De'Longhi Magnifica ESAM 4500 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 160 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de De'Longhi Magnifica ESAM 4500 zilver op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

wiebo1967 02-10-2013

Wij hebben dit toestel bijna 3 jaar.
De koffie is nog steeds heerlijk en warm. Zelfs onze kinderen hebben liever koffie van onze espressomachine dan de gewone koffie via een koffiezet.

Na anderhalf jaar hebben we ons eerste probleem gehad met dit toestel. De display deed het niet meer en dus kon er geen koffie meer gemaakt worden.
Gelukkig was het toestel nog in garantie en werd de display aan huis kosteloos vervangen. We hadden terug lekkere koffie.

Enkele maanden geleden verscheen "Algemeen alarm" op het display. De espressomachine was een half jaar uit garantie. Uit verschillende bronnen vernam ik dat een herstelling aan huis of bij een erkende hersteldienst van Delonghi al gauw 100€ kost (exclusief werkuren en onderdelen).

Gelukkig is er het internet voor technische informatie en onderdelen.
Op de webpagina van http://www.kaffee-welt.net/ (Duitstalig) vind je een heleboel informatie en tips. Uit deze informatie heb ikzelf geconcludeerd dat de stuurkaart en/of een thermische sensor op de stoomeenheid defect zou kunnen zijn. Ook de 2 thermische smeltzekering op deze eenheid waren defect.

Ik heb al deze onderdelen kunnen bestellen bij http://komtra.de/ (eveneens Duitstalig)voor een 90€ (incl. verzending). Alles netjes ingebouwd en ons espressomachine doet het weer.

Nu kunnen we weer heerlijk genieten van een lekkere espresso (fingers crossed). :-)