Siemens TE603201RW - Reviews

Kleur(en)
zwart, rvs
Kastontwerp
vrijstaand

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 392 reviews reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

RMB 20-03-2017

Mooi, stil, maar....

We hebben het apparaat een paar dagen in gebruik gehad. Wat we ook probeerde, het melkschuim was prima, maar lauw, erg lauw. Verder was het apparaat erg stil, modern display en makkelijk in gebruik. Maar omdat we toch veel gebruik maken van de melkoplossing hebben we het apparaat terug gebracht en er een officiele klacht van laten maken. We hebben hem ingeruild voor een Siemens TI305206RW die wel hete melk(schuim) geeft.

Pluspunten

• mooi display, veel mogelijkheden
  • Stil, veelzijdig

Minpunten

• Lauwe tot koude melkschuim

Sebastiaan 11-12-2017

Heerlijke koffie uit een heel gebruiksvriendelijk apparaat

Fantastisch apparaat! Dit hadden we eerder moeten doen. Na veel onderzoek is de keuze op deze Siemens koffiemachine gevallen en dat blijkt een prima keuze te zijn geweest. Het apparaat is eenvoudig te bedienen en je stelt ook heel simpel de sterkte van de koffie en de grootte van de koffiekop in.
Ook het zetten van een cappuccino, latte machiato of cafe latte gaat automatisch. Je steekt het melkslangetje in een pak melk, stelt de gewenste koffiesoort en sterkte in, even wachten en voila. Daarna gaat het pak weer de koelkast in en de melkreinigingsfunctie van de machine reinigt heel eenvoudig maar doeltreffend het melksysteem. Geen gedoe met melkkannetjes die ook weer gereinigd moeten worden of waar te veel of te weinig melk in zit.

Pluspunten

• Heerlijke Koffie
  • Eenvoudige bediening
  • koffiesterkte en kopgrootte instelbaar
  • Ook automatisch cappucino of latte zetten

Minpunten

• nog niet gevonden

Nane 11-06-2017

Oppassen met aankoop EQ6

We hadden bij de mediamarkt een EQ6 gekocht voor onze vakantiewoning die goed beviel (2cappuccino tegelijk maken) en wilde een 2e apparaat voor ons woonhuis. Blijken er 2 varianten hiervan te zijn van de EQ6 bij de TE617203RW kan je 2 cappuccino 's te gelijk maken , maar bij de TE617203RW kan je alleen 2 koffies te gelijk zetten!

Marjan 09-01-2017

Eenvoudig in gebruik en onderhoud

Omdat we wel klaar waren met ons Nespresso-apparaat zijn we, na uitgebreid research te hebben gedaan, overgestapt naar deze volautomaat van Siemens en daar hebben we nog geen moment spijt van gehad. Het kleurendisplay met de koffiemogelijkheden en bijbehorende Nederlandstalige tekst is lekker duidelijk. De machine maalt vrij stil. De koffie is niet gloeiend heet, maar heet genoeg om rustig te kunnen drinken. Voor bijvoorbeeld het bereiden van een cappuccino kan het melkslangetje meteen in een pak melk gehangen worden en de reinigingsfunctie van ditzelfde slangetje is ook eenvoudig. Als je heet water wilt tappen moet het externe melkslangetje echter even verwijderd worden, maar dit vinden wij geen probleem. Enig minpuntje is dat de lekbak snel vol is, maar wij drinken dan ook vrij veel koffie.

Pluspunten

• Bediening
  • Geluid
  • Temperatuur
  • Smaak
  • 2 kopjes tegelijk zetten

Minpunten

• Lekbak snel vol

diederik 04-01-2017

mooi koffie zet apparaat

dit apparaat heb ik gekocht vanwege de mogelijkheden qua koffie en mooie uitstraling. Tevens maakt het apparaat weinig geluid tijdens koffiezetten

Pluspunten

• uiterlijk
  • geluid
  • bedienings gemak
  • overzichtelijk

Minpunten

• wel wat breed

mic 01-01-2017

heerlijke koffie

mooi apparaat,super makkelijk te bedienen, lekkere koffie, geen onderhoud, niet te groot en je kunt twee kopjes tegelijk zetten

Marion 31-12-2016

Kopje koffie!?

Met dit apparaat is een kopje koffie zetten nog leuker gemakkelijker geworden. Er zijn vele keuzemogelijkheden en je kunt je eigen koffiebonen kiezen. Het apparaat is gebruiksvriendelijk en makkelijk door het keuzemenu. Het heeft een mooi design waardoor het niet misstaat in een moderne keuken. Het kiezen van de sterkte van de koffie is zeker van toegevoegde waarde.

Pluspunten

• Keuzemogelijkheden
  • Sterkte mogelijkheden
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Geregeld schoonmaken

Jan Willem 28-12-2016

Perfecte koffie!

Onze 2de Siemens EQ. Half decenium en duizende kopjes verder was het tijd voor een nieuwe, ditmaal de EQ6. Siemens heeft duidelijk doorontwikkeld, zelfs nog gebruiksvriendelijker en betere smaak. Eenzelfde koffiebonen geven met de nieuwe EQ6 een uitstekende, nog intenser smaakbeleving.

Pluspunten

• Ultieme smaakbeleving
  • Gebruiksvriendelijk
  • Overzichtelijk touchscreen
  • Kleiner formaat dan oude EQ

Minpunten

• [nog] niet

Dirk 27-11-2016

mooi duidelijk display

duidelijk en helder display, simpel in bediening loopt makkelijk door het menu en het belangrijkste heerlijke koffie !

Pluspunten

• simpel
  • stil

Minpunten

• zware machine

JvdE 14-05-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Alweer een Siemens...?

7,6
Nadat we vijf jaar geleden een Siemens E7 gekocht hebben heeft deze het na ruim 10.000 kopjes helaas begeven: meteen naar de winkel voor een nieuwe Siemens: na een uitvoerige vergelijking met andere merken met overtuiging weer voor een Siemens gekozen!

Frodyma 18-02-2018

Heerlijk duidelijk apparaat, goede koffie

Het is een mooi apparaat, eenvoudig in gebruik, goed opletten met melk schoonmaak functie( is niet automatisch als bij vorige machine ). Heerlijk stil tov vorige machine. Top!

• Mooi
  • Simpel

Minpunten

• Melk moet je los schoonmaken, niet vergeten!

Ellen67 08-02-2018

Mooi melkschuim.

Voorheen de Siemens Q5 gehad. Als je eenmaal koffie op deze manier hebt geproefd wil je niet anders meer. Bij de vervanging gekozen voor een luxere uitvoering. Geen moment getwijfeld aan het merk.
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

Annie 31-01-2018

Geweldig apparaat

Was op zoek naar een makkelijk apparaat, en dat is die zeker.
Helemaal geweldig, alle soorten koffie bij de hand. ben zelf een cappuccino drinker dan is dit apparaat een aanrader helemaal super. Mijn zoon hield niet van Senseo, maar drink nu dagelijks koffie.
Dus wij vinden het een echte aanrader

kim 30-01-2018

EQ6 Siemens TE603201RW

TOP machine! Er gaat niets boven verse bonen koffie. Verschillende opties en ook heet water dus geen aparte waterkoker is niet meer nodig.

Pluspunten

• melk via een slang dus makkelijk schoon te maken
  • genoeg opties
  • ML gemakkelijk instellen voor kopjes en mokken

Minpunten

• melk wordt niet super warm.
  • niet goedkoop, maar is het wel waard

Han Albers 29-01-2018

goede cappuccino en makkelijk schoon te houden

Erg fijne machine. vooral de 2 jaar garantie met pick up aan huis service spreekt mij aan. goed in te stellen machine. goede melkopschuimer met een nog makkelijkere knop om hem schoon te spoel.

Pluspunten

• goede koffie
  • perfecte opschuimer
  • makkelijk in onderhoud
  • optie tot water filter voor behoud machine
  • pick up service met 2 jaar garantie

Sharon 28-01-2018

Gebruiksvriendelijke bediening

NIet alleen de koffiesmaak is belangrijk wat heel goed maar het oog en de bediening zijn ook belangrijk.
Met dit apparaat worden meerdere zintuigen bediend waardoor ik heerlijk kan genieten van een mijn kopje koffie.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • geruisloos

Minpunten

• moet ik nog ontdekken

toppie 28-01-2018

toppie

heerlijk gemak heerlijk smaak top product mooi om te zien als ik het voor het kieze zou hebben nooit een ander da siemens

A vd meer 25-01-2018

Duidelijk scherm mooi uitstraling

Onze vorige Espresso was ook een Siemens apparaat beviel ook goed hebben meerdere apparaten van Siemens

Cindy 23-01-2018

Heerlijke koffie met alle mogelijke keuzes en gemak!

Na een aantal maanden een halfautomaat te hebben gehad toch gekozen voor een volautomaat. Nu een week thuis en nog geen tel spijt. 1 groot nadeel: ik drink nu meer koffie dan voorheen ;-)

Pluspunten

• Gemak
  • Keuze verschillende koffie
  • Keuze sterkte en grootte koffie

Erik 20-01-2018

Veel mogelijkheden, mooi design

Naar jaren een Melitta solo ivm defect aan het rondkijken geweest voor andere volautomaat. Uiteindelijk uitgekomen bij deze Siemens. Reden mooi design, naar het in 1e instantie aan laat zien goede kwaliteit en voldoende mogelijkheden. Plus punten zijn zeker groot waterreservoir, prijs is natuurlijk behoorlijk maar naar mijn mening zeker in verhouding van wat je ervoor krijg, machine is redelijk stil, voldoende mogelijkheden en redelijk eenvoudig schoonmaak en reinigingsprogramma. Dit zeker in verhouding met de Melitta. Apparaat gekocht met cashback en ondanks dat ik eerdere reviews gelezen had dat dit moeilijk ging moet ik zeggen dat het in mijn geval met 1 dag geregeld was. Op donderdag ingevuld op de website en op vrijdag mail, sms en geld al op de rekening. Nadeel wat in eerdere reviews staat betreffende de lagere temperatuur van alles met melk klopt wel. Melk wat voorverwarmen helpt wel en slangetje in pak werkt makkelijk maar als de melk rechtstreeks uit de koeling komt is het eindproduct net te koud. Iets om rekening mee te houden dus als u voornamelijk dat drinkt. Vandaar waardering van 8. Bij gebruik van waterfilter is gebruiksaanwijzing niet duidelijk welke waterhardheid er gebruikt moet worden.

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • veel mogelijkheden
  • makkelijk menu en scherm geeft goede info
  • ziet er goed uit (is natuurlijk subjectief)

Minpunten

• Melk rechtreeks uit de koeling te koud eindprodukt
  • gebruiksaanwijzing bij gebruik waterfilter