Krups Genio2 - Reviews

capsules
type
koffiepadsysteem
soorten koffie
caffe lungo, cappuccino, espresso, latte macchiato

Dré 29-12-2016 Product paar weken in bezit

Prima koffiemachine, maar.........

jammer van het te kleine reservoir en soms van de koffietemperatuur, ik doe het eerste bakje altijd eerst alleen water erdoor laten lopen, dat de machine opwarmt, en dan zet ik koffie.
We hebben inmiddels al aardig wat soorten koffie geprobeerd en tot op heden nog geen "vieze" koffie geproefd, maar smaken verschillen, mijn favoriet is de Mocha.
1 groot minpunt voor ons is de prijs van de koffiecups, dat vind ik tegenvallen, wij dronken voorheen Senseo en veel, dat is nu drastisch minder met de Dolce.
Aanraden ja ik heb er inmiddels 3 aangeraden en die hebben ook de machine gekocht, zelfde verhaal, lekker maar duur, dus de Senseo blijft er naast bestaan.

Pluspunten

• Lekkere kofiie
  • veel variatie aan koffie

Minpunten

• temperatuur van de koffie
  • inhoud reservoir

Nathalie 25-12-2016 Product paar dagen in bezit

Onze elektronische koffiehond

Wat een mooi apparaat 😍. De koffie is heerlijk en ook voor de kinderen een feestje om zelf warme choco te maken. Na een keer geproefd te hebben toch besloten om dolce gusto aan te schaffen. Nog geen moment spijt van deze mooie goed schoon te houden machine. Design is erg mooi en strak. Fijne bediening.

Pluspunten

• Uitstalling
  • Smaak mogelijkheden
  • Goed schoon te maken

Minpunten

• Lekbakje

Pauluskunstje 20-12-2016 Product paar weken in bezit

Snel,schoon,goed produkt.

Goed produkt,schoon,snel,voldoet aan mijn verwachtingen.Vorige dolce ging 6 jaar mee.Vriendelijk verbruik.

Pluspunten

• Snel.
  • Goede koffie.
  • Schoon.
  • Velen smaken,mis de soepboilionpad.
  • Mooi ontwerp en simpel bediening.

Minpunten

• Kleine watertank.
  • Koffie kop schuift tijdens proces.
  • Dure pads.
  • Geen regelbare watertemperatuur.
  • In krimpgebieden geen steun ivm recycle.

Bert 16-12-2016 Product paar weken in bezit

Dolce Gusto Genio 2 (Krups KP 1608)

Geweldige machine, via een kennis van gehoord, tot nu toe Lungo, cappuccino, espresso intenso en nesquick chocomelk geprobeerd.
Lungo te vergelijken met "normale" koffie maar dan veel lekkerder. De espresso is te vergelijken met goede restaurant espresso. Machine zeer snel op temperatuur, je stelt de hoeveelheid water in en zet het apparaat aan. Op de machine zelf geen minpunten water makkelijk te vullen. Sommigen vindenhet rode snoer lelijk maar het past bij deze toch wel design apparaten vind ik. Qua bediening erg gemakkelijk compleet met afvalbakken voor de cups. Oh Ja de cappuccino en nesquick ook erg lekker volgens mijn vrouw. Prijs van de cups is vrij hoog maar de kwaliteit en smaak maakt veel goed. Echt een aanrader.

Pluspunten

• Water vullen
  • Snel warm
  • Hete koffie
  • Melkopschuimen hoeft niet
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Prijs cups
  • Geen minpunten eigenlijk

Eveline 22-05-2016 Product paar dagen in bezit

Goedgevoel

Had eerst een circolo en nu Geneo 2.De circolo was al fijn maar deze is werkelijk geweldig, lekker hete koffie en fijn gebruiksgemak.

Jo181965 19-05-2015 Product half jaar in bezit

Heel soms komt er een lauwe tot warme koffie uit het apparaat. Dat is heel vreemd. Een ook wel zonde aangezien de pakken koffie relatief helemaal niet goedkoop zijn t.o.v andere cup-apparaten, het komt gemiddeld eens per 16 kopjes wel een keer voor dat we een kop koffie zo door de spoelbak weg kunnen gieten. Voor de rest... Heel lekker

Anne Marie 18-01-2017 Product paar weken in bezit

Heerlijke machine, mooie vormgeving

Snel opgewarmd, makkelijk te gebruiken, veel keuze in dranken, veel soorten koffie’s, thee’s en chocolademelk

Mvdh 18-01-2017 Product paar maanden in bezit

Makkelijke bediening

Snel een lekker kopje koffie, makkelijk en schoon in gebruik.
Ben heel tevreden over het gebruik van dit koffie apparaat.

Pluspunten

• Snel
  • Makkelijke bediening
  • Makkelijk in het ondrhoud

Tuma 18-01-2017 Product paar weken in bezit

Maakt heerlijke koffie en chocolade melk

Super ding alles werkt naar behoren alleen loopt het capsulehouder vast als je deze uit wil trekken, dit is denk ik meer een fabrieksfout dan eenmalig, weet dus niet of andere hier ook last van hebben, verder heerlijke zachte romige koffie en je kan heerlijk chocolademelk voor de hele familie maken en is echt zo klaar, water is binnen een seconde van tijd opgewarmd. We gaan nu de honing thee bestellen en zijn erg benieuwd. Ik raad iedereen aan om dit product thuis te hebben.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • makkelijk op te bergen
  • Werkt snel
  • Maakt heerlijke koffie, thee en chocolademelk

Minpunten

• capsulehouder loopt vast

Sanny 17-01-2017 Product paar weken in bezit

Goed bedienbaar apparaat.

Ik vind het een geweldig apparaat, alleen de cups vind ik nogal prijzig. Dat is jammer. We hebben al veel smaken geprobeerd. Erg lekker.

Pluspunten

• Goed bedienbaar
  • Prima schoon te houden
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Dure cups
  • Jammer dat er veel vocht in de cups blijft

esveld 17-01-2017 Product paar weken in bezit

mooi en makkelijk bedienbare machine

mooie machine die zowel warme en koude dranken kan produceren. ook de waterdosering en automatische afslag is erg fijn.

Pluspunten

• makkelijk bedienbaar

Maaike 17-01-2017 Product paar weken in bezit

Heerlijke koffie variaties

Wij hebben voor de Genio 2 gekozen vanwege de instelbare koffiesterkte. Daarnaast waren de vele koffie variaties de reden om voor dolce gusto te kiezen. De machine bevalt goed. Hij is snel op temperatuur en gebruiksvriendelijk. Door het bijgeleverde afvalbakje waren we blij verrast.

Pluspunten

• Snel op temperatuur
  • Gebruikvriendelijk
  • Veel koffie variaties
  • Koffiesterkte simpel instelbaar

Minpunten

• Geluidsniveau

Tonny van Lanen 17-01-2017 Product paar weken in bezit

Dolce Gusto na jaren gebruik aan vervaning toe

Najaren gebruik ging onze koffie machine stuk, zijn toen overgestapt naar een Senseo machine, maar na maanden gebruik toch weer terug naar Dolce Gusto want smaak en kwaliteit hiervan is vele malen beter.

Pluspunten

• smaak
  • kwaliteit

Minpunten

• rode elektra kabel

Kees 17-01-2017

Lekkere kofie, snel.

Voor een snelle smaakvolle kop koffie, ruikt al lekker bij het vullen van je kopje,

Een nadeel wat ik me niet realiseerde voor de aankoop... de ongelofelijke berg afval die niet simpel te scheiden is.
Erger, op de website staat niets (niet gevonden tenminste) over hoe je met dit afval om kunt gaan,
Gewoon in de restafval dan maar. ik dacht het niet, maar hoe dan? kom op Nescafe voor de draad ermee. !

Pluspunten

• Lekker smaak
  • snel
  • simpel

Minpunten

• Afvalberg te groot
  • Afval niet eenvoudig te scheiden

Tineke 15-01-2017 Product paar dagen in bezit

Gevarieerde koffie

2e apparaat, goede warme koffie en voor iedereen een smaak.
Makkelijk te bedienen, waterreservoir voldoende en ideaal dat je apparaat zelf in kan stellen en stop bij juiste instelling. Dit ten opzichte van goedkoper model

Pluspunten

• Koffie keuze
  • Warm en koud

Minpunten

• Rode snoer

Mo van Rooij 14-01-2017 Product paar dagen in bezit

Perfecte machine

Een perfecte machine voor heerlijke koffie. Super makkelijk in gebruik en in onderhoud. Ook fijn dat er zoveel smaken in koffie en andere dranken zijn. Voor ieder wat wils. Zeker een aanrader!

A Wouters 13-01-2017 Product paar weken in bezit

Mooi compact model

Mooi compact model de Genio 2, maar vooral de koffie is lekker. Zelf vind ik de latte macchiato het lekkerst.
Het gebruiksgemak is groot, door de korte opwarmtijd en alleen maar een cupje plaatsen en aanzetten heb je snel een super lekkere koffie.

Pluspunten

• korte opwarmtijd
  • het gebruiksgemak

Jean Paul 13-01-2017 Product half jaar of langer in bezit

Lekkere koffie met constante smaak

Inmiddels al een jaar of 3 een tevreden gebruiker van de Genio2, maar meer dan 7 punten kan ik er niet voor geven. De koffie is lekker en constant van smaak, wel wat aan de dure kant. Die 3 min punten zijn voor de kwaliteit van de dure machines. De Genio2 kost rond de 100 euro maar ze gaan na een jaar stuk, dus heb ik een reserve machine staan. Ze worden wel netjes gemaakt binnen de 2 jaar garantie termijn, maar dat duurt een poosje voordat hij weer terug komt. Mijn oude pad machine van een ander merk is nu al 15 jaar oud en werkt nog steeds. Soortgelijke techniek.. dus het kan wel.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • constante smaak
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• dure koffie
  • gaat stuk binnen garantie termijn

Youssef Aliyat 10-01-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi apparaat die Dulce Gusto

Super machine met een erg mooie vormgeving en formaat. Een zeer goede kwaliteit koffie smaak!
Verder is de het ook een hele snelle machine. Die erg snel opwarmt en met hele hoge druk de kup onder druk zet voor de juiste verhouding koffie smaak.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Formaat

Minpunten

• Dure cups
  • Rode stekker

Ilonka Pleijsier 10-01-2017 Product half jaar of langer in bezit

Lekker grote watertank

We hebben er wel zeker 6 in huis en bij de kinderen we zijn er allemaal gek mee , vooral ook de veelzijdigheid van cubs ... goede makkelijke machine zeer handbaar .