Melitta CAFFEO Barista TS - Reviews

gemalen koffie, koffiebonen
Type
espresso machine
Soorten koffie
caffe crema, cappuccino, espresso, hete melk, latte macchiato

Beoordeling op basis van 3 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

istra100 26-06-2014 Product kwartaal in bezit

Sinds eind maart ben ik in het bezit van deze mooie machine, tijd om een review te schrijven.
Machine werd keurig verpakt, en compleet, met uitgebreide reinigingsset geleverd. Installatie via duidelijke aanwijzingen in boekje en via display verliep geruisloos.
Eerste indruk een mooie machine, pianolak zwart en een zeer uitgebreide gebruiksinterface. In het begin lijken al die functies nog wat veel,maar gaandeweg voel je je al snel thuis op deze machine.
De smaak van de koffie is goed en de temperatuur en sterkte(instelbaar) van de koffie is uitstekend te noemen,die overigens in drie standen is in te stellen.
Fijn aan deze machine is dat er een dubbelbonen reservoir aanwezig is, waardoor je bij de koffiespecialiteiten verschillende bonen kunt selecteren.
Ik heb inmiddels een profiel ingesteld en geactiveerd op "My Coffee") en ik moet zeggen dat werkt prima, al mijn persoonlijke koffievoorkeuren worden opgeslagen en de koffie die ik wil komt er volgens die voorkeuren uit. Jammer dat ik per profiel maar een espressospecialiteit kan opslaan en daarnaast geen dubbele espresso binnen het zelfde profiel, wellicht doe ik iets fout, zo niet dan is het jammer.
De slidders waarmee je snel hoeveelheid en koffiesterkte kunt selecteren zijn heel handig, maar zelf gebruik ik ze niet, hooguit voor gasten die een afwijkende hoeveelheid koffie en sterkte willen.
De energiespaarmodus is heel handig en na drie minuten gaat de machine op stand-by, waardoor het stroomverbruik beperkt blijft. Wat mij verder opvalt in het dagelijks gebruik is dat de machine vanaf koud razendsnel, binnen een minuut opstart, dat was met mijn oude machine wel anders daar duurde het ca 5 minuten.
De afwerking is mooi, pianozwart, maar het kunststof is kwetsbaar, microvezeldoekje en afwasmiddel ten spijt. Dat geldt niet voor de voorzijde m.b.t. het touchscreen en slidder gedeelte, die is voorzien van een krasvaste laag.
Tot nu toe na ca 450 heerlijke kopjes koffie heb ik een minpunt kunnen ontdekken, wat wellicht door de technische dienst kan worden opgelost.
Het probleem is dat de lekbak en koffiedrabbak sensor overgevoelig is en te pas en te onpas reageert, ook wanneer de lekbak en koffiedrabbak volledig schoon en droog zijn en de onderdelen juist zijn geplaatst. Bij melding lekbakje moet ik dan de bak even loshalen en er opnieuw induwen en dan is de melding weg.
Het gebeurd te vaak en ik ga er vanuit dat dit probleem netjes wordt opgelost door de TD van Melitta.
Eindconclusie, fijne machine en uitstekende koffie qua smaak en temperatuur, waarvan ik hoop dat ik er nog jarenlang plezier van heb. Mochten mensen overwegen deze machine aan te schaffen en vragen hebben dan hoor ik het wel!

Officiele reactie van Melitta 04-07-2014

beste, we danken u voor de uitgebreide review!
het is inderdaad niet mogelijk om 2 espresso's in te stellen in een profiel, er is 1 naam mogelijk.

Mocht u nog geen contact met ons hebben opgenomen over uw vraag over het lekbakje, dan wachten we uw verdere berichten graag af op info@melitta.nl.

Melitta Consumentenservice

Brenda Broekmaat

Kathleen 05-01-2017

Beste,

Ik drink mijn dranken graag erg warm ...zijn de melkkoffies warm genoeg? Gezien ik ergens las dat de melk te koud zou blijven?

Bedankt voor je antwoord!

Mvg

Diabolic 28-03-2014 Product paar weken in bezit

Melitta Caffeo Barista TS.

's Morgens vroeg wordt ik heerlijk wakker geschud met een kopje koffie. Ik geniet van de geur van de verse koffie.
mooie crèmelaag. Het molentje is stiller dan m'n oude Siemens S50. Prachtig design.'t neusje van de zalm.

k.markslag 11-02-2014 Product paar weken in bezit

Zet de meest heerlijke koffiespecialiteiten met één druk op de knop. Geeft op tijd aan wanneer je de bonen of het water moet bijvullen.Zeer gebruiksvriendelijk en het binnen werk is makkelijk schoon te maken.
Ik vind het een prachtige machine en is z'n geld zeker waard.