JURA E8 Platin zwart, platina

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zwart, platina

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 21 reviews die zijn achtergelaten voor de JURA E8 Platin zwart, platina op Kieskeurig.be.

6,3

E. Soer 23-11-2017

Lauwe espresso en koude Lattes Jura onwaardig

Geschreven voor: JURA E8 zwart

Na jarenlang met een Ranchilio Sylvia te hebben gewerkt overgestapt op deze volautomaat van Jura. Het gemak en de vormgeving sprak ons aan.
Na drie weken al de eerste problemen die niet weggingen. De espresso werd nooit warmer dan 60-65 graden uitstroom temperatuur. Om over de ristretto maar te zwijgen. Machine terug naar Jura. Niks mis mee volgens hen. Wij hadden geen geijkte thermometers dus maten verkeerd. Okee dachten wij weer proberen. Probleem niet opgelost en dus de machine weer retour. Wij filmpjes sturen naar Jura met een geijkte thermometer waarop duidelijk te zien is dat de uitstroom temperatuur veel te laag is. Na vier weken vakantie de machine weer retour. Probleem wordt genegeerd en afgewezen. Wij gaan eens een latte maken (iets wat wij normaal niet drinken) en wat blijkt de melk schuimt niet en wordt maar 38 graden warm. Ongelooflijk. Er komt iemand van de winkel bij ons langs om dit mee te maken en die stelt net als ons vast dat er iets niet goed is. Machine voor de derde keer naar Jura binnen 5 maanden. Nu met de man van de winkel erbij. Voorstel is om het thermoblock te vervangen en de melkmond. Dit in een nieuwe machine!!!! Wij hebben er geen vertrouwen meer in en vinden dat een machine van 1200 euro nooit zoveel gebreken mag vertonen. Ook is de respons van Jura aanmatigend door af te wijzen dat er iets is terwijl er hard bewijs voor is. Nu de machine maar teruggegeven aan de winkel en hopen op een coulante regeling. Voor ons nooit meer een Jura.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Lauwe espresso
  • Koude melkspecialiteiten
  • Service Jura Ned.

CrazyQrew BBQ 09-08-2016

Jura E8 t.b.v. catering opdrachten

Geschreven voor: JURA E8 zwart, chroom

Nadat wij met de vraag belast werden of we ook de koffie wilde verzorgen tijdens 1 van onze Big Green Egg catering opdrachten heb ik mijn eigen Jura F90 meegenomen. Gek genoeg wisten wij niet beter dan deze koffie, maar onze opdrachtgever was lyrisch over de koffie die we schonken. Dit herhaalde zich enkele keren, en daarop besloten we de koffie ook op te nemen in ons aanbod. Omdat de huidige F90 reeds enkele jaren dienst had gedaan hebben we derhalve uitgekeken naar een nieuwe Jura. Om precies te zijn de E8 welke een directe opvolger is van voornoemd model.

Bij de eerste ingebruikname viel gelijk op hoe verfijnd de techniek in loop van jaren geworden is. Niet alleen is de E8 een zgn. vol-automaat, maar ook de cappuccinatore is veel verfijnder. Verder valt op hoe gebruiksvriendelijk de E8 is, terwijl de F90 dat ook al was. Voor ons was van belang dat de automaat snel was, en indien mogelijk ook stiller. Beide zijn we louter positief over. Wat ons betreft weet Jura zichzelf te overtreffen met de E8. Naast de vriendelijke prijs is het ook (eindelijk) mogelijk om bij de "goedkopere" modellen accessoires aan te kopen. Hetgeen bij de F90 niet het geval was, al is dat wellicht te wijten aan het generatieverschil.

Wij hopen in ieder geval veel mensen kennis te kunnen laten maken met de onovertroffen kwaliteit van Jura.

De duurzaamheid betreffende de E8 kunnen vooralsnog niet beoordelen, maar uitgaande van de F90, die maar liefst 21000 bakjes probleemloos bereid heeft...durven we deze wel een '8'te geven. Een 8 omdat een Jura toch wel regelmatig functioneel onderhoud nodig heeft, maar niet meer of minder dan gebruikelijk als we het afwegen tegen de DE automaten.

CrazyQrew BBQ

E Luyten 29-01-2018

Lauwe cappuccino

Geschreven voor: JURA E8 zwart, platina

Jura E8 een week in bezit, teleurstellend.
Espresso is prima, cappuccino en cafe latte lauw.
Opgeschuimde melk wordt niet warmer dan 40 graden.
Jura gebeld, probeert het met een slap gerhaal over mengverhouding koffie en de melk.
Nog geen oplossing, wordt terug verwezen naar de Kaldi waar het apparaat vandaan komt.
Indien geen oplossing gaat het apparaat terug naar de leverancier.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Espresso
  • Mogelijkheden

Minpunten

• Melk wordt niet warm
  • Klacht wordt niet serieus genomen

Gerard 21-05-2018

Beste Luyten,
Is het probleem inmiddels opgelost? Onze machine heeft namelijk hetzelfde euvel en ook ons wordt gezegd verhouding koffiebonen en melk en soort melk. Ons inziens is er een probleem met het opschuimen ..
Gerard

Tom 24-01-2018

Toevoeging aan eerdere beoordeling van Tom

Geschreven voor: JURA E8 zwart, platina

Tom: Nog een kleine toevoeging aan mijn oude beoordeling.
Ik ben in de loop van het jaar achter gekomen dat de kleur en sterkte van een kop koffie niet overeenkomen als je de koffie per 1 tegelijk zet, vergeleken met 2 tegelijk. De koffie die je met 2 tegelijk zet ziet eruit als en smaakt naar 'donkere thee'. Hierover heb ik jura klachtenservice opgebeld, alle instellingen doorlopen, geen effect. Zij hebben hem toen (kosteloos) opgehaald en nagekeken. Intern nog wat afstellingen gedaan met de molen maar het resultaat was hetzelfde. Volgens hen komt dit omdat er maximaal 16 gr. bonen tegelijk gemaald kunnen worden. Zodra je van een sterke kop koffie houdt wordt er voor 1 kopje meer meer dan 8gr gebruikt en dit kan dus nooit verdubbeld worden. Conclusie voor mij is dat ik de functie voor het zetten van 2 kopjes koffie tegelijk dus niet kan gebruiken. Vooraf is mij dit niet verteld en het verbaasd mij dat zo'n duur apparaat deze forse beperking heeft. Deze beoordeling gaat puur over deze functie, andere beoordeling zegt wat over de rest van het apparaat.

Minpunten

• 2 koppen koffie functie

Tom 19-09-2017

Top apparaat

Geschreven voor: JURA E8 zwart, platina

Heb dit apparaat nu een half jaar en ben uiterst tevreden. volautomatisch, mooi design. Makkelijk schoon te houden. En uiteraard erg lekkere ristretto, espresso, koffie, cappuccino, latte macchiato en flat white. Alles makkelijk in te stellen naar eigen wensen.
Beetje lawaaierig en tikkeltje aan de prijzige kant maar dit is het apparaat zeker waard.

Pluspunten

• volautomatisch
  • design

Minpunten

• prijs

Evi 09-09-2018

Lauwe cappuccino

Geschreven voor: JURA E8 zwart, platina

Aanvankelijk waren we heel blij met ons nieuwe koffieapparaat, waar we lang voor gespaard hadden. Helaas blijkt de cappuccino lauw. Heel jammer, zeker voor zo'n dure machine. We waren afgegaan op het oordeel van de Consumentenbond, maar hier had men echt kritischer moeten zijn.

Minpunten

• Cappuccino lauw
  • Duur

J. Karelse 10-04-2018

Teleurstelling

Geschreven voor: JURA E8 zwart, platina

Mooie machine en de koffie smaakt goed maar zodra een latte of cappuccino gemaakt wordt krijg je een lauw bakje voorgeschoteld. Voor deze prijs moet dit niet kunnen. Jura onderkent dit probleem helaas niet. Intussen heb ik de klacht vaker gehoord en volgens mij is het gewoon een ondermaats model als het op een latte macchiato/espresso aankomt. Een machine die de melktemperatuur apart kan instellen is helaas fors duurder. Voor mij is het onbegrijpelijk dat deze machine zo goed uit de consumentenbond test gekomen is. Gelukkig kon binnen 14 dagen de machine terug gebracht worden. Mijn siemens eq.9 voldoet gelukkig prima.

Pluspunten

• mooie machine
  • espresso smaakt prima

Minpunten

• latte macchiato/espresso lauw

Tim 13-01-2019

Lekkere koffie

Geschreven voor: JURA E8 zwart, platina

Ik heb deze machine gekocht omdat hij lekkere koffie geeft. Helaas blijkt na aankoop dat niet alleen da aanschafprijs hoog is. Ook de bijbehorende waterfilters zijn erg duur. Een kopje koffie wordt er €0,10 duurder van. Dat is gewoon veel. De weg naar goedkopere waterfilters heeft Jura afgesloten door ze uit te rusten met een chip. Die chips hebben universele filters niet dus moet je die van Jura aanschaffen. Ze kosten bijna €15 en moeten na 150 kopjes worden vervangen. Jammer dat Jura op die wijze haar klanten benadeeld. Daarnaast is de bijbehorende App feitelijk onbruikbaar. Als er instellingen mee in de machine worden aanpast, zijn die na het opnieuw opstarten weer weg. Ik heb de machine 4 maanden en kan het verdienmodel van Jura niet waarderen.

Pluspunten

• Goede koffie

Minpunten

• Hoge aanschafprijs
  • Dure waterfilters
  • Display geeft veel soorten koffie, zoekplaatje
  • Display niet aan te passen

Chris4891 26-11-2019

Een origineel Jura waterfilter is niet verplicht. Ik maak zelf gebruik van de ontkalkingstabletten en werk dus geheel zonder filters. Het ontkalkingsproces kost meer tijd dan een filter wisselen maar is wel een derde goedkoper dan het gebruik van filters.

Christa 01-01-2019

Jura e8

Geschreven voor: JURA E8 zwart, platina

Gekocht in de kaldi winkel. Makkelijk in onderhoud. Makkelijk te bedienen . Heerlijke koffie.alleen mag de koffie heter dit lossen we zelf op door met heet water te vullen
Je kunt de koffietemp aanpassen maar zelfs op heetste stand niet echt heet bij de cappucino
Soms schuimt de melk niet goed maar dit is makkelijk op te lossen door extra reinigingsbeurt.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Makkelijk te reinigen
  • Ziet er mooi uit

Minpunten

• Koffie niet echt heet
  • Je kunt geen 2 cappucino tegelijk zetten

John 02-06-2018

Goede uitstraling

Geschreven voor: JURA E8 zwart, platina

Machine bevalt redelijk goed, alleen zoals algemeen bekend is de koffie waar melk bij wordt gebruikt lauw, en ik denk niet dat Jura hier iets mee doet om de eenvoudige reden dat ze dat niet kunnen.

Pluspunten

• automaat
  • uiterlijk

Minpunten

• lauwe melk

EALuyten 02-03-2018

Vervolg review 29-01-2018

Geschreven voor: JURA E8 zwart, platina

Nu een maand verder, inmiddels een nieuwe machine gekregen via goede service van Kaldi Leeuwarden. Helaas is de melktemperatuur en melkschuim nog niet naar tevredenheid. Klacht wordt serieus genomen, Kaldi gaat overleggen met Jura.
Hopelijk volgende week een oplossing

Pluspunten

• Espresso perfect

Minpunten

• Melk lauw
  • Melkschuim schraal

Koffieboertjes 02-04-2018

November 2017 een Jura E8 aangeschaft. De "Mercedes" onder de koffiemachines met naast de diverse koffies ook Cappuccino en Late Macchiato. De koffie is lekker, maar al na een paar Cappuccino's was duidelijk dat deze niet warm genoeg zijn. Na overleg met de winkel Kaldi in Leeuwarden, hebben we met een goede vloeistoffen thermometer de temperatuur van de melk gemeten. Na 10 metingen blijkt de temperatuur van de melk tussen de 40 en 45 graden te zitten. De temperatuur van de koffie is 70 - 75 graden. De resulteert in een te koude Cappuccino. Overleg gehad met Jura in Zoetermeer (een lauw overleg, net als de melk) en de machine retour gestuurd, omdat de Jura helpdesk het verwarmingselement wil vervangen. Intussen een leenapparaat (Type ENA 5) gekregen, die precies dezelfde lauwe melk maakt. Maand later een antwoord van de Jura helpdesk gekregen. Het verwarmingselement functioneert niet goed, we krijgen een nieuwe E8 machine opgestuurd. Deze moet warmer melkschuim maken. Bij deze nieuwe machine hebben we natuurlijk weer de temperatuur van het melkschuim gemeten en deze blijft tussen de 40 en 45 graden ( te laag ). Het lijkt er op dat Jura met dit procédé de melk niet goed warm krijgt om een lekkere cappuccino te maken. Koffiewinkel Kaldi in Leeuwarden heeft nog een geavanceerde Profi cappucinatore melkuitloop opgestuurd, maar dit mocht ook niet baten. Morgen gaan we met de machine naar de koffiewinkel in Leeuwarden om te overleggen of er nog andere mogelijkheden zijn. Tot nu toe zijn we teleurgesteld in de Jura E8 koffievolautomaat.

ELuyten 07-04-2018

Jura E8 retour Kaldi, melk en melkschuim niet naar tevredenheid, temperatuur te laag, en schraal schuim. Met bijbetaling omgeruild voor een demo Jura Z6. Melkschuim en melkthemperatuur is bij deze machine wel goed, met dank aan Frank Postma van Kaldi Leeuwarden, heeft z’n best gedaan om de zaak op te lossen. Telefoondienst Jura stelt teleur met inadequate medewerkers.

Koffieboertjes 23-04-2018

Lekkere koffie, melkschuim te koud, cappuccino te koud

Geschreven voor: JURA E8 zwart, chroom

Deze volautomaat koffiemachine uitgezocht omdat hij naast espresso/koffie ook cappuccino maakt. Onze verwachting werd niet gerealiseerd. De cappuccino vonden we keer op keer te koud.
We hebben de nieuwe machine uitgetest gedurende een maand en telkens de temperatuur van de melk gemeten. Deze zat tussen de 40-45 graden, en dat levert dan een te koude cappuccino (60 graden) op. Contact opgenomen met de winkel waar we hem gekocht hebben (Kaldi in Leeuwarden), die ons adviseerde om de Helpdesk van Jura in Zoetermeer te bellen. Hun reactie was lauw (net als de melk) en afwijzend. Na wat telefoontjes over en weer is besloten een leenapparaat op te sturen en de E8 volautomaat terug te halen. Het leenapparaat maakte dezelfde lauwe cappuccino. Na een maand kregen we een telefoontje van de Jura helpdesk dat onze E8 onderzocht was en dat het verwarmingselement niet goed functioneerde. We kregen een nieuwe E8 volautomaat opgestuurd. Misschien raadt u het al, maar dit nieuwe apparaat kon ook geen warme cappuccino maken. Het Jura procédé om met stoom melkschuim te maken die warm genoeg is werkt niet. We hebben Kaldi Leeuwarden dit verteld. Hij heeft onze klacht serieus genomen en gezegd dat hij ons voor het aankoopbedrag van de E8 geen Jura koffieautomaat kan aanbieden die melkschuim kan maken die warm genoeg is. Er is wel een Jura machine die twee verwarmingselementen heeft en dus warmere melkschuim kan maken. De meerprijs is wel 1000.= euro. Hij heeft onze machine teruggenomen en het geldbedrag terug gestort. Daar waren wij blij mee. We gaan ons verder oriënteren en waarschijnlijk een koffievolautomaat van Jura kopen en dan met een losse melkschuimer cappuccino maken.

Pluspunten

• mooi design
  • compact
  • koffie malen maakt niet zoveel geluid
  • lekkere espresso/koffie

Minpunten

• geen warm melkschuim
  • slechte communicatie vanuit helpdesk

E8 lauwe cappuccino/latte 16-04-2018

bij onze E8 ook lauwe cappuccino en latte

Geschreven voor: JURA E8 zwart, platina

Ook bij ons is de koffie prima van temperatuur maar de cappuccino en latte zijn lauw (al meteen na aankoop van het apparaat). Ik warm nu eerst de melk op in de magnetron, zodat ik warme cappuccino heb; dit kan toch niet de bedoeling zijn. Heeft iemand ervaringen waarmee dit opgelost kan worden?

Minpunten

• cappuccino/latte lauw

Gonny Gerritsma 04-11-2019

Lauwe cappuccino voldoet aan norm zegt jura

Geschreven voor: JURA E8 zwart, platina

Erg jammer, dat de cappuccino slecht 45 graden is. De koffie is heerlijk, zonder twijfel, maar de 45 graden van de cappuccino is gewoon koud. Volgens diverse koffiebranders hoort de geschuimde melk tussen de 60 en 70 graden te zijn, en bij deze machine kun je met gemak je vinger in de melkstraal houden. Volgens Jura is dit binnen de norm, maar die hebben ze zelf verzonnen. Volgens diverse websites is die 60 a 70 graden nodig om die zoete smaak uit de melk naar boven te halen.

Jura kan het gewoon niet warmer krijgen, en dan is het zonde van je geld, ze zijn niet goedkoop deze machines.

Pluspunten

• Mooi om te zien
  • Kan twee kopjes tegelijk doen
  • Vers gemalen bonen

Minpunten

• Lauwe cappuccino
  • Klantenservice kan dat niet oplossen
  • Handleiding klopt niet mbt schoonmaken

E8 net iets duurder met vele mogelijkheden 17-06-2019

Geweldige cappuccino en espresso

Geschreven voor: JURA E8 Platin zwart, platina

Opnieuw flinke investering. Is het volledig waard. Eenvoudig digitaal display met vele instelmogelijkheden. Malen bonen zeer kort en niet erg luidruchtig. Cappuccino is super lekker en eenvoudig. Mooie schuimlaag. App is mooi afgewerkt en degelijk uitgevoerd.

DatIsNietBelangrijkToch 11-05-2019

Mooi maar ......

Geschreven voor: JURA E8 zwart, chroom

Het apparaat oogt mooi, met name de dark inox kleur.
Het is natuurlijk wennen dat de koffie anders smaakt dan bijv uit een senseo apparaat.
Maar dat is normaal. Daar kan Jura niets aan doen.
Toch zijn er wel een paar puntjes waar door Jura niet echt goed over nagedacht is.

1) nog steeds is de lekbak gewoonweg te klein. Een beetje gezin wat een keer bezoek krijgt en een paar kopjes koffie drinkt, dan is de lekbak te snel vol. Dit moet toch anders kunnen.

2) Nog steeds bleutooth verbinding, Iedereen weet toch dat bleutooth veel beter werkt als de wifi uit staat. Maar wie doet dat, haast niemand.
Gewoon verbinding via wifi zou heel wat prettiger zijn.
Daarbij komt dat de ontwerpers bij Jura toch ook weten dat een apparaat heel dicht tegen een muur staat, dus als je dan kiest voor een bleutooth adapter ga je die niet achter in een apparaat wegwerken lijkt mij. Er moet een oplossing zijn om dat ding naar voren te halen zodat er betere verbinding is.
Ik heb een lage opleiding maar dat snap ik zelfs nog.

Pluspunten

• Uitstraling
  • Instel mogelijkheden

Minpunten

• Verbinding
  • Lekbak
  • Dure reinigings producten
  • Rooster waar kopjes opstaan kras gevoelig

Alex 20-01-2019

Prima apparaar

Geschreven voor: JURA E8 zwart, platina

Erg complete koffie machine veel mogelijkheden wat mij stoort is dat als je 2 kopjes koffie wilt zetten je binnen zeer korte tijd twee maal het knopje moet indrukken dit gaat erg vaak verkeerd vind dat een machine van deze prijs een betere oplossing hiervoor zou moeten hebben

Dick 25-12-2018

Heel fijne machine

Geschreven voor: JURA E8 zwart, chroom

Heel mooie machine, die geweldige koffie en cappuccino maakt. Kopjes vooraf even warm maken is een goede tip van de dealer. Een sieraad op de aanrecht en een genot om te drinken. Perfect in te regelen en geen om,ijken naar qua schoonmaken doordat hij alles aangeeft. Stil in gebruik en zeer degelijk gebouwd. Investering is best hoog, maar we gaan ervan uit dat we 10 jaar kunnen genieten, dus dan is hij hopelijk uiteindelijk goedkoop.

Pluspunten

• Smaak koffie
  • Smaak cappuccino
  • Geen schoonmaakgedoe
  • Chroom versie is mooi
  • Geeft alles aan wat te doen

Minpunten

• Iets duurder in onderhoud
  • Melkschuim niet zo heet

Van oosten 16-11-2018

Nieuwe E8

Geschreven voor: JURA E8 zwart, platina

Perfecte machine voor ons. Prima koffiekwaliteit, doorsnee cappuccino en mooi design. Oude Jura ging 15 jaar mee dus hebben goede verwachtingen van deze machine. Maar gebruik altijd goede koffiebonen! Geen goedkope meuk!

• Vertrouwde techniek

Marwille 25-02-2018

Jura E8

Geschreven voor: JURA E8 zwart, chroom

In dubio tussen de Siemens EQ9 S500 en de Jura E8. Voorkeur was de Siemens gebaseerd op instelmogelijkheid voor persoonlijke instellingen, mooi display, reiniging melkdosering. Uiteindelijk toch voor de Jura gekozen. Redenen: Design mooier ( per persoon verschillend). Zetgroep hoeft niet gereinigd te worden. Setgroep van de Jura ziet er degelijker uit. Het reinigen van de melkdispenser bij de Jura gaat eenvoudig en is uiteindleijk hygiënischer dan bij de Siemens.
De Expresso zijn het lekkers bij de Jura machines. Jura core business zijn koffie automaten en niets anders. Het is mogelijk om de samenstelling van koffie, melk en hoeveelheid snel en zeer eenvoudig in te stellen, zelf tijdens het gebruik. Verlichting gaat automatisch aan tijdens het gebruik. De standaard fabrieksinstelling geeft al de uitstekende koffie.

Pluspunten

• kwaliteit setgroep
  • smaak expresso
  • eenvoudige bediening

Minpunten

• geen persoonsgebonden instellingen