Melitta CAFFEO SOLO PURE BLACK Volautomatische espressomachine E950-101

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 187 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Melitta CAFFEO SOLO PURE BLACK Volautomatische espressomachine E950-101 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Bud 16-05-2021

Probleemloze espressomachine!

Het betreft een praktisch apparaat, die heerlijke koffie maakt. Erg fijn dat je de hoeveelheid koffie en de sterkte simpel insteld. Net als met andere machines moet je hem wel regelmatig reinigen anders gaat de koffieprut schimmelen. Schoonmaak en ontkalkingsmiddelen zijn overal verkrijgbaar. Boekje erbij en letterlijk opvolgen dan is het zo gepiept. Mijn vorige gaf na 8 jaar de geest en had ik achteraf slechts de drukgroep hoeven te vervangen.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Betrouwbaar
  • Sterk apparaat

Minpunten

• Vaak reinigen

Bud Dulon Barre 26-01-2021

7 bijna 8 jaar in gebruik

Na bijna 8 jaar trouwe dienst loopt het koffiewater onderuit de machine. Heb Melitta gebeld en die adviseerde mij een onderdeel uit het binnenste van de machine te bestellen. Heb ik inmiddels gedaan, echter de levertijd is zeer lang. Ik heb van Melitta een link doorgestuurd gekregen hoe ik dat onderdeel moet vervangen. Ben benieuwd mis mijn Solo enorm, lukt het mij niet dan koop ik meteen een nieuwe !!!. Ik vind filterkoffie en zeker Senseo echt niet lekker meer!!! Hoop dat heet onderdeel snel komt!!

Sjoerd 01-08-2020

Lekker eenvoudig bedienbaar apparaat. Koffie en verder niets. Het onderhoud vraagt wat meer discipline, maar is goed te doen. De overgebleven koffieprut is bijzonder waterig en nat.

Pluspunten

• Eenvoudig te bedienen
  • Mooi compact apparaat
  • Er kan eigenlijk niets fout

Minpunten

• Klein waterreservoir
  • Geen droge koffie residu

Officiele reactie van Melitta 03-08-2020

Beste Sjoerd, bedankt voor je review! Als je even een mail stuurt naar info@melitta.nl dan geven we je enkele tips, waarmee je ervoor kunt zorgen dat er minder water water in het residubakje terecht komt. We wensen je nog veel koffiegenot! Het Melitta Team

Jos 16-05-2020

Ik heb het apparaat gekocht op grond van een testoverzicht in een dagblad. Het kwam er goed uit. Niets is minder waar. Nu 2 jaar in bezit en ben zeer ontevreden. De zetgroep zit om de paar dagen vol met koffiedrab en in het lekbakje zit meer water dan residu van de koffie.
Hierover heb ik gebeld. Mij werd geadviseerd om het apparaat altijd aan te laten staan. Het verbruikt toch weinig energie zei de dame.
Kortom miskoop .

Pluspunten

• Model
  • josvaneijk57@gmail.com
  • josvaneijk57@gmail.com

Minpunten

• Klein waterreservoir
  • Moeilijk schoon te houden
  • Residu is complete drab

Mike 03-04-2020

Deze espressomachine werkt de eerste paar maanden goed, maar is nu aan vervanging toe. Het apparaat lekt aan alle kanten en koffieopvangbak zit meestal vol met een waterige kofiiedrab. Ik heb het appataat altijd op tijd schoongemaakt en ontkalkt, maar dit heeft niet geholpen in de levensduur van dit apparaat. Niet aan te bevelen.

Pluspunten

• Goede espresso

Minpunten

• Lekt veel water
  • Koffieopvangbak vol met waterige prut
  • Korte levensduur

Officiele reactie van Melitta 06-04-2020

Beste Mike, bedankt voor je review. Wat vervelend om te lezen dat je niet tevreden bent over een aantal zaken. Je hebt twee jaar garantie op je toestel, en als er binnen die periode sprake is van een technisch defect dan verhelpen we dat uiteraard kosteloos. Ook voor verdere tips en adviezen kun je altijd bellen met onze hotline op 0183-642642. Momenteel zijn we door de corona-omstandigheden alleen per mail bereikbaar, via info@melitta.nl. We helpen je graag verder, zodat je met veel plezier weer koffie kunt zetten met je Melitta Solo! Vriendelijke groet, het Melitta team

hansbeus 16-07-2019

No nonsense machine voor heerlijke koffie.

Mooi strak apparaat zonder onnodige poespas dat doet waarvoor het is gemaakt; lekkere koffie maken. Jammer dat de degelijkheid niet echt "Duits" is. Ons eerste exemplaar begon tijdens de garantieperiode te lekken. Dit is keurig verholpen; gedurende de reparatietijd werd een ander apparaat ter beschikking gesteld. Ruim een jaar later begon het lekken weer. We hebben toen toch weer een nieuwe Cafeo Solo gekocht; het kost immers niet de hoofdprijs en reparatie buiten de garantie is niet echt goedkoop. Bovendien maakt hij, met de bonen van Lidl, heerlijke koffie. Watertank is niet erg groot, maar hierdoor gebruik je steeds vers water.

Pluspunten

• Mooi compact toestel
  • Geen onnodige poespas
  • Simpele bediening

Minpunten

• Geen "Duitse" kwaliteit.

Saskia 24-06-2018

Goede koffie, slechte duurzaamheid

Het apparaat is handig en maakt zeer goede koffie. Alleen is hij na 2 en een half jaar helemaal op. Zetgroep valt uit elkaar en is niet meer in het apparaat te krijgen. Dat kon je al een tijd eerder merken doordat de zetgroep steeds moeilijker te plaatsen was. Erg jammer want ik was enorm blij met het apparaat.

Officiele reactie van Melitta 25-06-2018

Beste Saskia, bedankt voor je review! We raden je aan om even contact op te nemen met onze hotline, op 0183-642642 voor verder overleg over de zetgroep van je Caffeo Solo. We helpen je graag verder! Vriendelijke groet, het team van Melitta

C v W 14-02-2018

In t.t.t. andere ervaringen zijn die van mij erg negatief. Ik ben weer terug op de Senseo.
Aan het einde van de garantietermijn kwam er een prijzige reparatie waar we zelf aan mee moesten betalen omdat het onzeceigen schuld zou zijn en hoopte we dat de koffie hierna lekker zou zijn. Maar ik ben weer op de Senseo over gegaan. Wat heel bijzonder is dat het lekbakje van de koffieprut erg veel vocht zicht. Het is gewoon waterig. We gebruiken de bonen die ons bij Kolonel werden geadviseerd, het maalblok is al vervangen€€€€€ en het anders instellen heeft geen droge prut op geleverd. Voor mij geen Melitta meer.

Jan 27-11-2017

Op zich geen slecht apparaat, maar er zijn flink wat min punten. Hij is vrij bewerkelijk en je moet zorgen dat hij in een vrije schoon te maken omgeving staat. De uitloop is voor kleinere kopjes veel te hoog en daardoor spettert de hele omgeving onder de spatjes koffie. Ik raad dit apparaat niet aan voor de wat oudere mensen. Je moet elke ochtend het lekbakje legen bij 6 kopjes per dag. Dat komt omdat bij het opstarten de machine zichzelf reinigt en dat niet in het kopje onder de uitloop doet maar in het lekbakje.

Pluspunten

• Koffie is wel heet
  • Machine is compact
  • Prijs is netjes

Minpunten

• Reinigingsprogramma is redelijk ingewikkeld
  • Ontkalking idem
  • Uitloop kan niet laag genoeg
  • Lekbakje is te snel vol
  • Lawaaiig met malen

Officiele reactie van Melitta 01-12-2017

Beste Jan, bedankt voor deze review. De uitloop van het toestel is in hoogte verstelbaar, zodat je deze kunt aanpassen aan de grootte van je kop of beker. Voor het gemakkelijker doorlopen van de onderhoudsprogramm's raden we je aan om onze app te downloaden, dat is de Melitta Companion app. Omdat het een heel smal toestel is, klopt het inderdaad dat je na ongeveer zes koppen koffie de lekbak dient te legen. We wensen je veel koffiegenot! Vriendelijke groet, het team van Melitta

hwh 23-10-2017

Simpel en daardoor goed

Dit apparaat doet gewoon wat het moet doen. Geen onnozel gedoe met melkopschuimen en cappuccino maken. Makkelijk schoon te maken, goed in te stellen qua maalgraad en hoeveelheid. Enige nadeel is relatief klein waterreservoir

Pluspunten

• Instelmogelijkheden
  • Schoonmaak

Minpunten

• klein waterreservoir

John 11-10-2017

Gebruiksvriendelijk , onderhoud nihil

Een apparaat dat een goede kop koffie zet , erg gebruiksvriendelijk is en een normale prijs heeft.
Verder ook nog een strakke uitstraling heeft.

Pluspunten

• goede bak koffie
  • makkelijk onderhoud

Minpunten

• watertank snel leeg
  • en koffiedrap container snel vol

Bonda 07-10-2017

Simpel en smakelijk

Betaalbare machine voor een lekkere kop koffie.
Geen melkschuim geklieder. Elke ochtend vullen met vers water. Bakje terugplaatsen kost wat oefening.

Pluspunten

• Eenvoudig
  • Goede koffie

Minpunten

• Waterreservoir wat lastig

Tilly 09-09-2017

Na zes jaar....

Na zes jaar intens gebruik van een Cafeo Solo begon deze wat mankementen te vertonen en goede raad was duur... Reparatie óók. Na enig wikken en wegen besloten om opnieuw te gaan voor een Cafeo Solo; dit tekent onze tevredenheid! Vol vertrouwen op weg naar wéér (minstens) zes jaar lekkere koffie...

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteitverhouding
  • Eenvoudig te gebruiken
  • Altijd 'n heerlijk vers gezet kopje koffie

Rob 14-07-2017

Prima apparaat

Zet gewoon heerlijke koffie op met een zeer eenvoudige handeling.
Heel makkelijk in te stellen qua sterkte en hoeveelheid kortom eenvoud siert deze koffiemachine.
Voor ons geen machine meer van € 1.000 of meer.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Eenvoudige bediening
  • Eenvoudig te reinigen

anjaschollen 12-05-2017

Fijne apparaat simpel in bediening en onderhoud

Heel simpel, zonder toeters en bellen, koffiezetmachine. Lekkere koffie. Eenvoudig te bedienen en te onderhouden.
Plus de service van Melitta is super.

Pluspunten

• bediening
  • schoonmaak

Minpunten

• klein waterreservoir

Sg 11-05-2017

Een mooi smal koffiezetapparaat , niet al te breed. Goed geschikt voor een kleine keuken.
Zet lekkere koffie. Ik heb een aparte melkschuimer. Dus hoef ook geen stoompijpje te hebben.

Pluspunten

• Smal apparaat
  • Geen toeters en bellen

Minpunten

• Tot op heden nog geen.

Sjan 11-05-2017

Hete koffie

Goede kwaliteit prijs verhouding mooi apparaat, klein maar fijn. Doet wat ie moet doen goede hete koffie zetten. Gemakkelijk in gebruik.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Hete koffie

Minpunten

• Klein water reservoir

FvdB 09-05-2017

Geeft een goed en lekker warm bakkie koffie

Ik was op zoek naar een espresso automaat zonder melkvoorziening. De Caffeo Solo is eenvoudig in gebruik en geeft een goede bak koffie. De gezette koffie is lekker van smaak en goed heet.
Het apparaat is van goede kwaliteit en gunstig geprijsd.
Het is voor mij een goede aankoop en ik beveel het dan ook van harte aan!

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Goede hete koffie

Minpunten

• Water reservoir had iets groter mogen zijn

SenS 07-05-2017

Heerlijk karakteristiek kopje koffie.

Melitta Caffeo Solo is compact en makkelijk in gebruik. Heerlijke koffie in handomdraai :)
Apparaat neemt weinig plaats in gebruik en heeft een mooie uitstraling.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Goede temperatuur
  • Mooie uitstraling

John H. 12-04-2017

Gemakkelijk in gebruik, geen poespas

Heb hem nu een maandje of twee, hij is gemakkelijk in gebruik.
Lekkere koffie, al ben ik nog aan het experimenteren met verschillende merken bonen, wel klein bonen reservoir wellicht een keer een opzet stuk laten printen via 3d printer. Hij is makkelijk schoon te houden, ook de zetgroep heb je er zo uit en is makkelijk af te spoelen.

Pluspunten

• Makkelijk apparaat
  • goed schoon te houden

Minpunten

• klein reservoir

Mario 09-04-2017

Compact en lekkere koffie maar wel een viespeuk.

Nu zo'n 3 jaar in gebruik, de Caffeo-solo zet een lekker bakkie maar maakt er intern wel een zooitje van dus regelmatig goed schoonmaken is wel een vereiste.
De uitloop begon wel verstopt te raken aan een kant, in eerste instantie proberen op te lossen dmv met een sate prikker (tip van Melitta zelf) het gaatje open te porren, dit had maar deels succes en was helaas maar van korte duur.

Besloten om toch maar te proberen om de uitloop die achter de chrome sierkap zit (klipje aan onderzijde om te verwijderen) wat beter te bekijken, deze uitloop maakt als alles goed werkt van 1 ingang 2 gelijklopende uitgangen, de unit zelf is een volledig geseald kunststof geheel en niet voor reiniging toegankelijk, dan maar in de ultrasoon met een flinke scheut schoonmaak azijn, wat er dan uitkomt is echt te smerig voor woorden, zeker als je beseft dat elk bakje koffie hier dag in dag uit langs stroomt!! naar mijn mening had Melitta hier wel iets voor mogen verzinnen wat wel gemakkelijk schoon te houden is.

Uiteindelijk heb ik de uitloop unit wel goed schoon gekregen (koffie smaakt gelijk weer een stuk beter) maar het apparaat blijft ongelijke bakkies geven :( waarschijnlijk is er intern iets niet goed meer wat veroorzaakt is door het flink porren met de sate prikker.
Zoeken op het net leverde een onderdeel nummer op ( 6592530 ) welke verkrijgbaar is bij directrepair.be voor €5,52 , Besteld en denk dat ik deze maar jaarlijks ga vervangen ;-)

Pluspunten

• compakt
  • Zet een lekker bakkie
  • betaalbaar

Minpunten

• Een echte viespeuk!!
  • Best wel lawaaierig tijdens het malen
  • Door de compakte vorm veelvuldig vullen cq legen

Henk Schinning 08-04-2017

Stijlvol, smaakvol en betaalbaar

De Melitta solo is een van de goedkopere volautomatische koffiemachines. Geen onnodige knoppen of functies die je nooit gebruikt. "Waar voor je geld".

Pluspunten

• Vormgeving
  • Bediening
  • Prijs-kwaliteit

Minpunten

• Waterverbruik

Mart 08-04-2017

Melitta Caffeo Solo

Enkele maanden in gebruik. Makkelijk te bedienen en zuiver te maken. Helaas een defect aan de instelknop voor de hoeveelheid water. Na een telefoontje is het apparaat opgehaald, ter vervanging, werd een dezelfde apparaat aangeboden. Na 10 werkdagen is ons apparaat terugbezorgd. Jammer van het defect maar wel correct opgelost.

kees 08-04-2017

het is een prima apparaat en voldoet aan de verwachting.mooie uitstraling en zet heerlijke koffie.
gebruik niet de goedkoopste bonen voor een goed resultaat

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • lekkere koffie

Minpunten

• lekblad vlug vol

Jan Arie 08-04-2017

Makkelijk

Het apparaat is eenvoudig te gebruiken en kan op persoonlijke smaak worden ingesteld. Een verademing van eenvoud.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Smaakvol in te stellen

Minpunten

• Geen
  • Geen