Siemens EQ.6 plus TE657313RW edelstaal

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
edelstaal

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 594 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ.6 plus TE657313RW edelstaal op Kieskeurig.be.

Sjodadieju 02-11-2017

“Koffiegenot pur sang”

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW edelstaal

Als je het hebt over een koffiegenieter pur sang dan hoor je mijn naam!
Heerlijk thuis genieten van een vers bereidde latte, cappuccino of espresso. Op elk moment van de dag is er wat mij betreft wel een kopje koffie mogelijk. Wanneer ik smorgens opsta start mijn dag pas écht na een heerlijke koffie. Door de dag heen samen genieten met mijn man of vriendinnen van een cappuccino of een latte....Ik ben dól op cappuccino maar er zijn maar weinig plekken waar ik van deze variant, behalve thuis, kan genieten. Ik heb namelijk een lactose intolerantie en maak daarom het melkschuim met de barista versie van OATLY.

De volautomatisch espressomachine SIEMENS EQ6 PLUS 700S maakt mijn verwachtingen meer dan waar. Te beginnen met het design; Het is geen lelijk bakbeest maar juist zeer verfijnd en een lust voor het oog. Door het mooie design, makkelijk schoon te houden oppervlak én de led-verlichting is het een ware aanwinst voor op het aanrecht.
De bediening is bijna “dummy-proof” door de handige picto’s van de soorten koffie. Zelfs mijn kinderen van 11 en 9 weten zich een heerlijke “Chocochino” uit t apparaat te toveren!
*Chocochino= hang het melkslangetje in een pak chocolademelk en kies de optie melkschuim*
Samen met de handleiding, verschillende instructiefilmpjes op YouTube en wat gezond boeren verstand is de bediening, instellingen maken en reiniging een fluitje van een cent. Daarbij helpt het dat t apparaat jou aangeeft wanneer je wát moet doen. Zo zijn er meldingen voor bv watertank bijvullen, bonen-reservoir bijvullen, ontkalken (na 15, 10, 5 kopjes en uiteindelijk nú)
Álles is naar eigen inzicht in te stellen, de temperatuur, hoeveelheid koffie, hoeveelheid melk, de verhouding van melk tot koffie bij bijvoorbeeld de latte macchiato, de maalgraad van de bonen, en dan ook nog eens vier specialiteiten helemaal op de persoons wensen af te stellen.
Het grote testen is begonnen met illy bonen op maalgraad 3/4. deze waren volgens mijn man de lekkerste maar ik vond ze wat té robuust. Er is heel veel keuze in soorten bonen, op dit moment drie merken getest (allen espressobonen van Illy, la place en brandzaak) onder dezelfde instellingen van het apparaat. De perfecte boon voor ons samen nog niet gevonden maar dat is niet erg, we hebben en nemen hiervoor de tijd, samen met vrienden en familie genieten we elke dag al testend van heerlijke koffie!

Ondanks dat, toch heerlijke latte macchiato en cappuccino weten te maken. Manlief met gewone halfvolle melk en de speciale opklopmelk van AH, ik met de barista versie van oatly.
“Een cappuccino behoort een stevig melkschuim te hebben, waar je het lepeltje op kan neerleggen zonder dat het er gelijk doorheen zakt én de temperatuur moet zodanig zijn dat het direct drinkbaar is, zonder je te verbranden......” dat is wat mijn man al jaaaaren roept en hier in Nederland bijna nergens zo ervaart in horeca gelegenheden.
Maaaar.... *tromgeroffel* deze SIEMENS EQ6PLUS 700S heeft dit dus STANDAARD al ingeprogrammeerd! Dikke pluim hiervoor!
Alleen hiervoor al is dit apparaat een “blijvertje”.

Wat mij opviel was dat de watertank snel leeg geraakt en dat terwijl er echt niet zoveel koffie was gemaakt. Daarbij kwam de melding dat het lekbakje regelmatig geleegd moest worden...De tijd leerde dat dit kwam omdat het apparaat een zelfreinigende functie had. En natuurlijk, daar wordt water bij gebruikt! Uiteindelijk ook geen probleem, lang stilstaand water door een groter reservoir zou de kwaliteit van de koffie niet ten goede komen.
Tip; Een kopje of glaasje onder de uitloop plaatsen, voor en na bereiding zorgt ervoor dat de lekbakje niet zo snel volloopt.

De SIEMENS EQ6PLUS 700S is een prijzig maar prachtig apparaat met legio mogelijkheden. Door de vele mogelijkheden, het gebruiksgemak en “de looks” vind ik dat hij zijn geld wel waard is.
Het is prijstechnisch natuurlijk wat anders dan een simpel cup/pad apparaat maar eerlijk is eerlijk, de smaak is er dan ook naar! Niet te vergelijken met de vele malen goedkopere cup/pad apparaten!
Jarenlang hebben we alleen maar koffie gemaakt uit een snelfilter- en cupapparaat.
Altijd gedacht; “dat is prima koffie.”
Nope, de ervaring leert dat we jaren lang “genept” zijn!
De koffie uit dit FANTASTISCHE apparaat van SIEMENS is koffiegenot pur sang! Wij zijn dik tevreden!

Pluspunten

• Ruime keuze koffiespecialiteiten
  • Twee melkproducten tegelijk maken
  • Bedieningsgemak
  • Volledig in te stellen naar wens

Minpunten

• Waterreservoir snel leeg

wouter 28-12-2017

top machine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW edelstaal

Om te beginnen ziet de machine er geweldig mooi uit. De koffie is heerlijk (alle varianten overigens). Koffie is ook goed heet. Uiteraard bij gebruik van koude melk zal de drank waarbij melk wordt gebruikt minder heet zijn maar dat lijkt mij logische. Melkschuim is ook echt heel mooi. Wij hebben de machine nu ruim 1 week in ons bezit en nog geen moment spijt. Aanrader !

robbert.f 19-11-2017

Koffie 2.0

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW edelstaal

Het design van de EQ6 Plus s700 spreekt mij erg aan. Het toch screen ziet er niet alleen super uit, het is ook prettig en eenvoudig in het gebruik. De apparaat onthoud bij elke koffie variant ook steeds de laatst ingestelde koffie sterkte en hoeveelheid. Doordat je dit niet elke keer opnieuw hoeft in te stellen heb ik geen gebruik gemaakt van de optie om favorieten op te slaan. De EQ6 biedt een zeer ruime keuze in koffie varianten. De koffie is goed heet, alleen niet bij de variaties met melk. Zo zijn de cappuccino en latte macchiato qua smaak heerlijk, maar moet je deze vanwege de beperkte temperatuur wel direct opdrinken. Verder vind ik het waterfilter in de watertank niet fijn. Deze moet vanwege de smalle watertank worden vast gedrukt, maar laat regelmatig los. Dit is voor mij wel reden om geen nieuwe waterfilters meer aan te schaffen, aangezien het apparaat ook zonder waterfilter kan.

Overal is het wel een mooi, stil en eenvoudig te bedienen en reinigen koffie automaat die ik zieker aan een ieder kan aanraden. Met dit prachtige apparaat wordt koffiezetten wel een feest.

Pluspunten

• Eenvoudig te reinigen
  • Veel koffie variaties
  • Eenvoudige bediening en fijne menu structuur
  • Stil bij het malen van de koffiebonen

Minpunten

• Koffie varianten met melk zijn niet erg warm
  • slechte bevestiging brita waterfilter

Vincent 12-01-2019

Gebruiksvriendelijk en heerlijk koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW edelstaal

Ik heb deze espresso machine gekocht omdat ik zonder al te veel gedoe lekkere koffie wil kunnen drinken. Dus geen pads meer maar vers gemale bonen. Alleen nog op zoek gaan naar mijn fafouriete koffieboon.
Ik heb wel in de gaten dat deze machine niet alleen voor mij is want mijn dochter heeft al snel aangeleerd hoe je chocolade melk kan maken. En mijn vrouw die iegenlijk geen koffie drinkt begint op eens cappucino te tappen.

Pluspunten

• Strakke design
  • Weinig geluid
  • Instelmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijk

Erna 19-02-2019

Top keuze!!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW edelstaal

Zeer verheugd met mijn aanschaf. Super is de zelf reiniging. En het plaatsen van een pak melk naast het apparaat is uniek: geen extra kannetje of reservoir in het apparaat voor de melk.
Persoonlijk dacht ik, dat er ook een kan-functie op zat. Dit staat wel in de uitleg, maar is na telefonisch navraag bij Siemens blijkt dat deze functie alleen bij twee luxe uitvoeringen aanwezig is.

M. Bekkers 31-01-2019

Wat een koffiegenot!

Smaak
"Over smaak valt niet te twisten..." In tegenstelling tot de nummers van Sam Cooke en Chubby Checker in de jaren 60.
Toch moet gezegd: wat smaakt de koffie ver-ruk-ke-lijk! Het is echt een wereld van verschil met onze vorige koffiemachine, terwijl we exact dezelfde koffiebonen gebruiken.

Mogelijkheden
Over de mogelijkheden van de machine kan ik kort zijn: deze zijn namelijk enorm uitgebreid! De machine zet koffie, koffie verkeerd, espresso, espresso macchiato, cappuccino, americano, flat white en café cortado. Daarnaast heb je met één druk op de knop melkschuim, warme melk of heet water. Overigens zonder dat het (thee)water naar koffie smaakt. Wel zo fijn.

Brengt me direct bij een ander pluspunt: zowel de machineleidingen als het melkslangetje worden telkens gereinigd zodra het apparaat (automatisch) uitschakelt. Je kunt dit uiteraard ook zelf doen na het zetten van een kop koffie, maar de machine doet het dus sowieso bij uitschakeling. Handig. De zetgroep dien je uiteraard zelf te reinigen en onderhouden.

Naast de veelzijdigheid aan koffiespecialiteiten kun je de koffie-instellingen naar eigen smaak en voorkeur instellen. Zo is onder andere de sterkte heel eenvoudig te wijzigen. Dit is mogelijk in zeven stappen van 'zeer mild' tot 'doubleshot sterk+'. Je kunt echter ook de koffielade aan de zijkant selecteren om bijvoorbeeld cafeïnevrije koffie te kunnen zetten.

Overige opties
Het gaat te ver om overal diep op in te gaan, vandaar in telegramstijl: je kunt de temperatuur instellen, de koffie-melk-verhouding aanpassen, de grootte per koffiespecialiteit wijzigen (aantal milliliters), je kunt een andere taal selecteren, vorstbeveiliging inschakelen, toetstonen en de automatische uitschakeling aan- of uitzetten. Tot slot biedt deze Siemens EQ6+ de mogelijkheid om tot vier persoonlijke voorkeuren op te slaan.

Kortom.
De koffiemachine is echt een alleskunner en daardoor een allemansvriend. Het is een zéér compleet apparaat, dat ook nog eens erg stil is en er fraai uitziet. Dit in combinatie met alle bovengenoemde opties maakt dat ik hem elke koffieliefhebber zou willen aanraden.
Naast de twee onderstaande minpuntjes kan ik eigenlijk alleen de prijs nog noemen als 'minpunt'. Toegegeven, het is een smak geld, maar onder het mom van "wie de koffie niet eert, doet het leven verkeerd" hebben wij de flinke uitgave min of meer gerechtvaardigd ...

Pluspunten

• Het apparaat is behoorlijk stil
  • Zet twee dezelfde koffie tegelijkertijd
  • Véél instelmogelijkheden: sterkte, grootte, warmte
  • Tot op zekere hoogte zelfreinigend

Minpunten

• Slangetje verwijderen bij o.a. Americano
  • Zet geen twee koffievarianten tegelijkertijd

Ab Roos 31-01-2019

Lekkere koffie dankzij Siemens...

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW edelstaal

We hebben er lang over nagedacht maar zijn uiteindelijk tot de aanschaf van de koffiemachine overgegaan...
Wat een geweldig apparaat en wat een heerlijke koffie...Ik beveel deze machine bij iedereen aan....

Marvin 26-01-2019

Super Fijn koffie apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW edelstaal

Zojuist de siemens EQ 6 plus geinstalleerd en verschillende koffie smaken geprobeerd.
Heerlijke koffie snelle bereiding en het apparaat is gemakkelijk schoon te maken super !

Pluspunten

• Vele smaken
  • Handig in schoonmaak
  • Mooi Design
  • Vele instell mogelijkheden

Minpunten

• Kunstof behuizing

Coenen 19-01-2019

No nonsense, eenvoudig in gebruik en heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW edelstaal

Heerlijke koffie uit een apparaat met vele mogelijkheden.
Eenvoudige bediening en erg makkelijk om verder aan te passen aan je persoonlijke wensen.

Een goede en betaalbare aanwinst in de keuken.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Eenvoudige bediening
  • Afstelbaar naar ieder zijn wens
  • Veel opties
  • Prijs - kwaliteit

Jan 12-01-2019

Alles was helder en duidelijk

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW edelstaal

Ik ben erg tevreden over deze Espresso volautomaat en de deal die ik heb afgesloten met de wederverkoper, bol.com. Na een gedegen onderzoek onder de verschillende Espresso apparaten, de beantwoording op mijn vragen door het support team en het wegnemen van enkele twijfels, is de keuze gevallen op de TE657313RW van Siemens. De enige reden dat ik geen maximale sterren geef is dat ik zelf actie moest ondernemen voor het claimen van de cash-back, in plaats van dat die automatisch verliep.

• Eenvoudig in gebruik
  • Lekkere koffie (met de juiste bonen)
  • Goede prijs/kwaliteit
  • Eenvoudig schoon te maken

Minpunten

• Zelf cash-back claimen
  • Water reservoir zou iets groter mogen

DJRT 08-01-2019

Een geweldige uitstraling

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW edelstaal

Ik had een koffiezetapparaat van een ander bedrijf, het was luid en klein. Deze koffiemachine is stil en heeft een grote watercapaciteit, maakt goede koffie. Het hoogtepunt is de achtergrondverlichting. Ik ben er blij mee. Een product dat de prijs waard is

Pluspunten

• rustig
  • verlichting
  • touchscreen

HvdN 31-12-2018

Prachtig apparaat, doet wat het moet doen.

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW edelstaal

Heerlijke koffie voor alle soorten die geleverd worden en makkelijk aanpasbaar naar individuele smaak.

Pluspunten

• heerlijke koffie
  • goed doseerbaar
  • kleine lekbak maar hierdoor zeer hygiënisch

Minpunten

• lekbak is klein
  • kleine watertank

Ray 23-12-2018

topklasse voor een goede prijs

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW edelstaal

we hebben met z'n tweetjes best veel tijd geïnvesteerd om te komen tot deze keuze. Je begint met zoeken op merk en dan maak je een keuze betreffende serie. Voor ons voorziet de eq.6 s700 plus in alle opties en heeft tov de concurrentie een goede robuuste bouw, mooie uitstraling en maakt heerlijke koffie variaties! Wij zijn zeer tevreden.
De waterbak is onhandig. Wij vullen deze met een gieter.

Pluspunten

• robuuste bouw
  • mooie uitstraling
  • heerlijke smaak
  • aantal variaties

Minpunten

• waterbak is onhandig

M. Hoogenkamp 14-12-2018

Lekkere koffie en gemakkelijk te onderhouden

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW edelstaal

Na veel problemen men onze Krups machine hebben wij deze Siemens EQ 6 plus s700 gekocht. Wat een genot! Hij maakt lekkere koffie soorten en is gemakkelijk te reinigen. Ook de automatische reiniging van het meksysteem werkt goed. Zelf hebben wij er ook de melkbeker van Siemens erbij gekocht wat er erg mooi bij past. Kort om, erg blij met deze aankoop.

Pluspunten

• Reiniging melksysteem
  • Goed melkschuim
  • Zetgroep ook goed te onderhouden

Patrick 25-11-2018

Elegant apparaat met verassend veel mogelijkheden

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW edelstaal

Mooi vormgegeven apparaat. Mijn vorige, inmiddels 9 jaar oude, Siemens S50 espressomachine gaf de geest na een paar duizend goede bakken koffie.
De nieuwe moest dus weer Siemens worden. Deze voldoet meer dan verwacht. Zeer veel soorten koffie en prima koffie met melk. Ook het reinigen van het melksysteem gaat eenvoudig. Verder heel veel instelmogelijkheden en ideaal dat je 4 favorieten in kunt stellen. Altijd de juiste koffie, sterkte, hoeveelheid, verhouding melk/koffie en hoeveelheid koffie.

Erg blij mee dus en zeker een aanrader, ook met de 50 euro refundactie van Siemens.

Pluspunten

• Mooi vormgegeven
  • Groot waterreservoir
  • Ledlampjes die kopje verlichten
  • Favorieten in te stellen

Wim 22-10-2018

Kortsluiting

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW edelstaal

De machine serveert prima producten, maar al de tweede dag veroorzaakte het om de haverklap kortsluiting.
Dus maar terug naar de Mediamarkt....

DS 05-02-2018

Ontzettend makkelijk in gebruik!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW edelstaal

~In de winkel is mij tot in detail verteld wat het apparaat doet en kan; i.v.m. mijn wensen en verwachtingen. Die informatie was erg belangrijk bij het kopen van juist dit apparaat! Nu kan ik zeggen / aangeven dat ik ontzettend tevreden ben! Ik geniet elke dag van mijn kopje koffie...

Pluspunten

• duidelijk
  • praktisch
  • spoelt elke keer automatisch schoon
  • diverse / meerdere smaken

Amr Lotfy Mohammed 04-02-2018

Good product in General

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW edelstaal

I purchased this product because I have another Siemens coffee machine (EQ4) in my home country and I am very satisfied with it, but I was a bit disappointed from two things:
1.There are no profiles in this product although I used to have named profiles in my earlier version EQ4
2. the milk container/Calc'n cleaning tablets have not come with the product and when I read the manual, it said that it is not always provided within the purchase package!!

Pluspunten

• Touch screen
  • multiple coffee types ex. flat white

Minpunten

• No profiles
  • milk container was missing

Nina 07-11-2017

Mijn favoriete koffie met een druk op de knop!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW edelstaal

Ik zocht een koffie automaat om gemakkelijk lekkere koffie te zetten. Wij drinken vooral cappuccino en latte machiato, maar maakten deze zelden thuis, omdat we dat teveel werk vonden met onze Nespresso en losse schuimer. Sinds we de Siemens EQ.6 plus s700 hebben, starten we de dag heel gemakkelijk met onze favoriete koffie. Het is echt een ochtendritueel geworden. Alleen daarom zou ik het apparaat al aanbevelen.

Ik vond het uitpakken en installeren wat onoverzichtelijk omdat de handleiding voor verschillende modellen bedoeld is. Ik dacht vooraf dat het apparaat een melkreservoir zou hebben, maar dat bleek niet zo te zijn. Dat viel me in eerste instantie tegen, maar nu vind ik het ideaal om een pak melk te gebruiken. Het duurde ook even voordat ik door had wat het Britta filter was en waar die gemonteerd moest worden. Het menu werkt wel vanaf het eerste moment heel goed. Je snapt direct hoe je je voorkeuren (sterkere koffie, grotere of kleinere hoeveelheid) kan aanpassen. Ik merk wel dat anderen (zoals mijn moeder en schoonmoeder) moeite hebben met het herkennen van de afbeeldingen (wat is koffie/cappuccino?).
Ik krijg van bezoek volop complimenten over de lekkere koffie die ik nu voorzet.

Zoals gezegd is het gebruik zo makkelijk dat voor ons de drempel om lekkere koffie te maken nu weg is. Dat vind ik het allergrootste voordeel. Ook ideaal dat hij het melk systeem zelf reinigt. Door het reinigen bij aan- en uitzetten verbruikt hij wel veel water. We moeten na 2 koffiemomenten al het waterreservoir bijvullen. Ook moet ik dagelijks de lekbak legen, terwijl ik al het reinigingswater opvang met een glas. Geen idee waar dat water in de lekbak dan vandaan komt.

Als laatste de looks.... De Siemens EQ.6 plus s700 heeft een luxe front met roestvrijstalen delen. Alle onderdelen (waterreservoir en koffiebonen reservoir) zijn mooi weggewerkt in het design, maar nog wel makkelijk toegankelijk. Het touchscreen werkt goed en de verlichting is heel prettig. Ik vind het zeker een mooi apparaat voor op het aanrecht.

Lang verhaal kort... wat mij betreft is de Siemens EQ.6 plus s700 zeker een aanrader!

Pluspunten

• Favoriete koffie met een druk op de knop
  • Reinigt melksysteem automatisch
  • Mooi design met touchscreen

Minpunten

• Klein waterreservoir
  • Lekbak snel vol

kemphaas 05-11-2017

Mooi, degelijk apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657313RW edelstaal

Al direct bij het uitpakken heb je het idee dat je een kwalitatief hoogwaardig apparaat in je handen hebt. Alles voelt degelijk en stevig aan. Er is duidelijk aandacht besteed aan het design en de gebruikte materialen zijn van goede kwaliteit.

Qua bediening werkt alle smakkelijk en overzichtelijk. Touchscreen is lekker groot, met mooie kleuren en plaatjes. Menu's zijn helder, daar geen handleiding voor nodig. Het apparaat geeft netjes aan als er dingen gedaan moeten worden, als renigen, legen van afvalbak etc.

Op de espresso na tevreden over de smaken van alle soorten koffie. Normale koffie is goed van sterkte, en lekker warm. Melkschuim is lekker romig, en de diverse varianten zijn erg lekker. Melk is niet super heet, dus koffie met melk kan het beste direct na het maken gedronken worden. Espresso heb ik nog nie tlekker kunnen zetten. Een goede espresso heeft tussen de 20-30 seconden contact met het water, maar hoe fijn ik de maalgraad ook instel, de espresso is altijd sneller klaar, en daardoor niet erg lekker aangezien deze dan behoorlijk zuur is.

Pluspunten

• Degelijke materialen
  • Bediening gemakkelijk en logisch
  • Smaak van de gezette koffie en melkvarianten

Minpunten

• Smaak espresso
  • Melkproducten niet super heet