Melitta CAFFEO PASSIONE OT SILVER Volautomatische espressomachine F531-102

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Melitta CAFFEO PASSIONE OT SILVER Volautomatische espressomachine F531-102 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

op smaak. 13-08-2017

uitgebreid apparaat,

zeer uitgebreid menu koffie, expresso, cappuccino, noem ze maar op hij kan ze maken, en hoe! mooie kopjes, en je kan zelfs de dikte van de schuimlaag instellen.
apparaat spoelt bij uitschakellen en bij opstarten ook de koffie pers voor een constante koffiesmaak, nadeel is dat hij er veel water mee verbruikt en je vaak de lekbak moet leegen.

Pluspunten

• makkelijk in onderhoud
  • water wordt goed heet
  • makkelijk en duidelijk menu
  • instellingen naar eigen voorkeur te wijzigen

Minpunten

• klein water reservoir 1liter
  • aan uit knop is iets fragile naar mijn gevoel
  • iets wat luide koffiemaler

Moniek 03-05-2017

Mooi apparaat en heerlijke koffie

Voor het eerst een bonenapparaat aangeschaft na gebruik van Senseo. Wat een verschil, ik wil niet anders meer nu.

Koffie smaakt heerlijk en het fijne is dat je gebruik kan maken van veel verschillende koffiespecialiteiten.
De cappuccino had wel wat warmer gemogen.

Gisteren voor de eerste keer ontkalkt, aangezien apparaat dit aangaf. Probleem is alleen nu dat ik de koffie nu niet lekker meer krijg, er blijft een hele vieze smaak aan zittten. Ondanks ik het apparaat al vele malen gespoeld heb blijft de vieze smaak.
Iemand hier misschien ervaring mee? En wat er tegen te doen?

Voordeel is wel dat het makkelijk is en alles automatisch wordt gespoeld en duidelijk wordt weergegeven.
Nu alleen hier dus nu graag weer drinkbare koffie.

Pluspunten

• Alles automatisch
  • Veel keuzemogelijkheden
  • Heerlijke koffie

Minpunten

• Cappuccino mag warmer
  • Aan uit knop lijkt wat kwetsbaar

Peter F 17-11-2016

Eindelijk een lekkere espresso!

Na heel lang zoeken en vergelijken een vervanger gevonden van onze inmiddels 8 Jaar oude Saeco Xsmall, die (het nog steeds doet, maar) toch wel aan het eind van zijn levensduur was, we wilden nu een model uit een hogere prijsklasse met meer koffie variaties. De Melitta Volautomaat varianten zijn op de meeste sites goed tot uitstekend getest, de koffie brouwunit is er een die ook in Miele en Siemens is te vinden. hoewel we de Melitta slechts een paar dagen in huis hebben valt toch wel op hoeveel beter de koffie (espresso en ristrettos) smaakt in vergelijk met de oude Saeco, je moet wel echt goede (geen supermarkt) bonen gebruiken om alles eruit te halen, ook geweldig is een Caffe latte of Capucino, met een druk op de knop mooi in verschillende laagjes opgebouwd. kan nog niets zeggen over de duurzaamheid maar de machine ziet er degelijk uit maakt weinig geluid en is zeer compact, erg goed doordacht is de melk reiniging met stoom, ook verassend is de opbouw van het menu, een manual heb je eigenlijk niet nodig.

Pluspunten

• Compact
  • Zeer goede koffie specialiteiten
  • Esspresso als in een goed restaurant
  • Genoeg koffie varianten
  • Geschuimde melk is goed van temperatuur

Minpunten

• Espresso temp op max mag nog iets hoger zijn
  • Relatief klein water reservoir