Philips EP5335 zwart

tile-Aantal kopjes
1 kopje per keer
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 8 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips EP5335 zwart op Kieskeurig.be.

G. Gerrits 31-12-2019

Goede koffie, slechte latte en cappuchinos.

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Na jaren wikken en wegen besloten wij onze Senseo machine weg te doen en eindelijk een koffiemachine te kopen die verse bonen maalt.
Wij zochten een vol-automaat machine, wat ons met weinig barista kennis snel (de ochtenden zijn druk met kleine kinderen) en praktisch een smaakvolle koffie en vooral cappuccino's kon maken. Ook moest het apparaat er stijlvol uit zien enigszins compact zijn in onze kleine keuken. Omdat onze Senseo het 15 jaar heeft volgehouden, én Phillips als Nederlands merk een streepje voor heeft, keken we eerst bij de lijnen van Philips. Ons ook viel al snel op: de 5000 serie met stoompijpje.
Maar, omdat wij toch echte cappuccino drinkers zijn besloten we uiteindelijk ons budget op te hogen en te kijken naar de Latte-Go serie, wat geprofileerd wordt als een specialistische machine voor cappuccino's en Latte's.
Ook waren we gecharmeerd van het praktische melksysteem zonder slangetjes, wat ook nog eens compact óp de machine zit in plaats van ernaast in een verbonden reservoir. (wat veel concurrenten hebben)
Dit apparaat was uiteindelijk ruim 1/3e duurder dan de simpele variant met een stoompijpje, maar met oog op de lekkere cappuccino's dat leek ons het geld waard. Dus, we hakten de knoop door en gingen voor de EP5335/10!

Na ontvangst waren wij positief verrast door de hoge bouwkwaliteit en gebruiksgemak. Het is simpelweg een prachtige machine om in je keuken te hebben staan. De bediening is makkelijk en het onderhoud ook. Bijvoorbeeld het uitnemen van zetgroep en opvangbakken zit technisch (ik ben zelf werktuigbouwkundig ingenieur) geweldig slim en goed in elkaar!

De eerste koffie rook goed, en smaakte heerlijk. Zoals je een versgemalen bonen koffie verwacht! Maar toen, de cappucchinos...
Tijdens het maakproces zagen we de opschuimer vooral veel dunne melk overpompen.
Dit schuimt wel iets, maar is echt lekker dikke schuim is het niet.

Dus; De Philips adviezen van de website, en diversen van internet opgevolgd: Koffietemperatuur niet te hoog instellen, Volle en houdbare melk gebruiken, melk koud opschuimen, etc, etc. Na zelfs speciale Cappucchinomelk gekocht te hebben en alle mogelijke dingen geprobeerd te hebben, geen échte cappucchino's helaas. Ja, het apparaat schuimt wel iets op, maar dat is zeer luchtige schuim wat na 2 slokken als een biertje doodslaat en veranderd in een koffie met erg veel melk. Wat je van een Cappucchino volgens mij op zijn minst mag verwachten is dat de schuim dusdanig van structuur is dat er wat schuim overblijft als je hem vlot opdrinkt en het niet na een paar slokken al verdwenen is.

Een behoorlijke teleurstelling voor ons. We overwegen nu wéér een melkopschuimer te kopen. Die hadden we net weg gedaan bij aanschaf van deze machine.

Heel vreemd dat zo'n mooie en goede machine zo tekort schiet op hetgeen waarmee hij eigenlijk zou moeten excelleren...
Maar misschien bedoelt Phillips met de term: 'Latte Go' ook wel gewoon heel eerlijk dat de schuim op je Cappuccino snel verdwijnt. ;-)

Pilmeyer 10-01-2021

Goede koffie, duur in onderhoud

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Apparaat nu 1,5 jaar oud. De eerste storing is een feit, de lekbak trilt tijdens het koffiezetten telkens los, waardoor er een foutmelding aangegeven wordt. Soms moet ik voor het zetten van 1 kop koffie 3x de lekbak weer op zijn plaats houden, anders wordt het koffiezetten telkens onderbroken.

Geessie 26-12-2020

Even wennen

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Een zeer eenvoudig te gebruiken en in te stellen machine. Even wennen met de losse koffie. Omdat wij iets te veel koffie in de machine deden zo af en toe geen koffie. Maar uiteindelijk gevonden en zeer tevreden. Lekkere melk schuim
Enige nadeel is het geluid. Maar de kop koffie vergoed veel

Corine22 15-12-2020

Goed apparaat, heerlijke koffie

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Zet prima koffie, voldoende keuzes. De lekbak is vrij snel vol en het bonenreservoir is aan de kleine kant.

harwij 13-12-2020

Lekkere koffies maar......

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

De expressomachine maakt lekkere koffies maar de machine maakt veel kabaal. Bij opstartende en afsluiten geeft het flinke knallen en bij het zetten maakt de melkopschuimer veel en hard geluid.

TerHorstPlaza 10-12-2020

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Een mooie gemakkelijke machine. Zet een heerlijk kopje koffie. Gemerkt dat voor ons het soort koffiebonen minder belangrijk is. Gewoon Espresso bonen en thats it. De machine maakt er een fantastisch kopje koffie van. Espresso uitstekend. Cappuccino zoals de Italiaan hem het liefste drinkt.

flut 24-11-2020

Prima apparaat

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Handig te bedienen, helaas heb je oordoppen nodig als je te dicht bij het apparaat in werking staat. Wie heeft dit ooit goedgekeurd?
De koffie is trouwens prima.

Koffieliefhebbers 13-11-2020

Erg veel lawaai, lekkere koffie

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Het apparaat maakt het, bij gebruik, niet mogelijk om een gesprek te voeren. De koffie is heerlijk. Het apparaat is gemakkelijk te bedienen en te onderhouden.

Anoniem 25-10-2020

Koffieautomaat

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Ik ben heel tevreden over mijn aankoop.
Hij doet het goed, en is makkelijk in gebruik en het belangrijkste heeeel erg lekker.

OTitus 21-10-2020

Hulp gezocht

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Ik zou graag een cappuccino drinken maar de hoeveelheid is te klein .
Ik wil die verdubbelen maar als ik druk begint het al voor de eerste keer ?
Kan ik dit ergens zie hoe je een dubbele kunt instellen ?

JanitaG 15-10-2020

Philips 5330/10

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Verschillende soorten koffie! Maakt weinig geluid vergeleken met onze eerst machine Siemens.
Melk voor cappuccino vind ik wat tegenvallen, geen volle dikke schuimlaag, gebruik speciale latte melk. Verder een prachtige machine

Karpertje 29-09-2020

Lekkere koffie maar ingewikkeld instellen

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Apparaat maakt lekkere koffie maar bij installatie veel instelwerk.
Als lampje brand van leegmaken bakje koffiegruis moet dit worden geledig maar na terugplaatsen krijgen we vaak nog melding bakje vol en dan moet het er weer uit en opnieuw erin gezet worden, dit komt regelmatig voor.

Berg van den 29-09-2020

Heerlijke koffie gemakkelijk in gebruik

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

ik ben overgestapt van een Senseo. Ik heb dit niet eerder gedaan omdat ik bang was om het gemak van de senseo kwijt te raken. Niets is minder waar, de koffie smaakt een stuk beter en ik ben gelijk of minder tijd kwijt met het bijvullen van water, koffiebonen en het opruimen van de prut. Gemak en een duidelijke upgrade voor mijn dagelijkse bak koffie. Cappuccino drink ik nu ook in de middag en is ook heel makkelijk met de afneembare melkhouder. Qua geluid vind ik persoonlijk wel meevallen. De sensor maakteook geluid.

Han Kok 21-09-2020

Veel verbeterd t.o.v. de vorige series 4000

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Goed vinden wij het geluid (stiller molen) productie t.o.v. de oude serie,
het melk reservoir is beter schoon te maken en handiger in gebruik,
ook de bedieningen toetsen werken prettiger,
Nadelen vinden wij: de witte kleur van het materiaal van de opvangen lade,
de handel van het waterreservoir is te zwak uitgevoerd (bij onze vorige machine was deze op de zelfde wijze uitgevoerd en is gebroken is ook wel weer door Philips vergoed (binnen de garantie)

Wendy 90 07-09-2020

Heerlijke koffie

Heerlijke.koffie met schuim.
Én ook het defect van ons apparaat is netjes en kosteloos gerepareerd.

Drentse 06-09-2020

Variatie met veel gemak

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Deze koffiemachine zorg met veel gemak voor verschillende soorten koffie. Het dagelijks onderhoud vraagt wel even aandacht, maar het is niet moeilijk. Een genot in de moderne keuken.

Ziegraaf 26-08-2020

Heerlijk apparaat

makkelijk schoon te maken
Heerlijke dranken die je kan maken en instellen is handig voor elke soort drank

Ikke Hugoke 11-08-2020

Waar gaat al dat water naar toe?

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Iedere keer als ik enkele ( 3 tassen ) koffie heb gezet is het water uit de voorraadbak verdwenen, niet alleen in mijn tas maar ook in de opvangbak onder het toestel. Moet dit dan leegmaken, maar het is niet praktisch dat dit zo veel is dat je weg moet gieten.

Bakje Pleur 10-08-2020

Had ik maar jaren eerder zo'n apparaat aangeschaf

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Ik zou dit product als eerste aanbevelen aan familieleden, vrienden, kennissen en buren.
De koffie is namelijk zo lekker dat ze bij mij de deuren plat lopen, er wordt wat liters koffie hier geleut, in alle varianten.
En als hun ook zo'n heerlijk apperaat aanschaffen dan worden de kosten gedeeld, bediening van het apperaat kind kan de was doen, zo makkelijk....

Weckx 30-07-2020

Lekkere koffie in een handomdraai

Geschreven voor: Philips EP5335 zwart

Toen onze Senseo latte het begaf, was ik op zoek naar een nieuw toestel waar je ook cappuccino mee kunt maken. Ik wilde ook graag af van de koffiepads en kwam zo bij dit toestel terecht. Nu hebben we steeds lekkere (hete) koffie van versgemalen bonen. Het toestel is eenvoudig in gebruik, het onderhoud neemt wat meer tijd in beslag maar dat zie ik niet als een hinder. Het waterreservoir had misschien iets groter mogen zijn, is snel leeg omdat het toestel zich ook spoelt na ieder gebruik. Het handvat is niet stevig dus zeker niet in het toestel plaatsen zonder te ondersteunen. Ik vul het nu met een kan. Het toestel maakt meer lawaai dan een gewone senseo maar de koffie is zoveel beter!
1 ding vind ik er wel spijtig aan: je kan 1 portie gemalen koffie in het toestel doen, ideaal als je eens een kop caffeine vrije koffie wilt maar dan kan je enkel een espresso maken, zonde.