Miele CM 6300 - Reviews

Aantal kopjes per keer
Type
espresso machine

Howie Sone 28-10-2015 Product kwartaal in bezit

Apparaat nu enkele maanden in gebruik. Hij bevalt erg goed. Enige vorm van kritiek is het waterreservoir. Om deze uit te nemen om opnieuw te vullen moet je hem aan de deksel optillen. Dit laatste ziet er nogal fragiel uit. Om die reden vul ik hem maar met een losse kan zodat ik het reservoir niet hoef uit te nemen. Verder zitten de knoppen op het front relatief dicht op elkaar waardoor je, als je niet goed oplet, onwillekeurig een verkeert kopje koffie indrukt (bv een espresso ipv een gewoon kopje koffie). Verder bevalt het apparaat erg goed, zetgroep wordt ook nauwelijks smerig (was bij mijn vorig apparaat echt wel anders). Kortom, gemiddeld echt wel een 9.

Remco0747 04-04-2015 Product paar dagen in bezit

Ik wil eigenlijk iets toevoegen aan de reviews hieronder/boven. Het is heel hinderlijk dat onder de druktoetsen geen verlichting zit. Je kunt dus moeilijk in een gedimde keuken zien welk knopje nou voor een cappucino is. Er zit wel een lampje onder, maar die brandt pas na indrukken.

SiWa 20-12-2014 Product paar dagen in bezit

Geen gepiel neem een miel werd er thuis altijd geroepen als je een huishoudelijk apparaat nodig had. Hier heb ik dus gehoor aangegeven met volle tevredenheid. Praktisch alle apparaten in huis zijn al jaren van Miele. Met dit gegeven op blind vertrouwen deze koffie machine gekocht (€ 1199,=). Eenmaal gebruiksklaar gemaakt uiteraard koffie zetten. Wat een teleurstelling zeg de koffie komt er heet uit maar de melk is nog zo lauw dat de koffie eigenlijk niet lekker meer is. Alle instellingen geprobeerd maar geen beter resultaat.
Hierop de leverancier gebeld en die kende deze klacht niet en kon er ook niet zoveel mee. Dan maar naar Miele zelf bellen want.. als die er geen antwoord op hebben!

Het antwoord was duidelijk en zeer teleurstellend: De temperatuur van de melk is zodanig afgesteld dat deze een perfecte schuimlaag vormt met lauwe koffie met melk als gevolg. De temperatuur van alle mogelijke koffiesoorten zijn op te voeren maar de melk niet. Koffie moet heet gedronken worden en niet verknoeid worden door een trendy schuimlaag die bij het drinken bijna koud aanvoelt.

Jammer, is een gemiste kans voor Miele. Ik had liever zelf uitgemaakt of ik hete koffie met melk of lauwe koffie met schuim drink.

Annetgerner 17-08-2014 Product paar weken in bezit

Na 11 jaren een Jura machine gebruikt te hebben, hield deze er mee op. Na een zoektocht op fora en internet gekozen voor deze Miele.
Ok, ook de naam hielp een beetje, je verwacht in ieder geval dat hij het net zo lang zal doen als de jura( en hopelijk zonder alle reparaties die de jura nodig had om in leven te blijven).
De miele ziet er gelikt uit en is qua menu structuur erg makkelijk. Hij is vergeleken bij de jura erg stil en de smaak is super.( met dezelfde bonen die in de jura zaten smaakt de koffie vele malen beter) het schoonmaken gaat veel makkelijker door de verwijderbare zetgroep.
Ook het met 1 druk op de knop zetten van aparte koffie soorten met melkschuim werkt prima en het reinigen van de melkleidingen na gebruik van de schuimer is erg handig.( druk op de knop..... Klaar)
Levens duur is nog niets van te zeggen maar de machine is erg solide gebouwd en geeft goede hoop.

aws1971 06-07-2014 Product half jaar in bezit

Heb hiervoor 2 Jura's gehad, Maar waar ik me met de Jura's aan stoorde dat je de drukgroep niet zelfstandig kan reinigen, Is dat bij dit apparaat helemaal top en dat komt de smaak ten goede.
Reinigen gaat echt simpel en snel met dit apparaat zeker met vergelijking van de Jura's die ik heb gehad.
Het geluid wat hij produceert is in verhouding van de Jura’s ook vele malen lager, Volgens een collega van mij wie zijn moeder een Siemens heeft is deze Miele een stuk stiller.
Het heeft een tijdje geduurd voordat ik de juiste smaak/sterkte/maling te pakken had met dit apparaat maar als dat 1 maal gelukt is de smaak super,
Ook de profielen zijn wel makkelijk,
Mijn schoonmoeder vindt de koffie gauw te sterk die is namelijk dat slappe smaakloze en veels te heette slootwater van Senseo gewend dus heb speciaal voor haar en een paar gasten een Senseo profiel aangemaakt,
Gelukkig zet het apparaat het daarna meteen terug naar het hoofd profiel.
Het grootste minpunt vind ik dat hij te laat met de melding komt dat er te weinig bonen of water in zit voor 2 kopjes,
Vandaar ook de lagere score bij gebruiksgemak.
Want de bediening is eigenlijk vrij simpel en duidelijk.
En waar ik last van heb is dat de kopjes weg trillen,
maar ik vermoed dat het komt door de dubbel wandige geblazen kopjes die wij gebruiken.

elloco333 04-07-2014 Product paar weken in bezit

prima apparaat, simpel in gebruik, ziet er goed uit, veel (instel)mogelijkheden en alles smaakt heerlijk.
1 opmerking : vraagt vaak om het reservoir te vullen om te spoelen ook als deze nog redelijk vol zit !