullen van de koffiebonen en het water gaat simpel via de deksels boven op het apparaat.
Conclusie: mooi en gebruiksvriendelijk apparaat met zeer veel mogelijkheden voor heerlijke koffie. Echt een aanrader!

Pluspunten

• heel veel verschillende opties
  • goed hete melkschuim
  • makkelijk schoon te houden
  • eenvoudig te bedienen
  • heerlijke koffie

Fam. L 17-06-2021

Ongekend!

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

Na.jarenlang met een eenvoudige versie die cappuccino maakte te hebben gedaan, n de 5400 versie. De prijs is er naar, maar wat een luxe voor ons. In alles verteld deze machine wat je doen moet, ook als er iets mis is. Alles instellen onder je eigen profiel, vers gemalen, goed heet, en je Schumacher naar keuze.
We staan nog maar aan het begin en we zullen nog heel wat ontdekken aan mogelijkheden van deze machine en dat zijn er veel!!!
O ja, door de aparte melkbeker geen geknoei en reinigen is intensief maar loont met zo'n mooie machine

Philips 5400 latte go 25-03-2021

De Phillips 5400 latte go perfect apparaat

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

Dit apparaat heeft alles en is voor ons de lekkerste koffie.
Genoeg bonen erin genoeg water lekkere schuimlaag en maakt niet veel geluid .

Laurie0007 20-03-2021

Heerlijke koffie producten

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

Je kan zelf de smaak van je koffie bepalen door het merk koffie bonen maar ook door de sterkte van het malen van de bonen. Er zijn buiten de verschollende koffie prducten ook andere zaken te maken zoals warme melk of heet water voor thee

MTobi 25-02-2021

Heerlijke koffie en makkelijk te onderhouden

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

Altijd al een bonenmachine willen hebben die ook cappuccino en latte machiato kan maken. Alleen het schoonmaken daarvan stond mij erg tegen. Bij dit apparaat is het een fluitje van een cent. Je kan deze gewoon in de vaatwasser doen en de melk gaat niet door het apparaat heen wat heel veel schoonmaken vergt normaal gesproken. Daarnaast is het heerlijke koffie!

Rhodewyn 01-02-2021

Handige machine met goed display.

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

Melkopschuimer is zeer handig in gebruik, in een handomdraai er op en er af te halen.
Goede instel mogelijkheden.

mvbrugge 30-01-2021

Lekkere koffie en latte macchiato

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

Op eenvoudige wijze lekkere koffie of koffie/melk combinatie zetten. Wel elke week grondig reinigen en ook het periodiek onderhoud respecteren.

BenVo 19-01-2021

Grandioze espressomachine.

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

Sinds mei 2020 wordt dit apparaat meerdere malen per dag gebruikt en we genieten telkens weer van een perfecte espresso of bakje koffie. De capuccino en latte macchiato worden door onze gasten zeer gewaardeerd.
Reiniging van het apparaat is zeer eenvoudig. Vermeldenswaard is het feit dat de te reinigen onderdelen van een solide kwaliteit kunststof zijn. Breuk of vervorming is dus bij normaal gebruik uitgesloten.

Pilmeyer 10-01-2021

Goede koffie, duur in onderhoud

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

Apparaat nu 1,5 jaar oud. De eerste storing is een feit, de lekbak trilt tijdens het koffiezetten telkens los, waardoor er een foutmelding aangegeven wordt. Soms moet ik voor het zetten van 1 kop koffie 3x de lekbak weer op zijn plaats houden, anders wordt het koffiezetten telkens onderbroken.

Geessie 26-12-2020

Even wennen

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

Een zeer eenvoudig te gebruiken en in te stellen machine. Even wennen met de losse koffie. Omdat wij iets te veel koffie in de machine deden zo af en toe geen koffie. Maar uiteindelijk gevonden en zeer tevreden. Lekkere melk schuim
Enige nadeel is het geluid. Maar de kop koffie vergoed veel

Corine22 15-12-2020

Goed apparaat, heerlijke koffie

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

Zet prima koffie, voldoende keuzes. De lekbak is vrij snel vol en het bonenreservoir is aan de kleine kant.

harwij 13-12-2020

Lekkere koffies maar......

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

De expressomachine maakt lekkere koffies maar de machine maakt veel kabaal. Bij opstartende en afsluiten geeft het flinke knallen en bij het zetten maakt de melkopschuimer veel en hard geluid.

TerHorstPlaza 10-12-2020

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

Een mooie gemakkelijke machine. Zet een heerlijk kopje koffie. Gemerkt dat voor ons het soort koffiebonen minder belangrijk is. Gewoon Espresso bonen en thats it. De machine maakt er een fantastisch kopje koffie van. Espresso uitstekend. Cappuccino zoals de Italiaan hem het liefste drinkt.

flut 24-11-2020

Prima apparaat

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

Handig te bedienen, helaas heb je oordoppen nodig als je te dicht bij het apparaat in werking staat. Wie heeft dit ooit goedgekeurd?
De koffie is trouwens prima.

Koffieliefhebbers 13-11-2020

Erg veel lawaai, lekkere koffie

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

Het apparaat maakt het, bij gebruik, niet mogelijk om een gesprek te voeren. De koffie is heerlijk. Het apparaat is gemakkelijk te bedienen en te onderhouden.

Anoniem 25-10-2020

Koffieautomaat

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

Ik ben heel tevreden over mijn aankoop.
Hij doet het goed, en is makkelijk in gebruik en het belangrijkste heeeel erg lekker.

OTitus 21-10-2020

Hulp gezocht

Geschreven voor: Philips EP5330 zwart

Ik zou graag een cappuccino drinken maar de hoeveelheid is te klein .
Ik wil die verdubbelen maar als ik druk begint het al voor de eerste keer ?
Kan ik dit ergens zie hoe je een dubbele kunt instellen ?