Philips HD8821 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HD8821 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

Homie 25-01-2016
Geschreven voor: Philips HD8821 zwart

De ingebruikname verliep moeizamer dan verwacht. De beknopte Nederlandstalige handleiding gaf niet genoeg informatie om het onverwachte probleem bij eerste ingebruikname op te lossen.
De uitgebreide Engelstalige handleiding bood wel een oplossing voor het probleem.
Het toestel heeft veel onderdelen, wat het onderhoud tijdrovend maakt.
Het apparaat neemt best veel ruimte in beslag. De reservoirs zijn moeilijker bij te vullen als je het toestel in de keuken op het aanrecht onder bovenkasten wil plaatsen. Het waterreservoir dient langs de bovenkant uit het toestel genomen te worden.
Het toestel is luidruchtig bij het malen van de koffiebonen.
De standaard fabrieksinstelling en een standaardkeuze van koffiebonen geeft slappe, niet erg warme koffie. De gewenste sterkte en warmte dient uitgebreid te worden getest.
Het uitzicht van het toestel is neutraal.
De sterkte van de koffie kan worden ingesteld naar je persoonlijke voorkeur. De watertemperatuur is niet instelbaar. Dat is meteen het grootste nadeel van het toestel. Een kop gewone koffie is niet warm genoeg. Een grote mok (2 porties) is wel warm genoeg.
Het toestel vergt een behoorlijke inspanning op gebied van reiniging en onderhoud.
Het toestel heeft een zeer kort netsnoer (40 cm).
De smaak van de koffie (mits juiste instelling en koffiebonen) is heel rijkelijk en is lekkerder dan de koffie die je maakt met koffiepads.

Kris 08-03-2019

Aangeschaft uit noodzaak want mijn Delonghi eletta plus was stuk.
De Philips heeft me aangenaam verrast !
Na instellen juiste maalgraad de ideale koffie.
Super !