Siemens TI905201RW - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Fabrikant kleur(en)
edelstaal

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 393 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Kees2016 08-02-2016

Sinds een paar dagen in bezit van de Siemens EQ9-500.
Een prachtig apparaat met veel mogelijkheden en mooie vormgeving. I.t.t veel apparaten van RVS ip.v. kunststof.

Het zoeken naar de juiste instelling is veel uitproberen, vooral in de barista modus.
Daar is zowel sterkte, hoeveelheid, intensiteit als temperatuur apart in te stellen per kopje.

Grote voordelen zijn de stille maalmolen en het melksysteem dat steeds schoongemaakt wordt na gebruik, de kan daarna losgekoppeld worden en weer in de koelkast, handig!

Helaas wel 2 ontwerpfouten ontdekt.

Ten eerste geeft de machine nog steeds aan ontkalkt te moeten worden over 200 kopjes, ondanks de 'waterontharder' die we hebben aangevinkt. (Welke ook daadwerkelijk aanwezig is na de wetermeter.)

Een ander probleem hebben we na toeval ontdekt.
Het aantal ML's wat je in kunt stellen voor een grotere kop koffie is namelijk niks anders dan enkel meer water! Zowel in standaard- als barista modus.
Kortom, een koffie cremè die volgens de fabrieksinstelling 120ml is, aanpassen naar 160 ml, levert meer thee dan koffie op.
Dit ondanks de sterkte op 'sterk'

Dit betekent dat een grotere kop koffie betekent dat je ook de sterkte aan moet passen, hoeveel is onduidelijk. Er staat ook niets over vermeld in de handleiding.

Zijn er meerdere EQ9-500 bezitters die ditzelfde hebben ontdekt? Is dit normaal bij een espressomachine?

hans 10-12-2017

Wij hebben ook een waterontharder na de meter geïnstalleerd en bij ons geeft de EQ9 ook aan na 200 kopjes dat we toch moeten ontharden,beetje raar

Marian 05-01-2018

Heb ook de EQ9 en volgens mij verwisselen jullie iets, je moet nl na 200 kopjes de machine reinigen met die kleine tabletjes die je in het klepje van gemalen koffie moet gooien. Ontkalken moet ik na ongeveer 400 kopjes zonder waterfilter, heb ook ooit met waterfilter gedaan en toen moest ik na ongeveer 900 kopjes ontkalken.

Harry van Tiel 12-03-2018

De Duitse ontwerper van deze machine heeft een "fout" gemaakt. Als jij invult dat er een waterontharder in je woning zit, heeft hij gedacht dat je dus extreem hard water hebt. Om dit alles te omzeilen en correct in te stellen moet je de waterhardheid op "zacht" instellen. Dit heb ik van de technische dienst van Siemens zelf.

Ingrid 30-11-2016

Waanzinnig goede bonen koffie

Wat enorm verrast is de hoge temperatuur, de melk receptuur en de gemalen koffie. Ook de Barista functie geeft heel veel mogelijkheden. We hebben vele apparaten vergeleken en geprobeerd en de Siemens springt er maximaal bovenuit.

Pluspunten

• Temperatuur tot 96 graden C
  • Melkreservoir altijd schoon
  • Erg stil in gebruik

Edyta 09-06-2018

Ingrid je geeft aan dat de koffie apparaat de optie voor water tot 96 graden heeft? Dat klopt. Ik heb ook deze apparaat maar als ik het water temperatuur check dan komt het niet verder dan 81 graden. Ik ben ook thee drinken en in dit apparaat is ook een optie om water in te schenken en dus heb mij oude waterkoker op zij gezet. Je kunt hierin instellen water op 80 tot 97 graden maar de 97 is Max 81. Ik heb een thee thermometer dus het was zo gedaan... beetje jammer als je zo veel betaald had voor zo’n ding 😑

Siemens EQ9 s500 (* TI905201RW*) 25-11-2016

WAUW, WAT EEN INNOVATIE...!! SUPER MOOIE ESPRESSO MACHINE

Wauw, wat een pareltje.
Heb al sinds 2012 de Siemens EQ7 Espresso machine en twijfelde toen al tussen de EQ7 en EQ9.
Heb jaren genoten van de EQ7 maar omdat ik te gierig was om hem door Siemens professioneel te laten reinigen ben ik er zelf mee aan de slag gegaan.
Na een deel open sleutelen van de machine viel er ergens een klein onderdeel uit en kon helaas niet vinden waar het vandaan kwam.
Snel weer in elkaar gezet maar toen was het kwaad al geschied.
Heb hem diverse keren (*steeds verder*) uit elkaar gehaald en in elkaar gezet maar hij deed echt niet meer zoals het hoorde.
Uiteindelijk de EQ7 tot op elk draadje uit elkaar gelepeld en opnieuw vanaf de grond in elkaar gezet tot hij weer een (*schakelaar*) storing aangaf dus gedeeltelijk uit elkaar en met een tangetje de schakelaar "verbinden"zodat de melding weg was..
Dacht eindelijk doet hij het weer... tot dat.......
Ik het tangetje iets verschoof.
Hoppa hele huis zonder stroom.
Apparaat deed weinig meer.
Weer het apparaat uit elkaar gelepeld en alles nagekeken maar echt niets kunnen vinden.
Alle printplaten waren nog "schoon".
Heb hem in elkaar gezet en uiteindelijk maar besloten om toch een nieuwe te kopen.
Omdat ik niet super veel koffie drink (*Paar bakjes Cappuccino per dag*) toch nog even zitten twijfelen of ik niet voor de EQ6 serie ging maar na veel wikken en wegen kwam ik erachter dat de EQ9 serie een zelfreinigend melksysteem heeft en dat gaf bij mij de doorslag.
Heb hem in een "gekke bui" gewoon maar aangeschaft.
Sjees, wat ben ik toch blij dat ik het nu maar gewoon gedaan heb.
Op dat moment denk je even "wat een geld" maar zodra je hem een dag in gebruik heb ben je het alweer snel vergeten.
Nu is het gewoon de het melk reservoir in de koelkast zetten en op de aan/uit knop drukken en de EQ9 doet alles vanzelf.
Scheelt me elke dag gewon weer een aantal minuten werk.

De EQ9 is ook een plaatje zeg, in één woord WAUW.....
Het grote kleuren scherm. de BARISTA modus (* eigen instellingen w.o. temperatuur, hoeveelheid water/bonen, grofte van maling, verhouding melk bij melkhoudende dranken, de intensiteit van de smaak etc*).
Ook hoe "stil"het apparaat eigenlijk is vergeleken bij andere Espresso machines.

De eerste paar bakjes was het even uitproberen tot je de juiste instellingen hebt gevonden maar eenmaal juist kun je het opslaan in je eigen profiel (*tot 10 personen*)
Kom je er niet uit heb je ook gewoon de standaard instelling.
Al met al ben ik eigenlijk stiekem wel een klein beetje happy dat ik mijn EQ7 "gesloopt" heb haha.
Wel zonde van het geld natuurlijk maar daar kan ik nu toch niets meer aan veranderen en geniet nu extra van de "nieuwe"bakjes Cappuccino..
Bij twijfel over de kosten ven de EQ9 zeg ik als je het red gewoon doen.
Je krijgt er geen dag spijt van zodra je je eerste perfecte bakje hebt gemaakt.

SIEMENS, Jullie hebben hier een prachtig en perfect apparaat mee op de markt gezet.

THANKSSSSSS

Pluspunten

• BARISTA MODUS
  • MOOIE GROTE KLEURENSCHERM
  • ZELFREINIGEND MELKSYSTEEM
  • VRIJ STIL VERGELEKEN MET ALLE ANDERE MACHINES
  • ZEER MOOI DESIGN

thefreeze 31-01-2016
  • Product maand in bezit

Smaak een 8, niet zoals bij de betere horecazaak maar bijzonder lekker voor thuis.
Mogelijkheden een 9. Je kan alles met de machine wat je zou willen. Misschien een smartphone koppeling om hem aan te kunnen zetten vanaf de bank? (ja lach maar, maar het scheelt wel het opwarm-wachten)
Gebruiksgemak een 7. Want de opvangbak voor water en pucks zijn erg klein
Vormgeving een 7 omdat hij wel erg groot is.

Ik ben mss wat kritisch maar dat is omdat er al voldoende juichende kritieken hier onder staan en het voor de overwegers we belangrijk is om ook de (kleine) minpunten te kennen.

Maar ik ben er dolgelukkig mee!

LieselotteStienstra 07-03-2017

leuk om te weten is dat er al een smartphone versie van dit model sinds december op de markt is :) ti909701hc

BarryW 04-12-2017

De Siemens TI905201RW, wat een genot!

Voor de twijfelaars:

Overgestapt van Nespresso naar Siemens, ik heb het bij gemak gehouden. Wel gelijk in flinke stap in aanschaf van het apparaat maar met de kosten van die cupjes van Nespresso kan je in 2/3 jaar zo'n apparaat halen als je meer dan 4 koffie per dag drinkt. Daarnaast woon ik midden in de stad. De verleiding om dan een lekkerder bakje koffie, dan Nespresso, te halen bij de buren was dan wel groot en dan werd ik meestal nog verleid met al dat lekkers in de winkel. Dat is dus ook weg gevallen want mijn koffiezet apparaat is veel lekkerder en kan veel meer soorten zetten. Dus ook die kosten zijn weg gevallen.

Mijn keuze had dus te maken met besparing maar ook met de lekkerste koffie. Alleereerst de bediening: Je stelt je koffie in, de warmte, de sterkte, wellicht de hoeveelheid melk en de intensiteit, je drukt op de knop en de beste koffie komt eruit! Wat een gemak en wat lekker! Daarnaast heb ik mij over het apparaat en Siemens laten vertellen dat dit model eenvoudig in onderhoud is, kwaliatieve onderdelen en een goede service vanuit Siemens. Hopelijk hoef ik geen mankamenten van het product te ondervinden. Dan zou ik een extreem te vreden klant zijn.

Goedkoop is duur koop, kan ik vertellen met ervaring uit het verleden. Vandaar dat ik dit relatief dure koffiezet apparaat heb gehaald.

Groet,
Blije klant :)

Pluspunten

• Vele koffiesoorten
  • Bedieningsgemak
  • Uitstraling

Minpunten

• Snel bijvullen van het water
  • Snel leeg maken van de lekbak

Jeroen 22-01-2017

Koffie a la barista gewoon thuis

Mooie machine met enorm veel persoonlijke instellingen om ieders perfecte esspresso of capucino te maken.Echt geweldig! onder "het duurt even maar dan heb je ook wat" wel geduld hebben dus. een snel bakkie is er niet bij en je blijft om de paar kopjes schoonmaken,bijvullen, legen reinigen etc. maar met geduld maakt hij de beste kopjes als een echte barista.

Pluspunten

• prachtig en gebruiksvriendelijk apparaat
  • heerlijke koffie in alle varianten

Minpunten

• langzaam en prijzig
  • veel en vaak vullen.legen en reinigen

Wouter 22-10-2016

Top apparaat

De aanschaf heeft wat gekost maar dat is het zeker waard. Perfecte koffie/cappuccino/latte macciato. Koffiesterkte/hoeveelheid melk/warmte/hoeveelheid cl allemaal in te stellen.

Pluspunten

• volautomatisch apparaat
  • makkelijke bediening
  • 6 personen in te stellen

Minpunten

• aanschafprijs

Geutjes71 28-01-2018

uitstekend product aanrader

met deze koffie machine kan je genoeg verschillende koffie variaties mee maken
persoonlijk vind ik de temperatuur in stelling die je kan bepalen van 90 t/m 96 zeer prettig
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

Ottie 19-12-2017

Heerlijke koffie en makkelijke bediening

Een mooi apparaat om te zien. Erg makkelijk in gebruik en heerlijke koffie. Ook thee en chocomel maken is een eitje. Koffie voor ieder wat wils. Of je nu van sterke espresso houdt of van een gewoon kopje koffie, koffie met melk, macchiato of cappuccino. Geen moeilijke beschrijving, neerzetten en gelijk koffie maken.

Pluspunten

• Koffiesoorten voor ieder wat wils
  • Makkelijk in het gebruik
  • Mooi om te zien

Faber 18-12-2017

STILSTE Volautomaat met de heerlijkste koffiespecialiteiten.

Super tevreden met deze mooie, stille en makkelijk te bedienen volautomaat.
Het is even een uitgave maar dan heb je ook zeker wat.
Uitgebreide programma’s met veel koffie en melk specialiteiten geven wat ze beloven.
Het is elke dag weer een genot.

Pluspunten

• ALLES

Minpunten

• GEEN

Ellen 25-11-2017

Een aanwinst in de keuken

Na veel 'research' hebben we uiteindelijk voor de EQ9 gekozen. Een enorme investering dat wel, maar met 4 koffiedrinkers in huis en 2 thuiswerkers hebben we het toch gedaan. Er is veel keuze qua koffie en dat is in het begin even wennen. Als alles eenmaal ingesteld is zie je het gebruiksgemak en natuurlijk heerlijke koffie. Ook bijzonder is de mogelijkheid voor een kan koffie. Handig als er thuis vergaderd wordt.

Bert 24-12-2016

Fijne koffiemachine.

Fijne koffiemachine. Heeft een aantal goede verbeteringen t.o.v. het vorige model. Hierdoor is de de bediening van het apparaat beter. De koffiesmaak is op maat in te stellen.

TBJ 19-11-2016

Superstil, eenvoudige bediening en uitgebreide mogelijkheden

Deze koffieautomaat is een lust voor het oog en de smaakpapillen. Met de Barista functie is zo ongeveer alles in te stellen en is de koffie volledig naar je eigen voorkeur te maken. Daarnaast is de bediening erg eenvoudig en intuïtief. Het RVS is niet gevoelig voor vingerafdrukken en daardoor blijft het apparaat mooi, zonder het elke dag te moeten poetsen. Nog een groot voordeel is de erg stille molen, een enorm verschil met onze vorige machine, een Jura. Dat de pomp een druk heeft van 19 bar proef je terug in de kwaliteit van je kopje koffie. Geen goedkope machine, maar daarvoor krijg je dan ook topkwaliteit. Echte aanrader.

Pluspunten

• geluidsniveau
  • koffiekwaliteit
  • instelbaarheid
  • bedieningseenvoud

bob2014 21-10-2016

Geweldig apparaat met oneindig veel mogelijkheden

Na 5 jaar te hebben genoten van de vorige Siemens volautomaat toch de keuze gemaakt voor een stap hoger. Het apparaat ziet er geweldig uit en werkt ondanks alle functies super makkelijk. Dankzij de barista modes kan je een "simpel" kopje koffie laten veranderen in een scala aan mogelijkheden. Nu hebben we i.p.v. enkel de bonen te kiezen ook nog eens het "probleem" dat je kan kiezen uit 13 standen voor de koffie sterkte, verschillende instellingen qua temperatuur, de hoeveelheid water en de intensiteit van de doorloop.

Het apparaat staat als een pronkstuk in de keuken en zou niet eens koffie hoeven te kunnen zetten om een plekje te verdienen.

Nu maar hopen dat het apparaat ook weer minimaal 5 jaar mee gaat want echt goedkoop is ie natuurlijk niet.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Mogelijkheden
  • Snelheid apparaat
  • Scherm i.p.v. knoppen

Minpunten

• Als het dan iets zou moeten zijn is het de prijs

Esther en George 24-05-2016

ieder kopje heerlijk gezet

10 jaar een koffieautomaat gebruikt. Deze maakt van elke gezette kop of glas een belevenis. Vooral door de ruime instel mogelijkheden, op eenvoudige wijze. Het is een stille machine en ziet er mooi ut.

Rob S 22-05-2016

AAnkoop koffie automaat TI905201RW

Machine gekocht na lang vergelijken van de verschillende merken en mogelijkheden. Uitgebreid alle test resultaten bekeken en vergeleken. Uiteindelijk gekozen voor de EQ.9 machine TI905201RW vanwege zijn gemakkelijke onderhoud, uitgebreide instel mogelijkheden voor alle verschillende koffie soorten, eenvoudige cappuccino bereiding door direct gekoppelde melk kan en extreem mooie vormgeving. Een absolute aanrader voor iedereen die goede koffie weet te waarderen en vormgeving met eenvoudige reiniging belangrijk vindt.

Martijn 15-01-2016

Nu 1 week in bezit en enorm tevreden met de aankoop. Het is wel een uitgave, maar daar krijg je wel wat voor terug. De machine is gemakkelijk in gebruikt. Wat ik ook erg fijn vindt aan deze machine is dat je zelf de temperatuur per kopje heel simpel kan instellen. Dat is toch wel een erg groot pluspunt. Meer nog dan ik had verwacht. De cappuccino's zijn erg goed van smaak. En het melksysteem is gemakkelijk in gebruik. En hij is enorm stil. Hiervoor een Jura gehad maar die maakt toch aanzienlijk meer lawaai. Daarnaast ziet de machine er gewoon erg mooi uit. Duurzaamheid is nog lastig te zeggen natuurlijk na 1 week gebruik, maar alles voelt erg solide aan.

Edyta 09-06-2018

Siemens EQ9 s500

Ongeveer 2 weken bezitter van deze mooie koffie machine!
Eerste 2 weken super blij omdat het apparaat mooi uitzien, zet lekkere koffie.
Ik ben ook een thee drinker en er is een optie om hete water te zetten, tot 97 graden. Helaas, echt spijtig dat de Max temperatuur is 81 graden. Ondanks dat je op 97 graden hebt staat krijg je Max 81 graden.
Koffie komt om Max 65 graden ondanks dat op de scherm staat 97 graden ingesteld. Beetje jammer want hij doet niet wat er beloofd wordt.
Melk komt op Max 40 graden!
Geprobeerd met Siemens klantenservice te bellen. Half uur in de wacht en helaas niemand gesproken.
Hopelijk kunnen zij het oplossen want verder is de koffie echt goed en super makkelijk te bedienen dus zonde als dit de waarheid is mbt hete water.

Pluspunten

• Mooi apparaat
  • Makkelijk te bedienen
  • Lekkere koffie
  • Veel keuze

Minpunten

• Water niet heet zoals beloofd (97 gr is Max 81 gr)

Irene A 16-05-2018

Heerlijke koffie uit een handige machine

Afgelopen maand hebben we dit apparaat aangeschaft. We waren erg benieuwd of dit apparaat aan onze hoge verwachtingen zou voldoen.
Het apparaat is gemakkelijk te bedienen, is snel gebruiksklaar, beschikt over veel instelmogelijkheden, ziet er mooi uit en maakt bovenal heerlijke koffie!
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

Fam W de Groot 13-05-2018

Handig bediening display

Fantastische volautomatische koffiemachine uit de Siemens Q serie, handig te bedienen. Veel koffie varianten mogelijk, voor ieder wat wils. nagenoeg geruisloze maling.
Heerlijke koffie, wel met de juiste bonen

Pluspunten

• Overzichtelijk display
  • geruisloos

Minpunten

• lek schalen snel vol