Siemens TI907201RW - Reviews

Kleur(en)
rvs
Kastontwerp
vrijstaand

Beoordeling op basis van 50 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Andre 17-12-2016

De perfecte volautomatische koffiemachine

De Siemens EQ9 is prachtig qua styling en vormgeving en is een aanwinst in elke keuken. De RVS afwerking is mooi en degelijk. De bediening van de EQ9 is erg makkelijk en intuïtief. Op het prachtige grote scherm kun je goed zien welke koffie je wilt laten bereiden. Je kunt kiezen voor een aantal voorgeprogrammeerde instellingen. Maar als je je eigen draai aan de koffie wilt geven kies je voor de Barista modus, waarbij je alles zelf in kunt stellen. Bovendien kun je meerdere profielen aanmaken, zodat iedereen zijn eigen instellingen kan vastleggen. Het apparaat is erg stil bij het malen van de bonen en het bereiden van de koffie. Wat erg belangrijk is voor de smaak van de koffie is dat het apparaat schoon gehouden wordt. Naast het automatische melk reinigingssysteem biedt de machine de mogelijkheid om de zeteenheid -die zich in de machine bevindt- uit de machine te halen en schoon te maken. Dat voorkomt afzet van schimmelsporen in de machine die de koffiesmaak nadelig beïnvloeden. Het openen en reinigen van de machine is erg eenvoudig. De Siemens EQ9 is niet goedkoop, maar is zijn geld absoluut meer dan waard. De aanschafprijs ben je snel vergeten als je geniet van de diverse heerlijke koffiespecialiteiten. Ik ben erg onder de indruk van de mogelijkheden en kwaliteit van deze Siemens EQ9.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Bedieningsgemak
  • Reiniging

Gijs 11-01-2018

Echte koffie

Met deze eq 9 maak ik al 2 jaar lang iedere dag koffie zoals koffie moet smaken. Geweldige kwaliteit.

Pluspunten

• kwaliteit
  • weinig geluid

Minpunten

• kleine lekbak

Peter 03-01-2018

Voor de echte koffie liefhebber.

Erg mooi apparaat dat heerlijke koffie zet voor de echte koffie liefhebber.
Alles is in te stellen en op te slaan in een eigen gebruikersprofiel. Heeft 2 aparte bonenreservoirs wat dit apparaat wat duurder maakt maar dit vond ik het waard.

Pluspunten

• Heerlijke Koffie
  • Zeer veel Mogelijkheden
  • Makkelijk in gebruik
  • Mooi groot helder display
  • Twee bonenreservoirs voor verschillende bonen.

Minpunten

• Duur in aanschaf

Doorduijn 22-06-2017

Geweldige machine

Na een lange zoektocht naar een volautomaat langs allerlei fabrikanten en vergelijkingssites ben ik uitgekomen bij de siemens eq 9. Een alleskunner die qua ruimte en prijs wellicht niet voor iedereen geschikt maar voor mij is hij helemaal geweldig. Hij is heel erg stil in vergelijking met de vorige machine, volledig instelbaar naar eigen voorkeur en vooral heeft hij een dubbel bonenreservoir. Ik drink alleen decaf en mijn vrouw niet. In het ene bonenreservoir decaf bonen en in de andere "gewone". Geen gedoe meer. Kortom een aanrader.

Pluspunten

• stil
  • dubbel bonenreservoir
  • eenvoudig schoon te houden
  • snel
  • volledig instelbaar

Minpunten

• groot (echter minder groot dan ik dacht)
  • prijzig

John Klein Herenbrink 22-05-2017

TI907201RW

Het is een mooi apparaat, in RVS uitvoering. Eenvoudig in het opstellen en aansluiten. Eenvoudig je gewenste kopje koffie, cappuccino of caffe macchiato te maken. Volautomatisch systeem.

Pluspunten

• geïntegreerd melksysteem, zelf reinigend
  • geruisloos
  • twee maal systemen
  • handige bediening
  • profiel gebruiker instelbaar

Minpunten

• lekschaal snel vol
  • waterfilter maandelijks verv. (advies verkoper)

Arjan 21-01-2017

Groot scherm prachtig aparaat

Mooi aparaat en makkelijk in gebruik. En de koffie smaakt natuurlijk verschrikkelijk lekker vooral de espresso macchiato

RH 05-01-2017

Prachtige machine

De EQ 9 is een geweldig mooie koffiemachine. Handig in gebruik door verschillende voorkeursinstellingen, individueel instelbaar. Met 2 bonenreservoirs en een vulopening voor gemalen koffie nog meer opties.

Pluspunten

• Vele opties
  • Bedieningsgemak

Minpunten

• Latte met veel melk is lauw

Gerard 16-01-2018

Top machine!

Top machine! Makkelijk in gebruik, reinigt zichzelf en heerlijke koffie. Vooral het dubbele reservoir is erg handig en de meerprijs wat mij betreft meer dan waard. Echte aanrader

vb996 13-01-2018

Logische user interface

Ik was op zoek naar een koffieautomaat met twee verschillende maalwerken. Dit omdat ik 's avonds graag decaf drink. Uiteraard kun je dan gemalen koffie gebruiken, maar ik heb dan toch liever bonen. Dus twee gescheiden maalwerken is dan handig. Siemens is een van de weinigen die dit voor een redelijke prijs aanbiedt. Het apparaat zelf is eenvoudig en logisch te bedienen. Dit ondanks dat je zo'n beetje alles kunt instellen via de barista modus. Zelfs in de barista modus wordt je niet overvallen door keuze-stress, het menu is en blijft logisch. Kortom: knap gedaan door degene die deze user interface ontworpen heeft. O ja, ook niet onbelangrijk: de koffie is heerlijk!

Pluspunten

• heldere user interface
  • lekkere koffie
  • eenvoudig te bedienen barista-modues

Minpunten

• niet echt heel goedkoop

Donald Horrocks 11-01-2018

Lekkerste koffie OOIT.

goede smaak verhouding, ruime keuze voor verschillende type koffie uitvoeringen.
En zeer gebruik vriendelijk.

Pluspunten

• ruime keus diverse koffie soorten
  • duidelijk in bediening

K. Jansen 10-01-2018

Makkelijke bediening

Erg mooi en gebruiksvriendelijk apparaat.
Het is even zoeken naar wat voor jou de lekkerste koffie is, je hebt namelijk heel erg veel keuze mogelijkheden.
Maar dan heb je ook een overheerlijk kopje koffie!
voor ieder gezinslid de favoriete koffie.
Erg blij ermee.

Pluspunten

• erg veel keuze
  • mooi design
  • heel gebruiksvriendelijk
  • erg fijn twee soorten koffiebonen

Minpunten

• lekbak snel vol

EmJee 08-01-2018

Prachtig,degelijk en kwaliteit

Prachtig degelijk product,behuizing van rvs heeft een mooie uitstraling en vergeleken met onze oude machine van een ander merk hoor je deze machine bijna niet.vele instellingen uit geprobeerd en de varianten zijn goed van smaak en goed heet. Echt een aanrader.

Pluspunten

• Degelijk
  • makkelijk te onderhouden

Ger V 02-01-2018

Supermachine

Mooie rvs machine, eenvoudig in gebruik maar toch veel mogelijkheden je eigen smaak in te stellen. De dubbele koffie containers met eigen molen zijn ook heel handig. Goed heet en een stille machine. Alle soorten koffie van restaurant kwaliteit! ( als ze dat al zo goed kunnen maken)

Pluspunten

• Bediening
  • Smaak

Minpunten

• Stevige prijs

A. Loots 01-01-2018

Geweldig apparaat

Was op zoek naar machine waar ook latte mee kon worden gemaakt. Hierdoor voor de Siemens gevallen.
Ongelooflijk hoeveel mogelijkheden erop zitten. Je kan de koffie helemaal naar eigen wens instellen. Koffie drinken wordt gewoon een feest. Ook handig om twee kopjes tegelijk te zetten. de melkkan klik je er aan de zijkant in wat handig is en ook ruimte scheelt. Verder prachtig design. Over de duurzaamheid kan ik nog weinig zeggen, machine nog maar een paar weken in bezit.

Pluspunten

• heel veel mogelijkheden voor instellen koffie
  • Ingebouwd melkreservoir
  • 2 aparte koffiebonen reservoirs
  • mooi design en duidelijk lcd scherm
  • Degelijke machine

Minpunten

• Duurt wel wat langer voordat machine gereed is
  • wel wat bewerkeijk qua schoonmaken
  • hoge aanschafprijs

Henk 23-12-2017

ingenieus appararaat

Alles vol lof ,alleen jammer dat je 3 weken na aankoop ziet dat het apparraat ipv 1745,00 nu 1539,00 euro kost , bij zelfde leverancier en zelfde voorwaarden

Pluspunten

• instelmogelijkheden per persoon
  • temperatuur
  • waterinhoud

Minpunten

• neemt nogal wat ruimte in beslag
  • ! dat boven het app. ruimte is voor koffie vullen

A Verwilligen 07-12-2017

Eenvoudig, luxe uitv.,uitgebreide mogelijkh. en geruisloos

Het is een prachtig apparaat met een duidelijke omschrijving en vele mogelijkheden. Je kunt met twee verschillende boonsoorten werken en daarbij de mogelijkheid om filterkoffie te gebruiken. Voor ieder wat wils.
Het apparaat geeft heerlijke koffie en het is vrijwel geruisloos. Een verademing. Het is het geld zeker waard en het is een sierstuk op je aanrecht door de luxe uitstraling van het apparaat. Een aanbeveling waard!!

Fam. Heil 29-11-2017

De volautomatische Barista in huis, puur genieten

De volautomatische Barista geeft heerlijke koffie, espresso, Latte Macchiato's naar onze wens. Door het inzetten van ons persoonlijke profiel beleeft iedereen thuis zijn geniet moment. Het is soms zoeken naar de juiste instelling met een andere koffieboon in het begin maar ook daar vindt je snel je weg. Daarbij is het onderhoud duidelijk en goed zelf te doen. Het apparaat geeft aan wat je moet doen. Wij zijn erg blij en tevreden.

Pluspunten

• naar wens je sterkte te bepalen
  • weinig geluid tijdens het malen van de bonen
  • de diversiteit
  • onderhoud goed zelf te doen met weinig stappen
  • groot water resevoir

Minpunten

• het aantal gegeven ml's wijkt soms iets af
  • instellen van profiel

ENT 15-11-2017

Veel koffievariaties

Het apparaat nu 3 dagen in gebruik en erg enthousiast. Mooi uiterlijk, makkelijk in gebruik, veel keuze mogelijkheden, goede schuimlaag ... lekkere koffie!

erikaatjuh 14-11-2017

Siemens TI907201RW

mooi apparaat makkelijk ik gebruik .
alles is af te stellen sterkte ,hoeveelheid melk enz .
wij zijn echt koffie drinkers en vinden een geode pak koffie dus echt belangrijk.
in dit apparaat kun je 2 verschillende bonen doen zodat je nog makkelijker de smaak en sterkte aan kas passen aan de wensen.
ook kun je profielen in programmeren zodat je altijd van hetzelfde lekkere bakkie koffie kan genieten.

Bart van Sikkelerus 12-11-2017

Heel veel instel mogelijkheden

Ik ben barista van beroep en werk elke dag met een professionele machine. Ik was al heel lang op zoek naar een machine voor thuis waar veel instelmogelijkheden opzitten maar waar wel 1 waar onze drie dochters ook mee om kunnen gaan.
Vorige week de EQ9 koffiemachine van Siemens gekocht. Wat een fantastische machine! En wat een instelmogelijkheden, watertemperatuur,aantal ml koffie maar ook melk, sterkte koffie, 2 bonenreservoirs met elk een eigen maalschijven, en de mogelijk om voor meerdere personen instellingen op te slaan. Ik ben lang op zoek geweest naar een machine waar deze mogelijkheden op zitten. We hebben deze nu gevonden.

Pluspunten

• De vele instelmogelijkheden, groot waterreservoir.
  • De machine is fluister stil.
  • Dubbele bonenreservoir.
  • Voorkeursinstellingen voor meerdere personen

Minpunten

• Ik heb er nog minpunten kunnen ontdekken