Siemens TE617203RW - Reviews

38,50 cm
Breedte
28,00 cm

Helga en Uwe 09-12-2016 Product paar weken in bezit

Heerlijke koffie, eenvoudig bedienbare machine

We zijn lange tijd op zoek geweest naar een machine die eenvoudig bedienbaar is, lekkere koffie zet en er ook nog eens mooi uitziet.

Deze machine voldoet wat ons betreft aan alle drie de voorwaarde.

Bij de vele ervaringen over volautomaten hebben we gelezen dat de cappuccino niet echt heel erg warm is, omdat je koude melk gebruikt. (wij vinden dat echt wel mee vallen)
Heel simpel op te lossen door houdbare (dus niet uit de koelkast) melk gebruiken, of de melk even voorverwarmen in de magnetron.
Iedereen kan deze eenvoudige machine bedienen.
Wat voor ons belangrijk is, dat hij 2 kopjes tegelijk kan zetten.
wat ook super fijn is dat je de smaaksterkte kan aanpassen, gewoon een kwestie van uitproberen wat je lekker vind.
kortom, het is een flinke uitgave maar we hebben er geen spijt van.

Pluspunten

• lekkere en veel verschillende soorten koffie
  • mooie uitstraling van de machine
  • eenvoudig te bedienen
  • eenvoudig schoon te maken
  • groot waterreservoir

Minpunten

• ik kan er niet 1 bedenken

P.verbaan Eindhoven 15-11-2016 Product paar dagen in bezit

P.verbaan Eindhoven

Mooi uiterlijk makkelijk in gebruik + punt je kunt 2 kopjes tegelijk van iedere smaak zetten , iets aparts , duur apparaat maar dan heb je ook wat, het apparaat is zeer stil wij hadden eerst een delonghi maar deze maakte veel meer herrie bij het malen , en tot slot het water voor de thee kan iets warmer maar verder zijn wij zeer tevreden tot nu toe wij hebben dit apparaat nu 5 dagen in huis .

Pluspunten

• 2 kopjes tegelijk
  • Geruisloos

Minpunten

• Thee water iets warmer

R Kromkamp 19-01-2017 Product paar dagen in bezit

Gewoon fantastisch!

We hebben het apparaat nu een week in het bezit en onze eerste goede voornemen van het jaar is voltooid! Na veel onderzoek en reviews te lezen, kwamen we uit op de Siemens TE617203RW. Voor ons staat Siemens voor duurzaamheid en komt als één van de beste uit de test op o.a. kieskeurig. Voor een modaal gezin is het best wel een grote uitgave maar het is een investering voor jaren en we wouden nu wel eens echt gaan genieten van koffie. Laten we beginnen met het beoordelen van de machine... als eerste de vormgeving, de heren van Siemens hebben puik werk geleverd want zeg nou zelf... ook het oog wil wat wanneer het een onderdeel van de keuken wordt. Het afwerken met roestvaststaal, kleuren display en led verlichting die het meest simpele koffie kopje doet denken dat die op een podium in de schijnwerper staat kenmerkt de Siemens EQ 6 serie. Het waterreservoir is makkelijk in-en uit te nemen en met zijn capaciteit van 1,7 liter kun je even vooruit. De lekschaal kun je aan de voorzijde uitnemen en deze vangt zowel het spoelwater als het koffiedik in een gescheiden bak op, dit wordt tevens aangegeven op de display wanneer deze vol is. De zetgroep is eenvoudig uit te nemen en te reinigen onder de kraan. De bediening van het touch display is kinderspel en met alle gemak kies je uit de diversiteit van espresso tot hete melk. De koffie beoordeel ik met de bonen van Lavazza. De vrouw des huizes geniet van cappuccino en latte macchiato en ik als gewone man... juist.. van gewoon koffie. In de beoordelingen word aangegeven dat Siemens o.a. goed scoort op de hoge temperatuur van de drank en ook ik kan dat niet anders dan keihard bevestigen!. De smaak van alle dranken zijn uitstekend en de bereidingstijd is ruim binnen de marge. De koffiesterkte is op de display in te stellen van zeer mild tot doubleshot sterk+. Voor de extra sterke koffie heeft Siemens een aroma double shot-functie toegevoegd zodat alleen de lekkere aroma's vrijkomen en je het niet afkoopt met een paar uren maagzuur.
De machine spoelt zichzelf door en maakt onderscheid in de reiniging wanneer er melk is gebruikt. Qua reiniging heb ik verder nog geen ervaring met dit apparaat maar als ik de uitgebreide handleiding moet geloven... is ook dat een kinderspel!

Conclusie; een dikke 10, wij gaan meer mensen enthousiast maken!

Pluspunten

• Uitstraling
  • Gebruiksgemak
  • Koffie temperatuur
  • Touch display
  • Dranken diversiteit

Minpunten

• Geen minpunten

Josefien 18-01-2017 Product paar weken in bezit

Heerlijke koffie en heel makkelijk in gebruik

ik zag op tv een veel duurdere variant van een ander merk en ben gaan kijken in de Mediamarkt naar dat apperaat. Daar zagen we de Siemens en eigenlijk bijna met dezelfde opties was deze veel goedkoper.. voor mijn verjaardag gekregen dus gelijk uitgeprobeerd op de visite en zeer zeer tevreden. Heerlijke koffie snel gezet. voor ieder wat wils en heel goed schoon te houden. Makkelijk in gebruik.

Pluspunten

• veel koffie variaties
  • geen melk kan maar gewoon uit de fles/pak
  • makkelijk schoon te maken
  • makkelijke bediening

Minpunten

• de melk is snel wat louwer

bras 17-01-2017 Product paar weken in bezit

MOOIE MACHINE

Wij hebben onlangs na veel wikken en wegen toch besloten om deze koffiemachine te kopen.Wat een geweldig apparaat mooi design en erg gebruiksvriendelijk,en niet te vergeten heerlijke en hete koffie.
De prijs is redelijk hoog maar als je dan gaat vergelijken met andere machines en toch ook voor kwaliteit gaat bleef er weinig keus over en is de prijs goed

Pluspunten

• design
  • goede/hete koffie
  • geluidsarm

Minpunten

• nog niets

Buddy 16-01-2017 Product paar weken in bezit

Must voor elke koffieliefhebber

Strak vormgegeven machine, welke weinig ruimte nodig heeft op het werkblad van de keuken. Touch display met symbolen van de verschillende koffiespecialiteiten maakt het bereiden van een
perfecte Latte Macchiato super simpel.

Pluspunten

• Cremalaag
  • Strakke vormgeving
  • Stil maalmechanisme

Minpunten

• Geen warmhoudplaat

P 14-01-2017 Product paar weken in bezit

Hele fijne koffiemachine

Had al eerder de Q5 gekocht en was daar al heel tevreden over, nu nog blijer met de Q6! :-)
Heerlijk om af te wisselen tussen alle bereidingen.

Pluspunten

• eenvoudig en snel te gebruiken
  • redelijk eenvoudig om schoon te maken

Beanca 13-01-2017 Product paar weken in bezit

Siemens EQ6 koffiemachine

Een mooie machine om te zien, toch wel aardig op het aanrecht! Mooie led verlichting.
Heerlijke cappucino, latte machiato en ook voor een gewone kop koffie een prima aparaat.
Goed schoon te houden, makkelijk in het gebruik.

Marianne 12-01-2017 Product paar weken in bezit

Mooie vormgeving

Werkt perfect en snel, heerlijke koffie, cappuccino en latte en wat ook fijn is decaf cappuccino, heel makkelijk in gebruik, een sieraad in de keuken.

Minpunten

• Waterreservoir snel leeg

fer 11-01-2017 Product paar weken in bezit

Mooi eenvoudig bedienbare machine

Machine 1 week in gebruik en bevalt prima. Alle mogelijkheden uitgetest. Nu nog de juiste koffie zoeken, er zijn zoveel smaken. Jammer dat er geen kleinere testverpakkingen bestaan.

Pluspunten

• mooi uiterijk
  • eenvoudig bedienbaar

Minpunten

• theewater kon iets warmen
  • lekbak kon groter

Reurink 11-01-2017 Product paar weken in bezit

Heel compleet apparaat met eenvoudige bediening

Het apparaat is heel eenvoudig te bedienen maar toch heel uitgebreid. Heel veel dingen zijn specifiek te regelen via het menu (zoals bijv. de hardheid van het water). Maar ook dingen als de grote van het kopje, de sterkte van de koffie, heel eenvoudig in te stellen, super.

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • vele mogelijkheden
  • 2 kopjes tegelijk (ook cappuccino)
  • goede schuimkwalitiet
  • eenvoudig schoon te maken

Minpunten

• nog niet bekend

Helma Teunissen. 10-01-2017 Product paar maanden in bezit

Mooie kleuren en een zeer duidelijke display.

In vergelijking met onze vorige jura is het erg goedkoop in onderhoud en makkelijk schoon te houden. Ook de mogelijkheden wat koffie zetten betreft zijn erg uitgebreid.
Alleen een minpuntje is dat door de goede reiniging de water opvang bak erg snel vol zit. Deze had wat mij betreft wat groter gemogen.
Verder beslist geen spijt van onze aankoop.
Ook de prijs kwaliteit verhouding is erg goed.

Pluspunten

• Mooi om te zien.
  • Veel mogelijkheden wat sterkte en soorten betreft.
  • Makkelijk te reinigen.

Minpunten

• opvangbak voor het reinigingswater is wat klein.

Marianne Hendriks 10-01-2017 Product paar weken in bezit

Espresso volautomaat

Een aanwinst in mijn huishouden!! Mooi, gemakkelijk en efficiënt. Wat wil een werkende vrouw nog meer....

Pluspunten

• snel een kopje koffie zetten
  • meerkeuze mogelijkheden
  • meer bar dan ander volautomaten(19 ipv 15)
  • mooie uitstraling
  • grotere waterkan

F.T. 09-01-2017 Product paar weken in bezit

Zeer gebruikers vriendelijk

De Q6 700 serie ziet er mooi uit, heeft veel keuzes, en is super makkelijk in gebruik en onderhoud door o.a. de uitneembare zetgroep.

Jacob 09-01-2017 Product paar weken in bezit

Snel en lekkere koffie

Diverse lekkere koffieproducten, handige schoonmaak optie voor de melk op schuim mechanisme. Veel opties hoeveelheid koffie, sterkte. Erg stil.

Pluspunten

• Veel koffieproducten
  • Snel

Minpunten

• Melk, niet erg heet

Floris 08-01-2017 Product paar dagen in bezit

koffie perfectie !

Na het aansluiten simpelweg de koffie erin en gelijk perfecte koffie, latte, cappuchino en expresso.
Bonen en water resevoir zeer sterk pluspunt !

Pluspunten

• Gemak
  • Kwaliteit

Minpunten

• Nvt

Jan van Groningen 08-01-2017 Product paar dagen in bezit

Prima en duidelijk koffieautomaat

Net uitgeprobeerd met de hele familie allemaal tevreden top! Duidelijk en overzichtelijk aangegeven hoe je het apparaat moet instellen en onderhouden.
Had alleen wat mij betreft heter mogen zijn dat is mijn enige minpuntje, maar ik heb een looie pijp zoals men dat noemt. Voor derest heeft het apparaat een mooi en stoer uiterlijk!

Trudie 08-01-2017 Product paar weken in bezit

Ontzettend gemakkelijk in gebruik, ontkalken en schoonmaken

Ik kreeg dit apparaat cadeau van mijn man. Hij is erg mooi, redelijk compact en je krijgt heerlijke koffie, latte, thee, ... Het gebruiksgemak, maar ook het feit dat hij zichzelf reinigt, het ontkalken volledig via menu te regelen is en het melkslangetje in no time schoon is, zijn voor mij allemaal pluspunten. Dit is een echte aanrader. Ben er erg blij mee.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • makkelijk schoon te maken
  • mooi design
  • makkelijk ontkalken
  • heerlijke koffie

Jeanne Verburgt 08-01-2017 Product paar weken in bezit

mooi apparaat, handig in gebruik

Geeft goed warme koffie, geluid valt mee. Jammer dat de verlichting alleen brandt als je koffie zet, zou mooi zijn als hij brand zolang het apparaat aan staat.

Pluspunten

• vrij stil in gebruik

Minpunten

• verlichting

Roos 08-01-2017 Product paar dagen in bezit

strakke vormgeving

Iedereen zijn eigen favoriete koffie? Met dit apparaat kan het: grote mok, klein kopje... sterk of mild, met bonen of gemalen koffie, het kan allemaal. Maakt bovendien weinig lawaai vergeleken met andere machines.

Pluspunten

• mooi design
  • groot koffiereservoir
  • mooie cremelaag
  • heel veel mogelijkheden

Minpunten

• wateropvangbak snel vol