Jura IMPRESSA A9 One Touch - Reviews

espresso machine

5,6

Sigi 06-01-2016 Product kwartaal in bezit

5,2
Cappuccino en latte macchiato geven zelden mooie schuimlaag, maar 80% van de tijd gewoon té koude koffie met melk. Je blijft aan het reinigen van alle onderdelen en nog geeft hij niet of nauwelijks schuim. Geen aanrader dus.

pattycor 02-04-2015 Product paar dagen in bezit

Na F70 overwegen we om de tweede Jura aanschaffen ivm goede ervarin van onze 10,5 jarige F70 met 24500 kopjes. Ben heel erg blij met nieuwe Jura A9, met meer mogelijkheden oa cappunico late macchiato....

Remco Springer 23-02-2017 Product half jaar of langer in bezit

Nooit meer een Jura....

Sinds anderhalf jaar dit apparaat in bezit. En helaas heeft de machine van begin af aan niet aan mijn verwachtingen voldaan.
De machine is herhaaldelijk terug naar Jura geweest in verband met storingen. Met name na het legen van de lekbak geeft het apparaat keer op keer storingen aan.

Het touchscreen is zeer gevoelig wat het gebruiksgemak zeer onhandig maakt.

De schuimlaag van de cappuccino is onder de maat, tevens de temperatuur van de bereidde cappuccino. Jura geeft dan ook als advies de kopjes te verwarmen. Dit vind ik geen oplossing voor zo'n dure machine.

Voor een espresso of doppio een prima apparaat. Maar voor een volautomaat zeer teleurstellend.

Kortom voor mij nooit meer een Jura.

Pluspunten

Minpunten

• Koude cappuccino
  • Slechte schuimlaag
  • Veel storing meldingen
  • Duur in onderhoud

M. Hfmn 06-01-2017 Product paar dagen in bezit

Prima apparaat

Prima apparaat en ziet er mooi uit. Gebruiksgemak is zeer goed. Ook is hij erg stil ook bij het malen.

Nadelen:
- teleurstellende schuimlaag voor cappuccino, echter bij de latte macchiato is die wel weer heel goed.
- koffie net te koud naar mijn voorkeur maar als je je kopje voorverwarmt met heet water is het prima. Maar bij zo'n duur apparaat mag je verwachten dat de temperatuur in te stellen is naar persoonlijke voorkeur.

Volgens de gebruiksaanwijzing moet je voor het behouden van de kwaliteit van de smaak van de koffie het waterfilter (heeft met de hardheid van het water te maken) elke 2 maanden vervangen! Gaan wij in elk geval niet elke 2 maanden doen. Ik lees ook meerdere klachten over het reinigen en service-en van dit apparaat ook qua kosten dat dat met zich meebrengt maar daar hebben we zelf nog geen ervaring mee.

AL met al een prima apparaat en raad hem zeker niet af. Maar als je houdt van hete koffie en een stevige schuimlaag op je cappuccino, raad ik toch echt een andere versie van Jura of een Nivona aan. Zelf hebben wij dit opgelost met de aanschaf van een extra melkopschuimer van illy waar ik super tevreden over ben :-)

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Latte Macchiato is heel goed!
  • Vrij stil, ook bij het malen

Minpunten

• Temperatuur niet instelbaar. Vrij lauw.
  • Schuimkraag teleurstellend
  • Waterfilter geadviseerd 2 maandelijks te vervangen