Philips EP3551 zilver

tile-Aantal kopjes
1 kopje per keer
Kleur(en)
zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 16 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips EP3551 zilver op Kieskeurig.be.

Ed 20-09-2017

Heerlijke koffie.

Geschreven voor: Philips EP3551 zwart

Voldoet volledig aan de verwachtingen.Heb de ep 3551 uitgekozen vanwege de mogelijkheid om ook melk te gebruiken en je geen kannetje melk naast het apparaat hoeft te zetten.
Het melk reservoir klik je er voor in en na gebruik zo in de koelkast te zetten.
Omdat smaken verschillen kan je zelf door een toets wat langer in te drukken een memo functie oproepen,hierna kan je als de koffie in het kopje komt doormiddel van de toets linksonder bij het display de hoeveelheid koffie ( of melk ) verminderen.( het display geeft het aan).
Door de Aqua clean die in het waterreservoir wordt geplaatst zou je minder last van kalk aanzet hebben in het apparaat(tot 5000 kopjes)en dan de aqua clean vervangen.

Pluspunten

• Aqua clean
  • Melk
  • Bonen en gemalen koffie
  • Compact
  • Hoeveelheid melk en koffie aanpassen

hans de smit 20-06-2017

super koffie apperaat

Geschreven voor: Philips EP3551 zwart

hier kom lekker koffie uit super .
een is zeer makkelijk schoon te houden .
je kan zelf de sterkte bepalen.

Raafke 04-05-2020

Goed product

Geschreven voor: Philips EP3551 zilver

Een goede machine. Je kan alles zelf instellen en is makkelijk te bedienen. Een minpuntje is dat deze machine veel herrie maakt

Koffie leut 24-01-2020

Melk opschuimer??

Geschreven voor: Philips EP3551 zilver

Bijna een jaar ingeruik. Heb geen spijt van de aaankoop.doet het goed in expreso, maar cappecino, alle soorten melk uitgeprobeerd, het GOED opschuime van de melk BLIJFT ACHETER.

Lutim 02-01-2020

Goede koffie!

Geschreven voor: Philips EP3551 zilver

De koffie, cappuccino, latte macchiato, espresso zijn top! Als je de juiste bonen gebruikt, heb je fantastische koffie in huis! Wel is het plastic erg kras gevoelig en is het zilver niet allemaal meer zilver na een jaar van gebruik. Ook is het hengsel van het waterreservoir al snel gebroken. Deze kan het gewicht van het water niet aan. Het wekelijkse handmatig schoonmaken van het zetwerk heb je helaas in deze prijsklasse machines.

Roki 25-11-2019

Mooi formaat, lekkere koffie, makkelijk te bedienen

Geschreven voor: Philips EP3551 zwart

Ik heb niet bewust gekozen omdat ik deze machine cadeau heb gekregen.
Hij werkt gemakkelijk,lekkere koffie en het formaat is niet al te groot.
Ik ondervind een nadeel namelijk als er een gewoon koffiekopje onder gezet wordt dan is de afstand te groot en dan spat hij erg. De aanrecht ligt dan vol met koffiespatjes.
Eigenlijk zou dan het plateautje wat hoger moet zijn waar de kop opstaat.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Klein apparaat

Minpunten

• Hij spat bij gewone koffiekop

Kitro 25-11-2019

Lekkere koffie,makkelijk te bedienen

Geschreven voor: Philips EP3551 zilver

Deze machine is niet zo groot. Zet lekkere koffie en is gemakkelijk te bedienen. Er is een minpunt ervaren nu.:
Wanneer er een gewoon kopje voor gewone koffie onderstaat is de afstand tot het kopje te groot waardoor het gaat spatten en die spatten liggen ver van het koffiekopje.

Klaasio08 20-08-2019

Prima standaard koffiemachine

Geschreven voor: Philips EP3551 zilver

De EP3551/00 van Philips is een standaard volautomaat die voldoet aan de wensen van de meeste 'standaard' koffiedrinkers.

Gebruiksgemak
De machine is voor de reguliere koffies relatief gemakkelijk te gebruiken. Per koffiesoort is er af te stellen welke verhoudingen men wilt waardoor het mogelijk is om alles in te stellen naar eigen smaak.

Minpuntje is wel het systeem van de melkopschuimer, er zit een losse beker bij met een tuitje wat je in de machine steekt. Het tuitje maakt dan gebruik van de heet water/stoomuitgang om melk op te schuimen, maar daar komt eerst veel heet water uit, voordat er daadwerkelijk goed schuim uit komt. Ook is het van belang om precies genoeg melk erin te doen, aangezien je de beker niet makkelijk in de koelkast kunt bewaren vanwege het blok wat erop zit

Koffiekwaliteit
Dat hangt uiteraard af van de bonen die men er zelf in doet. Wat prettig is, is dat er ook nog gemalen koffie in kan, mocht je dat willen. De maalstanden zijn zelf in te stellen waardoor je zelf kunt bepalen hoe grof je maling dient te zijn. Daardoor kun je aardig spelen met verschillende soorten koffies, wat de smaak ten goede komt.

Prijs/Kwaliteit
Deze machine is een prima instap apparaat om kennis te maken met een volautomaat. Ben je een gewone koffiedrinker en is zwarte koffie of espresso het belangrijkste? Dan is dit zeker een prima apparaat. Groot voordeel ten opzichte van een aantal andere merken? De zetgroep kan er gemakkelijk uit en is daardoor schoon te maken. Hierdoor heb je de levensduur van het apparaat zelf in de hand

Conclusie
Houd je zelf van goede koffie en heb je af en toe bezoek die van een cappuccino of latte macchiato houdt? Dan heb je met dit apparaat een prima machine in huis. Ben je echter een wat verfijndere koffiedrinker en houd je wat meer van experimenteren? Dan is een apparaat wat een niveau hoger ligt wellicht interessanter.

siep71 01-06-2019

laat je niet misleiden

Geschreven voor: Philips EP3551 zilver

eerst maar even zeggen dat het lekkere koffie is.maar laat je niet misleiden door het getal 5000 in combinatie met het aquafilter.heb dit apparaat nu 3 weken in bezit en filter geeft nu al 80% aan.na een kleine berekening kom ik uit op 750 bakken koffie en dan moet je al het filter vervangen.bij 5000 moet je het apparaat ontkalken.net als elk apparaat eigenlijk.het zou philips sieren om in de toekomst een paar filters bij het apparaat te voegen.slimme marketing maar misleiding is niet echt netjes....

DIEKI 29-01-2019

AANRADER

Geschreven voor: Philips EP3551 zilver

VOOR ZIJN PRIJS IS DEZE PHILIPS OK je kan perfecte koffie maken wel jammer dat de hoeveelheid melk die je wil maken niet kan ingesteld worden

ViveUtVivas 08-12-2018

Fijn apparaat voor een snelle bak koffie

Geschreven voor: Philips EP3551 zilver

Bevalt erg goed na een aantal pads/discs apparaten te hebben gehad.
Koffie/Cappuccino is daardoor veel goedkoper.
En de smaak is beter af te stellen.
Enig nadeel ondanks dat er meer dan 1 kop water in de tank zit wordt al wel vaak leeg aangegeven of een halve kop koffie afgegeven. Hou de tank daarom gewoon vol.
Om de lekbak eruit te halen moet de koffie tuit geheel omhoog een uitsparing in de bak was iets logischer qua design geweest.

Nico Loppersum 07-12-2018

Goed apparaat, heerlijke koffie

Geschreven voor: Philips EP3551 zilver

Mooi apparaat met voldoende mogelijkheden.
De gebruikershandleiding heb je echt wel nodig om een goede instelling te krijgen maar dat is het meer dan waard.
Geen moment spijt dat we voor dit toestel hebben gekozen

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Makkelijk te reinigen

Jam23 29-11-2018

Gebruiksonvriendelijk

Geschreven voor: Philips EP3551 zilver

Zodra het lampje aangeeft dat de lekbak vol is kun je hem er zonder knoeien niet uithalen.
Om Heet water te nemen moet je door verschillende menu’s scrollen om het knopje te vinden. Dan moet je er bij blijven want hij blijft gewoon doorlopen.
Het menu was vanaf dag 1 niet goed. Bleef foutmeldingen geven, terwijl de bonen waren bijgevuld of de lekbak geleegd.
Ook gaf hij meermaals espresso terwijl je op cappucino had gedrukt.
Melk snel zuur. Elke dag moet je de houder schoonmaken, want overgebleven melk in de houder in de koelkast is na enkele kopjes gebruik de Volgende dag uit de koelkast al zuur. Niet een maal maar vele malen!!!??

Schumannetjes 01-10-2018

In verhouding met de prijs.

Geschreven voor: Philips EP3551 zilver

Net apparaat voor deze prijs.
Plus:
Goede koffie !!!
Snel op temperatuur
Relatief weinig onderhoud
Mooi apparaat om te zien

Min:
(Te) veel kunststof ipv metaal
Maakt relatief veel lawaai bij opstarten

koffiemies 27-05-2018

lekkere koffie

Geschreven voor: Philips EP3551 zilver

goed bakje koffie geheel naar eigen smaak in te stellen.
Het bonen reservoir had groter en handiger toegankelijk mogen zijn.

Hilda90 06-03-2018

Geschreven voor: Philips EP3551 zilver

Mooi apparaat, geeft alles wat er moet gebeuren nauwkeurig digitaal aan. In het begin is het even zoeken naar de beste hoeveelheid bonen, de juiste maalgraad etc. Het apparaat stelt zichzelf dan ook nog af. Na een aantal dagen ben ik erg tevreden over de smaak van de cappuccino (die drink ik vooral). Voordeel vind ik dat je je ideale cappuccino of latte machiatto zelf kunt samenstellen qua hoeveelheid melk en bonen en dat kunt opslaan. Het apparaat is snel op temperatuur. En na het zetten van een cappuccino moet je niet vergeten om even 2 keer op een knopje te drukken zodat hij het melksysteem snel reinigt. Ideaal vind ik. Houd er wel rekening mee dat het apparaat qua diepte best flink is. Ik had hem gepland op een ondiep stuk werkblad en daar moest ik even wat anders op verzinnen. Over het ontkalken en de verdere reiniging of duurzaamheid kan ik nu nog niets zeggen

rp1967 20-02-2018

uitstekend produkt

Geschreven voor: Philips EP3551 zilver

doet wat het beloofd zet een heerlijk bakje koffie
echt perfect melkschuim lekker stevig dus heerlijke latte en capuchino
wat ik echt een pluspunt vind is dat je het melkresservoir in de koelkast kunt zetten
kortom een aanrader

Hans 24-10-2017

Uitstekende espressomachine

Geschreven voor: Philips EP3551 zilver

We gebruiken deze philips espressomachine nu een kleine week en kunnen bevestigen dat deze uitstekende cappuccino's en latte machiatto's maakt. Uiteraard ook uitstekende espresso.

Handleiding is nodig voor eerste gebruik en leg de handleiding ook niet te snel ver weg, want de foutsymbolen zijn niet altijd even duidelijk.

Laura 17-10-2017

Fijne bediening

Geschreven voor: Philips EP3551 zwart

Ik ben erg enthousiast van deze koffiemachine. Het knoppengebruik is erg prettig en de plaatjes spreken voor zich. Hij maakt wel veel geluid bij het malen en vooral al je melk gebruikt, maar de smaak ik het waard bij de juiste producten. Een echte aanrader voor een koffie liefhebber die voor ieder wat wils heeft.

Pluspunten

• Automatisch schoonmaken
  • De afmetingen
  • Bediening van de koffiemachine

Minpunten

• Het geluid
  • Melkschuimer wel zelf schoonmaken

Hans 01-10-2017

Espressomachine

Geschreven voor: Philips EP3551 zwart

Keuze uit diverse verse kopjes koffie, latte macchiato, cappucino en espresso.
Apparaat is voorzien van uitgebreide Nederlandstalige handleiding en snelstartgids.
Wel is het raadzaam deze handleiding ook vooraf goed door te lezen.

Pluspunten

• alle soorten koffie mogelijk
  • mooie vormgeving

Minpunten

• handleiding lezen is noodzakelijk