Siemens TE515209RW - Reviews

Kleur(en)
zwart
Kastontwerp
vrijstaand

Beoordeling op basis van 10 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

koffielepeltje 21-06-2015

De koffie smaakt perfect met de juiste bonen (even zoeken) tov vorige apparaat (dolce gusto/senseo).
Temperatuur,maalgraad en sterkte goed in te stellen.
Iets meer werk vwb instellen en de juiste koffie kiezen en maken , maar dan heb je ook KOFFIE!!!
Alleen nog ff automatisch laten reinigen.(makkie)
En 1x per week de grote schoonmaak.
Maar ook dat gaat vrij eenvoudig.
Al met al super koffie uit een super apparaat.

Svesaboni 11-05-2017

Prachtige machine

Ik was in het bezit van een Jura, de Rolls Roys onder de koffiemachines. Helaas ging de machine stuk en waren de reparatiekosten niet in verhouding. Op zoek gegaan naar een nieuwe koffiemachine waarbij de Siemens EQ5 direct opviel door zijn mooie ontwerp. Na het lezen van de omschrijving direct besloten de EQ5 aan te schaffen. De dag dat de machine bezorgd werd alles in stelling gebracht en een heerlijke kop koffie gezet en voor mijn partner een cappuccino...... Bij het horen van het malen van de koffiebonen werd ik al blij, de koffie was zalig en warm, dat was zeker niet het geval bij onze oude Jura. De cappuccino van mijn vrouw was zalig en het gemak waarbij de koffie gezet kan worden is geniaal!! Een top machine en zeker het predicaat Rolls Roys waardig!!!! Doet niet onder voor mijn oude Jura J5.

Koffieteut 19-12-2016

geweldig apparaat

Het mooiste cadeau, echt iets voor een koffie liefhebber. Heel veel keuze van soorten koffie. alleen al het proeven van allerlei soorten bonen en dan daaruit de lekkerste kiezen. Wij genieten dagelijks. Hans en Rita

kruijt74 07-09-2016

Mooi en luxe apparaat.

Heerlijke koffie, uit een prachtige machine.
Geen moment spijt van ondanks dat die boven mijn budget is. Geniet bij elke kop. Veel keuzes in koffie bereidingen.

Pluspunten

• Super automaat.
  • Snel warm.

Minpunten

• Eigelijk niet.

ton3B 18-07-2016

Heerlijke koffie uit een fijne machine

Nadat mijn Bosch koffiezetter uit 2008 de geest had gegeven (ruim 17000 kopjes getapt) tijd voor een nieuwe machine. Vanwege de goede ervaring met mijn Bosch machine gaf ik de voorkeur aan een Bosch of technisch identieke Siemens. Het is die laatste geworden i.v.m. het prijsverschil en de iets strakkere vormgeving. Het apparaat laat zich eenvoudig bedienen, wel moet je je even eigen maken met de vele mogelijkheden maar alles werkt logisch. De Siemens is veel stiller dan mijn vorige machine en er komt een heerlijk bakje koffie uit. Over de degelijkheid kan ik nog niet veel zeggen maar gelet op eerdere ervaringen heb ik hier wel vertrouwen in.

Dennan 24-06-2016

Heerlijke Koffie

Na Senseo en Nespresso nu een flinke sprong vooruit. De koffie is heerlijk, wel erg afh. van welke bonen er worden gebruikt bijv. de Lavazza Espresso bonen smaakten nogal zuur. Het apparaat werkt erg gemakkelijk, en de keuzes zijn ook voldoende. Wij zijn zeer tevreden met de aankoop.

Toch een paar verbeter puntjes:
1) De cappuccino en macchiato, zijn niet heel erg warm, als de koffie (espresso) en het melk schuim apart gemaakt worden zijn deze wel goed warm.
2) Verbruik van water is veel, iedere keer spoelen is wel jammer, zelfs als er maar 1 espresso wordt gemaakt.

Eigen keuze zou volgende keer voor een apparaat zijn welke direct 2 melk producten kan maken (duurdere machines kunnen er meerdere tegelijk doen) nu onze dochters ook koffie zijn gaan drinken duurt het eventjes voordat er 2 of meer melk producten zijn gemaakt, en dan is de 1ste al behoorlijk afgekoeld.

Voor de toekomst zou ikzelf misschien er toch nog een halfautomaat bij willen hebben om alles nog meer in de hand te hebben.

kosterbok 22-04-2016

uitstekende hete koffie naar eigen smaak

wat een geweldige machine. makkelijk bedienbaar. heerlijke hete koffie. super naar smaak aan te passen. handig voor decafe gebruikers naast de normale koffiebonen. geweldige macchiato met heerlijke melkschuim

Wisselijzer 31-03-2016

Heerlijke koffie

Heb machine nu zo'n 3 weken en ik ben er reuze tevreden mee. Het enige minpunt vind ik dat ik na 2 bakjes koffie de lekbak al moet legen, soms krijg ik die melding al terwijl ik nog geen koffie heb getapt, er zit ergens een foutje want soms moet ik 3-5x de lekbak verwijderen om de melding kwijt te raken.

Als ik een machiato tap dan kan ik deze direct helemaal opdrinken omdat het geen heet product is. De melk komt er wat lauw uit, heb maar 1x een hete melk gehad maar toen zat de slang niet helemaal goed aangesloten waardoor er veel gepruttel was en weinig melk maar wat er aan melk in zat, was heet.

Het melkschuimgedeeltje vind ik perfect, moet hem alleen elke dag verwijderen omdat mijn kat gek is op het silicone slangetje en deze graag kapot wil bijten. Hoop alleen dat dit geen al te zware belasting is voor het apparaat.

Al met al vind ik het toch een fantastisch apparaat, geeft een heerlijk bakje koffie, heel goed van smaak, zetgroep is makkelijk te reinigen (beter dan mijn vorige machine)

Sjeel72 10-02-2016

Geweldige machine

Wij hebben deze machine vorige maand gekocht en zijn er zeer tevreden over. Zeer fijne machine die makkelijk te gebruiken is. Het enige waar we een beetje moeite mee hebben is de hoeveelheden. Een grote capuccino is een klein kopje koffie, terwijl een grote machiato enorm groot is. Wellicht dat hier een oplossing voor is die wij nog niet hebben gevonden. Verder super tevreden!!

Dijkhof 02-06-2015

Een erg makkelijk en gebruiksvriendelijk apparaat. Het wijst voor zich. De koffie, cappucino en Latte smaken heerlijk. Na de mindere ervaring met Philips Saeco is dit een erg fijne machine! Een aanrader!