Voeg toe aan vergelijker Prijs volgen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 24 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TI909701HC edelstaal op Kieskeurig.be.

Heinz 02-02-2018

WOW

Geschreven voor: Siemens TI909701HC edelstaal

Ik heb lang gezocht naar een vervangende koffie machine. Deze oogstrelende machine staat prachtig op het aanrecht en heeft een zeer duidelijk en uitgebreid menu. Ik ben eindelijk een huisbarista. Ik moet nog veel leren van deze machine maar de eerste koppen koffie zijn ontegenzeggelijk HEERLIJK! Wat ook heel prettig is, is dat je ook thee kunt zetten en vele speciale keuzes. Deze gaan we nog allemaal nog ontdekken.

Pluspunten

• Veel koffie keuzes
  • Heetwater functie
  • Twee bakjes voor verschillende koffiebonen
  • WiFi functie

Minpunten

• Nog geen idee

MauritsK 28-12-2017

Ideale volautomaat

Geschreven voor: Siemens TI909701HC edelstaal

Het is een topapparaat dat alles kan wat je verwacht en meer.

Ik had hiervoor een Quickmill. Heeft ook zijn charme, alles handmatig, maar dit is zoveel makkelijker.

En deze kan van alles wat een "normal" apparaat niet kan. Espresso zetten in twee etappes (2x malen en zetten)bijvoorbeeld ("doubleshot"), zodat je koffiebonen niet verbranden tijdens het zetten. De temperatuur tot op de graad nauwkeurig instellen. Of bijvorobeeld een espresso macchiato maken bijvoorbeeld. Dat kan met een handmatig apparaat ook natuurlijk, maar dan is de espresso afgekoeld tegen de tijd dat je bij de melk bent of omgekeerd.

Verder is het leuk dat je via de app ook international koffiespecialiteiten kunt selecteren. Zoals een "grosser Brauner" uit Oostenrijk bijvoorbeeld (dubbele espresso met een heel klein beetje melk).

Ik heb het apparaat nu vier dagen, maar kan nu al niet meer zonder.

Heb ik dan helemaal geen verbeterpunten? Jawel; (1) De opvangbak zou groter mogen, zodat je die minder vaak hoeft te legen (afhankelijk van wat je drinkt nu grofweg iedere 6 a 8 kopjes nodig). Op zich geen ramp voor normal gebruik, maar handiger bij feesten en partijen. (2) er zou een software update mogen komen waarmee je het automatisch spoelen bij aanzetten op afstand kunt uitzetten. Je kunt nu het apparaat wel op afstand aanzetten (laten spoelen) en voorverwarmen, maar niet direct na het aanzetten op afstand ook koffiezetten op afstand (want dan zit er spoelwater in je kopje).

Maar, die software update komt hopelijk nog een keer en verder is het echt een topding.

Pluspunten

• Veel verschillende koffie bereidingen
  • In baristamodus alles instelbaar
  • Goede, continue kwaliteit
  • Makkelijk te onderhouden
  • Vormgeving

Minpunten

• Kleine lekschalen
  • Niet op afstand in te schakelen zonder spoelen

Frank 18-01-2021

Super machine

Geschreven voor: Siemens TI909701HC edelstaal

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Veel machines al gehad maar ben tot nu toe zeer tevreden

jan D 04-08-2020

geen goede machine

Geschreven voor: Siemens TI909701HC edelstaal

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] 2 keer defect in krap 2 jaar, 2 keer de zetgroep defect en een keuzelampje bovenop. Weinig vertrouwen in het verdere gebruik van de machine. Dit was eens maar nooit meer

Ellen 20-07-2020

Op dit moment het beste wat er te krijgen is!!

Ellen 16-07-2020

Beste van de EQ 9 lijn!

Geschreven voor: Siemens TI909701HC edelstaal

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ik denk wel het beste koffieapparaat!!

Hans 09-07-2020

Ik denk wel het beste koffieapparaat!!

Geschreven voor: Siemens TI909701HC edelstaal

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Dit is het beste koffieapparaat wat er te krijgen is! En ik bedoel dan de wijze waarop de koffie tot stand komt en smaakt. Daarnaast is het een technisch hoogstandje wat er allemaal gebeurd in het apparaat. Het is fluisterstil ook nog eens en gemaakt in een rvs stalen mantel. Topklasse, houden zo Siemens....

Leo19 03-05-2019

Goede koffie

Geschreven voor: Siemens TI909701HC edelstaal

Ben tevreden over koffie lekbak snel vol home connect een ramp om te verbinden die moet beter voor de prijs van deze machine

Czupik 28-03-2019

Super

Geschreven voor: Siemens TI909701HC edelstaal

is perfect ik heb probleem met system binnen 1 week reperacji klaar zelf siemens ophalen zelf brengen super
Ik raad het iedereen aan

Anoniem 05-01-2019

Erg mooi en zet heerlijke kofie

Geschreven voor: Siemens TI909701HC edelstaal

Dot is voor mij de mooiste koffie machine de koffie die er uit komt is heerlijk en is mooi om naar te kijken. Als ooit deze versleten is koop ik zonder twijfel weer een nieuwe.

Huseyin Karadavut 15-12-2018

Makkelijk onderhoud ruime opties

Geschreven voor: Siemens TI909701HC edelstaal

Ik twijfelde eerst tussen deze en een andere merk, en ik heb uiteindelijk mijn gevoel gevolgd! Ik ben gelukkig!

Robert van Eldijk 25-11-2018

Een echte 1000 poot

Geschreven voor: Siemens TI909701HC edelstaal

Prettig aan deze machine is dat je er veel dranken mee kunt bereiden. De kinderen drinken ineens veel thee en chocomelk en door de dubbele bonenreservoirs kun je qua koffie alle kanten op.
De lekbak dien je wel regelmatig te legen ondanks dat we constant een mok onder het apparaat hebben staan vanwege het spoelprogramma dat uitgevoerd wordt bij het uit- en inschakelen. Het bonenreservoir had wat groter mogen zijn.

Pluspunten

• Veelzijdig

Minpunten

• Klein bonen reservoir

Winterswijk1968 04-08-2018

Een super koffiemachine met ongekende mogelijkhen

Geschreven voor: Siemens TI909701HC edelstaal

Ik heb deze voor een aantal weken geleden gekocht en ik kan alleen maar positief beoordelen. Werk zo simpel zo eenvoudig zodat je het informatie boekje nodig hebt. Deze maschine is zo stil onvoorstelbaar

Frank1968 28-07-2018

Geweldig

Geschreven voor: Siemens TI909701HC edelstaal

Ik heb die Siemens EQ 9 gekocht en kan alleen maar lof zeggen over dit compacte veelzijdig veel mogelijkheden

Meeusverver2 14-05-2018

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Siemens TI909701HC edelstaal

Hebben het toestel nu een paar weken in huis en kunnen het nu al niet meer missen. Kunnen nu iedere dag genieten van heerlijk vers gezette koffie.

Haren 25-04-2018

Mooi apparaat, mooi scherm, eenvoudig te bedienen!

Geschreven voor: Siemens TI909701HC edelstaal

Net gekocht, dus nog niet lang in bezit. Apparaat ziet er mooi uit, jammer dat er niet standaard ook een onderdeel bij zit waarmee je rechtstreeks uit het pak melk de cappuccino kunt maken. Het apparaat is prijzig, maar mooi. Verder is het opvangbakje klein en ook het rechter koffiebonen reservoir past niet veel in (250 gram? Dat is echt het maximum). De latte macchiato is echt perfect, je kunt veel instellen zonder dat het complex wordt en ook het verbinden met wifi en de app gaat zeer makkelijk. De coffee world (de app) heeft niet heel veel koffiesoorten extra, een stuk of 20.

Pluspunten

• Zeer mooi apparaat
  • Veel mogelijkheden
  • Heerlijke koffie!

• Grootte bonenreservoir
  • Grootte opvangbak

Petra 23-04-2018

Siemens volautomaat TI909701HC-EQ9

Geschreven voor: Siemens TI909701HC edelstaal

Fijn apparaat , makkelijk in gebruik en lekkere koffie. Melkschuim kan dikker, maar voor de rest geen klagen. Mooi om te zien. Blij met deze aankoop.

Mehmet Kaya 15-04-2018

1e indruk: Fantastisch

Geschreven voor: Siemens TI909701HC edelstaal

Heb deze apparaat gisteren aangeschaft en vandaag volop getest; 1e indruk is gewoonweg: Fantastisch!
De aansluiting met Wifi + mogelijkheden om diverse Internationale koffie smaken gewoonweg met de app te zetten is erg makkelijk. Heb deze vooral gekozen voor de 19 bar druk, geen spijt tot nu toe. Smaak koffie is erg lekker.

David Mustard 02-02-2018

Alsof je je eigen persoonlijke barista in huis hebt!

Geschreven voor: Siemens TI909701HC edelstaal

Het was tijd om onze trouwe koffie automaat te vervangen. Geen twijfel dat het een Siemens moest blijven. Maar dit keer meegegaan met de laatset ontwikkelingen. En top-of-the-line!

Installatie was duidelijk en makkelijk, verbinden met huis netwerk, daarna de App en klaar! Duidelijk te zien hoe het machine aan het werk was en hoe makkelijk elk keus kon worden verfijnd tot eigen smaak en preferences. Enig "nadeel" - wij "moesten" zoveel koffie drinken .. .. maar zeker geen straf! Elke kop koffie was een gegarandeerd plezier.

Bedienen via de ingebouwde scherm, knoppen en keus wieltje was zeer overzichtelijk. Een keer dat het naar wens was konden we dat toekennen aan de persoonlijke profiel. Voor latere makkelijkheid. Latere keuzen via app gingen ook fantastische goed. Maar wat mij opviel het meest was hoe elke keus kon verfijnen worden - en hoe makkelijk. Meer melk, sterkte koffie, meer hoeveelheid in het resultaat, of de melk schuim meer of minder stevig was .. noem maar op. En dit op te slaan in de profiel keuzen. Makkelijk onthouden!

Bediening en schoonhouden zijn verbeterd sinds onze vorige model en een nog grotere waterbak (2.4 liter) en die twee koffieboon houders zijn uitstekend te bereiken en bijvullen. De melkkan sluit makkelijk aan en kan worden bewaard in de koelkast (trouwens ook een Siemens!)

In zijn werking is het apparaat zo super stil. Bonen malen met een fluisterend geluid, gelijk tijdens het brouwen en serveren. Progress wordt aangegeven aan het scherm en app scherm.

Huishoudelijke meldingen worden aangegeven op het juiste moment. Of er genoeg water of bonen of melk aanwezig zijn vóórdat de machine verder gaat. Dit in tegenstelling tot onze oude model. Gen verspilde koffie meer! Ook bij de makkelijk te controleren lade onderaan mocht er daar attentie nodig zou zijn. Mooi aandacht aan deze details.

Machine ziet ook goed uit; siert menig een moderne keuken zonder probleem. Design kan ook een belangrijk punt zijn en Siemens teleurstelt hier ook niet aan.

Zo al in al het is zeker een aanrader - top-of-the-range prijs natuurlijk maar elk cent is terugbetaald in genot.

Een leuk paar extra's in de menu's - wereld koffies erbij brengen ook herinneringen aan de recent vakantie? Super verrassingen te verwachten. Oh en de kook recepten en zekere aanbevelingen - niet te missen.

A happy purchase die zeker veel jaren plezier meegaat - een persoonlijke in-huis barista die nooit "nee" zegt!

Bedankt Siemens!

Pluspunten

• Makkelijk bedienen en individueel keuzen verfijnen
  • Makkelijk schoonhouden en overzichtelijk bijvullen
  • Standard koffie types uitgebreid "Wereld koffies"
  • Grote water reservoir, melk reservoir, opvang lade
  • Ziet er goed uit

Pommetje mobiel 02-02-2018

Een waardige topper

Geschreven voor: Siemens TI909701HC edelstaal

Zeer tevreden met de aankoop. De kleine onderdelen bedrijfsklaar maken en espresso scoren.
Kleine trilling richting het aanrecht wat als klankbord door loopt naar de carousel ruimte in de hoek.
Rubber tril vangers 4x eronder en geluid klank via keukenkastje tot het minimale verminderd, doel geluid overlast met de buren minimaliceren cq. voorkomen.

Pluspunten

• perfecte afstemming op smaak

Minpunten

• decemberactie EQ9 premium pakket onderhoud te kort