Saeco HD8925/01 - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Type
espresso machine

Beoordeling op basis van 13 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Eric 17-07-2017 Product half jaar of langer in bezit

Prima koffie, alle Saeco: zeer slechte service van Philips

De koffie is uitstekend, maar deze Saeco-machines (=Philips) hebben allemaal dezelfde "koppeling voor boiler". Dit onderdeel gaat na enige maanden een schreeuwend geluid maken zodra water onder druk passeert bij elk kopje koffie. Dit onderdeel is van plastic en bevat een sterke veer. Na 1 jr en 4 mnd spatte deze "koppeling voor boiler" uit elkaar. De combinatie van uitharden van het plastic door het steeds passerende kokende water tesamen met de veerdruk was het onderdeel teveel geworden; het brak af. Met de 3 jaar Philips-garantie dacht ik dat het uitstekend opgelost zou gaan worden; dus belde ik de customer-service van Philips. Ik vertelde wat stuk was, hoe het eruit zag en dat het plots afgebroken was. Philips antwoorde: omdat er iets afgebroken is, geldt de garantie niet. U moet zelf het apparaat in een kartonnen doos gaan verpakken, zelf naar een DHL-depot brengen, zelf de transportkosten betalen, dan wordt het apparaat onderzocht tegen sowieso meer dan 120 euro onderzoekskosten, daarna betaalt u ook de reparatiekosten en het defecte onderdeel en de transportkosten terug naar u. Ik kreeg doorgegeven dat het artikel nr 996530009913 moest zijn, een tandwielset. Ik vroeg nog of men mij echt begrepen had, dat er water door dit onderdeel gaat onder hoge druk en het dus geen tandwiel kon zijn. De mevrouw van Philips had (lang) overleg gehad met haar technische back-office en ik moest direct kiezen: of transport, onderzoek en reparatie op mijn kosten...of niets. Ik nog uitleggen dat meer dan 80% van het apparaat bestaat uit plastic onderdelen en dat ik nergens had gelezen dat het uiteenspatten van zo'n onderdeel buiten de 3 jaar garantie zou vallen en dat het geen tandwielset kon zijn. De mevrouw van Philips volharde. Ik voelde mij totaal afgezeken en bedonderd met de niets-zeggende garantie van Saeco-Philips. Zelf tegen de 300 euro reparatiekosten uit gaan geven, aan een apparaat dat 600 euro kostte, terwijl ik garantie heb, terwijl het onderdeel maar 26 euro kost en zelfs onderzoek-vooraf-aan-reparatie niet nodig zal zijn; het was op alle punten totaal belachelijk. Ik mocht het onderdeel niet zelf gaan vervangen, dan vervalt mijn garantie. Ik vroeg nog "welke garantie?...die van 3 jaar die helemaal niets-zeggend en niets-biedend is?...die extra lange garantie van 3 jaar die je als klant doet besluiten om dit apparaat te kopen omdat het zo lekker in een verkooppraatje aan je gegarandeerd wordt? Nee, geen Saeco, geen Philips meer. De koffie is uitstekend, de service is helemaal totaal niets....en dat voor zo'n prijs...terwijl ze moeten weten dat plastic onderdelen verouderen en kunnen barsten/afbreken door het uitharden van het kunststof...zeker als er onder hoge druk heet water door stroomt en er nota bene nog een sterke veer in zit die de breuk nog even een handje helpt (zoals bij mijn onderdeel te zien is). Philips begint met een "P" van pet....gewoon klanten bedonderen met mooie garantiepraatjes maar als er iets is de klant de garantie onthouden en de klant bijna opnieuw de helft van de aanschafwaarde willen laten betalen voor een onderdeeltje van 26 euro? Let op: alle Saeco's/Philips-machines hebben exact dezelfde kwetsbare onderdelen. Zeg nooit dat iets "afbrak" omdat je dan afgebrand wordt met foute oordelen, foute opgave van benodigde onderdelen en onwettige onthouding van overeengekomen garantie....en dan vragen ze nog extra geld voor het bellen van deze klantenservicelijn. Totaal ondeskundig en zeer klantonvriendelijk.

Pluspunten

• erg lekkere koffie

Minpunten

• plastic onderdelen die uiteenbarsten
  • zeer slechte garantie, geen service
  • extreem hoge reparatiekosten

Josien 04-07-2017 Product paar dagen in bezit

Top apparaat

Heerlijke koffie, snel en maakt zichzelf schoon. Zeker geen spijt van de aankoop. GOede prijs/kwaliteit verhouding.

J ten Brinke 01-07-2017 Product paar dagen in bezit

100% gebruiksvriendelijk

Super fijn apparaat. Fijn in het gebruik. Gaan wij lang van genieten. Veel koffie drinken. Nogmaals water en koffiebonen reservoir zijn wat klein

Minpunten

• Reservoir klein

Harry Evers 01-07-2017 Product paar dagen in bezit

Mooie koffiemachine snel geleverd

Fijne koffieautomaat , stuk stiller dan de vorige zet een prima cappuccino , met een mooie en stevige schuimlaag. Ben er blij mee

Pluspunten

• Snel opgewarmd
  • Mooie cappacino schuim
  • Compacte uitvoering

Minpunten

• Hoog koffieblad voor bv latte past niet makkelijk

Ronald 28-06-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi compact apparaat met veel functies

Na enige ergernis met een ander merk nu gelukkig weer een saeco in huis...
Minder lawaai, veel instelmogelijkheden, veel productsoorten

Bonenreservoir had wat groter mogen zijn.....

Pluspunten

• Veel variaties aan koffie
  • Veel keuze aan smaakinstellingen

Minpunten

• Bonenreservoir wat klein

Bert Driessen 22-06-2017 Product paar dagen in bezit

Lekker koffie, mooie machine

De eerste kopjes smaken lekker, eenvoudig te bedienen en installeren. Mooie machine

Pluspunten

• Mooi
  • goedkoop

Minpunten

• grote, wens smaller minder diep

Korporaal 02-06-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi apparaat

Het is een mooi apparaat en het maakt lekkere koffie en cappuccino! Makkelijk te vullen en te reinigen.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Werkt simpel

Minpunten

• Nog niet gevonden

Martien 30-05-2017 Product paar dagen in bezit

Lekkere koffie

Zet heerlijke koffie. Naar eigen smaak in te stellen. mooi design en maakt tijdens het Koffiezetten niet al teveel herrie

R Feije 28-01-2017 Product paar dagen in bezit

UItgebreide espresso machine

Veel verschillende perfect koffie soorten, makkelijk in gebruik en zeer smaakvol naar eigen smaak in te stellen met de 10 maalschijven.

Pluspunten

• Compact
  • 11 koffie smaken
  • Goede warme koffie
  • Hoeveelheid koffie per soort instelbaar

Barista 27-01-2017 Product paar weken in bezit

Lekkere cappuchino en mooie kwaliteit!

Bij installatie even experimenteren met juiste maling, sterkte, verhoudingen maar daarna super makkelijk te bedienen. Even wennen aan de geluiden bij dranken met schuim/melk. Nu nog verschillende bonen uitproberen. Apparaat oogt kwalitatief degelijk en voelt ook zo aan. Tevreden aanwinst en mooi om te zien

Fam. Vogelzang 29-12-2016 Product paar dagen in bezit

Vol automatische koffiemachine

Met de Saeco Picobaristo HD8925/01 weet je dat je kwaliteit in huis haalt. Apparaat ziet er mooi/ degelijk uit en is vrij compact. Uitgepakt en ingesteld volgens de beschrijving. Eerst maar een Café Crema gezet. Hoeveelheid was via de memo functie redelijk eenvoudig aan te passen naar de inhoud van onze kopjes. Ook de koffiesterkte is eenvoudig aan te passen naar eigen smaak. Toen cappuccino gezet, die was gelijk goed. Handig is de melkkan, die kun je zo weer in de koelkast plaatsen. Al met al een mooi apparaat die doet wat het moet doen en nog eens extra veel keuze mogelijkheden voor de lekkerste koffie!

Pluspunten

• Makelijke bediening
  • Compact

Minpunten

• Maakt iets lawaai

Willy 19-11-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldige koffiemachine

Geweldige machine, heerlijke koffie, makkelijk te bedienen, eenvoudig schoon te maken, en instellen naar eigen smaak en hoeveelheid

Peter en Astrid 18-11-2016 Product paar dagen in bezit

Fantastisch koffiezetapparaat

Ik heb het apparaat nog maar een week, maar ben nu al razend enthousiast, heerlijke koffie, ruime keus in soorten, eenvoudige bediening. In een handomdraai maak je een cappuchino, latte, espresso of gewoon een heerlijke lungo.

Pluspunten

• eenvoudige bediening, ook de sterkte van de koffie
  • eenvoudig te reinigen
  • goede prijs/ kwaliteit verhouding.
  • volle koffiesmaak

Minpunten

• Hij geeft te laat aan dat het water op is.
  • waterreservoir is wat aan de kleine kant.