Siemens TE603209RW - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Type
espresso machine

Beoordeling op basis van 81 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Mark 23-05-2016 Product paar dagen in bezit

Top aankoop!

Nu na jaren onze 3e Siemens volautomaat. Na zeer goede ervaringen met de voorgaande 2 machines weer gekozen voor een Siemens. De laatste S50 heeft ons nooit in de steek gelaten, maar gaf na ruim 17.000 kopjes de geest.

Nu gekozen voor een EQ6. Deze machine sluit goed aan bij onze koffie wensen. Mijn vrouw is van de melk specialiteiten als cappuccino en late. Voor deze machine is dat geen probleem, met 1 druk op de knop wordt er een boor je bereid. De persoonlijke smaak instellingen zijn uitgebreid. Het mooiste vinden wij het reinigings systeem voor de melk. Puur gemak!

Zelf ben ik van de espresso. Deze is goed af te stellen sterkte en hoeveelheid.

Het apparaat is een stuk stiller dan zijn voorganger (S50) en ziet er ook nog fantastisch uit.

+Plus punten:
+veel koffie mogelijkheden
+goed schoon te houden (reinigings programma's)
+mooie afwerking
+groot reservoir voor de bonen
+stil

-Punten
-voor ons tot nu toe eigenlijk geen, maar om er toch 1 te benoemen. Er had iets beter nagedacht mogen worden over de handgreep van het waterreservoir. Deze voelt wat iel aan.

Familie Wiebering 16-05-2017 Product paar dagen in bezit

Wat een heerlijk apparaat!

Prijs/kwaliteitverhouding gaf de doorslag in deze.....
Alle merken nagelopen, waren bijna voor de Jura 6 gegaan, voor het dubbele, toen we dit model zagen.
Wilden keus, gemak, touch )wij zijn absoluut geen fan van knoppen.....) en meerdere kopjes tegelijk kunnen zetten.
Apparaat vinden wij absoluut meevallen qua geluid. Reinigen is een eitje en na elke capu of espresso even melkschuimreinigen, top. Uit is bij dit apparaat ook uit! Schakelt zichzelf naar je eigen wens na bepaalde tijd uit.
De koffie, espresso en cappuccino die we hebben geprobeerd met regular espressobonen 100% arabica (2000 gram, 7 euri in supermarkt....) geeft perfecte smaak! Wij zijn erg tevreden. Nogmaals, sinds gisteren het apparaat in huis maar nu al dik tevreden. 1,8 liter reservoir is zat, netsnoer is te verstellen! Erg handig, blijft er op je blad geen zichtbaar snoer aanwezig. Wij moesten wel even wennen aan de grootte... zijn gewone koffieapparaten gewend... maar das persoonlijk (ongeveer b27*l47*d47 cm). Smoelt ookk erg fijn. Wilden eerst voor geribbeld en zilver, maar hebben uiteindelijk mat zwart gekozen en das een fijne keus geweest. Siemens heeft volgens ons een gedegen concurrerend en betaalbaar product op de markt gebracht. Nu hopen dat deze minimaal 10 jaar mee zal gaan ;-)

Pluspunten

• Prijs/Kwaliteit
  • Verstelbaar netsnoer
  • Reservoir
  • Gebruiksgemak/touch/reiniging

Minpunten

• Even wennen aan grootte apparaat

Jose 09-01-2017 Product paar weken in bezit

Super koffie uit een super apparaat

Zocht een apparaat wat goed maalt, wat je goed naar eigen inzicht kunt instellen en wat elke dag weer een super koffiebeleving geeft!
GEVONDEN!

Pluspunten

• Maalkwaliteit
  • Crema
  • Uitstraling

Willem 07-01-2017 Product paar dagen in bezit

Super apparaat!

Echt handig in gebruik en heerlijke koffie en cappucino.
De chromen melkbeker is dan weer geen aanrader helaas...

Pluspunten

• Gebruikersgemak
  • Koffie smaakt heerlijk

Minpunten

• Melkbeker is ondoorzichtig

Maurice 29-06-2016 Product paar weken in bezit

Geweldige koffie

Het apparaat voldoet aan alle verwachtingen. Enkele opsommingen: lekkere koffie, makkelijk te bedienen, eenvoudig schoon te maken, fijne afmetingen.

Raymond en Jacqueline Molenaar 13-06-2016 Product paar dagen in bezit

Top Vol Automaat

Makkelijk in bediening , stil , snel en een prima kop koffie en vele variatie !! Zeer mooi design in een tijdloze uitvoering. Wij zijn er super blij mee en genieten elke dag van een zeer lekker koffie variatie !

Geertje13 20-07-2017

Super koffie

Sinds 1 week in huis en er erg blij mee, eenvoudig in gebruik, makkelijk instellen op individueel sterkte.
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com/nl

Sjaak 14-07-2017 Product paar weken in bezit

Prima koffiemachine

Eindelijk overstag gegaan en toch een dergelijke machine gekocht. Na veel kijken naar merken, typen en mogelijkheden, gekozen voor deze machine.
Overweging is o.a. de zelfreiniging van het melkopschuimer pijpje.
Ook geluisterd naar de geluidsproductie, de machine staat in de open keuken, zeer acceptabel. Maken zal altijd enig geluid maken.
Even zoeken naar de juiste koffie smaak, zeer veel mogelijkheden op de machine. In temperatuurinstelling, hoeveelheid, sterkte.

Pluspunten

• weinig geluid
  • reinigen melkpijpje
  • uitstraling

Minpunten

• weinig

BVL 10-07-2017 Product paar maanden in bezit

gemakkelijk en overzichtelijk keuzemenu

Het is een geweldig product voor de echte koffieliefhebbers! Ik heb het product onlangs gekocht en heb er nog geen moment spijt van gehad! Hij heeft maar liefst 8 verschillende functies en met slechts 1 druk op de knop maak je de lekkerste koffie ooit zonder geknoei!

Pluspunten

• geen geknoei
  • stevig schuimkraagje
  • gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• melkschuim beetje aan de koude kant

ErwinR 10-07-2017

stil, snel, en lekkere koffie

compleet apparaat wat doet wat hij beloofd.
enige nadeel is het kleine water reservoir, na 7-8 mokken moet dit worden bij gevuld.
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com/nl

Yvonne 07-07-2017 Product paar weken in bezit

Geweldig apperaat.

Veel mogelijkheden, gemakkelijk te bedienen en te begrijpen, ruim koffiereservoir en waterbak en een mooie vormgeving.

JC 06-07-2017 Product paar dagen in bezit

Mooie compacte machine. Snelen makkelijk in gebruik

Het apparaat direct na levering in gebruik genomen. Is echt een fluitje van een cent. Bediening spreekt voor zich.
Even de juiste combi zoeken qua sterkte en kopvolume, maar dat is na 2 kopjes testen prima (en natuurlijk voor iedereen anders). Gaat ná 15 min automatisch uit (zelf instellen, default is 30 min). Temperatuur en smaak van de koffie (uiteraard ook afhankelijk van de bonen) is top!

Pluspunten

• Look en feel van de machine
  • Makkelijk te bedienen
  • Veel mogelijkheden/combinaties
  • Temperatuur is prima
  • Smaak is prima

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

Bob Wegman 02-07-2017 Product paar dagen in bezit

Goede display

Het product is geweldig. Enorm gebruiksvriendelijk. Je kunt overal heel makkelijk bij. Bediening is kinderlijk eenvoudig. De koffie smaakt fantastisch!

Pluspunten

• Alleen maar pluspunten

Arrie007 01-07-2017 Product paar weken in bezit

fijn ergonomisch apparaat

Heel gebruiksvriendelijk apparaat. Alle soorten koffie in een handomdraai. Prima smaak. Makkelijk schoon te maken. Als het apparaat ook nog lang meegaat zijn we helemaal blij.

Juliette 27-06-2017 Product paar dagen in bezit

Prachtig apparaat, veel eerder moeten aanschaffen!

Mijn EQ.6 koffiemachine maakt perfecte kopjes koffie. Goed van smaak en temperatuur. Mooi design. Ik had het veel eerder moeten aanschaffen.

Pluspunten

• smaak kop koffie
  • temperatuur

Minpunten

• door de prijs heb ik er lang over moeten nadenken

Olaf 24-06-2017 Product paar dagen in bezit

Met de Siemens EQ.6 TE603209RW is het menens, geweldig!

De kwaliteit / prijs verhouding is goed, zeker gezien de kwaliteit en mogelijkheden, wil je espresso of koffie of cappuccino of latte machhiato of thee. Wil je koffie sterker/lichter, kleiner/groter, geen probleem heel eenvoudig!
vooral de eenvoud zowel bediening als schoonmaken.
Zeer goede aankoop, een toppertje!

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Eenvoudige schoonmaak
  • Ruime mogelijkheden

Maria 24-06-2017 Product paar dagen in bezit

Perfecte bonenmachine

We hebben deze bonen machine gekocht en zijn werkelijk onder de indruk. Hij is stiller dan de andere machines die we op het oog hadden. Koffie is goed heet. Uitgebreide keuze. Sterkte makkelijk in te stellen. En gewoon 2 kopjes tegelijk. Perfect

• Makkelijk water bijvullen
  • Hete koffie
  • Goede cappuccino - melkschuim
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Melkkan apart kopen

Tom 23-06-2017 Product paar dagen in bezit

Expresso automaat EQ6

Het is enkel uitpakken en de stekker in het stopcontact. Water en koffiebonen vullen en de rest wijst vanzelf. Heerlijke koffie en simpele bediening.

Pluspunten

• simpel en eenvoudig met de touchtoetsen
  • gemakkelijk in te stellen

Minpunten

• kan geen min punt vinden.

Eveline 15-06-2017 Product paar weken in bezit

Nooit meer anders

Geweldig aparaat hij geeft alles goed aan makkelijk in gebruik heerlijke koffie, en capacino en of latte zoals in een cafe, super blij mee

Pluspunten

• Zelfreinigend
  • Makkelijk in gebruik

Koffie met Dammann 11-06-2017 Product paar dagen in bezit

Van bonen tot koffie

Na een aantal reviews te hebben gelezen en ook nog via de site van kieskeurig de benodigde informatie te hebben geraadpleegd had ik mij een idee gevormd over de juiste koffiezetmachine voor mij. Uitgangspunt voor mij is bedieningsgemak, onderhoud en als 1ste: de smaak. In mijn mening voldoet deze machine aan deze criteria. Ik kan dan ook naar hartelust koffie drinken. Ben alleen nog even aan het finetunen op smaak en bonen. Maarrrr om een oude cd titel van Pink Floyd te citeren : "Welcome to the machine"

Pluspunten

• Korte zettijd
  • ziet er stoer uit
  • Variatie in smaken en mengsels
  • Duidelijk display
  • Echt een koffiemachine voor dagelijks gebruik

Minpunten

• Niet op zonnecellen ;-) ?